Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit.

Upraveno od Mikalangell

Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou.

d-c-jednotka.jpg
 

A není tím myšlena baterie v klíči?

Ano, totéž jsem měl na Audině, jakmile baterka KO nebo alternátor nestíhá nabijet tak system postupně vypíná spotřebiče (vyhrivaní, topeni apod.)

Doporučuji nechat zkontrolovat baterii i alternátor.

Ahoj, vsem vrele doporucuji precist tento clanek, vse ohledne moderniho "inteligentniho" dobijeni, coz je problemem i nasich Kodiaqu..

 

https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291

Ahoj

 

Mam tiez 2.0d, rok vyroby 01/2018. Pred tyzdnom mi vymienali alternator. Medzi sviatkami mi prvykrat auto nenastartovalo, bateria bola komplet vybita. V servise nemali elektrikara, tak mi baterku pocas noci nabili. Po dvoch tyzdnoch mi auto nenastartovalo znovu. Nakoniec v servise zistili ze je vadny alternator a v ramci zaruky ho vymenili.

 

Start/Stop vacsinou vypinam. V zime aktivne pouzivam nezavisle kurenie a vyhrievanie sedaciek. Za tie dva roky som ani raz nemal ziadny problem s bateriou.

V 29. 1. 2020 na 11:58, Caster napsal:

Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou.

d-c-jednotka.jpg
 

To je to vazne tak jednoduche reseni, jak vypnout inteligentni dobijeni? Neni v tom nejake ale??

mafian: ale je v zaruke, po zaruke odporucam

V 29. 1. 2020 na 11:28, Mikalangell napsal:

Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit.

normalne to nema co vypisovat baterku, aj ked som jazdil kratke trasy a nemam odpojene inteligentne dobijanie (ŠS vypnute vždy, na to pozor) tak som zatial nemal problem s baterkou. ked zapnes nejaky spotrebic, musi to skratka zacat dobijat a to mi aj robi. obzvlast v zime je tam nonstop 14,8V co je dokonca viac ako predpisanych 14,4V

Ziaden ohrev sedacky ani u dizla pridavne topenie toto nesmie sposobit nedobijanie baterky, kup si meracik do zapalovaca

kto pripisuje tomu ze mas zapnuty nejaky ohrev? mas vypnuty ŠS?

ak nejazdis 2km potom stop a opet 2km stop a medzitym ŠS ..., skratka su hranice kde to uz nedokaze dobit baterku ani s dobrym altikom a dobrou baterkou

Ahoj, je tady toho napsaný dost o dobíjení a s tím spojených problémů.

 

https://forum.skodahome.cz/topic/144540-autobat%C3%A9ria/

 

https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/

 

Doporučuji přečíst :-)

Upraveno od AdoksS

Neresil jste nekdo u Kodiaqu zrusit to inteligentni dobijeni? Odpojit jeden kablik od baterky mi neprijde jako dostatecne reseni. Zvlast kdyz dobijeni ridi elektronika a urcite to bude pomerne slozity proces. V jinych forech psali neco o zruseni rekuperace v servisu (asi ne znackovem), ma s tim nekdo zkusenost? Meril nekdo po takovem zasahu, zda je pak dobijeci napeti opravdu konstantni a stale? Diky za kazdou zkusenost.

tym jednym kablikom prichadza elektronika o moznost sledovat prud odoberany / dodavany do akumulatora.  Aby neprestala uplne dobijat aku, prepne sa do stareho znameho rokmi overeneho modu , trvalych 14,4V. Zbohom inteligentne dobijanie  (avsak urcite sa to zapise do pameti zavad a ak je auto v zaruke, niekto by mohol pindat).

Pokud je to stejný jako u Rapida, nebo O3, tak jedinej zápis je v řj gatewai a to že chybí komunikace se snímačem aku. Řídící jednotka motoru je čistá, není tedy třeba mít obavy např. s STK.

 

A ještě k tomu napětí při odpojeným konektoru. Už tak nějakej čas jezdím, tak to sleduju. Výše napětí se snižuje se zvyšující se venkovní teplotou.

 

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

 

Při vyšší teplotách to nemám zatím změřený, ale že tohle hloupý dobíjení se k baterce chová poměrně ohleduplně a není třeba mít obavy z přebíjení k čemuž by při trvalých 14,4 V v letních teplotách určitě docházelo. Ono i taková fabia 1+2 nabíjí běžně 14,3 V, ale v 30° se napětí sníží na cca 13,8 V.

 

Na podzim jsem si koupil nabíječku Ctek Start/Stop určenou vyloženě pro vozy se S/S a AGM baterie, kdy po nabítí aku přejde nabíječka do udržovacího režimu. Žádný kabel neodpojuju, jen vypínám S/S. Jezdím i kratší trasy a tak občas baterku měřím multimetrem. Napětí aku mívám v rozmezí 12,2 - 12,8V. Nabíječka nabíjí max do těch 12,8V, což by měla být hodnota 100% nabití pro AGM a nyní nabíjí max 13,8V při teplotě v garáži cca 5-7°C. Při vyšších teplotách to zkusím až se oteplí. Napětí nabíjení alternátorem neměřím, to mi přijde zbytečný. Prostě občas když jezdím krátké trasy, změřím baterku a když má těch 12,2V tak ji dobiju.

