Přejít na obsah

rozvody 1,2 TSI škoda octavia


míraoctavia

Doporučené příspěvky

jak poznám  že jsou dělané  rozvody  dle servisní knížky jsou dělaně a při kontrole v  autorizovaném  servisu mě řekli  že řemen je vytáhlej což by znamenalo že rozvody  nebyly dělány , ovšem druhá strana  říká něco jiného , mě  to připadá  že chce servis  vydělat (7500 kč   rozvody  škoda ) nějaké  zkušenosti ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řemen určitě vytažený nemáš, protože tam žádný není - je tam řetěz. A jak poznáš, že jsou dělané? Obávám se, že jako naprostý laik nijak. Nicméně k rozvodům - klidně mohu být vyměněny (a to i vícekrát), vytahaný řetěz a vadný napínák je opakovaná a častá závada. Tedy nic neobvyklého, mám s tím bohaté zkušenosti na Fabiích, kde byly rozvody u 1.2 TSI běžně měněny i třikrát. Během let totiž výrobce dodával různé opravné sady, přičemž ta poslední by údajně měla být definitivně definitivní, o čemž mám jisté pochybnosti. Jiné řešení (kromě prodeje auta) ovšem neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...

Jakožto čerstvý majitel Octavie 1,2 tsi jsem si rachotu rozvodů za studena moc nevšímal (dříve jsem měl HTP) ale začalo mě znervózňovat rachocení při startu za tepla. Dočetl jsem se zde něco o vadných napínácích s písmenem D na konci, objednal jsem tedy nový s písmenem F a rachot přestal. 

Z motoru jsem vytáhl právě ten vadný viz foto 03F109507D, nový jsem nefotil ale má označení 03F 109 507 F  a je klid.

IMG_20190211_155847.thumb.jpg.a3b5fdc8dc6bd06048715902c1dc2719.jpgIMG_20190211_155833.thumb.jpg.ecea10f0ff0ee2a8ff980c7e6bfcf834.jpg584ad5b878f11.thumb.jpg.d32e7f31e4c9336d9a7e66211dd3a7e5.jpg

 

edit: jen dodám, že jsem je oba potopil do oleje a mačkal, starý šel mačkat pořád(s vyšším odporem), tedy nedržel tlak oleje, nový se napustil olejem, dál už mačkat rukou nešel. Vlastně jsem měl co dělat, abych ho zas vypustil a mohl našroubovat do motoru.

Editováno: , autor: tomik.cesko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napínák dělá moc. Třeba u mého kusu 2011 101tkm najeto byly rozvody dělané svolávačkou v roce 2015 při 50tkm. Byl vyměněn i odlitek za "D". Co je pro mne nepochopitelné bylo, že napínák nechali původní. Takže když jsem auto před pár měsíci koupil, tak samozřejmě chrastilo jak studené tak zejména i teplé. Zajel jsem na Jarov, kde bylo auto původně koupené, tam vyjeli informace a hned jsme věděli. Řetěz jsem nechal změřit, ten má 71mm a mění se při 74mm. Ale napínák byl KO, takže se dal novej a jezdím takto už přes měsíc a ani jedno zarachocení. Jinak celkově jsem s projevem motoru velmi spokojený. Jelikož jezdil na dlouhé intervaly výměny oleje, nechal jsem udělat dekarbonizaci motoru a znatelně oživl. Spotřeba nyní v zimě kolem 6.5 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 13. 2. 2019 na 19:15, tomik.cesko napsal:

Jakožto čerstvý majitel Octavie 1,2 tsi jsem si rachotu rozvodů za studena moc nevšímal (dříve jsem měl HTP) ale začalo mě znervózňovat rachocení při startu za tepla. Dočetl jsem se zde něco o vadných napínácích s písmenem D na konci, objednal jsem tedy nový s písmenem F a rachot přestal. 

