Přejít na obsah

Nízký účinek katalyzátoru


Speead

Doporučené příspěvky

Signalizaci o stavu emisí snad v autě mám na to, aby mě upozornila na závadu v emisích. Když nesvítí, mělo by to logicky znamenat, že emise jsou v pořádku. Nebo snad ne? Mi však nesvítí a v pořádku nejsou. To pokládáš mistře fóra za normální?

Tvoje poznámka je ve věci tohoto problému zcestná a irelevantní. Nezlob se. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší by bylo, kdyby sem napsal přesné číslo té chyby - podle toho se pak dá rozklíčovat, co má či nemá dělat kontrolka.

 

před 46 minutami, DAVID7001 napsal:

Jedině vyrazit na emise VAG s sebou,než na tebe přijde řada,tak to ještě zkouknout,případně smazat závadu.

Když ji smaže, tak si "vyjedničkuje" readiness kódy a neprojde tuplem. Musel by je znova nastavit a otázkou je, jestli mu během toho "túrování" chyba nevyskočí znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, kols napsal:

Nevím, ale poctivě jsem hledal, ale žádnou dírku ani prasklinku jsem nenašel.

 

Já měl mimo jinde uvedených 2 cca 30 mm prasklin ještě pravděpodobně netěsnost mezi hlavou a svodem, u jednoho válce bylo těsnění černé, očouzené.

 

Zjišťování netěsností (nebo těsnosti) je celý defektoskopický obor, https://www.detekce-netesnosti.cz/lokalizace-netesnosti-zkousky-netesnosti/ např. se součásti napouští Heliem a čichacíma sondama se zjišťují netěsnosti. Ale nevím, jestli by zkouška nebyla držší než oprava. Asi by stačila obyčejná bublinková zkouška, namydlit spoje a foukat do výfuku. Ale na to se tě asi servis vyprdne a raději hned všechno vymění. Co si sám neuděláš ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry Den prajem,

 

Prosim Vas pekne chcel by som sa poradit.

 

Pred 2 tydnami sme mali auto v servise kvoli unikajucej chladiacej kvapaline  a nasledne zistenie ze hlava motora je trosku ohnuta + tesnenie pod hlavou ma na jednom miste uz trhlinu.

Takze davali sme menit tesnenie pod hlavou + svicky + brusit hlavu.   Vymena oleja a filtrov vsetkych.

Kazdopadne po zlozeni motora tam pan technik este mal jeden problem ze mu slo auto nepravidelne a raz mu nastartovali iba 2 valce raz   iba 1 valec. Tak to tam asi tyzden nastavoval a ze nakoniec to bolo elektronikou a prebijanie na kostre aelbo nieco v tom zmysle. Trosku som ho nerozumel uplne.

 

Kazdopadne minuly tyzden v stredu bola manzelka odniest syna do skolky a pocas jazdy jej zrazu zacalo svietit orandzove svetlo kontrolky motora.  

Zbehla s tym do servisu kde sme robili tu hlavu motora a to tesnenie a dali to na citacku a vyslo im :

P0420 System Katalyzatoru ( Rada 1 )

Nedostatecny ucinek

 

Vyresetovali tu chybu a povedali nam , ze to moze byt este zbytkovou vodou / chladici kapalinou v katalyzatore , ze nech udrzujeme auto max do 3000 otacok.

Tak robili sme ako povedali auto nad 3000 otacok sme nedavali, jazdili sme s nim normalne az skor velmi jemne ako keby bolo nove.

 

A znova vcera po 5 dnoch od navsevy servisu , znova svieti kontrolka motora a znova na ceste do skolky so synom.  

Mam pocit ze to bude asi znova ta ista chyba , kedze nepozorujem ziadne zmeny na motore, Taha normalne do kopca  aj ked pridam plyn, ani zvuk motora sa mi nezda ze by sa zmenil a ani nepocitujem , ze by mi auto neslo na vsetky valce,, dokonca sa nam zda ze od prebrudenia tej hlavy ide to auto lepsie/sviznejsie. 

 

Viete mi poradit v com moze byt chyba ?  VIem nejako ten katalyzator prefuknut , pripadne mozem spravit nieco ako sa robi/lo pri Diesel motoroch pri filtre pevnych castic ze to auto zoberiem na dialnicu a trosku ho prefuknem pri 4000 otacok na 4 - 5 rychlostnom stupni na tych 5 - 10 minut ? 

Alebo mam ocakavat ze katalyzator uz asi odchadza, predsa len nebol este meneny takze budem tam este z vyroby?   Pripadne prejde to samo od seba ? 

