Přejít na obsah

Nízký účinek katalyzátoru


Speead

Doporučené příspěvky

regarding to the EGR you can try to clean flap and pipe going from the flap to EGR. If you have VAG software and diagnostic cable, make the basic setup of the flap and also setup of the EGR (attached is manual for setupping of the EGR unfortunately in Czech language wink.gif ). If there will not be anything clear let us know. If these steps will not be successful then you have to change EGR.

regarding to the catalyst I do not think that your city driving is not correct but do not forget that your motor is 12V and it needs more rpm, it means use 2500 and more. You can try to buy some fuel cleaning and put it to the car's tank with petrol. Then heat up your motor (working temperature 90°C) and drive your car with using rpm 4000 rpm and more for some time to burn and clean your catalyst.

I hope taht is clear (sorry for my not so good english)

good luck :palec2:

BTW: you can also use part of this forum for english spoken people http://forum.skodaho...forum/36-fabia/

Hello again,

Although it's been a while since I have posted here and come back with a question on this subject.

I recently used to clean the 2 products: Wynn's Formula Gold treatment and Wynn's Dry Fuel .

The result of using these products is that now there is only one error

16804 - Catalyst System, Bank 1: Efficiency Below Threshold

We also determined that CAT, lambda probe and EGR are okay.

In addition we have checked if the fuel pump provides enough fuel and I

find that probably is defective because it does not provides enough fuel

and pressure is low.

Now I have 2 questions:

The first is if you really need to change the fuel pump and the second is if this deficiency can lead to this error?

Thanks,

Cris

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hi Cris,

my opinion is: yes, pump failure can cause this disorder.

 

It's because the engine is getting enough fuel is a mixture impoverished and lambda probe comes with a higher exhaust gas oxygen content than usual.

Lambda probe therefore gives a fault signal because it measures the amount of oxygen in the exhaust. The engine control unit then deduces from the signal malfunction catalyst ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to my si s Maltou právě nemyslíme, že BY BOLO TREBA - katalyzátor je poměrně odolná část, pokud do něj nenateče benzín, aby tam potom zahořel nebo dokonce vybuchnul a poškodil tak keramickou vložku nadměrným žárem, nebo pokud nedostane zvenku pořádnou šupu aby se ta keramická vložka rozbila, tak katík drží.

 

Daleko pravděpodobnější je, že se buď do motoru dostává chudší směs, nebo je těsně za hlavou případně ve vlnovci malá díra ve výfukovým potrubí a tou dírou se do vejfuku zvenku přisává nespálenej vzduch. Následně se zvedne obsah kyslíku ve vejfuku a to vyhodnotí ŘJ přes lambdu jako nedostatečnou účinnost katu, protože i když začne ŘJ jako reakci na ten kyslík ve vejfuku přidávat palivo do vstřiků, vzduch se přisává dál, takže ŘJ nenapadne nic jinýho, než že je v prdeli katalík, protože jinak by se tím přidaným palivem ten nadbytečnej kyslík spálil. ŘJ neví, že se do vejfuku NĚKUDY dostává vzduch - ta má naprogramováno, že vejfuk je těsnej a nic dalšího se do něj dostat nemůže. Proto se nejdřív musí překontrolovat a případně opravit/vyměnit všecko co je před katalíkem, než se skutečně dá říct, že je to špatnej kat. 

 

Ano, existuje ještě jedna možná příčina nedostatečný funkce katalyzátoru, na kterou dnešní mladší řidiči hned nepřijdou - a týká se to rozvojovějších krajin, kam ještě neproniknul prodej moderního, vysoce etylizovanýho BEZOLOVNATÝHO benzínu nebo kde se obě paliva (olovnatej i bezolovnatej) prodávají současně vedle sebe. Nalití byť jen 1 jedinýho litru olovnatýho benálu do nádrže auta s řízeným katalíkem znamená jeho totální konec - olovo je tzv. "katalyzátorovej jed", protože se pevně naváže na povrch vložky v katalyzátoru a zcela tak zastaví ty žádoucí chemický přeměny kysličníku uhelnatýho CO, oxidů dusíku NOx a nespálenejch uhlovodíků CHx na směs dusíku, vodní páry a kysličníku uhličitýho. Je možný, že Cris někde natankoval "olovnatej" a teď má místo katu mrtvolku. V takovým případě je ale oprava MEGA MASTNÁ, protože se musí nejenom vyměnit kat, ale musí se taky dokonale od usazenýho olova vyčistit celá palivová instalace včetně hlavy, celých spalovacích prostorů motoru a samozřejmě sběrnýho potrubí za motorem - všude tam se olovo po spálení olovnatýho benzínu usadí a okamžitě po startu motoru se začne zase postupně odpařovat a zasírat i ten případně vyměněnej katalík.

