Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak FI a FIII mají definitivně jinou platformu, FII začala na něčem co bylo hodně podobné FI a skončila na něčem co bylo zase hodně podobné FIII, to je plná pravda. Ve srovnání s tímto bude však to co je plánováno pro FIV vyloženě revoluce nejspíše :)

Co se podvozku týče, tak za těch 21 let došlo průběžně ke změnám a nejen jen v rámci obměny generací. Číselné označení je dost matoucí, protože Roomster a Fabia II začínaly s původní "PQ24", v roce 2008 dostaly novou přední nápravu jako u Pola a Ibizy, ale se zúženým rozchodem o 30 mm. Na ten plnohodnotný přešel až Rapid a Fabia III (včetně širšího rozchodu i vzadu). PQ26 je pak jen drobnou evolucí. Tuším, že drtivá většina změn se týká jen podružných věcí, jako přechod na MQB elektriku se vším souvisejícím (snímače,...). Rozvor a celková koncepce ale zůstala za ty tři generace pořád stejná.

 

Však nikde nepíšu, že jsou to diametrálně odlišné platformy (i rozvor se měnil ikdyž v řádech mm), ale stejné rozhodně nejsou. Nicméně toto je téma o IV, takže...

... takže sem patří srovnání s předchůdcem. Zabývat se milimetrovými změnami nemá smysl. Ona v tom má zřejmě bordel i škodovka:

 

Udávaný rozvor

2005-2009 (bez ohledu na generace) - 2462 mm

2010-2014 (do konce druhé generace) - 2465 mm

2015 a 2016 - 2470 mm

2017 a počátek 2018 - 2455mm

2018 po FL - opět 2470 mm

září 2019 - návrat na 2455 mm

 

Jak může kolísat udávaný rozvor u třetí generace o 15 mm mezi jednotlivými roky, to netuším.

 

Čtvrtá by měla vyrůst do šířky rozchodem o 62 mm vpředu a 48 mm vzadu. Poprvé se zvětší znatelně i rozvor, o cca 90 mm. Polo udávaný rozvor 2551mm (délka 4 053 mm), Ibiza 2564 mm (délka 4 059 mm). Stávající Fabia délku 3 992 mm.

 

Oproti Scale tedy odstup už ne 17, ale jen 8 cm rozdíl. Vevnitř by měla vnitřní šířka vyrůst o cca 2,5 cm vpředu a 2 cm vzadu. Scala by měla být vevnitř na šířku větší už jen o 1,5 cm vpředu a 2 cm vzadu.

Upraveno od bojler

  • 3 týdny později...

Když není v segmentu Fabie žádný jiný malý kombík, tedy žádná konkurence, tak proč by se toho nevyužilo. Jak je tam psáno, prostě chtějí si nechat zaplatit i s úroky výrobní zařízení. Na druhou stranu, co tak světoborného můžeme čekat od nového kombíku Fabia IV? Jinou karosérii, tak to určitě, skoro stejné motory, nebo maximálně trochu inovované, prostornost a kufr asi skoro stejné. Snad jen ten "světový"  infotainment s obrovským tabletem a ovládáním skoro všeho na dotykové obrazovce? Tak to tedy stejně velké množství lidí ani nechce a ani nepotřebuje, takže proč ne, klidně jsem pro, aby se Fabie  combi III ještě vyráběla, ona si zájemce určitě pořád nalezne. Na druhou stranu Fabie IV hatchback, bude zase pravděpodobně ta testovací varianta (bohužel v poslední době pravidlo) pro nedočkavé zákazníky, co budou zadara vychytávat chyby a přešlapy fabriky, takže klidně si na Fabii IV combi počkejme, ten hatchback to zatím vychytá. 

Upraveno od DušanV

  • 4 týdny později...

Zozadu prvy moment ako aktualne Polo...

vypadá pěkně a dobré bylo to porovnání v záběru zaráz s tou kapučo F  III

No, mě tam v tom článku  velmi zaujala ta informace, že posun začátku výroby Fabie IV ve verzi kombi až na rok 2023, by mohl být spojován s uvažovaným ukončením výroby Scaly. Něco na tom může být a určitou logiku to má. Scala se moc neprodává (tedy míň, než asi fabrika očekávala) a nová Fabia IV kombi se s rozměry a využitím může blížit a klidně i prodejně kanibalizovat na Scale. Takže jak se v článku naznačuje, necháme Scalu dožít, ať se nám aspoň zaplatí vývojové a výrobní náklady, pak ji ukončíme třeba i bez přímého následníka, no a mezeru po ní zaplníme Fabií IV kombi. Je to úvaha, ale i tak by to mohlo být. 

Upraveno od DušanV

Dost zajímavá úvaha a ani by mě to osobně nepřekvapilo. 

Taky dobrá úvaha nebo si ponechají déle starý model aby lidé něco kupovali po zkušenostech Octavie 4. Jestli Fabie dostane taky MIB3 kolik měsíců to zase budou na platících zákaznících testovat ...

To si odnesou ( to zákaznické testování) na svých zádech pravděpodobně nedočkaví a lační zájemci o Fabii IV ve verzi hatchback. Takže F IV kombi by mohla být už vychytaná.

Upraveno od DušanV

To se neočekává, že do představení FIV už budou problémy se SW vyřešeny? To jako potřebují na vyřešení 2 roky nebo co?

Upraveno od Rapid1.0

Blbnou SW Octavie vyrobené v lednu tz.po 14 měsících, Enyaq nemá vychytaný SW ( 80 ujede v zimě lehce přes 200km) a že by Fabie 100% fungovala při uvedení na trh nevěřím.

I ten více než 1 rok, co to řeší je až moc. Jo to je dnes ve hvězdách, jak to dopadne, navíc každým rokem přidávání nových a nových systému požadovaných EU, tak se pak nedivme, že zákazníci pořád testují. Asi nová vývojová strategie. :-)

Asi bychom si měli zvyknout, že pokud člověk nechce být testovacím článkem, tak by neměl kupovat nové modely během prvních 2 let jejich výroby. Ostatně mě se to už párkrát taky vyplatilo. S Yetinou problém nebyl po FL, ale je fakt, že to bylo ještě poctivě navržené MBčko. Rapid 2019 na konci výroby - bez problémů (ale je fakt, že ten z pohledu dnešní moderní doby neobsahuje nic, co by se mohlo pokazit po SW stránce :-D ) no a současná generace Touaregu už taky jede 4. rokem, takže u MR2021 nepozoruji žádné problémy. Klep klep...

Upraveno od Rapid1.0

Poslední příspěvek, ono asi není radno věřit uplně všemu co napíše nějaký web :)

image.thumb.png.85e6369828ec96fe76af093ebca12c3c.png

To Monte Carlo  bych pochopil, že se někdo může nachytat, stačí trocha černé a vypadá to jinak,  mě by spíše zajímalo to hypotetické spojení počátku výroby FIV kombi a možného konce výroby Scaly. Tyhle informace asi nebudou jen takové pouhé spekulování, nějak se mi to nezdá, že by to bylo jen pouhé plácnutí do vody, no ale ke zdrojům přístup nemáme. Někdy na  přelomu roku  2022/3 by měl teoreticky dorazit facelift Scala/Kamiq, možná dříve než ta Fabia kombi, takže se uvidí, jestli ano, nebo ne Scale. 

Není to nic zvláštního. Svého času to nebyly podobně neutrální obaleniny, ale například maskování jako Mercedes třídy C apod.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.