Přejít na obsah

Karoq a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

Ano, je to kvůli variátoru, aby se nepřehřála. U Ravky se čtyřkolkou nově umí 1,6t.

Muselo by se začít výbavou Style a paket Tech s metalízou a je hned přes mega.

https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_corolla_cross_2022.pdf
 

Když si sednu do nové Sportage ve výbavě Top ( ten design každému nesedne, nepojede to za 5 ale min.za 7, menší odolnost auta celkově) ale pro mě to vypadá adekvátně za 800t.

9D89C3B9-D26C-4C17-AC9D-A8194E7C39A0.jpg12880149-2658-44FD-A358-34A930C15F01.jpg5D728135-DA00-44DF-8840-A82909C9729E.jpg021795D4-92E7-448E-96D1-B8054E5328C6.jpgE4A51315-B15B-4085-B88E-F19491B65549.jpgB5730BA8-7785-4979-8BA4-D329738632A6.jpgCA886F14-9FD9-49A7-8530-5ED9841B32C6.jpg883E4F8F-1BF0-4341-BEC9-EDD05970F6D0.jpgC70151AC-91CE-4987-8640-D25B40B7112F.jpgF48A8C7B-2175-4EEA-A255-327D4D54689D.jpgB8B7674E-F3AD-4047-B73B-2DEE4F99F6CE.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, bouchy napsal:

Vlek je hrůza (to je asi dáno zejm. pohonem, převodouvkou), ale ty tlačítka zámku dveří jsou z Yarise, 2008+ :D. Kdo neviděl, neuvěří. Na druhou stranu je to asi prostornější než Karoq a cena je na tyhle poměry (a výrobu v Japonsku) víc než dobrá. Možná svého známého opět navštívím, abych se zase v Ravce projel, možná, že se něco změnilo s těmi problematickými motororizacemi/pohony... myslím, že nejlepší tehdy byl ten mHEV benzín + CVT.

No Octavia IV za milion má taky ovladače oken a páčky blinkrů z Rapida 2012 a možná i starších škodovek... je to všude podobný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem pro pochopení, tady popsána převodovka i obrázek pro představu. Variátor ( bezestupňová) název se spíše používá u motorek, princip stejný. K hybridu další součásti navíc.

Zjednodušeně - chování DSG a této je diametrálně jiné - toto vytočí motor a plynule zrychluje. 

https://www.portalridice.cz/clanek/e-cvt-prevodovka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, chování je stejné jako u CVT, ale konstrukčně to s CVT nemá nic společného. CVT je třeba Multitronic od Audi, Lineartronic od Subaru, nebo i Toyota dává CVT do Yarisu s 1.5 bez hybridu. Ale eCVT je mechanicky planetová převodovka (a díky tomu proti CVT i docela dost vydrží), kdežto klasické CVT kde jsou dva kužely a pás hlavně u výkonnějších motorů dříve nepatřilo ke vzoru spolehlivosti a třpělo na nadměrné opotřebení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 11. 2022 na 22:14, Martab napsal:

kdežto klasické CVT kde jsou dva kužely a pás hlavně u výkonnějších motorů dříve nepatřilo ke vzoru spolehlivosti a třpělo na nadměrné opotřebení.

https://toyota-club.net/files/faq/21-01-10_faq_cvt_en.htm Já tam tedy ten pás vidím. Má to být ta poslední verze CVT pro RAV4 atd. Musím to víc analyzovat (protože prodejce řekl CVT). jak je to s tím otáčkoměrem, ale na vleky to pořád nebude nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, K320 je CVT (s pásem, kužely a vším co “správná” CVT má mít) převodovka která se dodává třeba do RAV4, ale v kombinaci s 2.0 126kW to není hybrid. Podobně K120F je v Yarisu v kombinaci s 1.5 (nehybridní). Tedy ty převodovky co Toyoty označuje jako Multidrive S.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano musí tam být na přenost síly. Proto jsem psal s DSG je to nesrovnatelné.