 

Vím naprosto tutově o jednom případu, kdy nalitím olovnatýho Speciálu do auta s katalyzátorovým motorem a jeho nastartováním a ujetím cca 1km (!!!!!) na olovnatý palivo vznikla škoda vyšší než 80 000 tehdejších Kčs (dneska by to bylo kolem 200 000 až čtvrt mega). Jednalo se o Opla Fronteru 4x4 a není to vtip, tento megaprůser spáchali začátkem 90. let minulýho století dva policajti nejmenovanýho obvodního oddělení, když jim náčelník nařídil dojet týden předtím nafasovanou Fronteru natankovat, dal jim fasovací bloky na benzín a oni u pumpy s hrůzou zjistili, že pistole na stojanu s benzínem SPECIAL, u kterýho obvykle tankovali služebního žigula a stodvacítku se nevejde do hrdla nádrže u Frontery. Nedocvaklo jim, že to je schválně a že by měli použít vedlejší stojan s tehdá málo prodávaným Naturalem, kterej má pistoli záměrně tenkou, přestože už tenkrát byly kolem hrdla nádrže u auta s katalyzátorem povinný žlutý výstražný nálepky "UNLEAD GAS ONLY!!" - angličtina byla v tý době imperialistickej jazyk a ten zelený mozky příliš nepodporovaly. Nelenili, zapnuli to co jim ještě zbylo z šedý mozkový tkáně a nakonec to vykoumali - stočili starý noviny obalený igelitovým sáčkem do kornoutu a tím postupně nalili plnou 80litrovou nádrž na Fronteře - (tehdá ještě samozřejmě olovnatým) Speciálem. Hrdě dojeli zpátky na obvod, kde se neopomenuli svojí fikaností pochlubit postupně šedivějícímu náčelníkovi... Frontera se pak už na obvodě neobjevila a až do zavedení výroby vstřikovacích aut v Boleslavi se na dotyčným obvodě dál jezdilo jen kombíkem žigulem a stodvácou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no v každém případě jsme Crisovi navrhli začít levnějšími variantami, vyměnit kat může vždycky, až když projde vše okolo a nepomůže to. Také bych mu jako další krok doporučil, změřit tlaky, zda mu vlivem netěsnosti ventilů nefouká nespálená směs do katu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no v každém případě jsme Crisovi navrhli začít levnějšími variantami, vyměnit kat může vždycky, až když projde vše okolo a nepomůže to. Také bych mu jako další krok doporučil, změřit tlaky, zda mu vlivem netěsnosti ventilů nefouká nespálená směs do katu.

Sorry but I don't know Czech language and google translate does not know all of the words.

I understand that would be recommended to check the "CAT". I removed  the lambda probe and checked the comb from "CAT". Looks very clean and very white. Something like this:http://s15.postimg.org/k2a3kxmd7/catalytic_inside.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malta says:

"...We suggested Cris to begin with cheaper alternatives than the exchange catalyst.

He should check for leaks around the ALL exhaust pipe and the dilatation element ad first, and he would have to check the value of compression pressure in all cylinders of his engine secondly = If in the engine is leaking valves, the unburned mixture can penetrate into catalyst. The replacement catalyst is the last option, if he checks all around (the catalyst) and it does not help..."

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Zdravím, koupila jsem Fabku 1,2 HTP a mělo najeto cca 119000km. Zhruba při 120000km jsem zůstala viset s tím, že otáčky byly max 500. Ihned jsem auto dala mechanikovi a byl to vysypaný kat. K tomu podpálené válce atd atd oprava mě stála 18000,- bez papírů se smluvní zárukou na 100000km. Zhruba po 10000km se mi rozsvítila kontrolka elektroniky motoru a zjistilo se, že kat je opět KO. Mluvila jsem s ním a taky se divil tak v týdnu jede na reklamaci tak jsem zvědavá jak to dopadne. Slyšela jsem, že nejlepší je dát kat uplně pryč(i když je to neekologické), ale co rok nebo co dva to nechávat orpavovat za to si postupně mužu koupit jiné. Máte s tím někdo zkušenosti s opakovanou poruchou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten mechanik fakt opravil ventily na vsetkych valcoch? Predpokladam ze kat vymenil, ale aj motor stale nespaloval uplne dobre, tak sa da pochopit ze to znicilo aj ten novy kat. Ked je to OK tak by to malo startovat (s dobrou baterkou) do 1s. :) Inak uz je nieco vadne.

Nemyslim ze bez katalyzatora by to bolo nejak moc neekologicke - urcite budu vysoke emisie tych latok ktore sa zvyknu merat, ale neviem ci katalyzator riesi nejake fakt nebezpecne latky. Narozdiel od tohto motora, vsetky auta co maju priame vstrekovanie paliva, vypustaju mikroskopicke karcinogenne castice ktory ziadny filter nezachytava, to uz sa mi zda horsie.

Bez katu to urcite jazdi dobre, len treba nejak prejst emisnou :) A tiez treba vediet ako sa odstrani aby to nemalo vedlajsie efekty (kontrolka a chybova hlaska, mozno hlucnost ...)

Mate niekto lepsie znalosti co sa tyka odstranenia katu a ci mame mat vycitky jazdit bez neho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle faktury opravil všechny ventily. Kat vyměnil za fungl nový prý za jeden z nejlepších i když nevím v jaké cenové relaci(ja platila necelých 8000 za tento kus) se pohybují katy pro tyto typy aut. Baterku mám dva roky, ale pravda už není příliš dobrá. Týden po koupi auta se stalo, že jsem nenastartovala vubec. Zjistilo se, že bylo špatně zapojené rádio tak si to bralo pořád šťávu.

 

určitě kdyby se dal kat pryč tak by kontrolka svítila nadále a tím bych neměla kontrolu nad tím zda je nějaká další závada. A přes emise by to zřejmě neprošlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Nevím, ale poctivě jsem hledal, ale žádnou dírku ani prasklinku jsem nenašel. Nechápu, proč mě signalizace neinformuje že  mám problém s emisemi, když to přitom zapíše do registru závad. Kdo nemá doma VAG, ten o tom pak neví a jde v dobré víře na STKa tam ho vyhodí. To se mi zdá od škodovky nefér. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...