Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Olej 0W20 od 2016/12

 

Co na to říkáte a jakou máte zkušenost ?
 

Prečo chceš ho piť ? -_-

 

Ak do auta tak iba podľa normy a do Fabie III 1.2 TSi nepatrí.

  • Autor

Od 2016/12 se leje sériově do nových motorů-aut pro evropský EU6 trh.


 

Můžu se zeptat na zdroj této informace? Neznám totiž ani jeden olej 0W20, který by odpovídal VW 504.00. Schválené VW 504.00 jsou v drtivé většině oleje 5W30 a jeden 0W30.

  • Autor

Lednová exkurze v motorárně (hala M2A montáž EA211),

taková 750m dlouhá linka, návštěvní trasa vede i okolo plniček olejů

(5W40, 0W30, 0W20) a já zeptal do čeho to lejou.

Průvodkyně musela zavolat nějakýho maníka z výroby.

Začlo s 1.0TSI a od prosince všechny EU6 motory pro středoevpský a západoevropský trh.

Jo a ten olej je už jako čerstvý pěkně do hněda, nikoliv do medova.

Zaváží až 2x týdně, mají spotřebu 9 kubíků denně.
 

Ano, mělo by to tak být. i nová 1.5 TSI má 0W-20..

Co jsem jezdil audinou A4 2.0 TSI, tak tam je 0W-20 taky....

Tak tak. Nieco po vzore ecoboostov.

Aha, takže honba za co nejnižšíma emisema pokračuje dalším kolem, snížení vnitřního odporu na minimum i za cenu horšího mazání...

No já si tam nechávám dávat svůj  Castrol EDGE Professional LongLife III 5w30, takže jsem z obliga ;)

Presne tak. Ked uz nemozme oyebat softverovo, nanutime ludom riedku zbrndu :)

Nechápu - 0W30 už tu bylo když se začalo s prodlouženými intervaly a záhy a rychle se přecházelo na 5W30 a teď je tu 0W20?!

 

 

Ale to není nich nového, že v prvovýrobě se dává do motorů kvalitnější olej než předepsán pro běžnou výměnu.

Tomu bych se naopak divil, když šetří i na povinné výbavě.

A 0W20 neznamená kvalitnější než 5W30.

Na 0W-20 není nic kvalitnějšího. Jsou to lehkoběžné oleje se sníženou HTHS viskozitou, co jsem se díval, tak jsou pouze ACEA A1/B1, můj 5W-30 LL Castrol je ACEA C3... Jediná výhoda je nižší spotřeba a tím i emise. Naopak nevýhody jsou vyšší opotřebení tepelně namáhaných dílů jako jsou pístní kroužky, válce, ventily, turbo atd. a vyšší spotřeba oleje.

Upraveno od Pavel M

Větší důvod to jít v 5000 vyměnit. Kamoš se mě ptal jestli jdu vylívat záběhovej olej, já jsem nechápal o čem mluví, ale prej když kupoval new motorku tak v tom byl olej  nějakej s extra nízkou viskozitou a že se to má po pár tkm vylít a nalít něco jiného. A že když to měnili tak to teklo jak voda a ne olej :D a že z toho vylili plno šponek atd. Ale nevim jak je to s motorkama, asi je to normální s tím olejem u motorek.

Tak to už jsme (aspoň v některých hlavách) překonali Ameriku. Tam se používají nekvalitní motorové oleje s intervalem výměny 7.000 km a olej vám vymění na počkání na každé pumpě (jenom je problém výměny uhlídat). V Evropě se šlo naopak cestou kvalitních Long Life olejů s prodlouženým intervalem výměny.

No 504kari budu mat novu modlu a mozu zas googlit mazivarske pdf-ka obhajujuce tieto oleje. A uz teraz vidim to nekonecne trollovanie typu "vyrobce vi co je nejlepsi".

Tá 0W-20-ka určite nebude mať schválenie VW 504.00/507.00. To už sú oleje VW 508.00, ak ma pamäť neklame Audi to už dáva do novej A4-ky.
A aj keď to dávajú ako prvonáplň, zatiaľ posledné verzie online manuálov Škodovky z 11/2016 predpisujú klasicku 502/504-ky pre benzínové a 507-ky pre naftové motory. Ale je pravda, že manuál pre O3 po facelifte na webe ešte stále nie je. Každopádne toto už je zlý smer. Problémom ale nie je samotná SAE viskozita 0W-20, tá je dokonca dobrá na bežné jazdenia, mne vadí tá nízka HTHS viskozita. Žiaľ, olej ktorý by mal SAE viskozitu 0W-20 a zároveň normálnu HTHS viskozitu nad 3,5 som ešte nevidel.
Každopádne, kto bude chcieť, ten si olej vymení tak či onak a nechá si tam naliať aspoň tú 30-ku a bude mať pokoj.
Treba uznať, že VAG sa držal asi najdlhšie olejov s normálnou HTHS viskozitou.

mysliš že do fabie 3 s 1.2TSi 81kW davaji  olej 0W20? :)

Doba pokročila. Součásti se po sobě nepohybují jen díky dynamickému tření, kdy je mezi dvěma povrchy souvislá a silná vrstva oleje, ale i při mezním, polosuchém a suchém tření. Například pístní kroužky, vačky a vahadla .... V těchto místech žádný olej nezajistí souvislou vrstvu oleje pro dynamické tření. Poškození těchto třecích ploch brání aditava v oleji - proti otěrové přísady. Obsah a kvalita těchto aditiv je dán výkonostní specifikací, ne třídou SAE. viz http://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=356716

 

Můžete o tom vést spory, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu můžete dělat.

No hovoril som. Uz vyliezaju.

 

Edit: a maju plne vrecka minusiek ako pubertaci :D

Upraveno od sk0d@

  • 1 měsíc později...
  • 5 měsíců později...

Please forgive I write in English [emoji4] I have 1.2 TSI 66 kW CJZC engine in my Fabia III MY2016. Yesterday I got my oil changed by a local Skoda service to Mobil 1 ESP x2 0W-20. I am confused. So you say that 0W-20 VW 508 00 / 509 00 is officialy OK for 1.2 TSI?... Děkuji vám!

Upraveno od elqbenzo

I checked the last three English owner's manuals of Fabia III, and the VW 508.00 specified engine oils are allowed only for the new 1.0 TSI engines. For your engine is required VW 502.00 engine oil for fixed service interval, or VW 504.00 for variable service interval.
The VW 508.00/509.00 engine oils are typically also ACEA A1/B1 specified, that means, they are very thin, and they HTHS viscosity is also below the standard 3.5 value (2.6 in this case). Thin engine oils are good for a little bit lower fuel consumption, but they can cause more engine wear. Definitely not recommended for your engine, ask you Skoda service to correct their mistake.

 

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2016/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/11-2016/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2017/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

Upraveno od e1.

After igniting a big informational chaos between my service and Skoda Poland, I got a call from Skoda/VW Poland headquarters today in which they officially confirmed that EA211 1.2-liter engines allow using VW 508 00 norm oils. They apologized for the previous misinformation (initially they responded via the web form that the oil was not OK), and that the service was right. So, a new oil for new (eco) times... Povzdech ;) But I think I will return to 504 00 oil next year. Durability first.

Upraveno od elqbenzo

Tak to jsem zvědavý, jak ty motory budou vypadat po 100tkm při LL režimu s VW508 ...

Vzato z posledního manualu pro Octu, na Fabce to bude to samý.

 

1.thumb.jpg.a50cbd4cb6ca7debcf357833937396e5.jpg

2.thumb.jpg.bcf78d9134ea2a7003406ffcc9fcd221.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.