Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Když jsem před týdnem kupoval Fábku, tak prodejce říkal, že už 81kw není v nabídce.

 

Ja ji kupoval před měsícem, ale říkal mi, že od nového roku. Takže teď pouze 70KW, ale už by to mělo být EVO.Co jsem četl, tak tam bude nový systém turba.Ale do Fabie 4 by měli možná dávat 1.5 TSI.Ale jsou to jen dohady.

Nový systém turba ? Jako že bude vedení stlačeného vzduch o průměru 15cm, s blow up ventilem a pořádným mezichladičem ? :-)

Já to četl v rychlosti, ale psali tam něco o lopatkách na turbu a něco o emisích.fakt bych kecal.Ale týkalo se to i 1.5 TSI.

před 54 minutami, Míša napsal:

Nový systém turba ? Jako že bude vedení stlačeného vzduch o průměru 15cm, s blow up ventilem a pořádným mezichladičem ? :-)

Ale tohle pobavilo😂😂😂Možná se ale jednou dočkáme 2Válce 0.6 se 2 Turby.

Tak on ten mezichladič co tam je teď je lepší a účinnější řešení než mezichladič přes celý nárazník :)

Já vím, ale nevypadá to dost cool :-)

 

  • 1 měsíc později...
V 8. 10. 2020 na 5:53, Enzo81 napsal:

Ja ji kupoval před měsícem, ale říkal mi, že od nového roku. Takže teď pouze 70KW, ale už by to mělo být EVO.Co jsem četl, tak tam bude nový systém turba.Ale do Fabie 4 by měli možná dávat 1.5 TSI.Ale jsou to jen dohady.

Nevěřím, že je s 81 kW litrem EVO do třetí generace počítáno. Pokud čtvrtá generace fabie přijde na jaře, 1.0 EVO bude až v ní.  

  • 4 týdny později...

EVO má celou řadu technických odlišností:

Hliníkový blok se zalitými ocelovými vložkami s plazmou, která se nanáší na povrch válců, snižuje tření;

Turbo s VGT - původní 1,0 TSI mělo stejně tak jako 1,2 a 1,4 TSI regulaci plnicího tlaku obtokovým ventilem s elektronickým řízením, nový EVO má elektronicky měnitelnou geometrii lopatek;

Plnicí tlak až 2,8 baru;

Vstřikovací tlak až 350 barů.

  • 1 měsíc později...
V 14. 8. 2018 na 20:17, Pawouk napsal:

U předface FIII je u 1.0 TSI mechanický rozdíl, pro variantu 81 kW - turbo s tepelně odolnějším tělem (obalem) pro teploty až 1050°C a výfukové ventily plněné sodíkem. O tom, že by bylo turbo "větší", se nikde nic nepíše. Ale je možné, že s FL se to mohlo změnit.

Turbodmychadlo (i dle VIN z reálných aut) pro 1.0TSI OPF 70 kW a 1.0TDI OPF 81 kW je stejné  (takže PR články o vetší odolnosti jsou nesmysl) - má stejné objednací číslo: 04C 145 703,  Motory mají stejný ojnice, stejnou hlavu, stejné písty i  vstřikovače.

81 kW má mít údajně pouze lepší ventily plněný sodíkem (to nelze ověřit - nejdou samostatně objednat)

 

Upraveno od JasteR

  • 2 týdny později...
V 28. 1. 2021 na 13:09, JasteR napsal:

Turbodmychadlo (i dle VIN z reálných aut) pro 1.0TSI OPF 70 kW a 1.0TDI OPF 81 kW je stejné  (takže PR články o vetší odolnosti jsou nesmysl) - má stejné objednací číslo: 04C 145 703,  Motory mají stejný ojnice, stejnou hlavu, stejné písty i  vstřikovače.

81 kW má mít údajně pouze lepší ventily plněný sodíkem (to nelze ověřit - nejdou samostatně objednat)

 

to je dobré vedieť, takže by teoreticky šlo nahrať mapu z 81kW do 70kW? A prevodovky ako také sú rovnaké pokiaľ ide o max. krútiaci moment na ktoré sú stavané? Ono dnes už začína byť problém nájsť zánovnú 81kW verziu, všade je plno 70kW

V 6. 2. 2021 na 18:12, marian85 napsal:

to je dobré vedieť, takže by teoreticky šlo nahrať mapu z 81kW do 70kW? A prevodovky ako také sú rovnaké pokiaľ ide o max. krútiaci moment na ktoré sú stavané? Ono dnes už začína byť problém nájsť zánovnú 81kW verziu, všade je plno 70kW

Převodové poměry jsou jiné, i mapy jsou úplně jiné, jen mapu z 81kW fakt není možné nahrát.

Korektní SW optimalizací ECU je možné dostat 135 koní 240Nm:  https://www.dp-race.com/shop/skoda-cs/fabia-cs/fabia-iii-sk260-14/1-0-tsi-70kw-160nm-100kw-240nm/

viz. graf:

graf20200129_d4920_m1serie_m7Hab10120.ols-dp1.jpg

Upraveno od JasteR

  • 1 měsíc později...

