Přejít na obsah

Motor 2.0 TSI 200 kW


homy

Doporučené příspěvky

Mám ujeto s 200kW  L&K 3/2019  cca 30 000 km a jsem příjemně překvapený se spotřebou hlavně na delších trasách a při přiměřeném dodržování limitů i pod 7 l/100km. Normální spotřeba při běžném průměru je trochu přes 8 l. Moje předešlá Octavia III 1,8 TSI 4x4 měla spotřebu pouze o cca 0,5 l menší a to mám o 68kW více.

Díky filtrům jsou zcela čisté výfuky, když tam strčím ruku je pouze někdy vlhká od kondenzátu.

V rodině je Superb III  162  kW. Pocitově se motor chová v nižších otáčkách jinak, ostřeji reaguje na plyn,  což může být ale také vliv staré převodovky DSG 6. Možná  je to tím náhubkem ve filtru pevných částic, že 200 kW působí subjektivně v porovnání ze začátku více letargičtěji, ale asi se jedná pouze jak psal kolega výše o jinak nastavené mapy pro splnění nějakých nám detailně neznámých cílů automobilky.  V žádném případě ale fakticky to neznamená, že 200kW nejede, jede báječně a čím dále lépe. Na těch správných dálnicích v D je levý pruh výhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všetkých. Budem v blízkej dobe riešiť Superb 3FL L&K 2020 a potrebujem doriešiť motorizáciu. U 200kw 2.0L TSI ma zaujíma predovšetkým hlučnosť, prípadne ak by mohol aj niekto porovnať so 140kw 2.0L TDI. Btw, čo som tu na fóru čítal o 140kw 2.0L TSI, je vraj celkom hlučné - inak by som si ho kľudne do tohto 2020 Superbu vzal.

Díky za akékoľvek postrehy a komentáre... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 10/26/2019 at 9:54 PM, Svamilan said:

Mám ujeto s 200kW  L&K 3/2019  cca 30 000 km a jsem příjemně překvapený se spotřebou hlavně na delších trasách a při přiměřeném dodržování limitů i pod 7 l/100km. Normální spotřeba při běžném průměru je trochu přes 8 l. Moje předešlá Octavia III 1,8 TSI 4x4 měla spotřebu pouze o cca 0,5 l menší a to mám o 68kW více.

Díky filtrům jsou zcela čisté výfuky, když tam strčím ruku je pouze někdy vlhká od kondenzátu.

V rodině je Superb III  162  kW. Pocitově se motor chová v nižších otáčkách jinak, ostřeji reaguje na plyn,  což může být ale také vliv staré převodovky DSG 6. Možná  je to tím náhubkem ve filtru pevných částic, že 200 kW působí subjektivně v porovnání ze začátku více letargičtěji, ale asi se jedná pouze jak psal kolega výše o jinak nastavené mapy pro splnění nějakých nám detailně neznámých cílů automobilky.  V žádném případě ale fakticky to neznamená, že 200kW nejede, jede báječně a čím dále lépe. Na těch správných dálnicích v D je levý pruh výhodou.

Kombi alebo sedan?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sedan, 2 závady, Někdy se nevrací automaticky pravé zpětní zrcátko po couvání a musím ho dorovnat ručně a pak to zase nějakou dobu je normální. Ale to už někde psali. Dále vrže středový tunel v zatáčce na nerovnostech. řešeno servisem po konzultaci s výrobcem výměnou některých komponenet asi schránky na telefon a ještě cosi. Oprava bude za dva týdny a tak uvidím.

Co se týče hlučnosti jak se ptal Mirek, vidím hlavní vliv na pneumatikách. benzín má dva tlumiče a dva výfuky a dobrý přiměřený zvuk. Výhodou benzínu, že velmi rychle topí.

K rozhodování připomínám, že pouze TSI 200kW má větší brzdy jak ve předu, tak vzadu a přídavný chladič převodovky. než ostatní superby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Spotřeba je podle rychlosti"

Švýcarsko    7,2l/100km;  Německo rychle 9,5 l/100km  ; Česko s dalnicí 8,5 l/100;  ˇCesko okresky  8,2 l/100km. Podotýkám, že prvních 20 km je docela vysoká spotřeba, která potom rychle klesá.  Co se týče motoru, mám 200kW a označení motoru DNU, to je s filtrem pevných částic i katalyzátorem v jednom kusu. Dnes najeto cca 38 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

uvažuju o 2,0TSI během roku, dotaz na spotřebu - předpokládam, ze když je prázdna nádrž, tak se tankuje + - 65l do plné i v benzinu 2,0tsi

 

kolik je reálný dojezd do prázdne nádrže ? v dieselu ujedu vždy cca 1100km do dalšího tankování plné, min .900+km když jedu jako prase celou cestu nějakou dálku, ale normál mix jako prase/město je těch 1100, a to jak v 110kw, tak 140kw, oba manuál 4x2.

