mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) Dobrý den, před měsícem a půl jsem koupil toto auto. A teď se mi to podle servisu potkalo a je to v háji. Oprava 90 tisíc. Nebo nový motor s prací za 180 tisic. Jsem totálně zoufalý, protože nejsou to malý peníze a netuším co dělat. Nový motor za 180 tisíc je strašná raketa. Paní mi tam řekla, není lepší koupit nové auto? Ano a to těch 220 tisíc co jsem za to dal mám vyhodit? Chci se Vás tu zeptat, za kolik by se to dalo třeba prodat na díly, nebo co byste dělali vy? S tou opravou a cenou vozidla bych měl auto fungl nový, ale pochybuji, že bych z toho vytřískal aspoň 130 tisíc... Míra Editováno: 12. Říjen 2017, autor: mirezcech 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdens123 Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Aky najazd ? Vies podla historie ci bol napinak vymeneny ? Tak mas este moznost zohnat motor z nejakej buracky externe, ale tak to bude asi tiez loteria. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) před 10 minutami, Zdens123 napsal: Aky najazd ? Vies podla historie ci bol napinak vymeneny ? Tak mas este moznost zohnat motor z nejakej buracky externe, ale tak to bude asi tiez loteria. Pardon to jsem mohl napsat. Pokud se v tom nikdo nehrabal, tak 155 tisíc. Byla k tomu knížka z Berlína a napínak vyměněný nejspíš nebyl, netuším. Ale rozvody dělaný podle knihy nebyly. Právě, loterie by to byla, otázka času než to znova přeskočí... ale prostě ta bezmoc, auto mám měsíc, a tohle se stane... Ale fakt nechci cpát 180 tisíc do toho a modlit se aby se něco nestalo... Editováno: 12. Říjen 2017, autor: mirezcech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prassat Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) Koupit polomotor z inzerce, nebo opravit (mimo autorizák) ... Velmi hrubý odhad 30 - 60 tis. Kč https://auto.bazos.cz/inzerat/79783176/Motor-18tsi-118kw-CDA.php Editováno: 12. Říjen 2017, autor: prassat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Súhlas s Prassatom. Motor sa dá kúpiť za 30-35000 Kč. Dávajú ti naň aj garanciu km a aj rok zaruku. Výmena potom u nejakého známeho v servisu. Alebo si zisti, kde maju najnizsiu normohodinu pri výmene motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 před 9 minutami, r_e_n_e napsal: Súhlas s Prassatom. Motor sa dá kúpiť za 30-35000 Kč. Dávajú ti naň aj garanciu km a aj rok zaruku. Výmena potom u nejakého známeho v servisu. Alebo si zisti, kde maju najnizsiu normohodinu pri výmene motora. Známého nemám a autům až tak nerozumím, ale vím o někom kdo by to zmákl asi. A ty garance na km dává ten, který ten motor prodává? A motor byste hledal někde na bazoši jo? A není to zase otázka času, než to přeskočí? Každopádně nový motor je asi blbost tam cpát, že? děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Czeczo Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 otázka času to nebude, pokud se tam dá nový řetěz + K napínák a do budoucna nebudeš počítat s tím, že je ten řetěz "nesmrtelný", jak udávala Škodovka spíše bych se u těch CDAA motorů bál toho, ať to není zrovna kousek s nechvalně proslulými pístními kroužky, do kterého pak budeš lít olej horem dolem (další dobře známý problém s 1.8 TSI) jinak jak vidím ty pálky, tak děkuji bohu, že jsem si ten řetěz s napínákem v nedávné minulosti nechal preventivně zkontrolovat (kolem 120k najeto v té době), díky čemuž jsem přišel na to, že to mám zralé na potkání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 před 7 minutami, Czeczo napsal: otázka času to nebude, pokud se tam dá nový řetěz + K napínák a do budoucna nebudeš počítat s tím, že je ten řetěz "nesmrtelný", jak udávala Škodovka spíše bych se u těch CDAA motorů bál toho, ať to není zrovna kousek s nechvalně proslulými pístními kroužky, do kterého pak budeš lít olej horem dolem (další dobře známý problém s 1.8 TSI) jinak jak vidím ty pálky, tak děkuji bohu, že jsem si ten