 

Rok vyroby tej Fabii je 08/2004 a mam uz najazdenych 150 tisic KM  a je to benzin :)

 

Dakujem pekne za rady.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A zase prd. Dnes po necelých 1000 km??? zase kontrolka a malá účinnost katalyzátoru. Před tím byla "jen" sporadicky bohatá směs. On ten kat asi nebude kdo ví jaký. Na kanále 46 v poli 3 "účinnost katalyzátoru" má být hodnota 0,5 - 1. Já tam měl po první jízdě 0,04. Ale co to znamená jsem nikde nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty katalyzátory vydrží asi hodně. Nevím kolik máš najeto, když jsem si byl asi ve 163T nechat zavařit vlnovec v jedné celkem renomované firmě na výfuky, tak mi na dotaz výdrže katalyzátoru sdělili, že katalyzátor ještě u fábie neměnily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co když ten katalyzátor nějakým způsobem poškodí ten čistý vzduch,který se tam dostával tím prasklým potrubím? Mohlo tam docházet k nějakému dokonalejšímu spalování,než by mělo... Asi zajet na ty emise a dozvědět se,jestli to splňuje,co oni požadují.Pak případně řešit dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Wittmann napsal:

To je divné, protože, jedním z klasických problémů HTP je utržený vnitřek katalyzátoru.

Mě to taky překvapilo, v té době jsem již přemýšlel nad kompletem vlnovce s katalyzátorem, ale možná to myslel jen k mé motorizaci 1.4 16V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já to mám taky, ale asi to mám spojené s lpg, i když auto jede normálně, ale jinak jsem s tím na emise i stk jel a vše prošlo ... vymazal jsem všechny chyby a jel se tím projet jen na benzín cca 100 km pak jsem zajel na emise a vše bylo ok, dokonce v chybách bylo že je i něco s lambdou, ale na emisích jim to vypsalo lambda ok :)

když prý smáznete chyby tak tam nemusí být načtený data a pak vás z emisí vyhodí ... autorizák za načtení dat do ŘJ chce 1500,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 12. 2. 2018 na 13:39, McMatej napsal:

Nevím, půjde znova ven, už to mám natrénované. :-) Když mně znepokojuje ta nízká hodnota v poli účinnost katalyzátoru. Já měl 0,04, má být 0,5 - 1. Když to nebude prasklý, tak pojedu cvičně na emise.

 

U mně stav nezměněný, občas se rozsvítí kontrolka, pořád stejná chyba, nízká účinnost. Readliness kody jsou nulové, jen ta kontrolka svítí. Tak jsem byl dnes cvičně na emisích a technik tvrdí, že to projde bez problémů. I když jsem se přiznal, že se někdy rozsvítí kontrolka a v době kdy jsem tam byl ještě nebyl readliness všude nulový, chybu jsem mazal před 20 km, tak se ještě nevytvořil nový. Sám technik říkal, že by kat zatím neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak jsem byl dnes na emisich, ecn nebo jak se nadava ty debilni kontrolce sviti temer furt, asi pred 2 mesicema zhasla, nicmene vcera jsem to napichnul a samo tam chyba je furt stejna nizky ucinnek 1 valce nebo tak neco, mam taky plyn a pry to je tim (rikaji opravari, plynari rikaji ze vse je nastavene ok ... :) ) ... takze jsem to vymaznul rediness hned po vymazu rika spatna data nebo tak neco ... tak jsem se jel projet jen na benzin PCe-HK 110-120km/hod pak zpet po nakych potehulkach taky projet, celkem asi cca 100 km najeto, dnes rano jen na benzin pusteno a jedu na emise, tam jsem jim to nechal, udelali i revizi na plyn a vše v pohodě prošlo ... (takto jsem to udělal i před 2 lety a vše ok) na technickou to davam servisakovi at to zaridi, nebudu jak magor čekat měsíc na termín nebo 5 hodin někde .. dám mu 500,- a do druhyho dne to mam hotový ...

Editováno: , autor: centris610
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ked katalyzator ma určenu životnosťa a ked vyhodi že maly učinok tak netesnosť by som typol na takych slabych 10%.

 

priklad: mam viac fabii tak som si zavaril nove vložky katu (kovove) pre 6V aj 12V aj 1.4 16V  a pred stk/ek nahodim a krasne prejdu. 

Pridu že neprešli cez emisku (slaby učinok) tak im požičam kat a emiska super. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...