Přejít na obsah

Výměna oleje


Lukecko

Doporučené příspěvky

Bohužel mechanici v autorizovaném servisu neprožívají výměnu oleje tak,

jak majitelé svých nových vozů :-)

P.S. dejte nový olej, nový šroub, resp. těsnění, nikdo nic nezjistí a ani zjištovat

       nebude, je jim to prostě jedno, mají jiné starosti :-)

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 9700km a včera na mě auto řvalo ať zkontroluju hladinu oleje... koukal jsem na to jak čerstvej důchodce na svůj první důchod... tvl on už tam asi žádnej olej ani není. Troška černého svinstva se povalovala na poslední zdrsněné řádce měrky. Rozhodně nejsem žádnej závodník a tyran studenýho motoru, po dálnici to jelo asi 2x v životě a to tak 140km/h max a tak asi 500km celkem. Je ale fakt, že to má dost nacouráno i jen kolem komína...

 

To jsou ty nový oleje fakt tak lačný nechat se v tom motoru sežrat? Nebo půjde o něco vadnýho? (různých nedodělků eviduju u současného kusu OIII dost, ale motor byl zatím cajk).

 

Kolik je oleje od rysky k rysce, nevíte? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
V 2. 8. 2020 na 5:07, Pavel_RB napsal:

V manuálu k O3 FL se píše na straně 268 maximálně toto:

 

Motorový olej

 

Specifikace

 

Pokud si přejete zjistit, jaký typ motorového oleje můžete doplnit do Vašeho vozidla, obraťte se na odborný servis. Pokud nemáte tento olej k dispozici, je možné doplnit i jiné oleje. Abyste nepo-škodili motor, je možné doplnit, až do nejbližší výměny oleje, pouze jednorázově max. 0,5 l oleje následujících specifikací:
▶benzinové motory: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEAB4 nebo API SN, (API SM);
▶dieselové motory: VW 507 00, ACEA C3 nebo API CJ-4.
U dieselových motorů bez filtru pevných částic je možné alternativní použití motorového oleje VW 505 01.

 

Jaksi tam nikde nevidím specifikaci oleje pro naplnění motoru při výměně. To je totiž zcela tajná strategická informace, kterou ani helpdesk Škoda auto nesděluje. Dle mého názoru olej 0W20 (VW 508 00) používá pro naplnění motoru výrobce. Pošle tak do světa auto s deklarovanými emisemi. Dále se zcela běžně používá s autorizovaném servisu 5W30 (VW 504 00). V interní dokumentaci mají povolené použití obou pro 1.5 TSI. Liší se to maximálně v délce servisního intervalu nebo vůbec. Mimochodem třeba pro motor 2.0 TDI 110 kW (kód motoru DFGA) používá autorizovaný servis olej 5W30 bez mrknutí oka.


Asi je i to trochu filozofická otázka a volba majitele vozidla, pokud někdo věří na „longlife“ kombinaci 0W20 a interval 30 000 km proč ne. 0W20 není žádná božská mana ani pro motor ani pro DPF, po 10 000 km už bude pěkně „unavený“ stejně jako 5W30. Po 15 000 km bude 0W20 mazat nedobře, a ještě dá za uši všemu plastovému a gumovému, co v motoru „najde“, protože látky proti poškození nekovových dílů jsou dávno po smrti.


Za mě 5W30 s nízkým obsahem SAPS (sulfatovaný popel, fosfor a síra), 1x v autorizováním servisu a k tomu 2x kdekoliv kde umí motorový olej vyměnit, tedy 3x za 30 000 km. Jinak řečeno výměna motorového oleje po 10 000 km nebo roce.
 

Palec na horu. Nejlepší příspěvek..... Není co řešit, přesně takhle to já dělám taky. Všude kde jsem se ptal, lijou 5W30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 9. 2020 na 12:03, Joseamigo napsal:

Mám 9700km a včera na mě auto řvalo ať zkontroluju hladinu oleje... koukal jsem na to jak čerstvej důchodce na svůj první důchod... tvl on už tam asi žádnej olej ani není. Troška černého svinstva se povalovala na poslední zdrsněné řádce měrky. Rozhodně nejsem žádnej závodník a tyran studenýho motoru, po dálnici to jelo asi 2x v životě a to tak 140km/h max a tak asi 500km celkem. Je ale fakt, že to má dost nacouráno i jen kolem komína...