řetěz s napínákem v nedávné minulosti nechal preventivně zkontrolovat (kolem 120k najeto v té době), díky čemuž jsem přišel na to, že to mám zralé na potkání Nejhorší je, že jsem to chtěl udělat, ale řekl jsem si, že to půl roku počká. Ale mám bohužel smůlu na auta... Ok děkuji Vám za rady a pokusím se s tím nějak vypořádat. Musím si to ještě urovnat nějak v hlavě co chci a co nechci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Na bazosi, na autobazar.eu, atď. Hľadaj svoje číslo motora... Volaj a pýtaj sa na záruky. Do "starého" auta by som novy motor nedával. Neboj... Bude to ok. Lepšie ako KO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 před 47 minutami, r_e_n_e napsal: Na bazosi, na autobazar.eu, atď. Hľadaj svoje číslo motora... Volaj a pýtaj sa na záruky. Do "starého" auta by som novy motor nedával. Neboj... Bude to ok. Lepšie ako KO. Děkuji Vám za podporu, moc si toho vážím, moje psychika teď dostala záhul... Snad se z toho dostanu v pořádku. A přeju Všem hodně štěstí, ať Vám autíčka šlapou Díky Všem! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Necituj bezprostředně předcházející příspěvek - pravidla fora to nedovolují. A pročti si témata o spotřebě oleje u tohoto motoru, abys nekoupil sice nepotkaný motor, ale pro změnu zase žeroucí olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Většina příspěvků se stočila k nákupu jiného motoru - nezatracoval bych ovšem ani tu možnost opravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) Technik mi sám řekl, že by to neopravoval, ale zase je mi jasný, že by nejraději za celý motor, vydělal by na tom. Zbytek taky prý nevypadá skvěle, že ten motor musí žrát olej a že by to byla otázka času. Hlavně 90 tisíc za opravu motoru nevím, zdá se mi to moc.. A abych to opravil a pak znova sundaval hlavu za 6 tisíc, opravdu netuším... Editováno: 12. Říjen 2017, autor: mirezcech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 a těch 90 tisíc ale bylo v autorizáku, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Ano bylo, asi bude nejlepší, když zkusím tedy najít někoho, kdo je dost šikovnej na tuto práci. NEznám nikoho, ale zkkusím se zeptat přátel. Můj známý říkal, že do tohodle se neporhne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 Motor v servisu již rozebrali? Pokud ne, to bych pak zveřejnil jméno toho autorizáku, tomu se raději vyhnout, takle od boku střílet cenu za opravu aniž viděli, co je v jakým stavu ... Ale nebyl bys jedinej, takto to zkouší i na ostatních ... Kolik jsi za ten měsíc a půl najezdil a musel jsi dolívat olej? Auto koupený v bazaru nebo individuální dovoz od soukromníka? Je to velmi brzy po koupi, jestli to navíc prokazatelně baštilo olej, toto bych řešil s prodávajícím. Pak by to rozebrání v autorizáku mohlo být plus pro další dokazování alespoň z hlediska nezávislosti a garance pro případnýho soudního znalce pro dodržení postupů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 13. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 (editace) Dobrý den pane rayx. Najel jsem tak max 1500km. Dolívat jsem nemusel, ale bylo mi řečeno od pana technika, že to papat olej muselo. Bylo to od kluka co údajně poprvé zkusil dovézt auto na kšeft. Motor je již rozebraný, teda mluvil o hlavě hlavně, ale řekli si za to 6 tisíc, ještě jsem tam nebyl osobně se podívat, protože netuším co dělat... Dnes mi volal pán, kterýho trochu znám a říkal mi, že on ze zákona má povinnost udělit záruku na skryté vady co se týče motoru a převodovky, ale co je na tom pravdy, se teď dohledávám na internetu. Ve smouvě jsem dodal, že mohu do jednoho měsice odstoupit pokud se něco takového vyskytne, ale už je po. Ale mám tam zároveň že prodávajícího to nezbavuje odpovědnosti za vady stanovené zákonem. Nejhorší je, že bych mu nerad udělal dluhy tím, že o tom třeba nevěděl. Ale všichni mi říkají ať nejsem blbej... Editováno: 13. Říjen 2017, autor: