Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/115487/filip-sebesta-konec-masoveho-automobilismu-to-je-oc-tu-bezi.html

 

No... Sice mi při čtení těchto řádků bylo až trochu úzko a smutno, ale řekl bych, že autor celkem pěkně vystihuje situaci. Víceméně je to stejná myšlenka, o níž tu píše už dlouho  @15degren nebo poslední příspěvek od @Světlonoš.

 

To, z ceho je mi hlavně úzko při čtení je to, že i když už možná mnozí procitli a vidí že elektro asi není úplně ideální volba, už se do ní investovalo tolik (ne jen peněz), že už tu mašinérii prostě není možné zastavit. 

A i kdyby měl tento celý podnik "padnout na hubu" tím co se děje s energiemi (jak jsme na srazu bavili se @stanmar), tak je možné že kvůli výše napsanému to prostě vrchní činitele neopustí at to stojí co to stojí. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže Škodovka si podle Jahna vlastně vybrala ze dvou zel (pro obor automotive) to lepší. No  a pro průměrného člověka se vlastně automobilová  doba bude  dle něj vracet do 20.-30. let minulého století. Ne tedy technicky, ta je samozřejmě jiná, ale uživatelsky, spotřebitelsky, možností si individuální dopravní prostředek koupit za přijatelný peníz. Nemnozí jsme o tom tady již psali a diskutovali, že auta budou zase jen pro horní společenskou třídu, jako kdysi  Škodovky aj.  auta, si kupovali jen ředitelé firem, právníci, herci.  A hlavně, že Timmermans a spol. z EU nám  neustále mydlí hlavu (pamatuji si na jeho červnový  a lehce dohledatelný projev z Evropského parlamentu), jak se bude vyrábět levné elektrické auto pomalu do každé domácnosti. 

Jahn nám pravděpodobně nalil čistého vína, aspoň má tu odvahu pojmenovat věci pravým jménem. No co, když se nebudou prodávat auta značky VW AG, nebo Škoda a.s., můžeme třeba v budoucnu čekat masové, domácí, elektrické spotřebiče těchto značek. Ty by se měli vyrábět pořád a budou snad pořád pro lidi adekvátně dostupné. 

 

Pořád v koutku duše doufám, že to všechno kolem elektromobility a vlastně individuální mobility a nejenom kolem toho, nebude zase až tak 100% pravda a já se probudím z toho blbého snu, kdy mně čím déle, tím více linkují co je správné a co není, co si mám myslet a co nesmím atd..  No ale to nové šlapací kolo mám pro jistotu  již  koupené......... :-)

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se o tomto tématu bavím s kýmkoliv, zatím jsem osobně nenarazil na nikoho, kdo by fandil elektromobilům a tím méně by byl ochoten za takový vůz ty cifry jaké jsou za ně dát. 

Jediné zastánce ( ačkoliv bych v některých případech měl napsat spíše zaslepence ) najdu na fóru nebo v diskuzích na netu, jenže to jsou jednotky. Tím myslím ty jenž se nás snaží přesvědčit o tom, že je to jediná cesta. 

Dopady to rozhodně mít bude, holt se výrobci ze statisícových měsíčních čísel dostanou na desetitisicová. K čemu jim pak budou ty velké továrny a tisíce zaměstnanců + těch co jsou nějak s výrobou svázáni je asi zřejmé. 

Jak bylo zmíněno, automobilky už asi z kurzu na který se vydaly neuhnou. A jestli se položí, anebo to nakonec ustojí se teprve ukáže. 

Na druhou stranu i menší výroba se dokáže i při hodně vysokých cenách a dostatku zákazníků uživit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je fajn že jste konečně pochopili co tu píšu.

Zároveň si tu potvrzujete další fakt že ve svobodné světě ani demokracii nežijete. Kdyby ano, tak by elektromobilita v současné podobě a zavrhnutí spalovacích motorů nikdy nemohlo projít, protože tato cesta je od počátku zavrhována naprostou většinou naší populace a přesto se tlačí.

Je to diktát jako každý jiný, to že žijete ve svobodě je jen iluze. Je to možná lepší než směrem na východ, ale zas takový rozdíl v tom není.

