Publikováno Říjen 20, 200618 r Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal.
Říjen 20, 200618 r tohle bych prisuzoval tomu, ze pri intenzivnim brzdeni proste doslo k napnuti a posleze k ohoblovani pneumatiky. na prvni pohled to asi neuvidis ( na zimacich by to bylo lepe viditelne, pac jsou tvrdsi ).
Říjen 21, 200618 r mISCHA: Pardon, ale od kdy jsou zimni pneumatiky tvrdsi nez letni??? nezmar: Pokud se to zacalo projevovat az po teto udalosti, bude to velmi pravdepodobne tim, zes proste na tech pneu probrzdil plosku a ta ted dela tyhle zvuky. Nezbyde nez koupit novou sadu, pripadne jen pneu na predni napravu. Zvaz jake pneu mas, jak jsou stare a jak sjete. Upraveno Říjen 21, 200618 r od Maverick
Říjen 21, 200618 r 2Maverick: jsem mISHA ;-) a mas pravdu, psal jsem neco a myslel take neco jineho. je to obracene.
Říjen 21, 200618 r Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal. mě se to nějak nezdá, normální guma by tohle podle mého němela udělat po jednom brždění. Dej si auto na zimní prohlídku za 99,- a oni ti řeknou, čím to opravdu je...
Říjen 21, 200618 r Přesně tak, po jednom zabrždění je to víc než podivné Jo kdyby si gumoval 800metrů tak to pochopím ale takhle... Po 10 m přijít o pneumatiky.....huh !
Říjen 21, 200618 r Co to bylo za gumy? Já jednou takhle flekoval s fáčkem ze 110km/h na 40km/h, sice za mnou nebylo vidět, jak se od těch gum kouřilo a v interiéru byla ta spálená guma taky dost slušně cítit, ale na pneu to žádné následky nezanechalo. Byly tam tehdy zánovní Barum OR ?? Economy.
Říjen 21, 200618 r kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop
Říjen 21, 200618 r kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop No, jestliže to bylo na sněhu, tak to spíš než gumy byla cítit spojka...
Říjen 22, 200618 r v létě jsem měl s POLARIS2 se jetými, brzdnou dráhu 8m bez ABS a žádná změna při jízdě PS: Při 50km/ je brzdná dráha asi 14m, s ABS delší, tak si dávejte bacha na dědoušky a debílky.
Říjen 22, 200618 r Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh. Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s. Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec. Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad??? Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne. Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost...
Říjen 22, 200618 r Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s. Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec. Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad??? Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne. Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... To mě napadlo hned na začátku taky, nejdřív jsem se na to chtěl zeptat, ale pak jsem si říkal, že třeba brzdil s točícími se koly a ty se zablokovaly až na úplný závěr, ale pak jsem se v tom nechtěl pitvat. Každopádně podle mě je blbost, že by se u alespoň průměrně kvalitných pneu probrzdily plošky, při brzdění z této rychlosti.
Říjen 22, 200618 r Vypocet jsem znacne zjednodusil, neuvazoval jsem zpomaleni vlivem brzdeni. Nicmene mi to stejne nejak nehraje...
Říjen 22, 200618 r Kamos minulou zimu flekoval z nejakych 90km/h na nulu (bez ABS), strejchnul o srnu. Na pneu to moc videt nebylo ale autem to hazelo strasne, zvukovej projev zadnej ale poskakovalo to slusne...
Říjen 23, 200618 r Zkus ty pneumatiky hodit dozadu. Jestli ti bude bouchat zadek, tak je to jasný. Nebo zkus ještě párkrát pořádně zabrzdit. Třeba se ti ty pneumatiky podaří "ohoblovat" stejnoměrně po celém povrchu.
Říjen 23, 200618 r Ja mohu pridat pouze jednu zkusenost. Nejmenovany rodinny prislusnik intenzivne brzdil, aby se vyhnul stretu a odnesly to pneu (pribrzdenim). Slo o Fabii, najeto 30.000 km, auto bylo bez ABS a pneu znacky Kleber z prvovyroby.
Říjen 23, 200618 r Az ted u posledního prispevku napadlo konecne nekoho mu poradit at si da ty gumy ze predu na zadek
Říjen 23, 200618 r Na 100% probrzděné pneu. Kolega tak odrovnal zimní Dunlop M3 a bylo to dost vidět.
Říjen 24, 200618 r Autor ABS samozřejmě nemám. Pneu mají najeto cca 20 000km a jsou origo z výroby. Brzdná dráha mohla klidně být delší a i rychlost mohla být maličko jiná. Byl to pouze odhad (pásmové měřidlo v autě běžně nevozím a (nejen) v krizovkách čumím většinou na silnici, než na tacháč) A hlavně jsem byl rád, že se nic nestalo. Mě šlo hlavně o to, co se mohlo stát s pneumatikami a z čeho se poučit do budoucna. S tou výměnou (předek-zadek) dobrý nápad ,při nejbližší příležitosti vyzkouším. Díky
Říjen 26, 200618 r Budou to 100% gumy... Já mám taky tenhle problém... Dvakrát jsem probrzdil a od kol se začalo ozývat zvuky jako když jedu po pražcích... Byl jsem s tím asi 2x servise poněvadž jsem si myslel, že jsou v prde** ramena nebo kosti stabíků... Lepší než přehazovat zezadu na předek je zkusit dát zimní gumy... Pokud by to utichlo, jsou to jasně gumy Upraveno Říjen 26, 200618 r od dattel
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.