mirezcech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 Tak vždy je to o penězích a ničem jiném. On to ten dotyčný taky mohl koupit s velkou slevou právě kvůli problému s olejem a pustit dál jako OK ... Nedolívání na 1500km ještě neznamená, že si to olej nebralo, víš, kolik tam bylo podle měrky oleje v době koupě a kolik při pozdější kontrole či po tom hopsnutí? Pozorovals pokles hladiny oleje nebo ne? Pokud to tedy autorizovaný servis rozebral (sundal hlavu, a už jen za to si řekl o 6000 ... zlodějina), o případné spotřebě oleje se nechá soudit podle stavu svíček a spalovacího prostoru, tedy vršku pístů, spodek hlavy s ventily i svíčkami a stěny válců. Fotky nemáš? A protože má jít o rok 2009, můžeš dohledat podle štítku nalepeném na vrchním krytu rozvodů, jaký přesný datum výroby ten motor je? Je totiž možné, že pokud je to před 5/2009, tak by měl mít bezproblémové písty. Díky tomu, že je hlava dole, nech prosím očistit a vyfotit značení na pístech pod sacími ventily, tedy mezi těmi dvěma vybráními pro ventily na vršku pístu. Pokud tam nebude 06H AF, tak tam nemáš problematické písty/kruhy. Pozor na to, předchozí byly také AE, takže je třeba určit jasně to poslední, jestli jde o F. Co se týká hopsnutí=skočenýho rozvodu, ve většině případů to ohne sací ventily. To vše se nechá opravit za podstatně menší peníz, než do Tebe cpe ten nejmenovaný servis, podle znalců to ventilová vodítka většinou přežijou bez potřeby nové hlavy. A co se týká zákoných záruk, to momentálně nemám uplně v malíku, ale měsíc to jistě není. Jde ale o to, co je ve smlouvě a jak se k tomu od počátku postaví prodejce. Pokud s ním bude řeč, zákony nebudeš muset studovat, pokud se zasekne, máš o čem přemýšlet. Z toho vyplívá, že bych po něm chtěl účast na řešení problému, konkrétně se musíte domluvit sami. Jo a na fóru si tykáme, jako jedna velká rodina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 13. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 (editace) Dobře, tudíž ahoj Trochu oleje ubylo, ale to nebylo něco extra. Ale sám mi říkal ať kontroluju olej, ale že ubývá neřekl. Dobře musím zajet do toho servisu a poprosit je o to. Nejsem nějaký znalec aut. Ale první registrace vozidla je 03.06.2009. Mně jen řekl, že to muselo žrát olej, že to podle něčeho jde vidět, bohužel si nepamatuju co řekl do telefonu. Já nerad přidělávám někomu starosti, on o tom nemusel vědět a bude trpět kvůli řetězu.. ale zkusím s ním hodit řeč, jeslti by byl schopný třeba zaplatit půlku. Každopádně skočím s někým do toho servisu a nechám to vyfotit vše. Každopádně když budu mít ty bezproblémové, tak co z toho vyplývá? Že oprava bude levnější a lže mi ten mechanik? Editováno: 13. Říjen 2017, autor: mirezcech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 (editace) Jde o to, kolik na měrce to dělalo, od max do min je to cca 1l, samotný šrafofaný pole ve středu měrky je cca 0,5l. Dokážeš odhadnou, kolik tedy dělal ten úbytek? Doporučení od prodejce hlídat olej může být dobrá obecná rada na kterou lidi často zapomínaj a jezdí až do rozvícení žluté olejničky a to je ale opravdu pozdě, ale taky už mohl tušit či dokonce vědět podle toho, kolik s tím sám najel ... No, těžko říci podle registrace, malá naděje tam je, ale ty písty to řeknou ihned, stačí vědět to jejich značení. Nevím, jak to vypadá a podle čeho technik soudí, že to baštilo nadmíru oleje (VAG má povolený limit max.0,5l/1000km a to taky na čistotě motoru nepřidá), taky to může být jeho první rozebraný 1.8 TSI a mate ho to začouzení Chce to vždy trochu nedůvěry a kritického myšlení ke všemu, co mi kdo povídá, tedy i nyní ke mně Ano, pokud tam nebudou AF, tak tam máš předchozí písty, co se jim neucpávaly stírací kroužky a tedy písty nebudou třeba nové, pokud se jim při hopsnutí rozvodu nic nestalo. Kdyby byly AF, tak autorizák to řeší tím, co mu nabídne ETKA, tedy nové písty na 23mm čep, a proto tedy i nové ojnice ... Ale i na toto je cesta