  • 1 měsíc později...

Ahoj pánové 

Musíte si uvědomit že  s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem,  jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout.  Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. 

Zajímal by mě důvod proč  EFB/AGM nesnesou trvalé nabíjení .

To aj mna. Odkial je tato nfo.

Rovněž se připojím s žádostí o vysvětlení tvrzení od Dedek71.

Při delší jízdě a nabíjení konstantním napětím 14,4V může dojít k přebíjení, tyhle baterie jsou konstrukčně úplně jiné než ty klasické. Naopak snesou krátkodobé nabíjení mnohem vyšším napětím k urychlení dobíjení. A pokud se nepletu, v případě, že by nestačilo dobíjení během brzdění motorem, zapne ono inteligentní na nějakou dobu klasické nabíjení. Pro většinu z nás to tedy znamená, že se o to opravdu nemusíme starat.

 

Pokud ale jezdíte převážně kratší trasy, může odpojení inteligentního nabíjení pomoct. Většina lidí, která má problém s baterií v autě s S/S totiž jezdí jen pár kilometrů denně, v zimě zapnuté všechny spotřebiče a to se prostě baterie nestačí dobíjet - jak už tu i bylo řečeno.

 

Dočíst se o tom lze ve spoustě článků zejména v angličtině, tady na fóru nebo taky tady:

https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16815-pokrocile-technologie-olovenych-akumulatoru-gel-a-agm

Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší.

Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček.

před 22 hodinami, Dedek71 napsal:

Ahoj pánové 

Musíte si uvědomit že  s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem,  jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout.  Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. 


To je naprostý nesmysl. Vypnutí inteligentního nabíjení všem akumulátorům včetně EFB a AGM jen prospěje. Stačí se podívat do návodu k akumulátoru, všichni výrobci požadují jeho nabíjení na 100%. Ve svém autě Ford Mondeo mám gelový akumulátor Exide ES900 a rekuperaci vypnutou v řídící jednotce BCM.

Trvalo mi tři roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě nechce startovat přídavné topení, důvodem bylo nízké napětí akumulátoru 12,2 V. Než jsem vypnul inteligentní nabíjení, musel jsem vyměnit 3 akumulátory.

Dálkový monitoring akumulátoru (IoT), napětí * 100:

Akumul-tor-200312.png

Před hodinou, Jarda-k napsal:

Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší.

Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček.

 

Bohužel (spíš bohudík) jsem se ani já, ani nikdo z mého okolí nesetkal s umírající baterií s tímto systém, a to ani po několika letech provozu. Samozřejmě vypínáme S/S a jezdíme převážně delší trasy.

 

Osobně tohle vůbec nesleduji a neřeším, proto se zdá, že s mou praxí je to horší. Dokud všechno funguje, je lepší se v tom nehrabat - nikdo nevíme, jak dlouho baterka EFB/AGM vydrží po odpojení ID. Aby to nakonec nebylo stejné nebo horší.

V článku se píše o bateriích AGM a GEL, ty jsou konstrukčně jiné. NE! o EFB, EFB je v podstatě klasický akumulátor se zaplavenými elektodami.

Pořád se tady řeší jestli to akumulátoru škodí a nebo ne a řeší se AGM a EFB a všechno možné. Neřeší se elektrolyt . To jje ve všech případech kyselina sírová zředěná na správnou míru destilovanou vodou 33 -35 % . Ty různé druhy konstrukcí elektrod a separátorů jsou jen o tom , umožnit větší proudy aniž by se při případném zkroucení jednotlivé elektrody nedotkly  tím se neznehodnotil akumulátor.  Stále je tam ten stejný elektrolyt. Automobilový akumulátor je elektrochemický zdroj  - stále od jeho vynalezení.  Nabíjením s vyšším napětí než je 14,4 V dochází k  "plynování " nebo chcete-li " vaření" elektrolytu a tím i ke změnám jeho hustoty a akumulátor se zničí "uvařením" . Při nabíjení napětím nižším než cca 13,8 - 14 V dochází k nedokonalému nabití a akumulátor vykazuje příznaky nedostatečného nabití - píšou to pak v servisu jako výstup z testeru.

Takže diskuse o tom jestli inteligentní nabíjení škodí nebo neškodí je úplně lichá - jednoznačně škodí . V dnešní době dokonalé elektroniky není problém udržet a svorkách akumulátoru napětí  14.39 V . Akumulátor bude stále nabitý na 100%. 

V podstatě máš pravdu, jen to vhodné stálé napětí je závislé na teplotě baterie. S rostoucí teplotou se toto napětí snižuje a zejména AGM baterie by při vyšších teplotách trvalých 14,39 V nepřežila. A i vytaženým konektorem deaktivované ID toto respektuje, při +12°C je napětí cca 13,9 - 14 V jak píšu o asi 12 příspěvků výše. A i starší auta bez ID typu fabia 1+2 toto respektují a origo baterie běžně vydržela přes 8 let. 

Upraveno od Jarda-k

Pravdu mám bez podstaty , není jediný ůúvod proč by AGM nepřežila. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.