Pohon jsem vlastnil nějaké ústupky to má, ale zjednodušeně řečeno aby to bylo pochopitelné pro všechny a nevznikalo tu OT - auto s DSG se hodí na dálnice, hybrid spíše město už kvůli životnosti převodovky a pomoci elektromotoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě jednou, Toyotí eCVT není CVT převodovka, ale klasický planetový převod

 

Hybridní automobily 3 – Jak funguje Toyota Prius | baracudaj.blog.auto.cz

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:pVR_SYoDTPYJ:https://blog.auto.cz/baracudaj/2008-08/hybridni-automobily-3-jak-funguje-toyota-prius/&cd=1&hl=cs&ct=clnk&gl=cz

 

Jediný řetěz co tam je má pevný převodový poměr, nemusí se u něj přenášet síla pomocí tření, ale ty kola jsou ozubená.

Samozřejmě takovýto dělič výkonu se bude projevovat jinak než DSG a svým projevem má blízko k CVT, ale technika pod povrchem je u eCVT diametrálně odlišná od CVT převodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ode dneška jde objednat nový Renault.

Solidní cena, v základu slušná nálož výbavy, technicky vysoko,  konfigurátor spuštěn. Na salonech únor 23. Pro někoho bude problém omezená rychlost po vzoru Volva na 175 km/h.

184AFAE5-4617-4EE4-AB09-FC062C3337DF.jpgB0F0BCAF-8489-42B6-B42C-4F970E39F33A.jpg

 

Vypadá to dobře, měkčené plasty, polstrování, prostor. Záleží, jestli pohon nebude cukat, jak se to bude chovat na těch 19".

Nevýhody - ne moc místa vzadu na nárty, nemožnost rezervy, bez díry na lyže, kamera bez ostřiku

Mj. ta matná jen + 40t, Cupra je daleko dražší

73636BA1-37AF-4729-AD9F-59B5DD0A2239.jpg56ADC8AE-AC3C-483D-BD02-15DFD9C11AFD.jpg7E6F4B9D-26E6-43FB-A683-B5042F8FB624.jpg2AC2EB22-61A0-4D43-A66E-8F3E72B904C5.jpgD32B9DEC-49F8-4813-B860-DD29ED0186D5.jpg78A0AE57-B7E4-42C3-B3B2-62437CFF3690.jpg7224E3C0-526F-468A-BD97-9A2DEBC30F71.jpg9983598A-7E5E-4FF1-888B-C1967C26670F.jpgE93FE7CB-5B62-4343-979D-FA6E3578A760.jpgC468A0A0-4CE1-4064-A2AF-A5F6CD5CBD93.jpg34C1C10C-5DA1-466F-9F00-BBF2A7B7F675.jpg7D6252C3-7AF4-40C5-9620-969DFD55DC40.jpgEE8BC337-C89D-4BB1-BC38-A708060F5356.jpg4BB0B378-10D9-498C-8714-76A7149CB0E3.jpgB889CCDC-5640-4824-9228-037F9490A630.jpg2E4EEF73-7F0A-4115-BAE5-EAA8DE82D72F.jpg4BE91BEA-97B2-4B3F-B1F5-51E57B7D361A.jpgA371377D-1B33-4B4E-8468-78AB5467BC30.jpg2845B576-EF1D-46E0-8B2C-C601A804D215.jpgC1A33438-F701-4757-9C5E-D5400A8B59D7.jpg65FA5988-7E84-4C26-A411-611CAC881979.jpgCEC115DA-DFBD-4F97-A921-991379379384.jpgAC6AECE3-EAF3-411A-9DA1-5C84FCBC77FA.jpgDE6CCA5D-FFBD-4D68-8540-12CDD49E2C66.jpg3593BA83-47FC-4CD9-9958-38C39C2FB185.jpgF91F9028-D097-4C78-A58E-907458FEB62E.jpg89FCD8CF-8CB7-426D-8909-52FCBB31B6BB.jpg11EC9F15-C2FF-4D10-A454-8D4D4D331196.jpgE8807F16-AD3C-4995-AB69-EAC392C2BCFF.jpg1916F794-C2B5-4A49-A0C7-15B459251999.jpg780205CC-51F3-486D-9DB2-29BF4108B9CD.jpg884126FC-BA71-4EF7-B7CA-B483C78B632B.jpg

