Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím Vás,

 

chtěl jsem se zeptat, máte někdo zkušenost z provozem O III s TDi motorem na krátké vzdálenosti např. ježdění po městě? Vím, že se obecně říká, že nafta jen na dlouhé vzdálenosti, ale slyšel jsem i opačné názory. Je tu někdo kdo má tuto zkušenost? Na co se připravit, pokud takto člověk jezdí s TDi motorem?  

Nejvíc dostane zabrat filtr pevných částic. Takže časté regenerace a často nedokončené regenerace.

před 53 minutami, masterboy napsal:

ale slyšel jsem i opačné názory. 

Neřeš názory ale techniku, jak ten diesel funguje.

Co je kratka vzdalenost? 5 km? 20km? 

 

Jezdil jsem sedm let dyzly po praze - cca 40 km (dvacet tam, dvacet zpatky) a autom to nevadilo.

 

pravdou je, ze o vikendu to bylo prokladano dlouhymi jizdami po republice.

  • Autor

No v mém případě jsou to trasy 3 km sem 3 km zpátky a nějaká ta cesta mimo město o víkendu.

Vzhledem k tomu, že tu byl zmíněn filtr pevných částic, nestačilo by např. jednou za měsíc auto protáhnout po dálnici a byl by klid?  

Před hodinou, masterboy napsal:

Zdravím Vás,

 

chtěl jsem se zeptat, máte někdo zkušenost z provozem O III s TDi motorem na krátké vzdálenosti např. ježdění po městě? Vím, že se obecně říká, že nafta jen na dlouhé vzdálenosti, ale slyšel jsem i opačné názory. Je tu někdo kdo má tuto zkušenost? Na co se připravit, pokud takto člověk jezdí s TDi motorem?  

Zakarbonovany motor, vysoka spotreba, vyssie opotrebenie, zapchaty DPF filter a v zime neposlednom rade mrznutie v aute :D
Naco riesis diesel, ked chces jazdit po meste. Hociaky TSI motor aj tak jazdi lepsie a mozes snim jazdit, kde chces. 

Upraveno od Romiiken

3 km tam a 3 km zpatky? Na to bych si smad ani nekupoval auto :D

Nerozumiem preco ludia su stale zastancami dieslov. Nevravim ze niesu fajn ale ked nerobis 30k dialnicnych km rocne tak by som po nom ani len nehrabol. Spotreba benzinov je uz davno na inej urovni ako pred par rokmi. Sam jazdim do prace 4km tam a 4 naspat priemerka u starej O1 1.9tdi 81kw bola tak tych 6-7 a teraz mam 1.5TSI a spotrebou nad 7 sa nedostanem. Mimo mesto krasnych 4.5-5 a dialnica 6.5 max 7 ked na to dupem jak zbesily. A musim suhlasit s Romiiken to mrznutie v aute v zime je vazne super :D Ale je to furt to iste dookola.  DPF, zakarbonovanie dlhe zohrievanie takze v zime nic moc mazanie .

Upraveno od Skyjko

Přesně jako píše Romiiken. Na takové vzdálenosti je nafta hloupost.

  • Autor

Děkuji za váš názor :)

před 5 hodinami, masterboy napsal:

ale slyšel jsem i opačné názory

jaké? Diesel se na krátkých vzdálenostech nezahřeje, tudíž dostává mechanicky neustále zabrat. V moderním motoru navíc přibývají starosti s DPF, kterému opakovaně přerušíš vypalování a ucpe se. Nenapadá mě mnoho důvodů, proč tohle řešit zrovna u OIII, která má celou řadu výborných turbobenzínů s nízkou spotřebou.

  • 1 měsíc později...

No, neviem, či ti takúto okatú reklamu schvália...

  • 1 měsíc později...
V 8. 5. 2018 na 19:35, Twisted napsal:

jaké? Diesel se na krátkých vzdálenostech nezahřeje, tudíž dostává mechanicky neustále zabrat. V moderním motoru navíc přibývají starosti s DPF, kterému opakovaně přerušíš vypalování a ucpe se. Nenapadá mě mnoho důvodů, proč tohle řešit zrovna u OIII, která má celou řadu výborných turbobenzínů s nízkou spotřebou.

 

Jeden důvod by tu byl. V nabíce ŠkodaPlus je řádově víc vozů s motorizací 2.0TDI a ty s nájezdem okolo 20tis. km se dnes prodávají i za ceny shodné s 1.4TSI. Naftový dvoulitr má ale zpravidla lepší výbavu. Pak se neřeší vstupní investice, ale porovnávají jen provozní a servisní náklady.

Jedna vzdálená příbuzná měla Sharana 2.0 TDI CR od novoty a provozovala ho po Praze denně jen na jízdu do školky, na nákup atd. Ucpala DPF tak, že musel být vyměněn. A to nemluvím o dalších negativech pro motor

Upraveno od Clerfayt

Docela zajímavá by byla informace, kolik km s tím filtrem celkem najela?

Upraveno od j57

kolem 30000. Ale to je celkem jedno. 

Jenom? To musela bejt pěkný kopyto. 

Proč? Když jí někdo koupí nafťák na popojíždění 3km. Defakto neusále se studeným motorem.... Ta ženská ani neví že tam něco jako DPF má.

No ale musela už dlouho svítit kontrolka. 

No to asi jo. Kontrolku asi ignorovala. Auto jelo, tak naco se zabývat něčím tak přízemním jako kontrolka, když jich na přístrojovce svítí víc a stejně nevím co znamenaj. To víš, ženská logika. 

Jj, máš recht. To já jsem si ženu doma v tomhle vychoval :D

  • 4 týdny později...

Pokud jsem někde na servisu u zákazníka, tak třeba týden až dva jezdím krátké trasy fabrika - hotel, asi po 4-8mi dnech auto začne spouštět regenerace, samozřejmě to nevypálí,

potom napíše výhružnou zprávu o regeneraci na maxidotu, nakonec to vypálí cestou domů, naposledy cesta do Bělehradu, tam 10 dní 3km tam a 3km zpět. Chce to aspoň 20km na jednu jízdu, pak je to OK, má dost času na vypálení DPF. Stejně se chovala předchozí OIII 1.6TDI.

  • 4 měsíce později...

Ja bych se toho tak nebal sice nejezdim o3 ale o2 a s2 obe auta maji dpf o2 je Pd s2 je cr do prace to mam 1km jezdim denne a ani s jednim autem nikdy nebyl problem s regeneraci natoz aby se rosvitila kontrolka 

O2 najeto 258tkm s2 328tkm 

Chodit pesky neni cas.. 

Upraveno od jirka toledo

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.