Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Jj přesně tak, na rozjezd to má zvýšené otáčky. 

Jasně, to jsem si všiml. Tak to budu pozorovat, jestli se to děje jen když jsou otáčky zvýšené, nebo  i když spadnou. 

Ještě dotaz - jak nejsem ještě úplně sžitý s motorem, tak se mi stává, že při řazení z 1 na 2 mě to občas až trochu zatlačí do sedačky jak to prudce zabere. V jakých otáčkách řadite? Ja v cca 3000.

Wazi, neber to osobne, ale.....zatlači do sedačky, jak to prudce zabere :-). S litrem? Vtip dne, nechal bych admina přesunout do sekce vtipy, ať to je spravnĕ a nedostaneme kartáč.  :-) :-)

@Dodi 15Proč vtip dne? Zrychlení a následné pocity z něj jsou hodně subjektivní dojem a zvláště u řidiče , který předtím jezdil 1.2 HTP (tak to Wazi popisuje výše).  V jeho  případě to vyjádření  v pohodě chápu a že bych to dával do sekce vtipy? :-)

 

 

 

Upraveno od DušanV

Tak to asi nastoupí turbo. Jinak já řadím spíše pocitově. Ale bude někde kolem těch 3000. 

Taky sem byl nadšený po přechodu na TSicko, hlavně ze zrychlení, záběr od 2000 otč. to co si mohu dovolit s tsi oproti atmosféře nesrovnatelné...

 ale je to můj subjektivní názor, je to vždy utrpení sednou z TSička do 1,2 atmosferickýho clia, s kterým nepředjedu ani felicii :-) ( nebo předjedu ale musím točit apson 4000 otč, a ty zvuky co to vydává.. :D)

Upraveno od Ibe

Před hodinou, Dodi 15 napsal:

Wazi, neber to osobne, ale.....zatlači do sedačky, jak to prudce zabere :-). S litrem? Vtip dne, nechal bych admina přesunout do sekce vtipy, ať to je spravnĕ a nedostaneme kartáč.  :-) :-)

Možná trochu nadsázka, ale minimálně když nejsem zcela opřený, tak mě to "usadí" :-)

Jak píše DušanV, druhý auto máme fábku 2 1.2 htp, takže rozdíl tam je docela značný .

Klidně se smějte, ale jsem zvyklý na HTP (dříve 1.2 44 kW, 1.4 55 kW, SDI...) a už se mi stalo, že jsem na to v TSI na dvojku dupnul a usmál se nadšením, jak mě to zatlačilo. :D ale k věci, řadil bych s citem dle potřeby, nemám rád nějaké obecné poučky. Já to moc nešetřím a každou chvíli vyháním pavouky v 4000+ ot.

Twisted> Taky skáču doma i nėkolikrát za den z 1.2 HTP do 1.0 TSI nebo 1.6 MPI tak se ti smát nebudu, ale těm poučkám. Pavouky taky nechovám.

Upraveno od ben06

Počkej po startu než otáčky padnou na normální volnoběh a pak to cukat nebude.

  • 4 týdny později...
On 5/7/2020 at 10:09 PM, Wazi said:

Tak další poznatek - občas jsem za studena po rozjezdu pociťoval mírné cuknutí, ale dneska jsem se rozjížděl už se zahřátým motorem a cuknutí tam bylo zase. Stává se to taky někomu? Mám ale zatím nějakých 300 km.

Nazdar , ja mám Scalu 1.0 TSI 70 kW a tieš mi to ťuká v prevodovke. Hlavne keď cúvam a keď zaradím jednotku a  rozbieham sa , tak to ťukne. Proste prevodovka nieje až taká mohutná ako som si predstavoval. Ináč nemôžem povedať krivé slovo. 

@Wazi Ahoj, povídej, přeháněj, jak si spokojený po delší době? Pořád to jede dobře nebo už tě ten motor nudí, zdá se ti líný?

Já v tuto chvíli jezdím s Rapidem 1.2MPI 55kw, takže peklo a říkám si, že až koupím Scalu s tímto motorem, že budu šťastnej jak malej kluk, je to tak?

