Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

No, asi bych  nesrovnával  ztráty při výrobě baterií a ztráty  při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat  spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled. 

Dal jsem to zde, protože o tomto problému výroby baterií  se raději  ani nikde moc nemluví a pro mnohé je to nová a až překvapivá informace.

A že to není problém ekologie? Tak určitě to není problém samotné ekologie,  jako takové, ale ekologický problém to snad není, když cca 1/3 ne až tak  ekologicky vyrobených baterií  vyhodíme  a musíme vyrobit znovu ? 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda Citigo ma 84 dvojíc článkov. 2000 eur je cena výmeny jedného.
Rozmontovanie a zmontovanie baterky a výmena. Pri výmene každého ďalšieho +900 eur.
Ktovie kolko stoji elektromotor a jednostupnova redukcna prevodovka.
 
V porovnani s porovnatelnym spalovacim motorom aj s nadrzou aj s cenou benzinu a elektriny kto vyhrava ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DušanV napsal:

No, asi bych  nesrovnával  ztráty při výrobě baterií a ztráty  při výrobě a zpracování ropy, tj. jako srovnávat  spalovací motor a samotný el. proud, ale budiž každý můžeme mít na to jiný názor a náhled.

Ano, není to přesné, ale porovnávat chybovost výroby u spalovacích moc nejde, ty data nejsou a když se jedna ojnice vyrobí špatně, tak se prostě ta jedna vymění a nevyhodí se celý motor. Ale zase ta ekologie při úniku ropy a recyklaci baterie, kdo ví co dá "horší" výsledek v součtu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tedy zase téma.... 

 

To, že něco končí "ve šrotu" ještě neznamená, že se to vyhodí. V tom super článku není uvedeno ani kdo má takovou chybovost, ani kde. Jen je tam odkaz na nizozemský ekonomický deník, který se pomocí krátkého komentáře pokouší vyvolat potřebu navýšit podporu pro recyklační společnosti, aby si za státní/evropské peníze zvedly v Nizozemí svoji kapacitu. Kdo ví, proč. Asi hlavní sponzor právě vyšlého čísla. A v našich fosilních končinách z toho hned vznikne neekologické haló s nejasným odkazem na zaručené zprávy.

 

Škodovka vyrobí zhruba 1.500 baterií každý den. Vážně si tady někdo myslí že 450 - 750 baterií každý den pošle "do šrotu" ? :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je právě ten problém dnešní doby, kdo vám per huba a veřejně  řekně na rovinu, jak se věci ve skutečnosti mají? Skoro nikdo (čest vyjímkám), no a pak se nedivme, že jsme třeba tady v Evropě v takové pozici a situaci, v jaké  jsme. Neříkám, že  ve špatné, či dobré, jen tvrdím, že si nalháváme  do vlastní kapsy již hodně dlouho.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by se konečně někomu v makovici rozsvítilo? Tak to asi těžko, jen jsou nuceni reagovat na to, co sami svými neuváženými a nepromyšlenými rozhodnutími způsobili a co smrdí velkým průserem, aneb jak evropští lidovci vyráží do boje za záchranu automobilového průmyslu. 

Největší europarlamentní frakce evropských lidovců (EPP) v oficiálním stanovisku navrhuje, jak by se mohlo upravit nařízení, kvůli kterému automobilkám hrozí v příštím roce velké emisní pokuty. Jednat by se mělo například o vyhodnocování emisí na základě tříletého průměru místo ročních hodnot. Zároveň EPP vyzývá k tomu, aby se už v příštím roce revidoval zákaz spalovacích motorů po roce 2035, který podle EPP v současném znění narušuje princip technologické neutrality.

A kdože pak to paní Ursulo von der Leyen vyšel z lůna EPP...?

 

https://www.echo24.cz/a/HvHiT/zpravy-ekonomika-epp-chce-pomoci-automobilkam-pokuty-emise-spalovaci-motory?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, podle posledního odkazu  to vypadá, že nová  EK  se chce vézt na stejné vlně, jako se vezla EK v minulém volebním období?  EK není ten nejvyšší a nedotknutelný orgán EU, který rozhodne a přes to nesmí jet vlak.  Doufám, že to již pochopily jednotlivé státy (a i vlády, včetně té naší) a budou schopny se domluvit.  Jinak ano, pokud se nedomluvíme, tak EK si bude pískat  a vládnout podle svého, ačkoliv k tomuto nebyla rozhodně vytvořena.  Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra má určitě silný mandát a pozici, ale že by automobilky  a s nimi i  jednotlivé státy EU s obrovským podílem automotive na tvorbě DPH, v rámci současných potíží s prodejem elektromobilů a zároveň těsně před začátkem platnosti nových emisních limitů jen tak jednoduše rezignovaly? 

Zpráv z Europarlamentu, že se o tom stále jedná a licituje jak z toho ven je povícero, takže uvidíme, osobně si myslím, že i Hoekstra bude muset v něčem couvnout. Samozřejmě jeho ego, že by couvl pár dní po jmenování do úřadu,  to nechce ani omylem připustit. Bude to ještě hóóódně zajímavé....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...