Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Malá ukázka jak vypadá olej v 1.5 po ujetí 4500 km. Olej asi dobře čistí od karbonu :D.  

To ale neznamena, že je znehodnocen.

To mi je jasné :) to jenom tak.... Jsem natočil.....

To snad nemuze byt po 4500 km. U me olej takto mozna vypadal u forda 5w30 jednou po ujeti 20 000km. U astry ani po 10 000 takto nevypadal 

Ještě k té normě vw. Teď jsem se ptal v jednom škoda servise a podle vinka mě řekli , že může být 508/509 nebo 504/507 a ten druhý je prý vhodnější. Mám 1,5 s 0PF 1/2019 na skoda-dily mají origo olejovy filtr vw za 180.- Olej Castrol 5w-30 LL (504/507) se da sehnat okolo 220 kc/l , tak jdu na to ...

Může a taky je, u každýho benzínovýho přímovstřiku je to realita bez ohledu na výrobce ...

Možná tady už maj ošéfovaný vstřikování, aby benzín tvořil co nejmejší kapičky a hořel tak dokonale bez produkce PM částic = sazí, ale to zase vede k nadměrné produkci NOx ...

a ty oxidy dusíku nesundaj jinak než recirkulací spalin, která tím že snižuje teplotu a omezuje množství kyslíku ve spalovacím prostoru zase nedovolí palivu aby shořelo bez produkce PM částic tedy sazí ...

 

Je to začarovaný kruh a bohužel dodržení povolené hladiny NOx ve spalinách má prioritu před vším, takže olej musí odvádět svou práci co nejlépe, aby saze ze stěn spalovacího prostoru odváděl co nejvíce pryč. Proto je důležité, jak má výrobce vyřešenou pístní skupinu, konkrétně pístní kroužky, protože pokud se kroužky postupně timhle olejem obsahující saze přicpou, ať už v drážkách pístu a nebo drenáže na stíracích kroužcích samotných, je vymalováno ...

 

Takové nízké stírací kroužky s jen "vrtanými" drenážními otvory jsou na to přímo stvořeny ... Takže to že je olej jak bota, to je dobře, jde ale o to, jak dlouho ho v motoru nechat.

Že LongLife interval určený budíky výpočtem podle nějakých parametrů z dob vývoje daného motoru není to nejlepší pro motor samotný se ví už také dávno, stačí se podívat, jaké intervaly na výmenu oleje má zbytek světa ve srovnání s "vyspělou" Evropou a jejími kvalitními palivy ...

 

Zajímavé čtení k 1.0 TSI v dlouhodobém testu po nájezdu 100tkm od experta z ŠA

179_litr2_1.jpg

 

 

Já jsem dal origo filtr VW  a olej normy 504/507 5w30 Longlife,  ale stejně to měním co rok nebo max 13000  Jezdím většinou okresní přebor takže raději častěji měnit B)

Já to teď vyměním po 7000 km doma bez servisu , potom po roce ve skode kvuli záruce . Ale dva roky ho tam nenechám. Asi tak jak píšeš , rok nebo těch 13-15. tis

Pro zajímavost,jak má postupovat servis když si přinesete vlastní olej.

.444444.thumb.JPG.7bdcd44c935bd387db9536c21dcfdec8.JPG

 

  • 4 týdny později...

Chtěl  bych se zeptat, zda někdo  mění  olej dle doporučení  výrobce  a prodejce, tj. Jednou za dva roky nebo po ujeti  30 km, praktikovat jsem toto doporučení u octavia 1,9 a nikdy jsem problém s olejem nebo motorem neměl, 

Ze jsi nemel problem s motorem nebo olejem neznamena, ze to motoru svedci. Motor hned neodrovnas, kdyz budes menit po 30 tis. km nebo dvou letech. Ale postupne mu zkratis zivotnost, rychleji se opotrebi,....... Zalezi na hodne faktorech (styl jizdy, zatezovani motoru,.. .), co to s motorem  udela.

Pokud auto menis po 3 nebo 4 letech, muze Ti to byt asi jedno. Ale jedno to asi nebude tomu, kdo s tim bude jezdit dalsi roky po Tobe....  

