Jump to content
Sign in to follow this  
Marekk50

Filter DPF problém

Recommended Posts

Zdravím, 

Mám Octaviu II Scout , rok výroby 2012, 189 000km

Jazdím každý deň 20km do práce a späť.  Auto som kúpil pred 2 mesiacmi a odvtedy mam často problém s DPF filtrom, motor nepodtacam jazdím na 2000-2300 otáčkach. Minimálne raz za každý týždeň prebieha regenerácia dpf (vacsia spotreba, smrad z výfuku, po vypnuti motora počuť ventilator, atd.). Vždy ked zistím že prebieha regenerácia,  skúsim auto prevetrat na cca 30min, ale aj tak sa regenerácia nedokonči a po 1-3dnoch mi zasvieti kontrolka dpf... potom jazdím až do zhasnutia kontrolky...prvýkrát zhasla po pár minútach,  druhý krát to trvalo dlhsie a stale je to dlhsie a dlhšie kým to prestane svietiť... neviete v čom môže byť chyba? Ďakujem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

milion vecí a bez diagnostiky sa nepohneš , kľudne aj DPF KO , z toho titulu to možno bolo aj predané 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velmi často to dělá snímač diferenčního tlaku, ale jak píše suri...

jinak tohle už se tady řeší:

https://forum.skodahome.cz/topic/56318-dpf-filtr-pevn%C3%BDch-%C4%8D%C3%A1stic-zku%C5%A1enostiz%C3%A1vadyprobl%C3%A9my/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se na hodnotu Oil ash, možná zjistíš že to má najeto víc než je deklarováno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znamená že auto má minimálně 300 tisíc km. Někdo jednotce naprogramoval nový DPF filtr, protože byl dle jednotky plný a žádala si výměnu filtru kontrolkou. Aby se auto prodalo bez závad, tak řekl jednotce že filtr je nový. Z toho pramení i tvé problémy. Dej nový filtr a auto bude nejspíš jezdit bez problémů.

Podle popisu jak často auto vypaluje (myslí si že je filtr nový tak vypaluje ale tlak neodpovídá, proto se ti brzo kvůli soot mass spustí regenerace znova) si myslím že auto  bude mít reálně kolem 380K km. 

 

Jen tak pro zajímavost. Při 180K km by jsi měl mít zaneseno něco mezi 65-70 %.

 

Podle zaplnění filtru se dobře pozná jestli je auto stočené nebo ne. Zaplnění musí odpovídat průběhu km. Pokud nesedí a v servisce není zmínka o výměně filtru, tak někdo na 100% manipuloval najetými km. V Ačkách takhle stačí projít pár aut jen pomocí OBD + VAG DPF a víš na čem jsi ohledně nájezdu ani k tomu nepotřebuješ experta.

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

může, výše je popsána jen jedna z možností.

Nicméně je velmi pravděpodobné, že závadu řešil již původní majitel a z nějakého důvodu usoudil, že auta je lepší se zbavit, než to opravovat. Nevím kde jsi kupoval, ale měl by jsi to dotyčnému omlátit o hlavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, Wittmann napsal:

může, výše je popsána jen jedna z možností.

Nicméně je velmi pravděpodobné, že závadu řešil již původní majitel a z nějakého důvodu usoudil, že auta je lepší se zbavit, než to opravovat. Nevím kde jsi kupoval, ale měl by jsi to dotyčnému omlátit o hlavu.

 

A jako co by to podle tebe mohlo být když má podle diagnostiky zcela nový filtr ? Jako že majitel z dobré vůle před prodejem osadil nový DPF filtr a nepochlubil se tím ? No to hned uvidí když pod auto vleze jestli je nový DPF filtr.

Tohle je prostě jasný případ stočeného vozu s plným filtrem a resetovaným oil ash aby non stop nesvítila kontrolka a dalo se to ještě prodat.

 

Ano závada z některých čidel popř. problém s EGR nebo vstřikovačem by se dalo uvažovat, pokud by hodnota zaplnění filtru +/- seděla s km, nebo byl záznam o výměně filtru, ale tak to je to poměrně jasný scénář.

 

EGR: pokud by auto tak to zlobilo kvůli vadnému EGRu, zcela určitě by ti už skočila chyba emisí.

Čidla: jestli ta zlobí tak by ti nejspíš už taky vyhodila chybu a pokud ne snadno zkontroluješ jejich funkci přes diagnostiku.

