Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Často se zde dočítám o vypínání START/STOP systému, a to nejen k tomu určeným tlačítkem vždy před jízdou, ale na úrovni trvalého vyřazení kódováním. Zajímalo by mě, jestli ti z vás, kteří se pro tuto změnu rozhodnou, to děláte z důvodu, že vás tato funkce prostě prudí anebo jste přesvědčeni, že to vašemu autu neprospívá a z jakého důvodu. Já to zatím nemám v plánu vypínat, přestože když jsem projížděl městem autem s funkcí S/S a motor vypínal na každé křižovatce, tak mi to úplně přirozené nepřipadalo.

 

A mimo to - jak v případě garančních prohlídek? Budete před každou prohlídkou z preventivních důvodů funkci zase aktivovat?

Nedelam to z presvedceni, ale z duvodu, ze kazdy zbytecny start motor zbytecne zatezuje... ano vim ze klicove komponenty jako starter, baterka , atd s tim pocitaji, ale prinos v "uspore" paliva mi za to nestoji. Asi jsem holt stara skola, ale S/S povazuji za jedno z nejhorsich vlastnosti v dnesnich autech.

Stejne tak nevypinam pocitac/televizi, kvuli tomu ze ho 10 min nepouzivam.

Muj nazor, nikomu nevnucuji, kazdy sveho stesti strojvudce... 

ide trochu aj o bezpecnost ked ten retardovany system s/s sa paru metrov pred krizovatkou rozhodne auto vypnut a stunhne riadenie/brzdy atd. este mozme byt radi ze sa to da manualne vypnut. je to volba na soferovi, a na servisnej prehliadke je to servisu na salame, kto co ma vypnute/zapnute.

Ujišťuji tě že ani motor na to není komplet stavěný  a připravený prostě kdo chce aby mu motor a startér něco vydržel tak to vypíná. Představ si že třeba cestou přes město ti to 15x startuje. Toto nařídila blbá eu výrobci aut by to snad že své vůle do aut nedávali.

Pro mě nejhorší věc kterou kdy v autě kdo vymyslel a ještě to blbé dobijeni rekuperací kdy dochází k částem podbití baterie,která také nevydrží to co dřív 

58 minutes ago, olexaV said:

motor na to není komplet stavěný

Naprostej souhlas. Ja to myslel tak ze je tam treba baterka, ktera s castym startovanim "pocita", ale urcite zivotnosti neprospiva.

 

No tech nejhorsich veci, ktere se delaji v zajmu ekoterorismu tam bude asi vice... dalsi treba EGR ventil.

Mechanik by asi udelal seznam, dlouhej jak tyden pred vyplatou. Takovych prasaren, ktere ve finale funguji jen papirove a v realu je to naopak. Nechci odbocovat od tematu, ale jaka je treba zivotnost DPF filtru a kolik lidi to meni??? Dneska kdyz jedu za 6 let starou Octavkou, ktera ma najeto 6x kolem zemekoule, tak pri rozjedu vyletne slusna varka sazi... 

  • Autor

Z laického pohledu si umím představit, že pro motor není častý S/S prospěšný a že jde spíš o naplnění EU směrnice, než libovůle výrobce. Na druhou stranu se mi zase nechce moc věřit tomu, že by s tím výrobce úplně nepočítal a jak zmiňujete, že by na to motor nebyl absolutně stavěný. Ale do těchto technických detailů fakt nevidím a jak se věci mají doopravdy by zodpověděl nejspíš jen fundovaný konstruktér.

 

S tou aktivací před garanční prohlídkou jsem to myslel ve smyslu, že by třeba mohli namítat něco o porušení záruky při zjištění trvalé deaktivace S/S systému, což jsem tu někde (anebo v tématu o Kodiaqu) taky jako názor četl.

Zátěž startéru, věnce, baterie (viz agenda s rekuperací, kdy baterie ani není plně dobita), síly na klikové hřídeli, pístech, teoreticky opakované "nedomazání", nutně vzniklé podpětí v síti (světla prostě pohasnou, co na to ECU a další systémy?), přerušení oběhu chlazení (mech. pumpa). Asi bych tuhle "módu" zkusil navrhnout majiteli staršího auta, jak by reagovala stará 120ka na nutnost startovat na každém bloku. Tam se problémy hezky ampilifkovaly za pomoci slabého startéru i alternátoru (i baterie) společně s vazkým olejem. Myslím, že šetření palivem při jízdě z kopce na zařazený stupeň (ŘJ vypne dodávku paliva) je dostatečný skok v ekologii/-nomii, kdy by emise byly opravdu zbytečné. Nadto - už bylo prokázáno, že emise spáleného čtvrtpanáku paliva na zahřátém motoru jsou vždy nižší, než emise vypnutého a startovaného motoru, kdy nastává režim "nešetření" palivem; za stejný čas.

