Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal.

tohle bych prisuzoval tomu, ze pri intenzivnim brzdeni proste doslo k napnuti a posleze k ohoblovani pneumatiky. na prvni pohled to asi neuvidis ( na zimacich by to bylo lepe viditelne, pac jsou tvrdsi ).

mISCHA: Pardon, ale od kdy jsou zimni pneumatiky tvrdsi nez letni???

nezmar: Pokud se to zacalo projevovat az po teto udalosti, bude to velmi pravdepodobne tim, zes proste na tech pneu probrzdil plosku a ta ted dela tyhle zvuky.

Nezbyde nez koupit novou sadu, pripadne jen pneu na predni napravu. Zvaz jake pneu mas, jak jsou stare a jak sjete.

Upraveno od Maverick

nezmar: To auto asi nema ABS, ze?

Upraveno od Saman

2Maverick: jsem mISHA ;-) a mas pravdu, psal jsem neco a myslel take neco jineho. je to obracene.

mISHA: Jo, jo, nepozorné čtení... ;)

Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal.

mě se to nějak nezdá, normální guma by tohle podle mého němela udělat po jednom brždění. Dej si auto na zimní prohlídku za 99,- a oni ti řeknou, čím to opravdu je...

Přesně tak, po jednom zabrždění je to víc než podivné :huh: Jo kdyby si gumoval 800metrů tak to pochopím ale takhle... Po 10 m přijít o pneumatiky.....huh !

Co to bylo za gumy? Já jednou takhle flekoval s fáčkem ze 110km/h na 40km/h, sice za mnou nebylo vidět, jak se od těch gum kouřilo a v interiéru byla ta spálená guma taky dost slušně cítit, ale na pneu to žádné následky nezanechalo. Byly tam tehdy zánovní Barum OR ?? Economy.

kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop :)

akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop :)

:smich:

Dokud se tazatel nevyjadri ke stavu, stari a typu gum, tezko dal soudit...

kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop :)

No, jestliže to bylo na sněhu, tak to spíš než gumy byla cítit spojka...

v létě jsem měl s POLARIS2 se jetými, brzdnou dráhu 8m bez ABS a žádná změna při jízdě

PS: Při 50km/ je brzdná dráha asi 14m, s ABS delší, tak si dávejte bacha na dědoušky a debílky.

Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.

Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s.

Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec.

Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad???

Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne.

Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... ;)

Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.

Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s.

Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec.

Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad???

Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne.

Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... ;)

To mě napadlo hned na začátku taky, nejdřív jsem se na to chtěl zeptat, ale pak jsem si říkal, že třeba brzdil s točícími se koly a ty se zablokovaly až na úplný závěr, ale pak jsem se v tom nechtěl pitvat. Každopádně podle mě je blbost, že by se u alespoň průměrně kvalitných pneu probrzdily plošky, při brzdění z této rychlosti.

Vypocet jsem znacne zjednodusil, neuvazoval jsem zpomaleni vlivem brzdeni. Nicmene mi to stejne nejak nehraje...

Kamos minulou zimu flekoval z nejakych 90km/h na nulu (bez ABS), strejchnul o srnu. Na pneu to moc videt nebylo ale autem to hazelo strasne, zvukovej projev zadnej ale poskakovalo to slusne...

Zkus ty pneumatiky hodit dozadu. Jestli ti bude bouchat zadek, tak je to jasný.

Nebo zkus ještě párkrát pořádně zabrzdit. Třeba se ti ty pneumatiky podaří "ohoblovat" stejnoměrně po celém povrchu. :worthy:doh

Ja mohu pridat pouze jednu zkusenost. Nejmenovany rodinny prislusnik intenzivne brzdil, aby se vyhnul stretu a odnesly to pneu (pribrzdenim). Slo o Fabii, najeto 30.000 km, auto bylo bez ABS a pneu znacky Kleber z prvovyroby.

Az ted u posledního prispevku napadlo konecne nekoho mu poradit at si da ty gumy ze predu na zadek :D

...anebo jsi toho dědulu přejel a zbytek ti zůstal ve vzorku. :smich:

Na 100% probrzděné pneu. Kolega tak odrovnal zimní Dunlop M3 a bylo to dost vidět.

  • Autor

ABS samozřejmě nemám. Pneu mají najeto cca 20 000km a jsou origo z výroby.

Brzdná dráha mohla klidně být delší a i rychlost mohla být maličko jiná. Byl to pouze odhad (pásmové měřidlo v autě běžně nevozím a (nejen) v krizovkách čumím většinou na silnici, než na tacháč) A hlavně jsem byl rád, že se nic nestalo.

Mě šlo hlavně o to, co se mohlo stát s pneumatikami a z čeho se poučit do budoucna. S tou výměnou (předek-zadek) dobrý nápad :palec2: ,při nejbližší příležitosti vyzkouším. Díky

Budou to 100% gumy... Já mám taky tenhle problém... Dvakrát jsem probrzdil a od kol se začalo ozývat zvuky jako když jedu po pražcích... Byl jsem s tím asi 2x servise poněvadž jsem si myslel, že jsou v prde** ramena nebo kosti stabíků... Lepší než přehazovat zezadu na předek je zkusit dát zimní gumy... Pokud by to utichlo, jsou to jasně gumy ;)

Upraveno od dattel

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.