Srpen 15, 20187 r Tak pocitově ten točivý moment nebude dostupný v těch nízkých otáčkách nikdy, i 1.2 TSI má maximum od 1400ot papírově a pocitově taky zabírá až někde kolem 1600-1800, ale je to způsobem měření, papírové hodnoty se udávají ze statického měření, to co dostaneš na brzdě nebo v provozu ale odpovídá dynamickému měření. Takže proti papírovým hodnotám bude turbomotor zabírat vždy "opožděně". https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/33526/TrpikP_Zpusoby a metody_PJ_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y zhruba od strany 17
Srpen 15, 20187 r To je otázka, na to jsem se ptal už v tématu o FL a byl jsme skoro poslán někam, že co řeším papírovou spotřebu :D
Srpen 16, 20187 r Však reálná spotřeba se vždy liší od té papírové, rozhodně bych nedělal hned závěry, že reálná spotřeba musí být automaticky s přímou úměrou vyšší jako je to u té papírové. Proto jsem tvrdil že je zbytečný se tím zaobírat, stačí chvíli počkat na první vyrobená auta. Však už jsou první testy této motorizace. Svět motorů se tímto bude zabývat v příštím speciálu Technika. Bylo by fajn sem hodit sken testu z aktuálního čísla SM.
Srpen 16, 20187 r Reálná a papírová spotřeba co jsou to proboha za pojmy? Existuje pouze normovaná spotřeba stanovovaná podle různých norem za definovaných parametrů a podminek, v autorizované zkušebně, a provozní spotřeba, zjišťovaná provozovatelem vozidla za blíže nespecifikovaných podmínek. Že se obě spotřeby musejí lišit je proto zcela logické a je zbytečné o tomj vést sáhodlouhé dikuse.
Srpen 16, 20187 r Ano, normované hodnoty mnoho neříkají, ale když mám dvě stejná auta, testovaná podle stejného scénáře (normy), který je sice nereálný a vychází tam mnohdy nereálně nízké spotřeby a najednou je u stejného motoru rozdíl 10%, tak to vyvolává otázky. Jasně, reálná spotřeba se teprve ukáže a navíc každý bude jezdit podle svých tras s jinou spotřebou. @dodge Myslím že všichni víme co se míní "papírovou spotřebou". A tedy nejde o to, že by se lišila spotřeba normovaná a "provozní", to snad všichni očekávají. Tady jde o to, že se liší spotřeba normovaná dle NEDC pro jeden a ten samý motor, jednou s filtrem pevných částic a podruhé bez a rozdíl dělá 0,5l. Proto jsem se ptal, zda někdo neví, jestli něco měnilo v metodice, nebo ten půllitr je tím filtrem. V provozu spotřebu porovnávat můžeš, ale vždy tam budou různé vlivy které se nedají opakovat při každém z měření stejně (v tom má normovaná spotřeba výhodu, že se dá přesně porovnat, kór u jednoho výrobce).
Srpen 16, 20187 r Myslet znamená nic nevědět. V technických vědách se na rozdíl od věd humanitních pracuje s exaktně definovanými pojmy. Říkat že všichni vědí co to či ono znamená, aniž by to či ono bylo exaktně definováno má nulovou vypovídací hodnotu, protože pod tím či oním si může představovat kdokoliv cokoliv. Pokud se někoho pofivuje rodílům ve spotřebě toho jednoho a samého motoru, kde bere jistotu že se jedná o ten samý a stejný motor? Protože se stejně jmenuje? Je jisté že na FL je shodný motor bez jakýchkoliv změn, pochybuji o tom. Ale rozřešení je jednoduché, stačí se dotázat výrobce.
Srpen 16, 20187 r Souhlasil bych s tebou, ale pojem "papírová spotřeba" se běžně používá i v médiích. Samozřejmě je třeba pojmy správně definovat, ale zase to není třeba vést do extrémů, navíc další rozvíjení diskuze na toto téma už je OT. A to je právě ono, jde mi to to, zda někdo neví co je tam přesně za změny, nebo co by mohlo způsobit tak velký rozdíl v té spotřebě. Zatím známí rozdíl má být ve filtru částic. Každopádně důležité z pohledu zákazníka je to, že je to ten "samý" motor + úpravy nutné pro doplnění filtru pevných částic a něco z těch úprav je zodpovědné za nárust normované spotřeby (kdyby ses chtěl dohadovat, že jsem neřekl podle jaké, tam mám na mysli spotřebu dle normy NEDC). Nejsem si jist, zda jsem se vyjádřil srozumitelně, ale prostě mi jde o to, mám 1.0 TSI 81kW ve Fábii a pak mám 1.0 TSI 81kW ve Fábii FL (kde je motor o stejném základu + dolněný o změny potřebné pro aplikaci filtru pevných částic) a rozdíl je 0,5l ve stejném testu. Ale to snad bude vysvětleno v tom Světe Motorů co má vyjít se speciální přílohou a v reálu to snad na spotřebu nebude mít vliv.