Z motoru jsem vytáhl právě ten vadný viz foto 03F109507D, nový jsem nefotil ale má označení 03F 109 507 F  a je klid.

IMG_20190211_155847.thumb.jpg.a3b5fdc8dc6bd06048715902c1dc2719.jpgIMG_20190211_155833.thumb.jpg.ecea10f0ff0ee2a8ff980c7e6bfcf834.jpg584ad5b878f11.thumb.jpg.d32e7f31e4c9336d9a7e66211dd3a7e5.jpg

 

edit: jen dodám, že jsem je oba potopil do oleje a mačkal, starý šel mačkat pořád(s vyšším odporem), tedy nedržel tlak oleje, nový se napustil olejem, dál už mačkat rukou nešel. Vlastně jsem měl co dělat, abych ho zas vypustil a mohl našroubovat do motoru.

Nechcem ti brať ilúzie, ale či tam dáš napinak F, D, Y, X....., pri štarte ti sporadicky reťaz zarachotí občas a niekedy nie. Je úplne zbytočné kupovať F -kovy napinak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona ta iluze se stala realitou, příspěvek jsem psal až poté, co jsem napínák koupil a nějakou dobu s ním jezdil. 

Dnes po nějaké době můžu o5 potvrdit, výměna pomohla. Nezarachotil ani po týdnu stání, ani u teplého motoru po nákupu v Lídlu.

Tzn, 03F109507D (nový - po výměně rozvodů) rachotil neustále (při každém nastartování cca 3sec, abych byl přesnější), 03F109507F funguje bezvadně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je přesné.. u mě to samý..rozvody nové, natažení řetězu v normě, ale přesto rachotilo. Šel jsem po tom a zjistilo se, že rozvody v rámci svolávačky sice vyměnili, ale ti imbecili nechali původní napínák. Po jeho výměně nezarachotilo ani jednou a to už s tím takto jezdím třetí měsíc a pohoda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z dokumentace jsem zjistili, že na mém voze byly dělaný komplet rozvody v roce 2015 při 55tkm. Auto jsem koupil loni s najetými 97tkm. Při startu asi 2 vteřiny rachotilo. Vylučovací metodou, kdy jsem nechal proměřit řetěz jsem zjistil, že napínák je původní z roku 2011!!! Takže mám nový a od té doby klid.. Zažil jsem ještě HTP a tvrdím, že strůjcem zla u těchto VW motorů je vždy napínák..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Stačí na to stranový klíč nebo ořech s ráčnou (lepší), nepamatuju si velikost, asi 27, přístup kazí jen gumová hadice, ale tu stačí jen vyhnout. Práce na max 10 minut. 

 

Jo a ještě k minulému příspěvku, ještě jsem další napínák nekupoval, ono to zarachtá jen po velmi krátké jízdě, když se v zimě neohřál motor. Např, když jedu jen do krámu 1km a pak zpět, tak druhý den při studeném startu rachotí. Když to ohřeju, je další studený start ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to koukal a žádný číslo na něm není. Po víkendovém startu to cca 3-5 vteřin zarachotilo a pak už byl klid. Má smysl měnit celé rozvody nebo zkusit vyměnit ten napínák? Rozvody se dělaly někdy v 2016 při cca 65 000 teď to má cca 110 000km.. díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Dolejs napsal:

Tak jsem na to koukal a žádný číslo na něm není. Po víkendovém startu to cca 3-5 vteřin zarachotilo a pak už byl klid. Má smysl měnit celé rozvody nebo zkusit vyměnit ten napínák? Rozvody se dělaly někdy v 2016 při cca 65 000 teď to má cca 110 000km.. díky za radu

Rozvody v 65000km. Nejak brzo ne? Ja bych nemenil nic. Je to vlastnost retezovych tsi. Rozvody tam musi vydzet minimalne 150 000km. Od te doby co jsem presel z 5w40 na 0w40. Tak to nezarachtalo ani jednou a prestal pribyvat olej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...