Jde jen o dotaz pro představu po kolika km se musí průměrně tankovat 200kw benzín, orientačně to vychází na 700+ km? ne žádné chlubení economy run, ale prostě když těch 200kw využijete, a řekněmě automat v režimu sport pořád  ;D

kolik máte takový běžný dojezd?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 12. 2019 na 16:58, Svamilan napsal:

K rozhodování připomínám, že pouze TSI 200kW má větší brzdy jak ve předu, tak vzadu a přídavný chladič převodovky. než ostatní superby.

2,0tsi má asi kvůli chlazení navíc jednu záslepku narazníku vpředu u mlhovek děravou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, whokerz napsal:

 

Jde jen o dotaz pro představu po kolika km se musí průměrně tankovat 200kw benzín, orientačně to vychází na 700+ km? ne žádné chlubení economy run, ale prostě když těch 200kw využijete, a řekněmě automat v režimu sport pořád  ;D

kolik máte takový běžný dojezd?

 

450/550 =od prasete (není prase jako prase) k svižnější jízdě. Nepočítám rezervu v nádrži a jízdu po dálnici tam to žere prd o proti zbytku. 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšu si tankování poctivě do Excelu. Funguje je mi docela dobře  SkodaConnect, ale měl jsem několik výpadků spojení datove SIM od O2 ( nevím proč ), které se  po nějaké době samo obnovilo. 

K tankování a dojezdu TSI 200kW.

Za rok 2019 na ujetých 38 005 km jsem měl průměrnou spotřebu za rok 8,48 l /100km  Natural 95, občas lepší 95 od Shell nebo OMV pro čištění ventilů. Tankuji vždy do plné nádrže a většinou 56-62 litrů. Už ale taky i 65 l. Z toho vyplývá dojezd do tankování 600-700km. Při nízké spotřebě třeba i k 800 km.

U předchozí Octavie III TSI 1,8 4x4 mě taky omezovala malá nádrž 45 l

Na dálnici ale vždy tankuji vždy jak mi klesne dojezd pod 200km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 3. 12. 2019 na 19:48, MirekJ napsal:

Zdravím všetkých. Budem v blízkej dobe riešiť Superb 3FL L&K 2020 a potrebujem doriešiť motorizáciu. U 200kw 2.0L TSI ma zaujíma predovšetkým hlučnosť, prípadne ak by mohol aj niekto porovnať so 140kw 2.0L TDI. Btw, čo som tu na fóru čítal o 140kw 2.0L TSI, je vraj celkom hlučné - inak by som si ho kľudne do tohto 2020 Superbu vzal.

Díky za akékoľvek postrehy a komentáre... :-)

Zdravím -- taky řeším motorizaci u SUPERBU Spotr Line -- stále se nemohu rozhodnout mezi 200 kW a 140 kW oba samozřejmě benzín. Máte někdo zkušenosti - poraďte -- Ďíky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Superb 200kW a superb140kW jsou chováním trochu odlišná auta.  Ač můžou vypadat z vnějšku skoro stejně a vlastně i z vnitřku, tak Superb 200kW má 4x4 pohon, větší průměry kotoučových brzd než superb140 kW. Přední kotouče mají průměr 340 mm místo 312 mm a zadní jsou na rozdíl od slabší verze duté, ventilované. To už je docela významné zlepšení pro účinnost i chlazení brzd.

V posledním čísle časopisu Automobilu si stěžoval autor při cestě přes Německo  do Dánska s testovanou verzi TDI SportLine,  jak po několika hodně prudkých brždění na dálnici brzdy vadly.

Pouze verze 200kW má v levém podběhu chladič oleje pro převodovku a tím je vidět v levé krytce u mlhovky otvory a vzduchový kanál. Proto je po otevření kapoty nalévací otvor pro ostřikovač až u přepážky u předního skla, jak museli posunout nádržku ostřikovače ze standardního místa.

