Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Kdo se v tom litru neprojede, tak většinou nevěří, jak dobře ten motor jede, a to jak 70, tak i 85 kW (potažmo 81kw v Rapidech a v nových modelech s "novým" 1.0 TSI EVO). Drtivá většina TSI motorů má stejně o pár kW víc a tím, že jsou lehké a točivé, tak pocitově se s nimi jede líp než s podobně výkonnými TDI. Když vzpomenu na služební Yeti 2.0 TDI s 81kW, která papírovými hodnotami (kW i krouťák) 1.0 TSI 70 kw předčí, tak v reálném provozu byla určitě línější, než tento slabší litr. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Vloženo
před 23 hodinami, ben06 napsal:

mimořádně s vormenem souhlasím, mám rok 70kw rapida, 20.000km a průběh byl stejný, těch 15kw navíc za 20.000 ani náhodou. Doma jezdím i O1 75kw a F1 40kw 

 

Nemá náhodou 70 kW jen 5 kvalt a 85W 6 kvalt ? Pokud je auto určené na dálnice tak bych si za tu šestku rozhodně připlatil.

Jestli je to víceméně jen na silnici tak je samozřejmě lepší 5 kvalit. Komu by se chtělo furt vrtět se řadičkou.

Vloženo (editace)

A hlavně je to o zvyku, jako stará škola jsem si zvykal poměrně hodně dlouho na projev motoru, časté řazení a hlídání otáček i podle otáčkoměru, který jsem vždy bral jako bižu v palubce. Kolem baráku si beru moje starší auta a vždy se těším na cesty 100+km v rapidu se slušnou výbavou style+.

Ano 70kw je 5q a jsem ušetřen ještě většímu qvedlání fofrklackem a navíc k nejbližší dálnici to mám 80km a po cestě do zaměstnání jedu jen 25km po D1. 

A nemá 85 oproti 70kw ještě i douhmotu?

Editováno: , autor: ben06
Vloženo

Rapidem jsem jednou jel Hranice - Jeseník (D1 + okresky) přes Červenohorské sedlo, tam v 5 lidech (z toho dvě pubošky), zpět jen ve třech, auto jelo suprově, spotřeba 5,5 l/100 km.

@ben06 to já jsem si zase s chutí zakvedlal, a to platí i teď se Scalou, když jedu po okreskách 90 - 100 km/h, dávám za 6 (otáčky něco nad 2k).

@Rapid1.0 Naprostý souhlas, kdo v litru neseděl, neví.

Vloženo

Tak obecně je na tento motor na netu hodně hejtů, ale víceméně jenom od lidí co ho nepoužívali. Třeba jak chválí 2.0 atmosféru od mazdy a dávají to jako příklad, že tak se dělají motry a přitom je víceméně ve všech parametrech horší jak tenhle tříhrnek :D.

Jinak já měl dříve 1.6THP 101kw a nemám teď pocit, že bych si extra pohoršil. Auto má dobře nastavené převody a s nedostatkem výkonu jsem se teda ještě nesetkal.

Vloženo

Když jsem před lety ten test četl, dost mě překvapil stav toho motoru i přes to, že byl na olej 0W-20 provozovaný 30 tis km. Pokud tedy motor nepotká nějaká fatální závada, a bude se pravidelně a brzy měnit olej, tak je to pro nás dobrý příslib do budoucna ohledně jeho životnosti.

Vloženo

Pokud při postupných modernizacích něco nepodělali, tak je to spolehlivý a úsporný motor (ba dokonce ty výkonnější verze v menších autech jedou jak z praku) - žádné vážné systémové závady jako například u první generace 1.2 TSI nejsou známy.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj, chci se jen zeptat, zda je běžný jev to, když při popojizdeni v koloně na jedničku cca 1100 otáček se auto jakoby pohupuje, ne, že by nějak cukalo, ale ten chod není úplně plynulý. Nedělá to ve všech případech. 

Stačí mi jen vědět, jestli to je normální jev. :-D

Vloženo

Zeptám se taky na 1 projev motoru - při stání na křižovatce na neutrál je cítit v řadící páce třesení (prostě vibrace od motoru)

Stejně tak při "prudším" rozjezdu je cítit takové vibrování motoru hlavně na jedničku a dvojku. Je to u tohoto motoru normální? Přesedlal jsem z 1,2 TSI 4válce Fabia III.

Vloženo

Taky jsem přesedlal z 1.2TSi a vibrace na volnoběh cítit v páce jsou. Někdy se auto třepe víc, vyloženě v nějakým intervalu se zaklepe výrazněji, ale jindy je zase celou dobu v klidu. Při jízdě už mně to přijde ale normální.

Vloženo

Ja som dnes postrehol, ze ked auto nastartovane v neutrale stalo a mal som  predne dvere otvorene neskutocne sa triasli tak ako prave aj lave. Neviem ci je to normalne aby sa tak triasli to by aj piesok preosial cez nich keby ze su derave. 

Vloženo

Tak je to tříválec, ten se bude do určité míry "klepat" vždy. Navíc nesmí se míchat 70kW a 85kW, 85kW má dvouhmotný setrvačník, 70kW jej nemá, tedy vibrace mohou být sitelnější.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...