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně tohle přijde naprosto strašné - divně šišatý volant a křivě uspořádané displeje o divných poměrech stran, prvky jsou divoce rozmístěné, nic spolu nelícuje. Chytám tik, jen to vidím.
 

image.thumb.png.dcf0f428adbdb53f88c0a7446b1a6454.png

 

Když to porovnám s Kia Sportage, tak nebe a dudy, mnohem čistší a klidnější design.

image.thumb.png.8c0afe2c89c81a6899dcece210c18df6.png

Editováno: , autor: kozakm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 11. 2022 na 9:17, kozakm napsal:

Mně tohle přijde naprosto strašné - divně šišatý volant a křivě uspořádané displeje o divných poměrech stran, prvky jsou divoce rozmístěné, nic spolu nelícuje. Chytám tik, jen to vidím.
 

image.thumb.png.dcf0f428adbdb53f88c0a7446b1a6454.png

 

Když to porovnám s Kia Sportage, tak nebe a dudy, mnohem čistší a klidnější design.

image.thumb.png.8c0afe2c89c81a6899dcece210c18df6.png

Mě to připadá oboje ulítlé.....Jako když sedíte v digitálním studiu. Jen nevím v jakém....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Aktuálně došlo k navýšení cen (nové ceníky od 02/2023) u koncernového soutrozence Seat Ateca v rozmezí+30 tisíc Kč za základní variantu Style 1,0 Tsi/81 kW po +45 000,- Kč za verzi 2,0 Tdi/110 Kw 4WD.

Jediná varianta 2,0 Tsi /140 kW se zdražení vyhnula - ale to pouze proto, že jde o doprodej.

Nijak se nezměnilo složení výbavových stupňů a navíc došlo k navýšení cen některých příplatkových prvků výbavy.

Pokud bych ještě přidal tak zdražení se nevyhnulo ani VW Tiguan (tam zhruba o +30 tisíc Kč za základní motorizaci a výbavový stupeň).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Včera předváděcí jízda s Renaultem Austral Iconic 160 mild-hybrid CVT v černé metalíze.
HUD má velká číslice a značky,filtrace nerovností dobrá.Na 20 kolech trochu cítit nerovnosti,ale jinak v pohodě.
Dobře odhlučněné.Vyhřívané čelní sklo drátky.Třetí auto,kde CVT převodovka řadí normálně,bez vytáčení motoru.
 
20230405_073421.thumb.jpg.3ee632f3e7bff46972b5d8ba218e9ab3.jpg20230405_073525.thumb.jpg.c3b275a382ef1c06d92baa8b95a27b55.jpg
 
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Čaute, pre ženu budem pomaly potrebovať nové auto, finálna trojka je Karoq 1.5 TSI, Nissan Qashqai 1.33 benzín a Corolla Cross hybrid 1.8/2.0. Podmienka je automat a spoľahlivosť. Musí odviezť dvoch dospelých a dve deti v sedačkách, ale 95% času bude jazdiť v meste, ročný nájazd cca 10 tisíc km. Podeľte sa prosím o Vaše názory, predpokladám, že tento výber bude celkom bežný. Karoq bude spoľahlivý, dostupný servis, užívateľsky asi najjednoduchší, najpriestrannejší. Qashqai ma celkom láka, aktuálne majú 25% zľavy na skladovky, čiže super vybavené auto by vyšlo na cca 27000€. Hybrid od Toyoty ma láka, ale vzhľadom k tomu, že mi vyhovuje koncernový dizajn, ten Toyoťácky interiér mi príde strašne lacný (možno otázka zvyku). ďakujem za každú skúsenosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...