Nejvýznamější venkovní změnou, v jakékoliv výbavové verzi, která jasně identifikuje S III 200kW jsou ale dva skutečné viditelné funkční  výfuky s obdélníkovými koncovkami. Všechny ostatní verze mají výfuky před nárazníkem schované a otočené pod vozidlem dolů. I verze SportLine s jinou motorizací má pouze  v nárazníku cosi naznačené jakoby to byl výfuk.

Nakonec přebytek výkonu 60 kW oproti slabším verzím je samozřejmě poznat při akceleraci a i jinak větší třeba i zdánlivě skrytou dynamikou, která je k použití, když potřebuješ.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že vizuální a funkční rozdíly mezi výše zmíněnými motorizacemi jsou tady většině uživatelům jasné. Co se týče vlastních zkušeností, tak mám nějaké s motorem 2.0 TSI 140kW, s výkonnější verzí jsem nejel. A slovo, které pro mě osobně tento motor nejvíc vystihuje, je elegantní. Elegantně zrychluje na téměř jakoukoli požadovanou rychlost (i hrubě nad povolenými limity) a dělá to zdánlivě nenuceně. Ani zdaleka to není sporťák,

to ale není ani 200kW verze. Pro mě osobně je tenhle motor ideální spojení slušné spotřeby, zajímavé dynamiky a projevu benzínového motoru. Za mě můžu doporučit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankuji do 200kW vždy 95 oktanu a a jak jsem již dříve psal spotřeba odvisí od způsobu jízdy. Právě u této verze si cením té "tiché síly", co je k dispozici a umožňuje klidnou měkkou a přitom svižnou jízdu. Superb není sporťák, je to velké pohodlné auto, co umí jezdit docela rychle.   

Jinak se scela ztotožńuji s názorem výše, že tyto motory působí "elegantním dojmem". Mám zkušenost s verzi SIII 162kW , 2015, přední náhon a jízda je taky skvělá. Když ale trochu pospícháš, tak při rozjezdu i na suchu se někdy kola smeknou a na mokru musíš opatrně . Tam se ještě tak nepreferovalo tolik g CO2  a motor se dravě vytáčí od počátku.

Je to vždy volba. Chtěl jsem 4x4  v benzínu a jiná volba v 2/2019 nebyla. Ne že bych si stěžoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 13. 1. 2020 na 21:03, Svamilan napsal:

Spotřeba je podle rychlosti"

Švýcarsko    7,2l/100km;  Německo rychle 9,5 l/100km  ; Česko s dalnicí 8,5 l/100;  ˇCesko okresky  8,2 l/100km. Podotýkám, že prvních 20 km je docela vysoká spotřeba, která potom rychle klesá.  Co se týče motoru, mám 200kW a označení motoru DNU, to je s filtrem pevných částic i katalyzátorem v jednom kusu. Dnes najeto cca 38 000 km.

Ahoj, jak jsi prosim te takovych hodnot spotreby docilil? Pro me jsou to hodnoty z rise snu....

Dlouhodoby prumer se stejnou motorizací mam 11.8 l - najeto 6.500 km. Pravda, je to sviznym stylem jezdeni a kombinace dalnice/mesto je asi 90% doposud najetych km. 
Nicmene jsem se 2x snazil jet velice defenzivne a na spotrebu - prevazne okresky a vysledek kolem 8,5l. Nize to proste nejde... 


Abych predesel pripadnym negativnim komentaru, tak jsem nebral tuto motorizaci kvuli spotrebe. Uz predem jsem vedel, ze budu jezdit min za 10L. Nikdy jsem nemel benzin, tak jsem chtel zkusit tuto nejvykonnejsi variantu, co Skoda nabizi. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2020 na 21:41, sprcek napsal:

Zdravím -- taky řeším motorizaci u SUPERBU Spotr Line -- stále se nemohu rozhodnout mezi 200 kW a 140 kW oba samozřejmě benzín. Máte někdo zkušenosti - poraďte -- Ďíky.


Nez jsem objednal 200 Kw (firemni vuz), zajimalo me porovnani se 140 kw Tsi. Musim rici, ze me dana motorizace vice nez prekvapila. Prijemny projev, zatah a urcite nizsi spotreba nez 200 Kw verze. 
Behem dne jsem tedy zkusil 200 kw, 140 Kw Tsi a porovnal s predchozim 140 Kw Tdi, ktere jsem mel. 

Zalezi na tobe, co od auta vyzadujes - dynamika, spotreba, 4kolka apod. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...