Přejít na obsah

Kontrolka elektroniky motoru


Janina

Doporučené příspěvky

Jani, tipoval bych to na zanesený EGR (ventil zpětného vedení výfukových plynů). Zkuste ho nechat vyčistit, nebo se koukněte tady na fóru-jsou tu návody, jak to zvládnout svépomocí.

Vyčištění by mělo pomoct, ale bohužel se Vám může stát, že pokud jsou v servisu idioti, tak Vám ho můžou zničit, jako se to stalo mně...

A pak leda nový za cca. 3500 Kč, nebo se kouknout na vrakáči a tam se dá sehnat za cca. 1000 Kč (pasuje tam snad i z VW, SEATu IBIZA atd.).

Jinak EGR slouží jenom ke snížení emisí, někdo ho dokonce nechává zaslepit kvůli lepšímu výkonu, u Fábií 1.4 16V to ale pokud vím nejde-řídící jednotka to pozná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady asi píše někdo kdo to nikdy nedělal mám takový pocit..... může to být vadný EGR, ale z 90% to bývá zanesená trubka která vede od EGR.. je to vyustění pod škrtící klapkou.. stačí sundat klapu a vyčistit trubku od EGR která je pod ní, udělat základní nastavení - odpojit baterku a je hotovo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ještě vyčistit tu trubku co vede od EGR do spodku škrtící klapky, pak bych udělal základní nastavení EGR Vagem a když to nepomůže, tak už jedině výměna za new EGR (já již měnil 3x). První (origo) mi odešel po 3 letech (100t km) a další jsem již měnil vždy v záruce, tzn. jeden asi po roce (35t km) a další už byl tuším po půl roce. Vždy mi ho v rámci 2 leté záruky bezplatně vyměnili, chce to jen mít ten původní, aby se dal nasadit a zaslepit a dá se jezdit, než přijde vyreklamovaný smile.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

ja měl ten samý problém, koupil jsem nový EGR ventil (montáž a demontáž tak na h...o že ani svému nepříteli bych to nepřál měnit) po 10 km se mi rozsvítila kontrolka znovu (ridici jednotka samozrejme psala zavadu: zpetne vedeni vyfukovych plynů), co nakonec pomohlo a stalo cca 100,-? stačilo sundat plastovy vzduchový kryt motoru, sundat škrtící klapku kterou jsem prostříknul čističem na škrtící klapky. Ale hlavně se NESMÍ ZAPOMENOUT na trubičku, která je vlastně součástí dá se řící bloku motoru, je to pod klapkou, takže při její demontáži trubičku nepřehlédněš. Na vrchu trubky jsou ze strany dve dirky, bývají ZANESENÉ, vzal jsem drát a pořádně prošťouchnul skrz ty dirky dolu, samotné dirky jsem taky vyčistil, tím je to lépe průchozí a už mám klid. Před koupí EGR ventilu určitě zkuste toto. Nevím jak je to u jiných motorů Fabia , ale u mého 1.4 16V 74KW AUB to pomohlo ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tady píše Milhausek a Dejviz, než kupovat hned nový EGR, skusil bych pořádně pročistit ten mezikus mezi škrtící klapkou a sacím potrubím, hlavně v místě připojení trubky od EGRu, ta díra bývá dost "zarostlá". Na mém motoru (AUA) byla průchozí asi tak na 75%, sice to žádnou chybu nehlásilo, dělal jsem to jako prevenci, ale "bordelu" tam bylo dost. Samotný EGR a spojovací trubka byly uvnitř pouze očouzené.

Když to nepomůže, nezbude asi nic jiného, než EGR vyměnit.

(Podle datumu to už asi nebude pro Janinu aktuální, ale snad to pomůže dalším)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

zdravím.

jednak se omlouvám, jestli se to tu už řešilo ale nikde jsem nenašel podobný problém. Nebo spíš nevím o co přesně jde.

asi 14 dní zpátky jsem byl na roční prohlídce, výměna oleje atd., a k tomu dělali emise a STK. druhý den se mi rozsvítila kontrolka elek. motoru a od tý doby nezhasla.. dneska jsem byl ve škodovce na diagnostice a tam mi řekli, že je špatný nějaký zpětný ventil výfukových plynů a že oprava by měla stát asi 5000kč... nějak to vymazal že ta kontrolka zhasla.. ale ujel jsem 500m a zaparkoval jsem, a najednou začli strašně kolísat otáčky (cca 800 - 1200ot/min) po pár výkyvech se opět rozsvítila kontrolka a motor se zklidnil.

zajímalo by mě, jestli je ta oprava nutná nebo ne. Ve škodovce mi akorát řekli že bych s tím neprošel u emisí. Jediný čeho se bojím, aby mě to někde nenechalo. dík za tipy

za těch 14 dní co to svítilo jsem s tím najezdil asi 1000 km, ale žádný problém jsem nezaznamenal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s vadným EGR ventilem projdeš přes emise naprosto s přehledem to mi věř vím o čem mluvím a kdyby jsi hledal, jistě by jsi se to i dočetl, už ale nevím v kterém tématu s EGR to je páč jich tu je mraky jak zde u šestnáctiventilů tak i u jednadvojek 12V a všude jsem o tom něco psal (klidně bych to mohl i najít, ale fakt se mi nechce). Pěti litrům za EGR se v autorizáku obloukem vyhni. Prvně bych vyčistil klapku + zákl.nastavení. Rovněž vyčistit trubku vedoucí z klapky do EGR + zákl.nastavení EGR a teprve potom, pokud se bude chyba s EGR objevovat znovu, bych řešil nákup new EGR. Cena je 3000 plus minus nějaká desetikoruna a výměna rozhodně neveme další 2 litry ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za rady... jo když jsem hledal tak jsem našel něco s EGR ale nebyl jsem si jistý jestli je to to samý nebo ne... jinak v autě se tolik nevyznám... takže bych to nejspíš hodil známému a zkusil by to pročistit a uvidím..

jinak ty emise mi dělali přímo v tom autorizovaném servisu, měly na to zařízení... ještě zkusím zajet zpět do toho servisu a optám se jich jestli s tím něco nemohli udělat, pač od tý doby mi to tam svítí (tu diagnostiku mi dělali v jiný škodovce) a že bych to zkusil nějak uhrát na záruku z opravy.. uvidím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Dobrý den,mám problém ,rozsvítila se mi kontrolka -oranžový motorek  v otáčkoměru.Sem z toho docela vedle ,protože to samý se mi stalo v roce 2011 a byla to tuším egr klapka nebo tak nějak, je možný ,že by to bylo znovu ? případně co by to mohlo být?

Motor běží furt stejně,výkon i zvuk taky beze změny.

A ještě jeden dotaz ,taky se vám v těchle mrazech nezahřívá motor na požadovanou teplotu ? je to tou zimou ?

nebo termostat?

Auto topí jako předtim, tak 3 minuty a jde teplý vzduch,pak běží pěkný teplíčko.

mám 1,4 16V 55kw

 

předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta diagnostika řekne víc, kontrolka motoru  a EPC se rozsvítí i při špatným snímači brzdových světel, takže kontrolka nemusí mít souvislost přímo s chybou motoru, co se týče tohot motoru (teploty, tak já poslední měsíc pozoruji, že mi kolísá ručička teploty mezi 90-75 stup.,  než se auto zahřeje, tak to déle trvá, takže se chystám na termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...