s písty na 21mm čepech, tu si popíšeme příště, nebo dohledej info tady či na OC. Nejde o starosti, jde o slušný jednání při uskutečněným obchodu, prostě po 1,5 měsíci motor KO, to je na řešení s prodejcem, mluvíme o tomto případě a ne , když někdo prorazí vanu nebo nalije benzín do dieslu atd. Jak se domluvíte je na Tobě, ale to co píšeš mi říká, že s Tebou bych chtěl dělat obchod, byl bych velmi spokojený prodejce Ano, minimálně polovinu nákladů a to by si on mohl gratulovat, jak z toho vyšel bez velkých starostí. Editováno: 14. Říjen 2017, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 před 1 hodinou, mirezcech napsal: Bylo to od kluka co údajně poprvé zkusil dovézt auto na kšeft. No potěš koště. Takže to klidně může být nějaký Turek stočený o 200 tisíc.... Ten, kdo ti to prodal, má půl roční odpovědnost za skryté vady, jaké to mělo v době prodeje. Takže pokud jsi schopný prokázat, že v okamžiku prodeje už byly načaté rozvody, máš právo na plnou kompenzaci. Pokud máš auto v autorizovaném servisu, zkus je požádat o nějaký oficiální verdikt. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 13. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 Kontroloval jsem to dvakrát a bylo to na půlce pořád, ale jistej si opravdu nejsem kolik toho ubylo... Byl jsem trochu laxní, přiznávám, ale nemyslel jsem, že to mám po každým dnu kontrolvoat. Každopádně, mohu poprosit jesltio nezjistí, zda byl motor stočen a tím bych se mohl hájit. Pokud to v tom servisu nějak zjistí. Ale oni ti asi neřeknou zda byl v okamžiku prodeje ten řetez načnutej. Do minulosti nevidí, pochybuju, že to lze nějak zjistit. Každopádně mi řekl, že ten motor nevypadá nějak extra dobře ve vnitř. Sjedu tam, poptám se na vše a dám sem kdyžtak vědět PS: Vím, že jsem naivní člověk, říká mi to každý... Ale teď už jde o takové peníze, tak musím trochu přitvrdit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 Ono tady jde hlavně o napínák a jeho mechanické zajištění, řetěz se sice vytahuje, ale skočilo to jistě jen díky selhání toho jištění napínáku. Kdy se to vlastně stalo, při startu nebo jízdě? Tipuji start. Ono stočení bych s tím nekombinoval, napínáky selhávali i při 50tkm ... Jak píše Wittman, odpovědnost je 6 měsíců, takže tak. A co se tam vlastně děje? Viz ten samý problém napříč modely Superb II https://forum.skodahome.cz/topic/138771-motor-nejde-nastartovat-diagnostika-bez-poruchy-přeskočené-rozvody/ Octavia II https://forum.skodahome.cz/topic/116050-18-tsi-přeskočený-rozvodový-řetěz/ Yeti https://forum.skodahome.cz/topic/120313-hydralický-napínák-rozvodového-řetězu-rozvody/ Sem dej určitě vědět, rady jsi dostal, tak chci odměnu ve formě info dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirezcech Vloženo 13. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 Sjedu teď do toho servisu a řeknu Vám co se stalo podle nich. Každopádně jsem jezdil celýz den, tak 200km. Poté jsem zastavil u obchoďáku. A po dvaceti minutách jsem chtěl nastartovat, něco málo se tam točí, rachtá to a to bylo vše, známému to ukázalo jen nějakou vadu vačky.... Sám víc nepovím, o autech toho opravdu moc nevím Dám Vám vědět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 13. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2017 (editace) Typický případ a jak je vidět, nemuselo jít ani o studený start, tedy nenatlakovaný/prázdný olejový systém, a i tak to záviselo na rohatce, která selhala ... Smutný je, že rady musíš hledat sám a na foru, protože v servisu to nikdo přiznat nechce a dělají většinou z lidí blbce, protože je to nejrychleší cesta, jak vydělat ... Ale protože po nich, koncernu, nebudeš chtít nic ohledně garance, tak třeba budou sdílnější Mě osobně moc zajímá ten štítek z rozvodů (s číslem a kodem motoru) a uvedený datum na něm a pak to značení na pístech, ostatní už bude jen bonusové info Editováno: 13. Říjen 2017, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.