DušanV Vloženo 9. Prosince Autor Sdílet Vloženo 9. Prosince (editace) No, asi bych nesrovnával ztráty při výrobě baterií a ztráty při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled. Dal jsem to zde, protože o tomto problému výroby baterií se raději ani nikde moc nemluví a pro mnohé je to nová a až překvapivá informace. A že to není problém ekologie? Tak určitě to není problém samotné ekologie, jako takové, ale ekologický problém to snad není, když cca 1/3 ne až tak ekologicky vyrobených baterií vyhodíme a musíme vyrobit znovu ? Editováno: 9. Prosince, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo 9. Prosince Sdílet Vloženo 9. Prosince Skoda Citigo ma 84 dvojíc článkov. 2000 eur je cena výmeny jedného. Rozmontovanie a zmontovanie baterky a výmena. Pri výmene každého ďalšieho +900 eur. Ktovie kolko stoji elektromotor a jednostupnova redukcna prevodovka. V porovnani s porovnatelnym spalovacim motorom aj s nadrzou aj s cenou benzinu a elektriny kto vyhrava ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 9. Prosince Sdílet Vloženo 9. Prosince Před hodinou, DušanV napsal: No, asi bych nesrovnával ztráty při výrobě baterií a ztráty při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled. Ano, není to přesné, ale porovnávat chybovost výroby u spalovacích moc nejde, ty data nejsou a když se jedna ojnice vyrobí špatně, tak se prostě ta jedna vymění a nevyhodí se celý motor. Ale zase ta ekologie při úniku ropy a recyklaci baterie, kdo ví co dá "horší" výsledek v součtu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrik Vloženo 9. Prosince Sdílet Vloženo 9. Prosince To je tedy zase téma.... To, že něco končí "ve šrotu" ještě neznamená, že se to vyhodí. V tom super článku není uvedeno ani kdo má takovou chybovost, ani kde. Jen je tam odkaz na nizozemský ekonomický deník, který se pomocí krátkého komentáře pokouší vyvolat potřebu navýšit podporu pro recyklační společnosti, aby si za státní/evropské peníze zvedly v Nizozemí svoji kapacitu. Kdo ví, proč. Asi hlavní sponzor právě vyšlého čísla. A v našich fosilních končinách z toho hned vznikne neekologické haló s nejasným odkazem na zaručené zprávy. Škodovka vyrobí zhruba 1.500 baterií každý den. Vážně si tady někdo myslí že 450 - 750 baterií každý den pošle "do šrotu" ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Prosince Autor Sdílet Vloženo 10. Prosince (editace) A to je právě ten problém dnešní doby, kdo vám per huba a veřejně řekně na rovinu, jak se věci ve skutečnosti mají? Skoro nikdo (čest vyjímkám), no a pak se nedivme, že jsme třeba tady v Evropě v takové pozici a situaci, v jaké jsme. Neříkám, že ve špatné, či dobré, jen tvrdím, že si nalháváme do vlastní kapsy již hodně dlouho..... Editováno: 10. Prosince, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Prosince Autor Sdílet Vloženo 12. Prosince (editace) Že by se konečně někomu v makovici rozsvítilo? Tak to asi těžko, jen jsou nuceni reagovat na to, co sami svými neuváženými a nepromyšlenými rozhodnutími způsobili a co smrdí velkým průserem, aneb jak evropští lidovci vyráží do boje za záchranu automobilového průmyslu. Největší europarlamentní frakce evropských lidovců (EPP) v oficiálním stanovisku navrhuje, jak by se mohlo upravit nařízení, kvůli kterému automobilkám hrozí v příštím roce velké emisní pokuty. Jednat by se mělo například o vyhodnocování emisí na základě tříletého průměru místo ročních hodnot. Zároveň EPP vyzývá k tomu, aby se už v příštím roce revidoval zákaz spalovacích motorů po roce 2035, který podle EPP v současném znění narušuje princip technologické neutrality. A kdože pak to paní Ursulo von der Leyen vyšel z lůna EPP...? https://www.echo24.cz/a/HvHiT/zpravy-ekonomika-epp-chce-pomoci-automobilkam-pokuty-emise-spalovaci-motory? Editováno: 12. Prosince, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 12. Prosince Sdílet Vloženo 12. Prosince no... https://www.echo24.cz/a/Huc2h/zpravy-ekonomika-automobilovy-prumysl-zmeny-pravidel-pro-emise-se-nechystaji-hoekstra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Prosince Autor Sdílet Vloženo 12. Prosince (editace) No, podle posledního odkazu to vypadá, že nová EK se chce vézt na stejné vlně, jako se vezla EK v minulém volebním období? EK není ten nejvyšší a nedotknutelný orgán EU, který rozhodne a přes to nesmí jet vlak. Doufám, že to již pochopily jednotlivé státy (a i vlády, včetně té naší) a budou schopny se domluvit. Jinak ano, pokud se nedomluvíme, tak EK si bude pískat a vládnout podle svého, ačkoliv k tomuto nebyla rozhodně vytvořena. Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra má určitě silný mandát a pozici, ale že by automobilky a s nimi i jednotlivé státy EU s obrovským podílem automotive na tvorbě DPH, v rámci současných potíží s prodejem elektromobilů a zároveň těsně před začátkem platnosti nových emisních limitů jen tak jednoduše rezignovaly? Zpráv z Europarlamentu, že se o tom stále jedná a licituje jak z toho ven je povícero, takže uvidíme, osobně si myslím, že i Hoekstra bude muset v něčem couvnout. Samozřejmě jeho ego, že by couvl pár dní po jmenování do úřadu, to nechce ani omylem připustit. Bude to ještě hóóódně zajímavé.... Editováno: 12. Prosince, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Prosince Autor Sdílet Vloženo 14. Prosince (editace) Ne, nechci zde dělat nějakou anketu, ale stejně by mě zajímalo, kolik lidí je pořád skálopevně přesvědčeno, že ona elektromobilita, celá energetika, vlastně celý ten soubor dění zvaný Green deal zde v Evropě je opravdu to pravé ořechové a zda-li "kapitáni v EU" jsou si tak stále jisti naplánovaným výsledkem. On jen ten letošní listopad a začátek prosince byl docela chladný a ani zas tak moc nesvítilo sluníčko a nefoukal vítr. A děly se tedy věci, akorát, že mi obyčejní spotřebitelé to nejsme schopni laicky pojmout, takže prý se zas tak moc neděje, ale opravdu se nic nedělo? Nebo té el. eneergie se i tak našlo pořád dost, ale spekulantům a překupníkům tahle situace nakrásně vyhovuje, ostatně právě v těchto situacích se dají na jejich straně vydělávat obrovské peníze. Skoro to vypadá, že životně důležitá energetika a vliv na ni začíná členským státům EU tak nějak utíkat zpoza prsty a ovládají ji úplně jiné subjekty. Tedy, rozhodně bych nechtěl být třeba za těch 20 let "nepovinným" vlastníkem elektromobilu a zároveň nemít možnost si ho nabít v čase a místě jak potřebuji, a odprostit se i od toho, jestli jsem vlastníkem nějaké té domácí FVE, či jí nejsem.... https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-elektrina-za-10-000-eur-a-uhelky-naplno-co-se-to-deje-v-ceske-energetice-105323? Editováno: Středa v 16:21, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Středa v 07:09 Autor Sdílet Vloženo Středa v 07:09 (editace) O čem se mluví poslední měsíce, tak to je již tady. Tedy zvyšování cen spalovacích aut, s vysokou pravděpodobností i jako kompenzace za nové emisní limity a ty případné pokuty , platné od 1.1.2025. I naši čeští politici se celý podzim kasali jak si na EK vymodlí nějaké ty ústupky, no a ono to dopadá zatím tak, "že slovem neurazíš". I tisková mluvčí Škodovky naznačila, že všechno, co se podařilo, či spíše nepodařilo dojednat na úrovni EU, se projeví do cen jejich nových aut. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-vyrobci-zacali-zdrazovat-auta-se-spalovacimi-motory-40501485#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: Středa v 07:10, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Středa v 16:20 Autor Sdílet Vloženo Středa v 16:20 (editace) Bezpochyby nás tady je asi většina, co aspoň po očku sledujeme dění u automobilky VW a nynější jednání mezi jejím vedením a zástupci zaměstnanců prostřednictvím odborů z IG Metalu. Ty poslední, už tedy 3dny trvající jednání šéfů Volkswagenu a odborářů v Německu stále pokračují, ovšem dohoda je pořád v nedohlednu. Každopádně jakákoliv dohoda bude hodně bolet všechny zůčastněné strany, ten průser tam je opravdu velký. Odboráři tvrdí, že firmu do krize dostaly především chyby manažerů, no bezpochyby na tom má vedení svůj obrovský podíl, ovšem troufnu si tvrdit, že tohle není jediný důvod současné krize u VW. Ono těch automobilek, co mají v současném dění problémy není až tak málo. Asi bych šel demonstrovat i před "komisariát" EU, nakonec na jaře letošního roku se to unijním zemědělcům aspoň z části vyplatilo. Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu ke kováři. V Bruselu je tedy zatím ticho po pěšině, ale určitě z dálky sledují jak se věci vyvinou. Někdo situaci až tak nesledující může říci, co má Brusel společného se současnou situací v automobilce VW? Já tvrdím, že zásadně a hodně má společného a asi nebudu osamocen.... https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nemecko-volkswagen-vw-tovarna-zamestnanci-krize-propousteni-prumysl-odborx-konflikt.A241218_144916_eko-zahranicni_jadv? Editováno: Středa v 16:37, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Čtvrtek v 11:39 Autor Sdílet Vloženo Čtvrtek v 11:39 Výsledky zatím moc nevidíme, ale tlak na Evropskou komisi se pravděpodobně stále více a více stupňuje a to i v Europarlamentu např: „Paní komisařko, přestaňte ničit automobilový průmysl a jádro.“ Vondra zaútočil na Riberaovou. Sice dost pozdě, ale asi lépe než nikdy..... https://www.echo24.cz/a/H2sN9/zpravy-zahranici-prestante-zabijet-automobilovy-prumysl-a-jadro-vondra-utocil-na-riberu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 32 minut Autor Sdílet Vloženo před 32 minut Včera pozdě večer (20.12.2024) byla zveřejněna konečná podoba (s otazníkem, neboť tohle musí ještě schválit jak představenstvo, tak dozorčí rada VW) dohody mezi vedením VW a odbory z IG Metal, co by hlavním zástupcem zaměstnanců . Těžko teď říci kdo vlastně vyhrál, tedy i s ohledem na to, že dle domluveného schématu bude zredukována výrobní kapacita o 734 tisíc nových aut za rok, což je opravdu hodně. Dohoda dále počítá se „sociálně přijatelnou redukcí pracovní síly”, která znamená zrušení masivního počtu 35 tisíc pracovních v Německu. Ano, nikdo nedostane výpověď z provozních důvodů, ale 35 tisíc míst u VW během pár let zmizí a nebude nahrazeno, navíc k tomu nedojde pouze tak, že nebudou nahrazováni lidé odcházející do důchodu apod., s čímž souvisí další bod - (ne)zavírání továren. Detaily dohody počítají s tím, že VW sice továrny nezavře, prodat je ale může i s jejich zaměstnanci. Hovoří se zejména o fabrikách v Osnabrücku a Drážďanech, které prostě mohou brzy sloužit někomu jinému pro něco jiné. Zaměstnanci technicky nepřijdou o práci a továrny technicky nebudou zavřeny, reálně se ale VW zbaví lidí i výrobních míst tak, že je prostě „hodí na hlavu” někomu jinému. Ani třetí klíčový bod pak není pro odbory resp. spíš zaměstnance výhra. Lidé dostanou zpět jistotu zaměstnání v rámci výše zmíněných mezí, ale výměnou za to, že stáhnou požadavek na zvýšení mezd od roku 2025 a s žádným dalším nepřijdou až do roku 2031! Tedy dlouhých sedm let. Posuďte sami kdo vyhrál, či prohrál a kdo je hlavním viníkem, či viníky současného stavu automobilového průmyslu jak u VW, tak i u dalších automobilek napříč celou Evropou a z části i Severní Amerikou. V souvislosti s tímto jsem se díval na výsledky třeba některých kooperujících japonských automobilek (Toyota, Suzuki, Mazda), tedy automobilek pro které není Evropský trh až tak rozhodující, nebo jsou schopny bez něj pravděpodobně v pohodě přežít, tak tam ty výsledky jsou jiné. Skoro to vypadá, že jakákoliv mimoevropská automobilka, která je v nějakém tom svazku/spolupráci s evropskými automobilkami, nebo trh Evropy je pro ni dominantní, tak je v průseru, nebo se do něj pomalu, ale jistě dostává. Toť můj názor, někdo může mít klidně o 180 stupňů obrácený, ovšem málokdo dnes řekně, že je automotive v pohodě. Mimochodem, EU v zastoupení Ursuly von der Leyenové prohlásila, že od začátku ledna 2025 se bude speciálně věnovat evropskému automotive. No ano, napřed pokoní co mohou, aby pak hledali nejspíš další finance a uměle vytvořené pobídky, jak jim pomoci. Švejk by na to asi řekl, "to je hnus paní Müllerová (Leyenová)" https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-drtive-vyhral-v-bitve-s-odbory-realne-zrusi-35-000-pracovnich-mist-zbavi-se-dvou-tovaren-7-let-nikomu-neprida-halir/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.