Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu 373 členové hlasovali

  1. 1. Škube Vám (anebo neškube) při rozjezdu motor 1.5 TSI s manuální převodovkou/DSG?

    • 1.5 TSI manuál - škube
      91
    • 1.5 TSI manuál - neškube
      35
    • 1.5 TSI DSG - škube
      24
    • 1.5 TSI DSG - neškube
      48

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

To co je na videu je při motoru na sport...

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

13 hours ago, sheep-master said:

Tak dnes se mi podařilo nahrát klokana emoji49.png

 

 

 

Motor ohřátý po půl hodinové jízdě. Tohle když začne dělat při popojizdeni v kolone to je peklo.

 

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

Vždyť tam má pro jízdu 800 otáček, to asi “nevytočilo” jen majitele ale i ten motor :)

Nevim jak ty se rozjíždíš nebo popojizdis...
BTW žádné z aut ať už benzínové nebo naftové se kterými jsem jezdil tak hrozne na rozjezdy nebylo. (Felicia, C1, picasso, auris, 308, 508, 5008)

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

S benzinem se rozjíždím nad 1000 otáček, asi mezi 1200-1500 s postupnou spojkou.

 

P.S. Na těch 800 by auto asi skákat nemuselo, ale na tak nízké otáčky (kromě testu hopsání) benzinové auto není dobré provozovat.

Upraveno od Petran

ja som mal pocit ze 1.5 je ich buducnost tak na 10rokov a ked teraz maju 1,4s hybridmi tak casom budu tak 1.5 na tom na sklade.

Me to skakalo hlavne v rozmezi otacek 1300-1500. Drzim plyn v jedne urovni a auto jakoby nevedlo jestli ma zrychlit nebo zpomalit (kdyz pritom ma jet porad stejnou rychlosti). Jsem asi ctvrt roku po prehrani a urcite zlepseni tam je, ale taky to nemam jeste 100%. Mimochodem mi prijde, ze na defaultnim modu jsou ty rozjezdy plynulejsi nez v rezimu sport. Protoze v defaultu je pomalejsi reakce plyn.

 

Jinak popojizdet a rozjizdet se da uplne i bez plynu. Zaradis jednicku, pustis spojku, auto se rezjede a jede dal i bez plnu. Taky moznost jak popjizdet v kolone. Auto si samo drzi otacky kolem 1100. 

To mohu potvrdit, teď jezdím s O3 stejný motor a projev jak rozzuřená sekačka v pubertě. Volnoběh nebo nad 2000 otáček pod plynem ještě jde, ale mezi tím nastává chaos. Houpání , škubání, reakce na plyn není plynulá, ale skokovitá a do toho ještě vypínání válců, který to ještě dorazí pleskáním a někdy i záškubem.

Je to škoda ten motor má výkon, ale projev katastrofa a nebo neumím s benzínem jezdit, což je taky možný?.

  • 1 měsíc později...

Podarilo sa mi spravit video studeneho startu kde je vidiet kolko trva zahrievacia faza v zavislosti na vonkajsej teplote. Zaujimave je ze cim vyssia teplota tym dlhsie to trva. Mozno to suvisi s teplotou pri ktorej prebieha WLTP testovanie, aby dosiahli nizsie emisie? Kazdopadne kym otacky neklesnu na cca 750/min. tak sa s tym vobec neda jazdit. https://youtu.be/pfdK0yLFQog Aj vam to takto robi?

Co se týká toho zahřívání a otáček tak to video je přesné, dlouho to trvá. Ale já vyjedu a seru na to, auto se chová normálně.

No my máme cca.rok zkušeností s tímto motorem a jak zpočátku vše vypadalo super, tak poslední dobou se mi zdá (a nejenom mi) že ten klokan jde sem tam cítit. Je to náhodně u jednoho z deseti rozjezdů, někdy za celou jízdu klid a někdy každá křižovatka. Úplna eliminiace klokana je v tom, že se rozjedu jen přes spojku bez plynu. Jakmile se auto dá do pohybu přidám plyn a pohoda. Ale když člověk potřebuje vystřelit rychleji tak to nejde. No naštěstí ten drobný klokan není tak hrozný jako u předchozího kusu, je to fakt vyjímečně. Ve čtvrtek jdeme na první servis a zeptám se na novej soft zda není něco třeba.......Jinak spotřeba se nám točí od 6-8l/100km stále, takže spokojenost. Dynamika super. Sem tam jak vymetu pavouky tak auto pak jede líp-živěji. Máme 12 000km za sebou.