 

Jednotka se podle popisu chování snaží čistit DPF filtr jako by byl nový, ale on je prakticky plný, proto mu to furt regeneruje. Samozřejmě kdyby jsme věděli teploty před a za filtrem během regenerace kterou dotyčný prováděl 30 minut, byly by jsme moudřejší.

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, 15degren napsal:

A jako co by to podle tebe mohlo být když má podle diagnostiky zcela nový filtr ?

třeba si s tím jen někdo hrál. Začalo mu to blbnout, tak to vynuloval v domnění, že to pomůže. Zdejší forum je důkazem, že ty levné čínské klony HEXu autům často vůbec nesvědčí. V každém případě bych reklamoval, jsou zde silné indicie, že prodejce skryl vadu, tedy že podváděl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skúsil som aj ďalšiu diagnostiku, tiež 0gramov zanesenie a žiadna chyba. 

Ešte otázka.  Je reálne možné,  že filter je zaneseny na hraničné hodnoty (myslim 70gramov +-) pri 180 000km? Napríklad ak majitel predtym tankoval zlu naftu, prerusoval regenerácia, zly štýl jazdy atd atd. Je to možné alebo to nehrozí ani v najhorších možných podmienkach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U PD možná, ale u CR ne, to by v tom snad musel topit dehtem a kdyby to dělal, tak je v háji všechno před tím filtrem, tedy CR počínaje.

Zkus vypsat závady, až ta kontrolka bude svítit.

ono je také divné, že kontrolka po "pár minutách" zhasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V prípade že bol upravovany softvér,  da sa nahrať ten pôvodný nezmenený? Potom vypíše diagnostika reálne hodnoty na koľko je filter zaneseny a vsetky chyby? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemyslím si že bude upravený SW, jen prostě je ten filtr plný a jednotka si myslí že ne. Podle mě tomu nic nebude. Můžeš zkusti nechat nahrát poslední verzi SW bez DG 9972.

Není absolutně možné aby byl plný při 190km a jednotka ukazovala 0. Oil Ash se vypočítává podle spáleného množství nafty. V závislosti na průměrné spotřebě se bude oil ash plnit v jednotce, ale DPF být reálně plný nemusí.

Jednotka se pomocí výpočtů naplní mezi 250K a 350K km (na obou stranách stojí extrém, v případě 280K km dravá jízda v případě 350K km velmi úsporná jízda)

Je běžné že jednotka tvrdí že je filtr plný ve 280K ale auto jede bez kontrolek dál třeba až do 330/350K km, do té doby se obvykle ten filtr zaplní reálně a pak právě začne často vyskakovat kontrola DPF a nutné výměně- často potom právě jde auto do bazaru a aby se nemuselo DPF měnit, nastaví se že je nový. Ano auto v ten moment ujede cca. 50 km bez svítí kontrolky vůz se prodá a kontrolka pak průběžně problikává v závislosti na tom jak dobře se podařilo vypálit filtr ale i tak je skoro plný a regenerace na podnět čidel deferečního tlaku zahají další regeneraci velmi brzo a jednotka po čase začne být zmatená a s čím dál větším protitlakem z filtru začne zlobit celá soustava.

 

Copak prodejce tvrdí že to není možné ? Tak at ti řekne proč resetoval DPF filtr před prodeje ? jestli je tam skutečně absolutní nula, tak vyresetoval filtr a ani se s tím pořádně neprojel ignorant. Buď mu to zkus hodit na hlavu a nebo ten filtr vyměň dřív, než se ti tam kvůli tomu dokurví čidla atd.

 

Je zcela jasné proč je to zrovna scout. Protože na Scouta 4X4 se nevztahuje program economy kde by jsi měl nový filtr i s prací za 20 klacků ale za plnou pálku 60K km.

Tady ti můžu snad jen doporučit koupit economy filtr a nechat mu svod upravit v garáži ušetříš tak víc jak 50 % nákladů na opravu.

 

Nekupuj JMJ nefungují.

 

300K km+ není taková hrůza, ty motory snesou klidně půl mega, obvykle se unavuje režie motoru.

 

Jinak díly máš zde:

 

economy pro předohrab, ale nutné upravit svod výfuku:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0253058dn-katalyzator-s-filtrem-pevnych-castic-2-0tdi-skoda-economy-26865.html

 

verze pro 4x4:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254707mx-vyfukova-trubka-s-dpf-a-katalyzatorem-skoda-32548.html

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak bol filter vynulovany v jednotke,  da sa nejako to obnoviť a zistiť na koľko je zaplnený?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta hodnota se tam dá vložit, ne? Takže tam může vrazit číslo, které odpovídá nájezdu na tacho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...