Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, chci se zeptat je možné do rapida, 1.0 TSI, 81kW taknovat i 100 oktanový benzín? 

 

Děkuji

a proč bys nemohl?

V některých manuálech Škoda uvádí:

Oktanové číslo
Používejte benzin s oktanovým číslem předepsaným pro Váš vůz.
Benzin s vyšším oktanovým číslem, než je předepsaný, je možné používat bez omezení.

Číst manuály dnes není moderní, hlavně od té doby, co jsou snadno dostupné a ke stažení na webu ŠA... To raději zaplácám forum zbytečnými dotazy, které si dotyčný může zodpovědět sám. Viz manuál: Provozní pokyny => Kontrola a doplňování => Pohonné hmoty => Bezolovnatý benzín.

  • 1 měsíc později...
V 26. 4. 2020 na 19:33, roman7971 napsal:

Zdravím, chci se zeptat je možné do rapida, 1.0 TSI, 81kW taknovat i 100 oktanový benzín? 

 

Děkuji

Ahoj, pokud Ti nevadí cena, tak z toho budeš mít jen benefity. 100oct. benzín zpravidla(neplatí vždy přesně) neobsahuje řepku pana zloděje Babiše, který ji tam pořád dává, byť v EU už se několik let dávat nemusí! ANO si totiž prosadilo, že u nás se přidávat řepka bude, ať žije Agrofert! :-) :-) Ta řepka totiž rychleji degraduje složení a konzistenci benzínu a dělá neplechu.

Ale to hlavní je octanové číslo, které neznamená, že více hoří :-), ale viz. definice

                Vyjadřuje odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu (který se projevuje jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci motoru.

... a to je moc dobrá věc, protože se tím nejen šetří motor, ale také dochází ke zvýšení "práce" motoru za jednotku času. Takže sice nebudeš mít větší maximální výkon motoru, ale dostaneš více práce(energie) z litru benzínu. U mě se to projevuje nižší spotřebou o 0,3-0,5l, ale např. v motoru HTP to bylo klidně o 0,7l dlouhodobě. Jezdím 15 let Třinec-Ostrava, tak snad už odfiltruji počasí, roční období atd..

 

Za mě teda platí, že dražší benzín 100oct vyjde na podobné peníze jako horší 95oct, protože budeš mít nepatrně menší spotřebu. U starších atmosférických motorů se mi líbí také celkové zklidnění motoru, ale to je hrozně subjektivní hodnocení a neměřil jsem to :-)

 

 

 

@bobanHTP

...a jak bys takové zklidnění motoru měřil? Jen pro mou představu.

Upraveno od Rapid1.0

@bobanHTPčlověče jak jsi toho dosáhl u toho HTP té lepší spotřeby u 100 oktanů o 0,7l, to už je celkem hodně? Já to zkoušel taky kdysi ve Fabii II 51kW, asi tak 1/2 roku v kuse a ani ťuk. Možná ten motor subjektivně lépe táhl, ale spotřeba se ani nehnula a to si myslím, že jezdím celkem EKO.

Snížení spotřeby o 0,7 l samozřejmě není pravda. Stejně jako to, že do benzínu se přidává řepka. Řepka, resp. metylester řepkového oleje (MEŘO), se přidává do nafty. Do benzínu se přidává etanol, třeba z cukrovky. Ale jinak je pravda, že naši pos*anci v čele s ANO to mohli ukončit a neukončili. A také je pravda, že přidávat to tam nepřináší žádné výhody, zato spoustu nevýhod. V případě benzínu asi hlavně to, že z etanolu se uvolňuje voda.

před 1 hodinou, abusklibi napsal:

že z etanolu se uvolňuje voda.

Naopak. Ethanol je hydroskopický = váže vodu. viz technický list Velfobin, přípravek na odstranění vody z nádrže, obsahuje > 90 % ethanolu. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj7-ZP98PnpAhVJM-wKHR8gBDYQFjABegQIAxAB&url=http%3A%2F%2Fwww.osman.cz%2Fimages%2FDownload%2Fredidla%2FVelvana%2FVelfobin%2FBezpe%25C4%258Dnostn%25C3%25AD-list.pdf&usg=AOvVaw34kmt_XXNlc5KBuAMmUXQH

nevím jak to s tou vodou teď je, ale co jsem si všiml z výfuků aut teď tečou cicurky vody, proč?