Svobodný svět existoval jen chvíli a to v dobách kdy se dobývala amerika.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoje vidění demokracie a svobody (což není to samé) je trošku nepřesné. Že bych žil ve svobodném světě, to jsem si nikdy nemyslel a ani bych to nechtěl - to z podstaty společnosti není možné. Žít v době dobývání Ameriky bych nechtěl v žádném případě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě že ne 99 % lidí by nechtělo ve skutečnosti žít ve svobodě protože svoboda je vlastně sociální nejistota. Musíš se prostě postarat sám o sebe. Nicméně v dnešním globálním světě to není možné i kdybys chtěl. Místa kde se může člověk sám uživit jsou pod "kontrolou" takže vždy budeš muset poslouchat nějaká pravidla a platit desátek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 10. 2022 na 16:22, Světlonoš napsal:

Pokud nahlédnete na eko fóra, tak zjistíte jakou budoucnost pro nás plánují aktivisté. Respektive ti kteří je řídí a financují.

Myslím si, že tady je příčina problémů.

Stále víc nám vládnou lidé, kteří si z boje za něco nebo proti něčemu udělali životní program a skvělý způsob obživy - aktivisti.

Nikdo je nevolil a za nic neodpovídají - přesto nám vládnou.

Protože hlasitě křičí a málokdo si troufne jim odporovat nebo říct že jim nepošle finanční příspěvek.

A nikdy nemají dost - to by museli zavřít krám a jít dělat něco užitečného.

Vnucená elektromobilita je jen jeden z projevů, ale zvrhlost zásahů profesionálních aktivistů do života EU a nejen EU je vidět i v dalších oblastech.

Práva menšin, genderová vyváženost čehokoliv, LGBT, zákaz knih Karla Maye  atd. atd.

Vždycky napřed existoval nějaký problém a ten byl řešen a vyřešen. Ovšem nikdy na 100%.

Třeba emise aut. Jasně, smrdělo to. Hodně.

Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu.
Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává.

Takže by se na to aktivisti už mohli vykašlat a na politiky netlačit dál.

Ale nedají pokoj.

Nikdy.

A až v roce 2035 budou v prodeji jen elektromobily, budou otravovat dál.

Co by jinak dělali a čím by se živili?

Bude jim vadit hluk elektrických aut, nebo otěr z pneumatik nebo cokoliv jiného.

Kde najít politiky kteří je pošlou do háje a firmy, které jim řeknou, že na jejich ptákoviny peníze nedají?

EDIT:

Kromě emisí je tu ještě bezpečnostní výbava aut a aktivistický argument - "kdyby to zachránilo jen jediný lidský život...".

Kvůli tomu platíme věci, které v autě většinou ani mít nechceme a po nastartování je hned vypínáme.

Já osobně si v Octavii IV připadám jako před startem raketoplánu při předletové přípravě - co všechno musím najít a povypínat.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 10. 2022 na 22:39, Tonda-B napsal:

Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu.
Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává.

 

A máš k této informaci nějaký solidní zdroj? Já už toto slyšet nebo četl vícekrát, ale podle mě je to fake.

Nepopírám že mezi E0 a E6 je obrovský rozdíl v emisích, ale vzduch to určitě čistit podle mě nemůže.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, 15degren napsal:

 

A máš k této informaci nějaký solidní zdroj? Já už toto slyšet nebo četl vícekrát, ale podle mě je to fake.

Nepopírám že mezi E0 a E6 je obrovský rozdíl v emisích, ale vzduch to určitě čistit podle mě nemůže.

Tak se na to podívejme:
Směšovací poměr je 14.7:1 (hmotnostní)
1l nafty - 0.84kg => 1kg -> 1.19l
1m^3 suchého vzduchu - 1.29kg => 1kg -> 0.78m^3
Tedy na spálení 1l nafty to je 9.572m^3

Koncentrace PM_2.5 ve vzduchu je v průměru 12.6ug/m^3 (https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/edn-20210603-1), až po nějakých 40ug/m^3 (https://en.wikipedia.org/wiki/Particulates) u PM_10 a asi i dle zdroje dat (přiznávám, nestudoval jsem dopodrobna + jsem v rychlosti nedohledal, jakou velikost částic normy EURO uvažují).

Limit pro EURO6d je 0.005g/km, tedy 0.5g/100km (https://www.parkers.co.uk/what-is/what-is-euro6-emissions-standards/). Tedy pokud má něco spotřebu 10l/100km, nasaje při tom 95,72m^3 vzduchu a při tom 0,00118g až 0.00383g PM... Nicméně limit 0.5g/100km platí už minimálně od Euro5a alespoň pro naftu (https://www.fleeteurope.com/fr/new-energies-taxation-and-legislation/europe/features/do-you-know-your-euro-6-your-6c-and-6d-temp?a=DQU04&t[0]=Energy&t[1]=Funding&curl=1).