@cajky Ahoj, no s motorem jsem víceméně spokojený, ale zatím mám necelých 1000 km, takže počítám a doufám, že se ještě trochu "zlepší" :-)

Zase nemůžu moc porovnávat, minimálně ne s TSI, tohle je moje první auto s turbem. Od začátku pociťuju takový jemný - nevím jak to nejlépe popsat - když zrychluješ a moc nešlapeš na plyn. tak pociťuju takový "skokový" zrychlování. Zjistil jsem ale, že když trochu víc šlápnu na plyn, tak to cítit není. Je ale možný, že se zaměřuju až na moc velký detaily. Na druhou stranu si říkám, že je to prostě litřík 85 kw.. :-)

 

Sice mám jen 70kW, ale prvních 1000km to bylo opravdu nic moc, zvuk motoru a vůbec pružnost. Teď mám přes 3tis. a je to někde jinde, zvuk motoru se zjemnil, jede pěkně v celým spektru otáček a to skokový zrychlování pociťuju taky a je to vidět i na otáčkoměru, ale není to tak, že by auto na chvilku ztratilo tah a taky je potřeba pedál plynu stisknout hlouběji, jinak zrychluje auto vlažně, po překročení  určité meze na pedálu začne zrychlovat znatelně rychleji. Po přechodu z 1.2MPi bude 85kW raketa, motor je to poslední co bys měl řešit, výkon, spotřeba a spolehlivost bez připomínek.

Na 70kW mám přes 10 000km a absolutní spokojenost a klidně doporučím.Rozdil mezi 70kW a 85kW je 20 000,- a ty bych radši zainvestoval do výbavy nebo tak.

Osobně si myslím, že rozdíl mezi motory není takový, aby to stálo za ty peníze.

Mrkni do tématu Vaše Scala, tam je 70kW několik.

Tomáš

 

Upraveno od Tomíno S.

Díky za poznatek, ale beru těch 85kW na 100%.

To auto chci, aby mi pár let vydrželo a už teď mám auto bez výkonu, tak nechci z bláta do louže, když to řeknu blbě.

@vormen Já právě ty skoky na otáčkách nepoznám. Nejdřív jsem si říkal, jestli to není povrchem silnice, tady po okolí nejsou žádnej zázrak, asi jako jinde. Tak mne přišlo, že to je přenášení různých vibrací a bouchani odspodu. Ale jak jsem vypozoroval, tak je to opravdu samotný motor. Není to nic hroznýho, v podstatě asi jediná věc, co bych tónů vytknul.

Jedině jak říkáš, tak za studena ten zvuk trochu, ale to čekám, že se zlepší. 

Potom co se mi moc nelíbí, ale to není motorem,tak mírné klepání řadící paky. Ale jak jsem se dočetl, tak u koncernu normál. 

 

mimořádně s vormenem souhlasím, mám rok 70kw rapida, 20.000km a průběh byl stejný, těch 15kw navíc za 20.000 ani náhodou. Doma jezdím i O1 75kw a F1 40kw 

Upraveno od ben06

@cajky z bláta do louže určitě ne. Oproti 1.2 Htp si člověk přijde jako King :-D

Co bych docela chtěl vyzkoušet, je rozdíl oproti 1.5 tsi. Jestli je to opravdu tak znát. 

Ahoj,

Já měl 2 roky Rapida 1.0 81 kW, teď mám 7 měsíců Scalu 1.5 110 kW a je to sakra znát, rozdíl je markantní. Ale i s Rapidem jsem byl max. spokojen, nikam jsem se nepotřeboval honit, ale jak sedneš do 1.5, litr už nechceš :)

Tak to bych se chtěl svézt, abych ten rozdíl viděl. :-) Já to měl přesně takhle.. Nepotřebuju se nikam honit, takže ty peníze navíc radši utratím někde jinde. Spousta lidí tvrdí, že tříhrnek se rozsype, ale myslím, že když se o motor staráš dobře a neženeš to jízdou do nějakých extrémů, tak by neměl být problém...

Za celé dva roky jsem s "tříhrnkovým" Rapidem neměl žádný problém, nikam jsem se nehonil a staral se o něj jak o vlastní děcko:) Ale rozdíl 500 cm3 a 30 kW prostě cítit je, to si říkej, co chceš:) A jestli se chceš svézt, přijeď, jestli to nemáš do Hranic daleko:)

Upraveno od Kolacek12

Vždyť já neříkám, že tam není rozdíl :-) Jen bych se prostě chtěl svézt abych to zažil. Bohužel do Hranic to mám trochu dál. :-)

Já jsem práve nedávno někde četl o nový oktávce a tam řešili, jestli je ten rozdíl mezi litrem a 1,5 takový, že se vyplatí připlácet. A ten redaktor řekl něco ve smyslu, že tam takový značný rozdíl nebude. To mi ale u auta velikosti O4 přijde dost zvláštní.

a 1.5 nemá svoje problémy? U oktávky bych očekával, že se 1.5 oplatí, ale záleží i na užívání auta.

Já dojíždím za vlastní (žádný služebáček + CCS) do práce cca 2x týdnė 130km tam a 130 km zpėt a sám, přesto mi 70kw stačí a spotřeba je luxusní, když se teda nezapomenu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.