Srpen 16, 20187 r Je fakt, ze uz se ztracim, ktera hodnota jak je ziskana:). Ale nemuze byt mimojine problem v tom, ze to je namereno uz na WLTP a prepocitano do NEDC. a ten prepocitaci koeficient je "divny".
Srpen 16, 20187 r Může to být tím, bylo by dobré kdyby to byl někdo schopný potvrdit nebo vyvrátit. Popřípadě kdyby někdo byl schopný zjistit hodnoty pro WLTP (údajne by je měli mít prodejci k dispozici).
Srpen 17, 20187 r @dodgenevšiml jsem si, že diskutuji na nějakém odborném diskusním fóru o humanitních vědách či co tak sem nemotej odborné názvosloví. Nebo klidně motej ale nevnucuj to tady někomu komu je to tak nějak @Martabje to pro mě zbytečné hledat, ale někde tady na fóru byla citace, která vypadala jako oficiální vyjádření, že to dopočítávají z NEDC na WLTP. Proč by dělali dle mého nákladné testy na základě normy NEDC a o 3 měsíce později znovu už podle WLTP? Tak už ty NORMOVANÉ HODNOTY neřešme protože je toho tady už nějak přes čáru a stejně z toho vzejde koňský hovno.
Srpen 17, 20187 r Ta citace je přesně z tohoto: konkrétně https://cdn.skoda-storyboard.com/2018/08/TD-FABIA-petrol_CZ.pdf strana 4 Ono zase podle té hodnoty platí za flotilové emise, takže snaha mít tu spotřebu co nejníže tam je. Ale to byla spíš otázka ve smyslu "kdyby někdo věděl", jak píšeš, můžeme o tom diskutovat ještě 3 strany a výsledku se stejně asi nedobereme :)
Srpen 17, 20187 r Pokud diskutuješ na odborném fóru a je ti tak nějak u pr..le exaktní odborné názvosloví, mají tvoje příspěvky hodnotu hodpodských blábolů.
Srpen 19, 20187 r Upřesnil bych to na hodnotu laického pohledu na věc když už podle tebe diskutujeme na odborném fóru. Ale vypadá to, že si pouze rád rýpeš a to vždy jak se ti to v dané situaci hodí.
Srpen 19, 20187 r mam ten test cely, ale je to foceno na tajnaka v Kauflandu.. jestli chcete, muzu to sem hodit, pokud nekdo nema lepsi kvalitu..
Srpen 19, 20187 r Sem rozhodně ne! Toto je motorová sekce a téma o konkrétním motoru, takže pouze část o motoru 1.0 TSI.
Září 12, 20186 r SM Technika 3/2018 clanek porovnani 1.0 bez a s OPF. I kdyz to vypada, ze chybi na pravo toho dost, tak ne max 0.5 az 0.75 pismenka:). tentokrat se mi to nepodarilo dobre dat do skeneru. SMSpecialTechnika3_2018_Fabie.pdf
Září 27, 20186 r Zdravím Dnes ráno první problém s startovním! Po zmáčknutí tlačítka cca 5 vteřin auto startovalo a nenastartovalo! Po vypnutí a opětovném zapnutí už vše ok. Auto 4.2018, najeto 7k km přes noc asi 10 stupňů. Je to normální nebo je to třeba nějak řešit? Děkuji
Září 27, 20186 r Asi bych to řešil, auto by mělo nastartovat "hned" ani staré HTP s 250tis.+ nestartuje nadvakrát. Otázkou je, jestli budou v servisu schopni vůbec něco zjistit...
Říjen 20, 20186 r Díky za test. Jsem z něj ale rozpačitý, sice ano, čistý výfuk ale těch negativ je nějak moc. Přeci jen, když nastupovali přímo vstřiky a downsizing tak to mělo víc pozitiv. A nejhorší je, že tímto to nekončí.
Říjen 28, 20186 r Jestliže to nebude dělat furt, nic asi řešit nebudou, jen to napíchnou, jestli náhodou tam není nějaká chyba.
Říjen 28, 20186 r Ne stalo se to jen jednou, od té doby cca 100 startů a vše v pořádku! Říkal jsem si jestli jsem třeba neudělal něco špatně, třeba pořádně nedomáčkl tlačítko nebo nebo nestál důrazně na spojce ....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.