Ahoj,mám vypnuto přes Caristu (metoda A 12V) , něž půjdu na garanční prohlídku,tak to zase zapnu;).

nemyslím že by měl být problém na garančce ... aneb bych se ptal jaký je rozdíl mezi trvale deaktivovaným S/S a tím, které provedu manuálně po každém sednutí do auta a nastartování (jen nesmím zapomenout). Jestliže tam existuje tlačítko na deaktivaci a je možnost to udělat kdykoli, kolikrátkoli ručně, tak musí být šumák, když je to deaktivováno v jednotce a trvale

Oficiální zpráva ze škodovky říká, že pokud se něco nakoduje se zásahem mimo autorizovaný servis, pravděpodobně Vám zanikne záruka na danou funkci, v tomto případě když se Vám porouchá start stop, nemusí již být poté v záruce ale auto a zbytek jako takový stále bude. ( ověřoval jsem přímo u škody ) Toto platí i pro zbytek funkcí na kódování.

 

Jinak k tomu start stopu...někde dělali dlouhodbý test kde poté i zkoumali opotřebování a drtivě nejvíce to odnesla prý vždy baterie, ostatní součástky byly i na jejich podiv v pořádku. 

Upraveno od underoathqx

Nesmí se zapomenout na blokovou výjimku, čili i s prací mimo AS prodejců Škoda to lze.

Upraveno od bouchy

před 20 hodinami, cilda1 napsal:

Ahoj,mám vypnuto přes Caristu (metoda A 12V) , něž půjdu na garanční prohlídku,tak to zase zapnu;).

 

Není potřeba s tím cokoli delat. Servisum je to, ze jsi si vypnul start & stop naprosto sumafuk.

Mam stejnou zkusenost z autorizaku.

Problem by mohli delat na STK, pokud by si toho nahodou vsimnuli...

proc by proboha měli delat problem na STK? 

 

lidi, neblbnete (a neblbnete ostatní) prosim vas.

Otazka je na koho natrefis, pokud tam bude prilis aktivni technik, ktery to vyhodnoti, ze auto neodpovida homologaci...

Kolegu vyhodili s tim ze mu pri DRL sviti zadni svetla... 

 

srovnavas ale dve odlisne věci.

 

to, ze při DRL sviti zadni cerveny u nas neumoznuje legislativa - je to tam explicitne reseno.

 

start stop s homologaci souvisi asi tak, jako line assist.

Upraveno od Tragedie_v_JZD

1 hour ago, Tragedie_v_JZD said:

start stop s homologaci souvisi asi tak, jako line assist.

 

Lane Assist je volitelna zalezitost na rozdil od S/S (ano neni explicitne povinne, ale papirove to snizuje emise => quick/win reseni)

Aby auto dostalo homologaci, musi splnovat emisni normu a tu "splnuje" pokud ma S/S aktivni. Takze by te teoreticky mohli vyhodit.

 

Ano uznavam u DRL je to explicitne uvedeno, spatny priklad.

 

 

Ne, za vypnuty s/s te nemohou vyhodit ani teoreticky. 

Skvele, tak to se technicke nebudu bat

Technický se neboj ale nevím co na to bude říkat emisní mašinka

Mluvíš z vlastní zkušenosti? Nebo si pracovník na emisích?

Co by na to proboha mela nejaka emisni masinka rikat?

No možná než tady začnu říkat že v žádném případě tě z emisí nebo z technické nemůžou vyhodit tak bych nejdřív chtěl vidět nějaké relevantní důkazy o tomto tvrzení pokavaď tady budu někomu říkat že mě nevyhodí ale nemám k tomu vlastně Žádné důkazy tak je to jen mluvení do větru

O jaké emisní mašince to píšeš? Proč se tedy nejdeš zeptat přímo na stanici měření emisí?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.