Jan R. Vloženo 8. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 Ano, je to kvůli variátoru, aby se nepřehřála. U Ravky se čtyřkolkou nově umí 1,6t. Muselo by se začít výbavou Style a paket Tech s metalízou a je hned přes mega. https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_corolla_cross_2022.pdf Když si sednu do nové Sportage ve výbavě Top ( ten design každému nesedne, nepojede to za 5 ale min.za 7, menší odolnost auta celkově) ale pro mě to vypadá adekvátně za 800t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 Toyota nemá žádný variátor, je to e-CVT což je vlastně klasická planetová převodovka, jen se do ní v různých poměrech slévají točivé momenty ze spalováku a elektro motoru. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kozakm Vloženo 8. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 před 2 hodinami, bouchy napsal: Vlek je hrůza (to je asi dáno zejm. pohonem, převodouvkou), ale ty tlačítka zámku dveří jsou z Yarise, 2008+ :D. Kdo neviděl, neuvěří. Na druhou stranu je to asi prostornější než Karoq a cena je na tyhle poměry (a výrobu v Japonsku) víc než dobrá. Možná svého známého opět navštívím, abych se zase v Ravce projel, možná, že se něco změnilo s těmi problematickými motororizacemi/pohony... myslím, že nejlepší tehdy byl ten mHEV benzín + CVT. No Octavia IV za milion má taky ovladače oken a páčky blinkrů z Rapida 2012 a možná i starších škodovek... je to všude podobný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 8. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 Našel jsem pro pochopení, tady popsána převodovka i obrázek pro představu. Variátor ( bezestupňová) název se spíše používá u motorek, princip stejný. K hybridu další součásti navíc. Zjednodušeně - chování DSG a této je diametrálně jiné - toto vytočí motor a plynule zrychluje. https://www.portalridice.cz/clanek/e-cvt-prevodovka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 Ano, chování je stejné jako u CVT, ale konstrukčně to s CVT nemá nic společného. CVT je třeba Multitronic od Audi, Lineartronic od Subaru, nebo i Toyota dává CVT do Yarisu s 1.5 bez hybridu. Ale eCVT je mechanicky planetová převodovka (a díky tomu proti CVT i docela dost vydrží), kdežto klasické CVT kde jsou dva kužely a pás hlavně u výkonnějších motorů dříve nepatřilo ke vzoru spolehlivosti a třpělo na nadměrné opotřebení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 8. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 To právě koncernu nikdy nešlo, Multitronic v A6 byl kdysi průser. Tady má být 5.generace, třeba už to vytáčení bude potlačeno. 1.8 má přijít později. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2022 (editace) Nejen koncernu... Ta 1.8 hybrid se chová stále stejně pod plným plynem EDIT: a 2.0 se chová aspoň dle klasické Corolly uplně stejně bohužel. Na druhou stranu na spotřebu ve městě jsou super. Editováno: 8. Listopad 2022, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 V 8. 11. 2022 na 22:14, Martab napsal: kdežto klasické CVT kde jsou dva kužely a pás hlavně u výkonnějších motorů dříve nepatřilo ke vzoru spolehlivosti a třpělo na nadměrné opotřebení. https://toyota-club.net/files/faq/21-01-10_faq_cvt_en.htm Já tam tedy ten pás vidím. Má to být ta poslední verze CVT pro RAV4 atd. Musím to víc analyzovat (protože prodejce řekl CVT). jak je to s tím otáčkoměrem, ale na vleky to pořád nebude nic moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 Ano, K320 je CVT (s pásem, kužely a vším co “správná” CVT má mít) převodovka která se dodává třeba do RAV4, ale v kombinaci s 2.0 126kW to není hybrid. Podobně K120F je v Yarisu v kombinaci s 1.5 (nehybridní). Tedy ty převodovky co Toyoty označuje jako Multidrive S. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 10. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 Ano musí tam být na přenost síly. Proto jsem psal s DSG je to nesrovnatelné. Pohon jsem vlastnil nějaké ústupky to má, ale zjednodušeně řečeno aby to bylo pochopitelné pro všechny a nevznikalo tu OT - auto s DSG se hodí na dálnice, hybrid spíše město už kvůli životnosti převodovky a pomoci elektromotoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 Tak ještě jednou, Toyotí eCVT není CVT převodovka, ale klasický planetový převod https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:pVR_SYoDTPYJ:https://blog.auto.cz/baracudaj/2008-08/hybridni-automobily-3-jak-funguje-toyota-prius/&cd=1&hl=cs&ct=clnk&gl=cz Jediný řetěz co tam je má pevný převodový poměr, nemusí se u něj přenášet síla pomocí tření, ale ty kola jsou ozubená. Samozřejmě takovýto dělič výkonu se bude projevovat jinak než DSG a svým projevem má blízko k CVT, ale technika pod povrchem je u eCVT diametrálně odlišná od CVT převodovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 Zaujimave riesenie, sice kopec veci co sa moze pokazit od elektroniky cez mechaniku. Ale oproti CVT to vyzera na slusnu zivotnost, aj bez castej vymeny oleja ako je potrebna u cvt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 10. