Publikováno Leden 29, 20205 r Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit. Upraveno Leden 29, 20205 r od Mikalangell
Leden 29, 20205 r Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou.
Leden 29, 20205 r Ano, totéž jsem měl na Audině, jakmile baterka KO nebo alternátor nestíhá nabijet tak system postupně vypíná spotřebiče (vyhrivaní, topeni apod.) Doporučuji nechat zkontrolovat baterii i alternátor.
Leden 29, 20205 r Ahoj, vsem vrele doporucuji precist tento clanek, vse ohledne moderniho "inteligentniho" dobijeni, coz je problemem i nasich Kodiaqu.. https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291
Leden 31, 20205 r Ahoj Mam tiez 2.0d, rok vyroby 01/2018. Pred tyzdnom mi vymienali alternator. Medzi sviatkami mi prvykrat auto nenastartovalo, bateria bola komplet vybita. V servise nemali elektrikara, tak mi baterku pocas noci nabili. Po dvoch tyzdnoch mi auto nenastartovalo znovu. Nakoniec v servise zistili ze je vadny alternator a v ramci zaruky ho vymenili. Start/Stop vacsinou vypinam. V zime aktivne pouzivam nezavisle kurenie a vyhrievanie sedaciek. Za tie dva roky som ani raz nemal ziadny problem s bateriou.
Únor 1, 20205 r V 29. 1. 2020 na 11:58, Caster napsal: Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou. To je to vazne tak jednoduche reseni, jak vypnout inteligentni dobijeni? Neni v tom nejake ale??
Únor 1, 20205 r mafian: ale je v zaruke, po zaruke odporucam V 29. 1. 2020 na 11:28, Mikalangell napsal: Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit. normalne to nema co vypisovat baterku, aj ked som jazdil kratke trasy a nemam odpojene inteligentne dobijanie (ŠS vypnute vždy, na to pozor) tak som zatial nemal problem s baterkou. ked zapnes nejaky spotrebic, musi to skratka zacat dobijat a to mi aj robi. obzvlast v zime je tam nonstop 14,8V co je dokonca viac ako predpisanych 14,4V Ziaden ohrev sedacky ani u dizla pridavne topenie toto nesmie sposobit nedobijanie baterky, kup si meracik do zapalovaca kto pripisuje tomu ze mas zapnuty nejaky ohrev? mas vypnuty ŠS? ak nejazdis 2km potom stop a opet 2km stop a medzitym ŠS ..., skratka su hranice kde to uz nedokaze dobit baterku ani s dobrym altikom a dobrou baterkou
Únor 2, 20205 r Ahoj, je tady toho napsaný dost o dobíjení a s tím spojených problémů. https://forum.skodahome.cz/topic/144540-autobat%C3%A9ria/ https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/ Doporučuji přečíst :-) Upraveno Únor 2, 20205 r od AdoksS
Únor 6, 20205 r Neresil jste nekdo u Kodiaqu zrusit to inteligentni dobijeni? Odpojit jeden kablik od baterky mi neprijde jako dostatecne reseni. Zvlast kdyz dobijeni ridi elektronika a urcite to bude pomerne slozity proces. V jinych forech psali neco o zruseni rekuperace v servisu (asi ne znackovem), ma s tim nekdo zkusenost? Meril nekdo po takovem zasahu, zda je pak dobijeci napeti opravdu konstantni a stale? Diky za kazdou zkusenost.
Únor 6, 20205 r tym jednym kablikom prichadza elektronika o moznost sledovat prud odoberany / dodavany do akumulatora. Aby neprestala uplne dobijat aku, prepne sa do stareho znameho rokmi overeneho modu , trvalych 14,4V. Zbohom inteligentne dobijanie (avsak urcite sa to zapise do pameti zavad a ak je auto v zaruke, niekto by mohol pindat).
Únor 6, 20205 r Pokud je to stejný jako u Rapida, nebo O3, tak jedinej zápis je v řj gatewai a to že chybí komunikace se snímačem aku. Řídící jednotka motoru je čistá, není tedy třeba mít obavy např. s STK. A ještě k tomu napětí při odpojeným konektoru. Už tak nějakej čas jezdím, tak to sleduju. Výše napětí se snižuje se zvyšující se venkovní teplotou. Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V při +3° je cca 14,3 - 14,4 V při +6° je cca 14,2 - 14,3 V při +9° je cca 14,1 - 14,2 V při +12° je cca 13,9 - 14,0 V Při vyšší teplotách to nemám zatím změřený, ale že tohle hloupý dobíjení se k baterce chová poměrně ohleduplně a není třeba mít obavy z přebíjení k čemuž by při trvalých 14,4 V v letních teplotách určitě docházelo. Ono i taková fabia 1+2 nabíjí běžně 14,3 V, ale v 30° se napětí sníží na cca 13,8 V.
Únor 7, 20205 r Na podzim jsem si koupil nabíječku Ctek Start/Stop určenou vyloženě pro vozy se S/S a AGM baterie, kdy po nabítí aku přejde nabíječka do udržovacího režimu. Žádný kabel neodpojuju, jen vypínám S/S. Jezdím i kratší trasy a tak občas baterku měřím multimetrem. Napětí aku mívám v rozmezí 12,2 - 12,8V. Nabíječka nabíjí max do těch 12,8V, což by měla být hodnota 100% nabití pro AGM a nyní nabíjí max 13,8V při teplotě v garáži cca 5-7°C. Při vyšších teplotách to zkusím až se oteplí. Napětí nabíjení alternátorem neměřím, to mi přijde zbytečný. Prostě občas když jezdím krátké trasy, změřím baterku a když má těch 12,2V tak ji dobiju.
