Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Pokud chceš něco opravdu kvalitního co splňuje normu, umím sehnat Millers Oils za cenu Castrolu. Kdyžtak SZ

Filtry dávám originál, zas to nestojí majlant.

  • 1 měsíc později...

Co je potřeba za ořech při výměně filtru?

Díky!

Myslím že to je č.32

Upraveno od Fajerak

Teď jsem na anglickém fóru našel že je tam 32 a uvnitř 13 na vypuštění filtru.

Vážení, jsem tu poprvé a prosím o radu.

Koupil jsem Superba III 2,0 140 kW 4x4 r.v. 2016. Rád bych si na něm vyměnil olej v motoru jako před tím na Suberbu II, Octávií atd. 

Nepřišel jsem ale na to, jakým způsobem se dostanu k filtru, aniž bych nerozebral "půl motoru". Může mi s tím prosím někdo poradit?

 

 

Koukni na tohle video. Take se ne to chystam.

 

 

 

Děkuji,

jestli tomu dobře rozumím, k filtru se dostanu zespodu. 

Přiznám se, že jsem už měl auto nahoře, sundal jsem spodní plato a stejně jsem filtr neviděl. Ale někde být musí. Možná je tam víc trubek než na Golfu a není na první pohled vidět.

Zkusím to znovu,

Ještě jednou díky.

Ja keď som menil na Octavii tak pri pohľade z predu je to schované za pomocným vodným čerpadlom. Ale zo spodu je to vidieť ak sa kolmo pozeráš. 

 

Pred výmenou som si tiež pozeral videa na YT. 

filtr najdeš je nad oběhovým vodním čerpadlem , ještě se tam motá kabelový svazek ten jen vycvaknš z držáku je tam plastový stromeček pak povolíš filtr zbleje tě olej nech vytéct úplně ho nevyndavám až odteče tak pak ho vyndám, 

proč ty olejový filtry zmenšujou ach jo šetří ... pak ty motory mají vydržet ....

Upraveno od jirka toledo

Díky za radu,

Není nad inovaci. Zlatej motor 103, 125 KW. Nic tě nepoblilo, ............

Jestli jsem to pochopil správně, tak je tam na vypuštění filtru výpušták. Pak by člověk nemusel být jako čuně. Jsem zatím jen na teoretické rovině. :-)

Výměna oleje se povedla, nakonec to nebylo tak hrozný. Je to ale celá práce s rukama nad hlavou. Začal  jsem povolením výpušťáku. Vyteklo cca 3 dcl oleje. Pak jsem vyšrouboval zátku na vaně a zbytek vypustil. Zdá se mi, že v tomto motoru je o trochu větší náplň než ve 103 nebo 125 kW. Tam jsem nalil 4 litry a olej byl v půlce měrky. Tady jsem nakonec nalil 5 litrů a je na vrchní rysce

  • 3 týdny později...

Čau kluci - já mám taky dotaz, i když jsem tady odpověď četl, něco mi nesedí..

Koupil jsem si zánovní SUPERB III (r.v. 06/2018), najeto 11tis. km, 2,0TDI (110/150), 7st. DSG, 5 let záruka a řeším, co olej..

Auto stálo asi nějakou dobu na salonu ve Škodovce, a teď je to rok a měsíc od uvedení do provozu.

Mám olej vyměnit? Auto mi píše, že při 30 tis. km, nebo ještě 278 dnech a to se mi nechce. Všude tu všichni píšete, že max po roce, nebo 15 tis. km.

A jaký typ oleje? Já tam opravdu nemám 5W30 - dostal jsem na dolití náhradní 1 litrovou flašku Shell oleje 0W-30 :-/ 

Může to být tím, že už tam mám AdBlue? Takže, jak s výměnou? Vyměnit hned, jelikož je to rok od uvedení do provozu, a jaký olej? Jooo a nemáte někdo v Praze autorizák, kde Vám vymění olej, který si donesete,

koupil bych si originální na tu výměnu, ale ne za 650,-Kč/litr...

 

Dík moc.

Upraveno od funscreen

V Praze Ti s autorizákem bohužel neporadím, ale na výměny mezi servisním intervalem jezdím ke spolužákovi na soukromou dílnu. V Praze mohu doporučit Rolbaře (cardiagnostik.cz).

Olej pro Tvůj motor jen a pouze specifikace VW 504 00/ 507 00., ten může mít viskozitu jak 5w-30, tak 0w-30, jaký  vybrat je věčné téma jak tady tak třeba na forum oleje. Osobně dávám a co jsem tak viděl, i třeba kluci zde na fóru Mobil 1 ESP Formula 5W-30, má v dané specifikaci nejvyšší viskozitu HTHS 3.6, což znamená "nejpevnější" olejový film, měním vždy po 10000/km motoru to udělá dobře a mě na duši??

Olejář Ti vždy řekne, je jednou jakou značku, dodrž specifikaci výrobce a zkrať interval na polovinu a nic víc neřeš.

Upraveno od xtrack

Ahoj,

 

díky moc za vyčerpávající rady. Dobře, budu se držet specifikace, jak jsi napsal. Asi dává smysl i to, jak píšeš ohledně té viskozity.. ?