Na „vině" je zejména katalyzátor vozidla urychlující chemické reakce a rozklad zplodin vzniklých při běhu spalovacího motoru. Produkty této reakce jsou oxid uhličitý a právě i vodní pára.

Trochu páry vyprodukuje při práci i motor bez katalyzátoru, ovšem její množství je nižší. Tak či tak se vytvořená pára dostává do výfukového systému.

Jenže jelikož je výfuk dlouhá kovová trubka, táhnoucí se od motoru až na konec vozu, její zahřátí pochopitelně nějakou dobu trvá. Vodní pára proto při průchodu studeným výfukem kondenzuje a zkondenzovaná voda se následně drží v koncovém tlumiči, odkud vykapává ven. Teprve když se výfuk kompletně prohřeje, pára přestane kondenzovat.

  • 2 roky později...

Trochu zareaguji na tento starší příspěvek.

Já jsem už bohužel 2x omylem tankoval u Shell na místo klasického Shell FuelSafe 95E5 jejich V-Pover Racing 100, a musel jsem tahat bezmála 30 litrů toho 100 oktanoného benzínu hadičkou ven, a dolít pak 33 litry klasické 95, protože to nejelo ! Jen to střílelo a cukalo a skoro nestartovalo, chcípalo to... šílené. Po zředění už to pak jelo zase jak má :-D
Scénář se konal u obou přestřelů na Shell. Takže moje Fabia 40kW 1.2HTP těch 100 oktanů nezkousne :-)

  • 1 rok později...

Vážení, premiové benzíny, tedy všechny 100oktanové a většina 98oktanových nepoužívá bioetanol, ale ETBE, který se z bioetanolu vyrábí, ale má stejnou energii hoření (výhřevnost) jako samotný benzín a neškodí pryžovým a plastovým součástem palivového traktu. Kromě toho je plný aditiv s protikorozní, čistící, mazací a stabilizační funkcí. Proto na tyto benzíny jede auto po několika nádržích lépe, protože motor pracuje s nižšími třecími ztrátami, bez úsad z karbonu a s vyšší výhřevností. Kdo nechce platit za prémiová paliiva, může dolévat VIF benzín či VIF diesel, každý tam, kam patří, cena za dávku je asi 0,5 Kč optotí 2-4 Kč za prémiové benzíny. Jenže pokud dáte VCIF do benzínu E10, pořát tam máte ten nevýhřevný bioetanol a spotřeba se zákonitě zvýší s rizikem poškození pryžových a plastových prvků palivového traktu.

V 29. 4. 2023 na 17:09, 82dan82 napsal:

Trochu zareaguji na tento starší příspěvek.

Já jsem už bohužel 2x omylem tankoval u Shell na místo klasického Shell FuelSafe 95E5 jejich V-Pover Racing 100, a musel jsem tahat bezmála 30 litrů toho 100 oktanoného benzínu hadičkou ven, a dolít pak 33 litry klasické 95, protože to nejelo ! Jen to střílelo a cukalo a skoro nestartovalo, chcípalo to... šílené. Po zředění už to pak jelo zase jak má 😄
Scénář se konal u obou přestřelů na Shell. Takže moje Fabia 40kW 1.2HTP těch 100 oktanů nezkousne 🙂

Polož si otázku, kolik karbonu V-Power 100 Shellu uvolnilo tak, že to ucpalo filtr či expanze protekla mezi orvanýmí pístními kroužky. U Udržovaných motorů tohle nemůže nastat, pokud se ovšem za V-Power 100 neprodává něco jiného nebo člověk do benzíňáku nanatočí omylem prémiovou naftu.

neměl bys tolik hltat ty reklamní kydy...

před 16 hodinami, petr164 napsal:

Polož si otázku, kolik karbonu V-Power 100 Shellu uvolnilo tak, že to ucpalo filtr či expanze protekla mezi orvanýmí pístními kroužky. U Udržovaných motorů tohle nemůže nastat, pokud se ovšem za V-Power 100 neprodává něco jiného nebo člověk do benzíňáku nanatočí omylem prémiovou naftu.

Nafta do benzinu natankovat nelze, pokud teda nepouzijes nejakou redukci na pistol, benzin do nafty vsak neni problem. 🤓

Sám bych tomu nevěřil, kdyby jsem nebyl svědkem, ale i do benzinu není problém natankovat naftu…

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.