 

To jsou ty nový oleje fakt tak lačný nechat se v tom motoru sežrat? Nebo půjde o něco vadnýho? (různých nedodělků eviduju u současného kusu OIII dost, ale motor byl zatím cajk).

 

Kolik je oleje od rysky k rysce, nevíte? 

.. jest-li jezdíš víc kolem kominu, lej před tankováním do nádrže aditivum super benzín. Je to kvuli karbonizaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V lednu jde do světa, tak tuhle starost přenechám novému majiteli, dolil jsem tam pár deci a už se tím zabývat nebudu. 

Jen bylo vtipné, když jsem se v autorizovaném servisu ptal kolik mám dolít a jakýho oleje. 3 technici, 3 různá množství, od 2 deci do litru (prej mezi min a max je litr...) ale vzácně se shodli na 0W20... bábě u prodeje dílů jsem řekl že chci 0W20 do OIII 1.5 TSI a ona se mě ptala na VW normu... 

 

Být to moje vlastní auto, udělám to jak píše Josef177... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 týdny později...

Ahoj, dnes na mě auto zařvalo, ať zkontroluju hladinu. Má najeto 35tisic, kupoval jsem ho ve 25tisicich a hned nechal měnit olej.

podle cedulky tam bylo 5W30. V autorizaku, který mám kousek od práce mi dali 0w30 s tím, že 5w30 už nepoužívají.

jak moc velký pruser to je? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych doplnil, že při spotřebě oleje je lepší přejít na vyšší viskozitu, takže by bylo lepší, kdyby jsi měl 0w30 a dolil anebo úplně přešel na 5w30. Ve tvém případě bych se stále držel 5w30. Kup si někde za 300,- litr do kufru, ať máš na případné dolévání. Olej měň v intervalu 10-15 tis km v závislosti na počtu studených startů a krátkých tras. Pak bys měl vydržet bez dolévání. Pokud ne, hledej příčinu jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, mimous napsal:

Ahoj, dnes na mě auto zařvalo, ať zkontroluju hladinu. Má najeto 35tisic, kupoval jsem ho ve 25tisicich a hned nechal měnit olej.

podle cedulky tam bylo 5W30. V autorizaku, který mám kousek od práce mi dali 0w30 s tím, že 5w30 už nepoužívají.

jak moc velký pruser to je? 

Přepokládám, že jsi ten 5W30 neměnil v autorizáku, že? Pak ale nechápu proč jsi tam šel pro nový na doplnění, protože jsi jen zaplatil vysokou cenu. Není to žádná tragédie, ale u některých značek se liší přísady i mezi viskozními třídami. Lepší je tedy stejná specifikace od stejného výrobce. Nicméně pokud chceš motoru prospět tak 5W30 je určitě vhodnější než 0W30 a stejně tak interval výměny snížit na max. tis případně 1 rok. Nicméně co motoru škodí víc než popsaná záměna oleje je to, že nekontroluješ úbytek a necháš to dojít do stavu kdy se ti rozsvítí kontrolka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, mimous napsal:

Ahoj, dnes na mě auto zařvalo, ať zkontroluju hladinu. Má najeto 35tisic, kupoval jsem ho ve 25tisicich a hned nechal měnit olej.

podle cedulky tam bylo 5W30. V autorizaku, který mám kousek od práce mi dali 0w30 s tím, že 5w30 už nepoužívají.

jak moc velký pruser to je? 

Průser nevidím ani tak v tom co ti do toho dali, ale spíše nedokáže pochopit jak někdo neotevře ani jednou kapotu za 10tisíc km.

Co kdyby ti nefungoval baroskop, tak tu kapotu otevřeš, až když to přidřeš. Kam ten motorismus spěje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spínání není moc přesné, ale z mojí zkušenosti je třeba nalít zhruba 0,5 litru než jsi na spodní hraně rysky. Jestli je to dost nebo málo oleje si může každý přebrat sám... Konec konců to může napsat sám. Přepokládám, že po nalití toho litru nového olej byl po protočení motoru na půlce hladiny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...