Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


18lubi81

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
V 8. 10. 2020 na 5:53, Enzo81 napsal:

Ja ji kupoval před měsícem, ale říkal mi, že od nového roku. Takže teď pouze 70KW, ale už by to mělo být EVO.Co jsem četl, tak tam bude nový systém turba.Ale do Fabie 4 by měli možná dávat 1.5 TSI.Ale jsou to jen dohady.

Nevěřím, že je s 81 kW litrem EVO do třetí generace počítáno. Pokud čtvrtá generace fabie přijde na jaře, 1.0 EVO bude až v ní.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

EVO má celou řadu technických odlišností:

Hliníkový blok se zalitými ocelovými vložkami s plazmou, která se nanáší na povrch válců, snižuje tření;

Turbo s VGT - původní 1,0 TSI mělo stejně tak jako 1,2 a 1,4 TSI regulaci plnicího tlaku obtokovým ventilem s elektronickým řízením, nový EVO má elektronicky měnitelnou geometrii lopatek;

Plnicí tlak až 2,8 baru;

Vstřikovací tlak až 350 barů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 8. 2018 na 20:17, Pawouk napsal:

U předface FIII je u 1.0 TSI mechanický rozdíl, pro variantu 81 kW - turbo s tepelně odolnějším tělem (obalem) pro teploty až 1050°C a výfukové ventily plněné sodíkem. O tom, že by bylo turbo "větší", se nikde nic nepíše. Ale je možné, že s FL se to mohlo změnit.

Turbodmychadlo (i dle VIN z reálných aut) pro 1.0TSI OPF 70 kW a 1.0TDI OPF 81 kW je stejné  (takže PR články o vetší odolnosti jsou nesmysl) - má stejné objednací číslo: 04C 145 703,  Motory mají stejný ojnice, stejnou hlavu, stejné písty i  vstřikovače.

81 kW má mít údajně pouze lepší ventily plněný sodíkem (to nelze ověřit - nejdou samostatně objednat)

 

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 28. 1. 2021 na 13:09, JasteR napsal:

Turbodmychadlo (i dle VIN z reálných aut) pro 1.0TSI OPF 70 kW a 1.0TDI OPF 81 kW je stejné  (takže PR články o vetší odolnosti jsou nesmysl) - má stejné objednací číslo: 04C 145 703,  Motory mají stejný ojnice, stejnou hlavu, stejné písty i  vstřikovače.

81 kW má mít údajně pouze lepší ventily plněný sodíkem (to nelze ověřit - nejdou samostatně objednat)

 

to je dobré vedieť, takže by teoreticky šlo nahrať mapu z 81kW do 70kW? A prevodovky ako také sú rovnaké pokiaľ ide o max. krútiaci moment na ktoré sú stavané? Ono dnes už začína byť problém nájsť zánovnú 81kW verziu, všade je plno 70kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2021 na 18:12, marian85 napsal:

to je dobré vedieť, takže by teoreticky šlo nahrať mapu z 81kW do 70kW? A prevodovky ako také sú rovnaké pokiaľ ide o max. krútiaci moment na ktoré sú stavané? Ono dnes už začína byť problém nájsť zánovnú 81kW verziu, všade je plno 70kW

Převodové poměry jsou jiné, i mapy jsou úplně jiné, jen mapu z 81kW fakt není možné nahrát.

Korektní SW optimalizací ECU je možné dostat 135 koní 240Nm:  https://www.dp-race.com/shop/skoda-cs/fabia-cs/fabia-iii-sk260-14/1-0-tsi-70kw-160nm-100kw-240nm/

viz. graf:

graf20200129_d4920_m1serie_m7Hab10120.ols-dp1.jpg

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den, chtěl bych se zeptat nebo spíš poprosit někoho až bude u auta zda by se nekoukl zda má stejné uchycení tepelné ochrany u toho filtru jako mám já na fotce. Jedna se mi o ten alobal a tu díru vedle toho plechu. Předem děkuji 

EDC872A9-85A5-444C-9F6B-E56DAE74E6AE.jpeg

33361692-AEA0-44AD-B19D-855DF70B6E95.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad to nebude uvolněný šroub na přestavovači výfukové vačky, je na to TPI:

Quote

Vyjádření zákazníka:
• Při startu/ běhu motoru se z motorového prostoru ozývají rušivé hluky (klepání, chrastění, řinčení).
Zjištění dílny:
• Vyjádření zákazníka lze reprodukovat.
Technické pozadí
Uvolněný šroub (nebo více šroubů) na uzavíracím krytu přestavovače vačkových hřídelí (výfuková strana)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nestraš 🙂 tady to se ozývá většinou při 3 rychlostním stupni okolo 3500 otáček a všiml jsem si, že když jedu proti větru je to intenzivnější. Koukal jsem na ten plech dole u katalyzátoru a trochu ho narovnal a zatím jsem to neslyšel tak uvidíme až pojedu zda se to znova projeví. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mě by zajímalo, kde "všude slyšíš", že jsou špatné. Já zase "všude" slyším/čtu samá pozitiva. Pročti si tady témata na fóru v sekcích všech modelů, kde se tyto motory vyskytují (Fabia III, Rapid, Scala, Kamiq, Octavia III a IV, Karoq) a budeš moudřejší. 

 

O žádných fatálních závadách se nedočteš, ba naopak. Motory šlapou jak hodinky, překvapivě hezky jedou a při klidné mimo městské jízdě se dá jezdit ve Fabii pod 5 litrů. Zatím to vypadá na povedené motory. Ostatně ve Světe Motorů ho rozebrali ve 100.000 km bez známek opotřebení. Bát se ho tedy rozhodně nemusíš, hospodské inženýry ignoruj.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkal mi to mechanik od jedné rozvážkové firmy, kde Fabie s litrovými motory provozovali. Šlo o vážné závady na motorech. Nejsem odborník, tak bližší nevím. Fakt ale je, že teď už jezdí jinými auty. Každopádně mi šlo o dotaz a získání odbornějších informací - Fabie nebude nová, jetá asi 60 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanik rozvážkové firmy a jeho vážné závady motoru tak to mi stačí 😀 a není to všude jak píšeš. Poděkuj mu za ty fundované informace a přečti sekce o motoru 1.0tsi u všech modelů které s ním jezdí a dozvíš se víc jak od nějakého šmudly.

Já mám na stejném motoru sice jen cca 30.000 km plus 35 let řidičské praxe k tomu a ničeho jsem si nevšiml o ničem nečetl a ty motory jezdí celkem dlouho. Zato jsem tady četl už několik takových poplašných dotazů bez reálného základu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A měla ta rozvážková firma nové Fabie 3 nebo ta byla Fabie 1/3 s HTP které ta firma utahala? Ještě bych věřil starému 1.2 TSI EA111, ale ta 1.0 TSI kromě karbonu v sání na nic vážného netrpí. Pokazit se může všechno. Zmetek ve výrobě se občas vyskytne na každé i spolehlivé součástce, ale ten motor podle všeho netrpí žádnou systémovou fatální závadou nebo selháváním některých komponent. Jen to chce aditivovany benzín, po 100 tisíců vyčistit sání/ventily a není problém. Po těch průserech co před 15-10 lety řešil VW s motory to poslední roky u benzínu i dieselu vypadá všechno docela obstojně, taková labutí píseň spalovacích motorů 😁.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...