Dobrý den, chtěl bych se zeptat nebo spíš poprosit někoho až bude u auta zda by se nekoukl zda má stejné uchycení tepelné ochrany u toho filtru jako mám já na fotce. Jedna se mi o ten alobal a tu díru vedle toho plechu. Předem děkuji 

EDC872A9-85A5-444C-9F6B-E56DAE74E6AE.jpeg

33361692-AEA0-44AD-B19D-855DF70B6E95.jpeg

Asi nerozumím otázce, ale u mě to vypadá takhle.

P1180099.JPG

P1180105.JPG

P1180106.JPG

P1180110.JPG

Ahoj moc děkuji za fotky. Řeším kovové klepaní když je motor ve vyších otáčkách něco tam zachrastí. Tak hledám kde je co uvolněného. Určitě to děla ten plech co je okolo výfuku. Díky ještě jednou. 

Tak snad to nebude uvolněný šroub na přestavovači výfukové vačky, je na to TPI:

Quote

Vyjádření zákazníka:
• Při startu/ běhu motoru se z motorového prostoru ozývají rušivé hluky (klepání, chrastění, řinčení).
Zjištění dílny:
• Vyjádření zákazníka lze reprodukovat.
Technické pozadí
Uvolněný šroub (nebo více šroubů) na uzavíracím krytu přestavovače vačkových hřídelí (výfuková strana)

 

No nestraš 🙂 tady to se ozývá většinou při 3 rychlostním stupni okolo 3500 otáček a všiml jsem si, že když jedu proti větru je to intenzivnější. Koukal jsem na ten plech dole u katalyzátoru a trochu ho narovnal a zatím jsem to neslyšel tak uvidíme až pojedu zda se to znova projeví. 

  • 3 měsíce později...

Zdravím, mám možnost koupit Fabii s motorem 1,0 TSI/70kW z roku 2017 - všude slyším, jak jsou tyto motory špatné, je to podle vašich zkušeností pravda?

Mě by zajímalo, kde "všude slyšíš", že jsou špatné. Já zase "všude" slyším/čtu samá pozitiva. Pročti si tady témata na fóru v sekcích všech modelů, kde se tyto motory vyskytují (Fabia III, Rapid, Scala, Kamiq, Octavia III a IV, Karoq) a budeš moudřejší. 

 

O žádných fatálních závadách se nedočteš, ba naopak. Motory šlapou jak hodinky, překvapivě hezky jedou a při klidné mimo městské jízdě se dá jezdit ve Fabii pod 5 litrů. Zatím to vypadá na povedené motory. Ostatně ve Světe Motorů ho rozebrali ve 100.000 km bez známek opotřebení. Bát se ho tedy rozhodně nemusíš, hospodské inženýry ignoruj.

Prosím tě, co jsi kdesi slyšel. Takových dotazů a názorů od piva tady už bylo.... Přečti si toto forum, jo? A pak se ptej. Nikdo nevíme jak se předešlý majitel o auto staral a od toho se vše odvíjí. 

Rapid1.0 byl jsi rychlejší 😀

Říkal mi to mechanik od jedné rozvážkové firmy, kde Fabie s litrovými motory provozovali. Šlo o vážné závady na motorech. Nejsem odborník, tak bližší nevím. Fakt ale je, že teď už jezdí jinými auty. Každopádně mi šlo o dotaz a získání odbornějších informací - Fabie nebude nová, jetá asi 60 000km.

Mechanik rozvážkové firmy a jeho vážné závady motoru tak to mi stačí 😀 a není to všude jak píšeš. Poděkuj mu za ty fundované informace a přečti sekce o motoru 1.0tsi u všech modelů které s ním jezdí a dozvíš se víc jak od nějakého šmudly.

Já mám na stejném motoru sice jen cca 30.000 km plus 35 let řidičské praxe k tomu a ničeho jsem si nevšiml o ničem nečetl a ty motory jezdí celkem dlouho. Zato jsem tady četl už několik takových poplašných dotazů bez reálného základu. 

A měla ta rozvážková firma nové Fabie 3 nebo ta byla Fabie 1/3 s HTP které ta firma utahala? Ještě bych věřil starému 1.2 TSI EA111, ale ta 1.0 TSI kromě karbonu v sání na nic vážného netrpí. Pokazit se může všechno. Zmetek ve výrobě se občas vyskytne na každé i spolehlivé součástce, ale ten motor podle všeho netrpí žádnou systémovou fatální závadou nebo selháváním některých komponent. Jen to chce aditivovany benzín, po 100 tisíců vyčistit sání/ventily a není problém. Po těch průserech co před 15-10 lety řešil VW s motory to poslední roky u benzínu i dieselu vypadá všechno docela obstojně, taková labutí píseň spalovacích motorů 😁.

Upraveno od Malarkey

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.