Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak pocitově ten točivý moment nebude dostupný v těch nízkých otáčkách nikdy, i 1.2 TSI má maximum od 1400ot papírově a pocitově taky zabírá až někde kolem 1600-1800, ale je to způsobem měření, papírové hodnoty se udávají ze statického měření, to co dostaneš na brzdě nebo v provozu ale odpovídá dynamickému měření. Takže proti papírovým hodnotám bude turbomotor zabírat vždy "opožděně".

 

https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/33526/TrpikP_Zpusoby a metody_PJ_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y

zhruba od strany 17

Vloženo

Však reálná spotřeba se vždy liší od té papírové, rozhodně bych nedělal hned závěry, že reálná spotřeba musí být automaticky s přímou úměrou vyšší jako je to u té papírové. Proto jsem tvrdil že je zbytečný se tím zaobírat, stačí chvíli počkat na první vyrobená auta. Však už jsou první testy této motorizace. 

Svět motorů se tímto bude zabývat v příštím speciálu Technika. 

Bylo by fajn sem hodit sken testu z aktuálního čísla SM. 

Vloženo

Reálná a papírová spotřeba co jsou to proboha za pojmy?

Existuje pouze normovaná spotřeba stanovovaná podle různých norem za definovaných parametrů a podminek, v autorizované zkušebně, a provozní spotřeba, zjišťovaná provozovatelem vozidla za blíže nespecifikovaných podmínek. Že se obě spotřeby musejí lišit  je proto zcela logické a je zbytečné o tomj vést sáhodlouhé dikuse.

Vloženo

Ano, normované hodnoty mnoho neříkají, ale když mám dvě stejná auta, testovaná podle stejného scénáře (normy), který je sice nereálný a vychází tam mnohdy nereálně nízké spotřeby a najednou je u stejného motoru rozdíl 10%, tak to vyvolává otázky. Jasně, reálná spotřeba se teprve ukáže a navíc každý bude jezdit podle svých tras s jinou spotřebou.

 

@dodge Myslím že všichni víme co se míní "papírovou spotřebou". A tedy nejde o to, že by se lišila spotřeba normovaná a "provozní", to snad všichni očekávají. Tady jde o to, že se liší spotřeba normovaná dle NEDC pro jeden a ten samý motor, jednou s filtrem pevných částic a podruhé bez a rozdíl dělá 0,5l. Proto jsem se ptal, zda někdo neví, jestli něco měnilo v metodice,  nebo ten půllitr je tím filtrem. V provozu spotřebu porovnávat můžeš, ale vždy tam budou různé vlivy které se nedají opakovat při každém z měření stejně (v tom má normovaná spotřeba výhodu, že se dá přesně porovnat, kór u jednoho výrobce).

Vloženo

Myslet znamená nic nevědět.

V technických vědách se na rozdíl od věd humanitních pracuje s exaktně definovanými pojmy.

Říkat že všichni vědí co to či ono znamená, aniž by to či ono bylo exaktně definováno má nulovou vypovídací hodnotu, protože pod tím či oním si může představovat kdokoliv cokoliv.

Pokud se někoho pofivuje rodílům ve spotřebě toho jednoho a samého motoru, kde bere jistotu že se jedná o ten samý a stejný motor? Protože se stejně jmenuje? Je jisté že na FL je shodný motor bez jakýchkoliv změn, pochybuji o tom. Ale rozřešení je jednoduché, stačí se dotázat výrobce.

Vloženo

Souhlasil bych s tebou, ale pojem "papírová spotřeba" se běžně používá i v médiích. Samozřejmě je třeba pojmy správně definovat, ale zase to není třeba vést do extrémů, navíc další rozvíjení diskuze na toto téma už je OT.

 

A to je právě ono, jde mi to to, zda někdo neví co je tam přesně za změny, nebo co by mohlo způsobit tak velký rozdíl v té spotřebě. Zatím známí rozdíl má být ve filtru částic. Každopádně důležité z pohledu zákazníka je to, že je to ten "samý" motor + úpravy nutné pro doplnění filtru pevných částic a něco z těch úprav je zodpovědné za nárust normované spotřeby (kdyby ses chtěl dohadovat, že jsem neřekl podle jaké, tam mám na mysli spotřebu dle normy NEDC).

Nejsem si jist, zda jsem se vyjádřil srozumitelně, ale prostě mi jde o to, mám 1.0 TSI 81kW ve Fábii a pak mám 1.0 TSI 81kW ve Fábii FL (kde je motor o stejném základu + dolněný o změny potřebné pro aplikaci filtru pevných částic) a rozdíl je 0,5l ve stejném testu. Ale to snad bude vysvětleno v tom Světe Motorů co má vyjít se speciální přílohou a v reálu to snad na spotřebu nebude mít vliv.

Vloženo

Může to být tím, bylo by dobré kdyby to byl někdo schopný potvrdit nebo vyvrátit. Popřípadě kdyby někdo byl schopný zjistit hodnoty pro WLTP (údajne by je měli mít prodejci k dispozici).

Vloženo

@dodgenevšiml jsem si, že diskutuji na nějakém odborném diskusním fóru o humanitních vědách či co tak sem nemotej odborné názvosloví. Nebo klidně motej ale nevnucuj to tady někomu komu je to tak nějak:horse:

@Martabje to pro mě zbytečné hledat, ale někde tady na fóru byla citace, která vypadala jako oficiální vyjádření, že to dopočítávají z NEDC na WLTP. Proč by dělali dle mého nákladné testy na základě normy NEDC a o 3 měsíce později znovu už podle WLTP? 

Tak už ty NORMOVANÉ HODNOTY neřešme protože je toho tady už nějak přes čáru a stejně z toho vzejde koňský hovno. 

Vloženo

Upřesnil bych to na hodnotu laického pohledu na věc když už podle tebe diskutujeme na odborném fóru. Ale vypadá to, že si pouze rád rýpeš a to vždy jak se ti to v dané situaci hodí.

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím 

Dnes ráno první problém s startovním! Po zmáčknutí tlačítka cca 5 vteřin auto startovalo a nenastartovalo! Po vypnutí a opětovném zapnutí už vše ok. Auto 4.2018, najeto 7k km přes noc asi 10 stupňů. Je to normální nebo je to třeba nějak řešit? Děkuji 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Díky za test.

Jsem z něj ale rozpačitý, sice ano, čistý výfuk ale těch negativ je nějak moc. Přeci jen, když nastupovali přímo vstřiky a downsizing tak to mělo víc pozitiv.

A nejhorší je, že tímto to nekončí.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ne stalo se to jen jednou, od té doby cca 100 startů a vše v pořádku! Říkal jsem si jestli jsem třeba neudělal něco špatně, třeba pořádně nedomáčkl tlačítko nebo nebo nestál důrazně na spojce ....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...