Březen 11, 20205 r Ahoj pánové Musíte si uvědomit že s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem, jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout. Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení.
Březen 12, 20205 r Při delší jízdě a nabíjení konstantním napětím 14,4V může dojít k přebíjení, tyhle baterie jsou konstrukčně úplně jiné než ty klasické. Naopak snesou krátkodobé nabíjení mnohem vyšším napětím k urychlení dobíjení. A pokud se nepletu, v případě, že by nestačilo dobíjení během brzdění motorem, zapne ono inteligentní na nějakou dobu klasické nabíjení. Pro většinu z nás to tedy znamená, že se o to opravdu nemusíme starat. Pokud ale jezdíte převážně kratší trasy, může odpojení inteligentního nabíjení pomoct. Většina lidí, která má problém s baterií v autě s S/S totiž jezdí jen pár kilometrů denně, v zimě zapnuté všechny spotřebiče a to se prostě baterie nestačí dobíjet - jak už tu i bylo řečeno. Dočíst se o tom lze ve spoustě článků zejména v angličtině, tady na fóru nebo taky tady: https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16815-pokrocile-technologie-olovenych-akumulatoru-gel-a-agm
Březen 12, 20205 r Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší. Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček.
Březen 12, 20205 r před 22 hodinami, Dedek71 napsal: Ahoj pánové Musíte si uvědomit že s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem, jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout. Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. To je naprostý nesmysl. Vypnutí inteligentního nabíjení všem akumulátorům včetně EFB a AGM jen prospěje. Stačí se podívat do návodu k akumulátoru, všichni výrobci požadují jeho nabíjení na 100%. Ve svém autě Ford Mondeo mám gelový akumulátor Exide ES900 a rekuperaci vypnutou v řídící jednotce BCM. Trvalo mi tři roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě nechce startovat přídavné topení, důvodem bylo nízké napětí akumulátoru 12,2 V. Než jsem vypnul inteligentní nabíjení, musel jsem vyměnit 3 akumulátory. Dálkový monitoring akumulátoru (IoT), napětí * 100:
Březen 12, 20205 r Před hodinou, Jarda-k napsal: Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší. Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček. Bohužel (spíš bohudík) jsem se ani já, ani nikdo z mého okolí nesetkal s umírající baterií s tímto systém, a to ani po několika letech provozu. Samozřejmě vypínáme S/S a jezdíme převážně delší trasy. Osobně tohle vůbec nesleduji a neřeším, proto se zdá, že s mou praxí je to horší. Dokud všechno funguje, je lepší se v tom nehrabat - nikdo nevíme, jak dlouho baterka EFB/AGM vydrží po odpojení ID. Aby to nakonec nebylo stejné nebo horší.
Březen 12, 20205 r V článku se píše o bateriích AGM a GEL, ty jsou konstrukčně jiné. NE! o EFB, EFB je v podstatě klasický akumulátor se zaplavenými elektodami.
Březen 12, 20205 r Pořád se tady řeší jestli to akumulátoru škodí a nebo ne a řeší se AGM a EFB a všechno možné. Neřeší se elektrolyt . To jje ve všech případech kyselina sírová zředěná na správnou míru destilovanou vodou 33 -35 % . Ty různé druhy konstrukcí elektrod a separátorů jsou jen o tom , umožnit větší proudy aniž by se při případném zkroucení jednotlivé elektrody nedotkly tím se neznehodnotil akumulátor. Stále je tam ten stejný elektrolyt. Automobilový akumulátor je elektrochemický zdroj - stále od jeho vynalezení. Nabíjením s vyšším napětí než je 14,4 V dochází k "plynování " nebo chcete-li " vaření" elektrolytu a tím i ke změnám jeho hustoty a akumulátor se zničí "uvařením" . Při nabíjení napětím nižším než cca 13,8 - 14 V dochází k nedokonalému nabití a akumulátor vykazuje příznaky nedostatečného nabití - píšou to pak v servisu jako výstup z testeru. Takže diskuse o tom jestli inteligentní nabíjení škodí nebo neškodí je úplně lichá - jednoznačně škodí . V dnešní době dokonalé elektroniky není problém udržet a svorkách akumulátoru napětí 14.39 V . Akumulátor bude stále nabitý na 100%.
Březen 12, 20205 r V podstatě máš pravdu, jen to vhodné stálé napětí je závislé na teplotě baterie. S rostoucí teplotou se toto napětí snižuje a zejména AGM baterie by při vyšších teplotách trvalých 14,39 V nepřežila. A i vytaženým konektorem deaktivované ID toto respektuje, při +12°C je napětí cca 13,9 - 14 V jak píšu o asi 12 příspěvků výše. A i starší auta bez ID typu fabia 1+2 toto respektují a origo baterie běžně vydržela přes 8 let. Upraveno Březen 12, 20205 r od Jarda-k
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.