Možná jsem někde udělal chybu a upočítal jsem se (každý si to může nezávisle ověřit, data jsou volně dostupná na odkazech), ale na základě tohoto bych si dovolil tvrdit, že teze "Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu. Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává." nejspíše pravdivá nebude...

Editováno: , autor: Martab
https://forum.skodahome.cz/topic/148736-elektromobilita-ano-%C4%8Di-ne/page/57/#comment-2599729
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ačkoliv článek je z "těžce oblíbeného" webu Autofórum, tak  pravděpodobně vyjadřuje ve stručnosti názory mnohých z nás. Svět jako takový, se nedokáže shodnout na spoustě důležitých věcí,  třeba jako je postoj k válce na Ukrajině a tak chtějme ještě po něm, aby se dokázal shodnout na ochraně klimatu, na prioritě energetických zdrojů, potažmo na smyslu či nesmyslu celosvětového rozvoje elektromobility. Jak to může vypadat, když Evropa jede hot a někteří  jedou čehý? 

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ani-nemci-uz-nemohou-nevidet-ze-zelena-politika-eu-devastuje-jejich-autoprumysl-dela-z-nej-jednoduchy-cil/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nový balíček na podporu elektrický aut plánovaný na rok 2025 má ve svých bodech i dodatečné zdanění výrobců fosilních paliv. Zatím to vypadá že daň nebude procentuální ale bude pevná za litr paliva (Ano druhá spotřební daň). Dle prvních diskuzí se bude za každý litr vyrobeného fosilního paliva odvádět ekologický poplatek 1 euro ze kterého se pak ještě započítá DPH. Ten to poplatek by se měl každý rok navyšovat.

 

Tolik k vaší představě že tu budete jezdit starými auty. Jak už jsem napsal, elektromobilita je evropská cesta a pokud nebudete mít 2M na elektrické auto a barák se soláry, tak pápá osobní automobilová dopravo. Zatím totiž nejsou žádné náznaky, že by se elektromobilita dokázala v příštích deseti letech dostat na systém a ceny, které by mohly konzumovat i masy ze bytovek.

Cesta je daná, nikdo z nás jí tu nezmění.

Jste nižší střední třída popř. plebs? Těch pár let co vám z osobní automobilové dopravy zbývá, těžce zaplatíte bohatým lidem na dotace pro jejich elektro vozítka, která samozřejmě z těch to daní budou dotována.

 

Je to šílené? Ano je já to nepopírám. Jen se vám tu snažím říct co se děje, co už nezměníte a co je rozhodnuté. Současná energetická krize kdy je energie ve skutečnosti dost ale její ceny jsou nesmyslné, jen dokazuje jak jsou vládnoucí evropské špičky odtržené od reality a žádnou soft metodou nebo vyjednáváním se to nezmění. V historii diskuze nikdy nic nevyřešila to je bohužel smutná realita.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, 15degren napsal:

Nový balíček na podporu elektrický aut plánovaný na rok 2025 má ve svých bodech i dodatečné zdanění výrobců fosilních paliv. Zatím to vypadá že daň nebude procentuální ale bude pevná za litr paliva (Ano druhá spotřební daň). Dle prvních diskuzí se bude za každý litr vyrobeného fosilního paliva odvádět ekologický poplatek 1 euro ze kterého se pak ještě započítá DPH. Ten to poplatek by se měl každý rok navyšovat.

 

Hm, je to možné, ostatně v podobném duchu jsme tady diskutovali již vícekrát, tedy pokud nebudou zlevňovat elektromobily a el. energie, tak opačně se zdraží, nebo dodatečně zdaní  fosilní paliva. Jen by mně zajímalo z jakého zdroje máš tyto informace?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to je celkem zřejmé. Jak jinak by zlikvidovali ty stovky milionů (cca 270) v EU se spalovacím motorem? Přímo zakázat si to nejspíš nikdo netroufne, tak se to udělá oklikou. A to jde přes daně velmi snadno, daně z auta, různé nové nebo vyšší daně z paliva, daně z emisí, silniční daň z každého vozidla a je vymalováno. A je jedno, jestli to bude jednou euro v roce 2025 nebo víc o pár let později. Prostě osobní automobilita pro (skoro) každého v EU pomalu končí. Tak jsou rozdány karty. 15degren to ve svém příspěvku napsal velmi zřetelně. Vidím to obdobně. A volby? Která standardní politická strana má ve svém programu, že tomuto zabrání? O žádné nevím. A důvod? Peníze. Do celé této revoluce se už nasypalo a ještě nasype neuvěřitelné množství peněz, s tím už nikdo nic neudělá. Politici, kteří jsou na těchto penězích beztak přisátí, už vůbec ne. Jedině snad nějaké revoluce nebo revolta občanů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Martab napsal:

Možná jsem někde udělal chybu a upočítal jsem se (každý si to může nezávisle ověřit, data jsou volně dostupná na odkazech), ale na základě tohoto bych si dovolil tvrdit, že teze "Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu. Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává." nejspíše pravdivá nebude...

jestliže je ve vzduchu průměrně 40µg/m3 (btw špičkový hodinový průměr na vysočanské měřicí stanicí byl včera 87µg/m3), tak v 95,72m3 vzduchu je 3828,8µg tedy 3,83mg tedy 0,00383g

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, DušanV napsal:

Hm, je to možné, ostatně v podobném duchu jsme tady diskutovali již vícekrát, tedy pokud nebudou zlevňovat elektromobily a el. energie, tak opačně se zdraží, nebo dodatečně zdaní  fosilní paliva. Jen by mně zajímalo z jakého zdroje máš tyto informace?


V neděli to vysílali na CT24. Lze to dohledat v aktualizovaném balíčku fit for 55, skrývá se to pod poplatkem pro výrobce produktů z fosilních paliv, takže daň vlastně neplatí přímo spotřebitel, ale výrobce tu daň samozřejmě na koncového spotřebitele přenese, stejně jako automobilky přenášejí pokuty za emise na kupujícího.. Je otázka jestli se to bude týkat i syntetických paliv, pokud ne tak teoreticky to může znamenat i rozkvět průmyslu se syntetickými palivy. Ostatně opravdu kvalitní oleje se dnes také vyrábí synteticky. Nicméně si myslím že tam nakonec spadne vše co se nějakým způsobem spaluje.

Editováno: , autor: 15degren
  • Díky 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Pawouk napsal:

Myslím, že to je celkem zřejmé. Jak jinak by zlikvidovali ty stovky milionů (cca 270) v EU se spalovacím motorem? Přímo zakázat si to nejspíš nikdo netroufne, tak se to udělá oklikou. A to jde přes daně velmi snadno, daně z auta, různé nové nebo vyšší daně z paliva, daně z emisí, silniční daň z každého vozidla a je vymalováno. A je jedno, jestli to bude jednou euro v roce 2025 nebo víc o pár let později. Prostě osobní automobilita pro (skoro) každého v EU pomalu končí. Tak jsou rozdány karty. 15degren to ve svém příspěvku napsal velmi zřetelně. Vidím to obdobně. A volby? Která standardní politická strana má ve svém programu, že tomuto zabrání? O žádné nevím. A důvod? Peníze. Do celé této revoluce se už nasypalo a ještě nasype neuvěřitelné množství peněz, s tím už nikdo nic neudělá. Politici, kteří jsou na těchto penězích beztak přisátí, už vůbec ne. Jedině snad nějaké revoluce nebo revolta občanů...

Aktuálně je společnost dost citlivá, viděl jsi, jak reagovaly žluté vesty, a to nebyly problémy s ostatníma energiema. Reálně pak hrozí, že buď byrokraty vynese dav na vidlých, nebo budou volit nejhorší populisty, tak se ostatně dostal k moci Hitler a pomalu se to ukazuje i u nás...

BTW To, že se nasypalo moře peněz neznamená, že z toho bude užitek. Pokud zákazníci nebudou kupovat elektroauta, automobilky nebudou vydělávat, lidi nebudou mít práci (ani ty auta) a politici (potažmo firmy a rozpočty států) z toho užitek mít rozhodně nebudou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtualtvá konečná myšlenka je samozřejmě smysluplná a nejspíš i reálně pravdivá. Nicméně ty si neuvědomuješ jednu zásadní věc. Lidé ve vysoké politice jsou naprosto odrtžení od reality, oni tvé názory nikdy chápat nebudou. Je to jiný druh člověka.

 

Když se podíváš na plány škodovky, tak dle mého názoru, se smířili s politickým směrem a přizpůsobují se měnícímu trhu. Jak jinak si vysvětlit současnou cestu pro VW group? Automobilky se zcela evidentně přeorientovávají na menší sériovou výrobu s vysokou marží. Takže automobilky vydělávat budou, ale budou živit desetinu populace než nyní. Úpadek to asi znamenat bude, ale nebude se týkat vrchních 10% populace, mimochodem mezi těch 10% se právě řadí i ty politici proto jim to žíly netrhá. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...