Když jsem s 1.5 TSI tak jsem tam zaznamela prodlevu, kdy u DSG to podřadí, je to v otáčkách ale tah se dostaví tak o max 1s později. To podle mě bude dělat i toho klokana, kdy u manuálu když se to potká zrovna se změnou záběru spojky, třeba zrovna o pojíždění, tak to bude logicky buď mít menší tah nebo naopak nechtěně větší.

Podobně mám pocit, že se chová i 2.0 TSI, ale s tím jsem zatím najel jen par stovek km a je syrový. Nemám tedy možnost vyzkoušet manuál, ale u 1.2 TSI 66kW i 1.0 TSI když dám plný plyn tak to hned zabere, respektive ta prodleva tam taková není - je podobná jako u 1.4 16V svého času, nicméně je konstatní a dá se s tím naučit pracovat. Kdežto u 1.5 TSI bude závislá na podmínkách => proměnná  a tím pádem ji nelze eliminovat "naučením".

 

Ja jsem vysledovat, že na to ma největší vliv klima nebo alternator (výhřev sedaček) to pak skáče jak nadmuta koza. Nehodlám se stim smířit.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Klima a altík si myslím na to nemá vliv. Teda nemám tento motor a tak nemohu posoudit, ale v dnešní době je klima poháněná jinak než řemenem a já klimu a úbytek výkonu a vliv na otáčky nepozoroval ani u Fabie a ani u Karoqa.

Je pravda, ze v pocatcich klokannich projevu SA a prodejci doporucovali do zahrati motoru nepouzivat spotrebice s vetsim odberem proudu.

U mna (Touran 1.5 TSI OPF) je uplne jedno co vsetko zapnem (spotrebice), ale pocas toho kym neklesnu otacky sa s tym neda jazdit. Mam pocit, ze to zohrievanie nastavili presne podla WLTP merani aby dosiahli nizke emisie. Nerozumiem inak preco by sa pri nizsich a minusovych teplotach to zahrievanie tak vyrazne skratilo, ved prave vtedy by to malo trvat dlhsie.

Upraveno od Sedkoo

Je pravda, ze v pocatcich klokannich projevu SA a prodejci doporucovali do zahrati motoru nepouzivat spotrebice s vetsim odberem proudu.
Sranda je, že mě to dělá i u ohřátého motoru po hodinové jízdě...

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

před 5 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Klima a altík si myslím na to nemá vliv. Teda nemám tento motor a tak nemohu posoudit, ale v dnešní době je klima poháněná jinak než řemenem a já klimu a úbytek výkonu a vliv na otáčky nepozoroval ani u Fabie a ani u Karoqa.

Jak je tedy poháně klima? Dívám se na DP ke Scale a stále vidím klima kompresor s řemenicí. A pochybuji, že zrovna Karoq by to měl jinak.

klima.jpg

Upraveno od Lancelot

Ahoj. Klima u dnešních skodovek a myslím si nejen u nich je pohaněna taky řemenem. To je pravda. Ten se točí stále, ale samotný kompresor se zapina podle čidel a elektroniky. Takže se to děje tak, že kdyz není třeba chladit, tak jede jen na urcité procenta. Kdyz je horko, tak jede treba na plno. U starších aut jela klima kompresor po zapnuti stále a ubirala vykon, jak prase a tim pádem se i zvedla spotřeba a snížil vykon motoru.  Pokud jsem jdělal nějakou chybu, tak mě opravte :)

omlouvám se za gramatické chyby. jel jsem přes mobil.

Ano, ale to je něco jiného, je to způsob regulace výkonu. Kdysi byl spojkou 0/I - zapnuto vypnuto, dnes je plynulá regulace, podle zatížení, klima se točí stále.