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 (editace) Ode dneška jde objednat nový Renault. Solidní cena, v základu slušná nálož výbavy, technicky vysoko, konfigurátor spuštěn. Na salonech únor 23. Pro někoho bude problém omezená rychlost po vzoru Volva na 175 km/h. Vypadá to dobře, měkčené plasty, polstrování, prostor. Záleží, jestli pohon nebude cukat, jak se to bude chovat na těch 19". Nevýhody - ne moc místa vzadu na nárty, nemožnost rezervy, bez díry na lyže, kamera bez ostřiku Mj. ta matná jen + 40t, Cupra je daleko dražší Editováno: 12. Listopad 2022, autor: Jan R. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kozakm Vloženo 14. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2022 (editace) Mně tohle přijde naprosto strašné - divně šišatý volant a křivě uspořádané displeje o divných poměrech stran, prvky jsou divoce rozmístěné, nic spolu nelícuje. Chytám tik, jen to vidím. Když to porovnám s Kia Sportage, tak nebe a dudy, mnohem čistší a klidnější design. Editováno: 14. Listopad 2022, autor: kozakm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 14. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 14. Listopad 2022 Jo Kia to má dobré po stylu MB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guppy Vloženo 20. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2022 V 14. 11. 2022 na 9:17, kozakm napsal: Mně tohle přijde naprosto strašné - divně šišatý volant a křivě uspořádané displeje o divných poměrech stran, prvky jsou divoce rozmístěné, nic spolu nelícuje. Chytám tik, jen to vidím. Když to porovnám s Kia Sportage, tak nebe a dudy, mnohem čistší a klidnější design. Mě to připadá oboje ulítlé.....Jako když sedíte v digitálním studiu. Jen nevím v jakém.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 15. Únor 2023 Sdílet Vloženo 15. Únor 2023 Aktuálně došlo k navýšení cen (nové ceníky od 02/2023) u koncernového soutrozence Seat Ateca v rozmezí+30 tisíc Kč za základní variantu Style 1,0 Tsi/81 kW po +45 000,- Kč za verzi 2,0 Tdi/110 Kw 4WD. Jediná varianta 2,0 Tsi /140 kW se zdražení vyhnula - ale to pouze proto, že jde o doprodej. Nijak se nezměnilo složení výbavových stupňů a navíc došlo k navýšení cen některých příplatkových prvků výbavy. Pokud bych ještě přidal tak zdražení se nevyhnulo ani VW Tiguan (tam zhruba o +30 tisíc Kč za základní motorizaci a výbavový stupeň). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guppy Vloženo 15. Únor 2023 Sdílet Vloženo 15. Únor 2023 (editace) Tak jsem nakonec rád, že jsem koupil verzi z podzimu 2022. Teď bych zaplatil o 60000,- navíc......Jsem zvědavej, kdy se jim začnou kupit auta na skladech 😉😉 Editováno: 16. Únor 2023, autor: Guppy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 6. Duben 2023 Sdílet Vloženo 6. Duben 2023 Včera předváděcí jízda s Renaultem Austral Iconic 160 mild-hybrid CVT v černé metalíze. HUD má velká číslice a značky,filtrace nerovností dobrá.Na 20 kolech trochu cítit nerovnosti,ale jinak v pohodě. Dobře odhlučněné.Vyhřívané čelní sklo drátky.Třetí auto,kde CVT převodovka řadí normálně,bez vytáčení motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 15. Červen 2023 Sdílet Vloženo 15. Červen 2023 Tiguan 2024: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 15. Červen 2023 Autor Sdílet Vloženo 15. Červen 2023 Tady dnes vydali https://www.autobild.de/artikel/vw-tiguan-2024-neue-generation-des-kompakt-suv-im-test-22776755.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 15. Červen 2023 Sdílet Vloženo 15. Červen 2023 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Škodov_KÁR Vloženo 4. Února Sdílet Vloženo 4. Února Čaute, pre ženu budem pomaly potrebovať nové auto, finálna trojka je Karoq 1.5 TSI, Nissan Qashqai 1.33 benzín a Corolla Cross hybrid 1.8/2.0. Podmienka je automat a spoľahlivosť. Musí odviezť dvoch dospelých a dve deti v sedačkách, ale 95% času bude jazdiť v meste, ročný nájazd cca 10 tisíc km. Podeľte sa prosím o Vaše názory, predpokladám, že tento výber bude celkom bežný. Karoq bude spoľahlivý, dostupný servis, užívateľsky asi najjednoduchší, najpriestrannejší. Qashqai ma celkom láka, aktuálne majú 25% zľavy na skladovky, čiže super vybavené auto by vyšlo na cca 27000€. Hybrid od Toyoty ma láka, ale vzhľadom k tomu, že mi vyhovuje koncernový dizajn, ten Toyoťácky interiér mi príde strašne lacný (možno otázka zvyku). ďakujem za každú skúsenosť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.