Chápu to tedy správně, že do autorizáku bych měl jezdit na pravidelné výměny dle palubáku (takže každých 30 tisíc km / 2 roky) a na ty půlené intervalové výměny k někomu, kdo tomu rozumí, prostě mimo autorizák a škodovácký filtr, aby nebyly pochybnosti o záruce.. ?

Dík za typ na Rolbaře - už jsem mu napsal, tak uvidíme.

@funscreen Jen doplním jak správně psal @xtrack. To proč jsi dostal olej Shell 0W30 má jeden jediný důvod v tom, že zrovna Shell bohužel přestal vyrábět oleje 5W30, protože nechtěli dělat více specifikací. Konkrétně 5W30 tedy sjednotili pod 0W30. Proto dnes kromě nějakých starých zásob nelze koupit oleje Shell 5W30, což je škoda, ale to je na jiné téma.

Tedy reálně dodržet specifikaci VW 504 00/ 507 00, dát 0W30 nebo 5W30 a jezdit.

U více jetého auta ta 0W30 nepatrně zvyšuje hlučnost motoru, u nového to nepoznáš (maximálně tak deci na úspoře paliva, protože je reálně konkrétně ten Shell 0W30 i za běžné teploty kolem 20°C výrazně řidší než původní 5W30 co se dala sehnat ještě před více jak rokem. Tedy do zahřátí motoru má menší odpor, pak už jsou dá se říci identické a na teplém oleji bez rozdílu.

 

Z levných olejů Shell, Mobil, Castrol. Z lepších olejů ti tu asi každý doporučí především Millers Oils v dobrém poměru cena/parametry. Obecně ale pokud budeš dělat častější výměny (ideálně do 12tkm, max. do 15tkm, nebo 1 rok), tak stačí i ty levné oleje. Pro delší intervaly už ty levné nic nevydrží a budou mít vyčerpány důležité parametry. Millers Oils by tam obstál lépe a má celkově větší rezervu ve všech parametrech než ty levné. Ale zase je trochu jinde cena (i když na škodovácké ceny oleje se stále ani tak z daleka nedostaneš a přitom s Millers Oils dáš kvalitativně výrazně lepší produkt.

Ahoj,

@ZbyšekSU Takže myslíš třeba tohle: Millers Oils EE LongLife 5W-30 5L (https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-maziva-C3342/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-ZNACKY-C108/Millers-Oils-C5010/5W-30-C5011/Millers-Oils-EE-LongLife-5W-30-5L-P620419/?gclid=Cj0KCQjwpavpBRDQARIsAPfTwiw5_TGiXa56xaStihoxKNQBnnJvH0TnRoKNY4F9-aBZcEYytjYYdYsaAq7dEALw_wcB)

 

Jinak jsem myslel tohle: https://olejeobchod.cz/mobil-esp-formula-5w-30-5l-1

 

Máš pravdu, Millers Oils je trošku dražší, ale pokud jsem dal přes 700k za auto, asi mne 2 tisíce za olej už nevytrhne..  A i tenhle měnit po cca 12-15 tis. km?

Upraveno od funscreen

Ten Millers je přesně pro tvé auto dokonalým výběrem.

Pokud ti nevadí vyšší cena proti "obyčejným olejům", tak neváhej. Zde asi doporučím @michal2009, možná ti bude schopen sehnat ten Millers za lepší cenu. Chápu logiku že u auta za 700k je blbost dívat se na úsporu 1000,-Kč za olej a kupovat jen průměr, když jde vzít to nejlepší.

Ten Mobil také velmi dobrá volba, ale je to jen normální olej.

 

I Millers měnit max. 15tkm.

Tak super, pokud mi to bude schopen tady v Praze někdo vyměnit tak, aby to pak v autorizáku nepřišli, nemám s tím problém a Millers klidně koupím.

pokud by @michal2009 Dokázal sehnat levněji , budu rád ? Origo filtr si ve Škodovce seženu..

A co mám pak dělat na servisu v autorizáku, když mi tam Millers nebudou chtít dát a nacpou mi tam tu jejich srágoru? ?

Upraveno od funscreen

V Praze zkus Autodružstvo Praha na Spojovací. S vlastním olejem nemají problém a je to autorizák Škody.

http://www.adpraha.cz/

 

Upraveno od Martin Bednář

Super, díky @Martin Bednář! To je paráda, to zkusím... Kousek dál na Jarově s tím problém mají ??

... A já mám tak trochu problém s Jarovem.. ?

Ano, Millerse například Trident 5w30 504.00/507.00 (základní řada bez NANO, která bohatě stačí) umím za 1000,- Kč bez DPH. Pro neplátce dohoda a je z toho hned stejně drahý olej jako Mobil, Castrol apod ?

  • 3 týdny později...

Nevíte někdo náhodou jak je to s výměnou olejového filtru u motoru 2.0 TDI 110 kw ?? Je zde taky filtr pod motorem jako je u 140 kw verze ?

Podle mého to bude jako u 103 a 125 kW. Když otevřeš kapotu měl bys ho vidět zvrchu mezi chladičem a motorem mírně vpravo. Plastové víčko vložky má šestihran na 32 klíč

2.0 TDI 103 a 125kw sú generačne úplne odlišné motory s motorm 2.0Tdi 110kw, ktorý je v superbe.

 

Olejový filter je zo spodu ako na 140kw. V podstate je to rovnaké na všetkych TDI motoroch v superbe 3 a octavia 3. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.