Přesně - LL termín výměny (30 tkm u škodovky) je šitý především na míru firemní klientele - pro co nejnižší náklady.

Jako člověk, který má alespoň trochu pozitivní vztah k technice bych si v autě nikdy nenechal olej více než 15 tkm. Jen tak mimochodem - v současném autě také měním mot. olej každých 15 tkm (popř. po roce) a navíc tam dávám i tak LL olej. Servis neví, že si mezi oficiálními výměnami měním olej sám.

 

  • 2 týdny později...

Tak jsem poprve vyměnil po 7000 tis. km. motorový olej ale až tak černý nebyl. Nevím ale někde psali , že ten olej 0w20 je zelený , tak to asi jako první nàplň v motoru nebyl protože to co jsem vypustil bylo spíš oranžový. Každopádně je tam 5w30 LL lll orig.vw 504/507. (220.- kč/l) Dal jsem lehce nad půlku měrky 4,2 litru.

Oranzovy bol skor preto,ze prepalovanim sa ta zelena meni smerom oranzova,az tmavohneda-cierna.A preco ina viskozita,ako povodne bola?Moj naliaty Mobil 0w-20 bol viditelne zeleny.

Jak jsem byl přehrát tu řídící jednotku tak jsem se ptal co tam budou dávat při výměně za olej a řekli mě 5w30 LL lll504/507 tak jsem ho tam dal taky ať se to nestřídá. Myslím že už se tsdy psalo že tam může být  504/507 nebo 508/509

Bol som v tom a je to aj v navode k mojmu autu,ze vyhradne 0w-20,ostatne moznosti iba na nudzove doliatie.

V mém návodu je napsaný , že se mám obrátit na autorizovaný servis. A i ten servis není jednotný , jeden říkal 5w30 a druhý 0w20 tak se to v tomto vlákně řešilo a asi mohou být oba dva druhy.

podivej se do starsich verzi navodu. tam jsou primo specifikace - v novejsich verzich navodu to uz bohuzel vypustili.

 

pro 1.5 tsi je na jednorazove doliti (max 0,5 litru) v podstate cokoli - 504, 502, 508, cokoli, co splnuje acea a3 / b4

 

na klasickou vymenu jen 508

To ale neni vubec pravda. Pro vymenu je mozne pouzit i 504/507 jen SA pise, ze se mohou zhorsit emise to je vse. Me take AS pri pravidelne vymene nalil 504/507 misto 508.

Starší návody nejsou zrovna vhodné jako zdroj u nových aut, protože s GPF nelze použít olej normy VW502.00. Přípustné jsou pouze VW504.00 a VW508.00. Na viskozitě nezáleží, důležité je, aby olej splňoval danou normu VW50x.00 pro benzínové motory s GPF.

  • 2 týdny později...

Jakou máte spotřebo oleje?i 

Mě to za 5000 km (mezi 5-10t km) sežralo cca 1/4-1/3 měrky což by mělo být 250-300ml. Zatím tam mám ten řídký olej 0W-20....

před 1 hodinou, sheep-master napsal:

Jakou máte spotřebo oleje?i 

Mě to za 5000 km (mezi 5-10t km) sežralo cca 1/4-1/3 měrky což by mělo být 250-300ml. Zatím tam mám ten řídký olej 0W-20....

18000 km a rozsvitila se kontrolka... Rovnou jsem nechal vymenit olej.

Mě to udělalo okolo 16500 km, ptal jsem se v servisu a údajně chybí okolo 0,75 litru. Tak jsem to dolil. Měnit olej ještě nebudu.

Jestli je to auto tvoje tak bych s výměnou nečekal . Nic lepšího pro ten motor nemůžeš udělat.Jestli je to firemní tak to musí vydržet.

Ahojte, ako som uz pisal mne zasietila kontrolka pri 21 000km, dolial som tam 0,5l shell helix ultra 5w-40, pri takomto mnozstve tam mozes naliat akykolvek olej. Uz sa blizim k 30 000km, takze pojdem na vymenu do servisu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.