Jump to content
hyperon96

Motor 2.0 TDI CR vymena a odvzdusnenie palivoveho filtra cez VCDS

Recommended Posts

Ahoj,

 

nacital som si vsetky mozne temy na vymenu palivoveho filtra, realita je , ze CR motor musi by odvzdusneny cez VCDS alebo inu diag.

Vymena nie je problem, ale u mna je problem, ze nikde vo vcds son nenasiel odvzdusnenie palivovej sustavy alebo teda filtra.

Mam kabel HEX V2 a VCDS 18.9. napichol som superb a jedine co mi ukazalo pod 01 Motor,Zakladane nastavenia, Kontrola palivoveho podavacieho cerpadla a Prvni naplneni paliva, v akcnych clenoch mam rele elektrickeho palivoveho cerpadla a rele pomocneho palivoveho cerpadla ale nic viac.

Nikde nie je ziadny spustenie cerpadla, pripadne odvzdusnenie.U mna je to ine vid obrazky co sa tyka inych maju tam fuel supply pump activation co je ine ako mam ja v preklade, alebo test fuel pump fp co by malo byt to co mam ja Kontrola palivoveho podavacieho cerpadla cca. prve 4 obrazky su moje, posledne 2 z netu, zrejme zalezi na kodovani UDS a NON UDS podla toho ma kazdy asi ine volby.Vie mi niekto s tym pomoct ? Nerad by som nieco pokaslal a nerad by som siel do skodovky a tazke eura , filter planujem zaliat az po vrch tak aby pretekala nafta pri zatvarani.

 

 

 

20191230_164454.jpg

20191230_164515.jpg

20191230_164525.jpg

20191230_164545.jpg

fuel supply.jpg

pump test.jpg

Edited by hyperon96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvolíš funkci první naplnění paliva, zadáš dobu a litry třeba 30 s a 30 l, dáš start a čerpadlo se na tu dobu rozjede. Pokud je v systému ještě slyšet vzduch, tak to zopakuješ a je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus toto :01 Engine - 04 - Basic Setting a do pole napiš : 035 a go!

 

Rozbliká se ti na palubce žhavení, nech alespoň 30 vteřin a ideálně 3x zopakovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 42 minutami, Jarda-k napsal:

Zvolíš funkci první naplnění paliva, zadáš dobu a litry třeba 30 s a 30 l, dáš start a čerpadlo se na tu dobu rozjede. Pokud je v systému ještě slyšet vzduch, tak to zopakuješ a je to. 

Jarda ty uz si to tak robil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiez si mal vo vcds take iste blbe menu ? Je to kolo novum modelom ? A filter si zalial az po vrch ?Vela ludi ho nezaleje a potom riesi servis a spony

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatní položky mě v tu chvíli nezajímaly, takže nevím jestli jsem tam měl stejnou nabídku jako ty. Musel bych se podívat.

A filtr jsem nezaléval. Nevidím k tomu důvod. Při prvních 30 vteřinách chodu čerpadla je slyšet jak tam ještě cvrliká vzduch, ale po dalším spuštění už vrní jen čerpadlo. Následný start na otočení a chod motoru bez jakéhokoli zakolísání.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sa do toho pustim ked si kupim este rukavice :) ale filter asi zalejem cely, volak nevidim lade by vyfucal nazhromazdeny vzdu z palivovej sustavy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzduch se protlačí až do nádrže zpětným vedením, kam jinam. Ty máš filtr rozebíratelný, tak ho zaleješ snadno, ale na rapidu a fabii je filtr nerozebíratelnej a mění se jako celek. Tam je zalití komplikovaný. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem při výměně nebo spíš po výměně zalil celý filtr a před startem jsem třikrát po sobě zapl zapalování a čerpadlo udělalo svoje. Byl to teda trojkový superb, ale dvojka má taky čerpadlo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaujimave, vraj to funguje len pri PD motoroch co v 3 neni, asi to zaliatie pomohlo, neviem teraz uz presne ako to je lebo pri cr sa cerpadlo klucikom nezapina ale neviem ktore uz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj dvojka má čerpadla dokonce dvě. Jedno v nádrži a další poblíž krytu rozvodů. Při zvolení funkce naplnění paliva by se obě měly rozjet. Samotné CR čerpadlo samozřejmě stojí když je mechanické a motor v tu chvíli stojí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O3, S3 a i rapid s novějším motorem řady EA 288 má elektrický čerpadlo jen jedno které je dokonce třífázové - bez uhlíků. Je napojeno na svou řj. která mu vyrábí třífázový proud a současně může řídit jeho výkon. Na tyto řj je napsaný i nějaký TPI - některý řady byly poruchový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tento isty motor. Pri vymene filtru som nic neodvzdusnoval. Vybral som stary, dal novy a zalial ho naftou. Normalne som nastartoval a nechal motor chvilu bezat. Bez problemov...

Edited by Martttin

Share this post


Link to post
Share on other sites

práve preto že si zalial si nemal problém ... ale aj tak je to debilné riešenie ktoré proste čerpadlu neprospieva, ale lepšie ako to točiť tri minúty na sucho ako poniektorí ... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je jasne a ani nijak zasadne tento postup neobhajujem, niesom mechanik, je to len moja skusenost. Zasa povedzme si, pokial ho dobre zalejes vzduchu tam ostane naozaj minimum. Totic na sucho to by bola asi celkom samozvrazda a hadam to tak nikto nerobi, i ked su rozni experti....

Edited by Martttin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videl niekto ako to robia v skodovke? Moc sa mi nechce verit ze sa paraju s diagnostikou aby to odvzdusnili.Kedysi som mal Fiat Stilo 2.4 a ked som prisiel do original servsu fiat v nemenovanom meste, prijmaci technik sa ma spocudovanim spytal ci aj taku verziu vyrabali :) mal som doat blby pocit vtedu hlavne ked motor siel na 4 valce z 5. :) Moc sa mi nechce verit ze origos servisy su tak vyaoko vedomostne na tom aby vedeli kazdy detail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko psaní kvůli vyměně pal.filtru :-) :-)

Takže-pokud se to zaleje,CR nemají problémy se zavzdušněním.Jak už tu bylo napsáno,po dostatečném zalití je to ok,nemusí se točit 3 minuty.

Za další,každý slušnější servis má odsávačku,takže povolí zpátečku a odsávačkou odsává.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Třeba na fabii TDI PD používám odsávačku abych zaplnil palivový systém a funguje to v pohodě. Používám vývěvu brzd z P 205 hnanou elektromotorem a udělá podtlak - 0,9 baru, kterou např. používám na odvzdušňování brzd, nebo plnění chladících okruhů. Dělal jsem ale např. fabii 3 s 1,4 TDI 2017 a tam mi to s VCDS nešlo spustit (mám VCDS do r 2017). Tak jsem to zkusil s tou vývěvou a uvedený podtlak na natáhnutí nafty nestačil. Musel jsem filtr klasicky zalít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zase nerozumiem rozpájaniu hadíc a odsávaniu keď je tam primitívny 90sekundový program ktorý to pretlačí k railu až do vratky a funguje to normálne ... Ale vždy sa nájde nejaký iný funkčný alebo menej funkčný postup ... ale ja sa tomu nečudujem , ráno mi volal chlap že potrebuje sklo , menil kufrové vzpery na nový rok a rozbil okno a ohol dvere ... hold ale ušetril tých 5eur za výmenu no ... a to nie je prvý

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč rozpájak hadice?

Jednoduché.Když děláme servisku,dělají se oleje filtry atd a rychlejší je pro mě odvzdušnit před odsávačku než si mýt ruce,připojit diag atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...