Jiný typ pohonu je že místo řemene je klima čistě elektronická, jako u ledničky, což se používá u elektromobilů, kde není řemen. U konvečních motorů nevím, že by se to používalo.

před 56 minutami, Martin Rušaj napsal:

... Ten se točí stále, ale samotný kompresor se zapina podle čidel a elektroniky. ...U starších aut jela klima kompresor po zapnuti stále a ubirala vykon, jak prase a tim pádem se i zvedla spotřeba a snížil vykon motoru.  Pokud jsem jdělal nějakou chybu, tak mě opravte :)

 

Je to přesně naopak, dříve se AC kompresor zapínal elmag. spojkou jen při požadavku na chlazení, dnes se (tuším již od Fabie 2, se kterou se to dokonce zátěžově testovalo kdysi v Údolí smrti v Kalifornii) používá spojitá regulace výkonu kompresoru (nějak se myslím mění jeho pracovní objem - to budou vědět ti informovanější), který je stále připojen, stále se točí. To mj. vylučuje značně poruchovou spínací spojku kompresoru.

 

K tomu co psal @Lancelot výše bych dodal, že nejen u elektromobilů, ale i u jiných aut se čím dále více prosazuje elektrický (ne elektronický) pohon AC, což má mj. výhodu možnosti její činnost i bez nastartovaného spalovacího motoru.

Zdravím všechny diskutující u OIII 1.5 TSI...

Osobně jsem asi měsíc zpátky koupil právě O3 s tímto novým motorem (manuál), vyr. 12/2018 - plný informací z fórek a webů jsem se při zkušební jízdě soustředil na nějaké škubání, horší projev motoru nebo otravný hluk, o kterém všichni všude psali. Všechno negativní - nic jsem neslyšel a ani jsem si žádného škubání při rozjezdech nevšiml (a to jsem jí zkoušel dát na prdel :) ).

Ale časem, jak člověk začne všechno postupně vnímat (respektive ignorovat klasiku a soustředí se na ty menší detaily), tak jsem vypozoroval určitý zvláštní zvuk (dunivý)... No a zdá se mi, že je nejhorší na 6ku při 90 - 100 km/h s mírně sešláplým plynem na udržování rychlosti... a na nižší stupně při nižších rychlostech v odpovídajících otáčkách to je slyšet méně a méně. Na trojku při 50 km/h to neslyším vůbec.

Škubání jsem zaznamenal jednou, kdy jsem vyjížděl do poměrně strmého kopce z obce - trojka a plyn podlaha. Při rozjezdu mi škubání přijde jen jako jeden záškub, ale to může být nezvyk na spojku (kurnik ta zabírá brzo ...).

No každopádně v autorizáku mi řekli, že pro moje VINko není žádný novější SW, ale zároveň tam ani žádný přehrávání neviděl (to ani nevím, jestli v servisce je uvedený, zatím se v tom nevyznám...). Takže zatím nemám zdání, jestli u mě nějaký přehrávání SW bylo či nikoliv...

Nevím jak vy, ale trochu doufám, že páni inženýři na něco přijdou, vydají aktualizaci a udělají svolávačku. Ten dvouválcový režim mi nepřijde až tak fantastický co se spotřeby týče a osobně bych uvítal, kdyby se zapínal méně často. A jet po dálnici na 6ku s tempomatem 130 - 140 km/h je občas opruz - pořád se při každým zhoupnutí zapíná a vypíná dvouválcový režim a je to cítit, jak to člověka zamáčkne vždycky malinko do sedačky / škubne / cukne.

Tak to ja třeba o přepnutí na dva válce prakticky nevím.

BTW pročítal jsi fóra před nákupem a stejně sis to koupil tak ted nevim co resis.

Někteří tady s tím bojuji víc než rok, kdy se tento problém začal více či méně napric touto motorizaci v koncernu objevovat. Řešením bude odstoupit od smlouvy a hodit jim to na hlavu...

Přepínání na dva válce ani zvuky z motoru nejsou předmětem tohoto tématu.

  • 2 měsíce později...

Ahoj. Mám stejný problém s tímto motorem u nové O4. to škubání u studeného motoru je katastrofa. S ničím horším sem ještě nejezdil. Stejně tak když přidám plyn a chci pořádně akcelerovat (předjíždění, vjezd na dálnici), tak to furt poškubává, jakoby to auto nevědělo, zda tam dát plnej nebo ne. Je to fakt otravný. Nebejt to služebák, omlátim jim ten krám v servisu o hlavu. 

  • 2 měsíce později...

Ahojte,

 

mate nieco nove? Ja som si po tej aktualizacii vsimol, ze pred nou sa v lete dalo rozbehnut od studeneho startu cca po 20 sekundach, ale teraz to zahrievanie trva aj v lete asi 2 minuty. Pred tym to tolko trvalo len v zime. Je to naozaj otravne.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.