Jump to content

Únik kapaliny AdBlue


Recommended Posts

Mám ten samý problém úniku močoviny ve spoji vstřikovač a to kolínko od hadičky. Celá ta hadička by asi měla být vyhřívaná, takže nějaký předělávky asi půjdou těžko. Řešení je asi koupit origo hadičku tu část od vstřikovače co vede někam pod auto.

Může se tu nikdo podělit o zkušenosti jak to jde a kudy to vede? 

Diky.

Link to post
Share on other sites

Detailni postup Demontáž a montáž přední části přepravního vedení redukčního prostředku (AdBlue) je popsan v dilenske prirucce motoru (1.6/2.0 TDI CR) opravarenska skupina 26 - Výfukový systém - odstavec 3.5.1 (str. 322).

 

Prirucku muzete najit zde:

 

Ale kdyz jsem si to precetl, tak jsem opravdu velmi rad, ze mame jeste verzi bez AdBlue.

Link to post
Share on other sites

Ja som osobne odpojil potrubie od vstrekovača,rovnako aj hore pri zadnom kolese. Je treba odpojiť aj el.zasuvku. povolil som plastové potrubie kadiaľ ide hadice do šasov v motorovom priestore. To stačí vycvaknut.potom som povolil kocku abs.  A uz len nadpojit stare potrubie s novym a pomaly a citlivo tahat. Staru koncovku som odstránil aby nezavadala zbytočne pri ťahaní. Všetko šlo super.praca tak na max. 20 minut. Netreba ani zdvihák.

Link to post
Share on other sites

Díky moc za rady. Zkusím protažení  s napojením na starou hadičku. Snad to najdu vzadu nad tim kolem. Jen doufám, že to nenateklo do rozvodů prý to může naleptat řemen a poškodit je. A dílenská příručka taky moc pomohla díky.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ahoj, tak hadička vyměněna. V nějakých věcech pomohla příručka, ale jinak jsem to dělal napojením na starou hadičku a protáhnout novou. Já jsem sundal ještě plastový kryt spodku asi na 5 šroubů byl pak lepší přístup. Kostku ABS v motorovém prostoru jsem nepovoloval šlo to i tak. Hadička končí ještě před zadním kolem někde tak na úrovni zadních dveří. Vše šlo docela dobře. I s přípravou 1,5h. Stačilo jen zvednout heverem. Nic už neteče nehlásí a nesvítí. Díky za rady.

Link to post
Share on other sites
V 12. 1. 2021 na 14:22, AdoksS napsal:

Je to tam proto, aby motory splňovaly normu a mám pocit euro 6D temp. Stejně to začíná fungovat až po zahřátí, protože to potřebuje pro optimální funkčnost určitou teplotu.

Tím, že to vyřadíš, tak auto pojede jen nebude plnit onu přísnou normu a bude vypouštět víc splodin oxidu dusíku.

Takže rozprával som s jedným mechanikom , opýtal sa ma že či nemám problémy s Adblue, vravím že už som tam dal niečo cez 500€, povedal mi za za 250€ mmi ho vedia softvérovo vypnúť, emisie budú skoro na tej istej hranici ako keby bol  provoze, všetko ostatné ako má akurát sa musí celá nádrž vypustiť s dôvodu že tam je ohrev kvapaliny a po vypnutí môže nádrž roztrhnúť.  

Ešte mi vravel že sa stretol aj s problemom nádrže Adblue, proste ju ten bordel močoviny rozozral.  ( Nemusí to bit problém superba) takže normálne rozmýšľam pri ďalšej komplikácií že to dám spraviť. 

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

To snad nebyl mechanik.. Chceš mi říct, že močovina rozežere nádrž která je na to určena? Pokud by bylo auto např. celou zimu odstavené, tak mi nádrž roztrhne mráz? Vyhřívá se jen při jízdě, takže nezbývá než jezdit a jezdit.. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ahoj.No povedal že majú Peugeot  expert a tam že je nejake mokré spaľovanie alebo niečo také. A tam že sa im stalo že niečo na nádrži po 150 tisícoch km išlo preč.ci pukla alebo niečo iné to neviem a ani sa nezastavam top mechanika, len vravím že skoro ani na jednom aute to už nemajú ( pracuje pre nejakú firmu a spravuje autá)  Ja sa s tebou nehadam. A áno niekedy na tom Peugeote im to Adblue mrzlo. 

Link to post
Share on other sites

Ano zamrzne, nic se nepoškodí a po nastartování začne rozmrazování. Ad Blue se vstřikuje do výfukového systému ne do spalování. Často se to odpojuje hlavně u kamionů a to z důvodu ekonomických. Ale ne mechanický..

Link to post
Share on other sites

Ako pokiaľ to moje Adblue bude v takom stave ako ho mám tak ho určite odpajat nebudem. Akurát niekedy mi vadí ten smrad močoviny. Keď stojím a mám zapnuté kúrenie.  A má druhej strane je prvý o ktorom viem že to má softwarovo odpojene takže  aj tak by som do toho nešiel keďže o tom skoro nič neviem.

Link to post
Share on other sites

Jakože nezávislé topení? Kde by se tam asi močovina vzala? Ani z výfuku není močovina nějak cítit. Možná něco pro osvětu, močovina je jen redukční činidlo pro snížení NOx. AdBlue jak píš zloděj, se vstřikuje až do výfukového potrubí, nejde tedy o žádné aditivum nafty. Směs emisí a činidla putuje výfukem do tzv. SCR katalyzátoru, kde na základě chemické reakce dojde k rozložení kapaliny AdBlue na čpavek a oxid uhličitý. Čpavek poté reaguje s NOx a do výfuku se vyloučí dusík a voda. A to vyhřívání je tam proto, že AdBlue je vodný roztok (cca 32,5% čisté syntetické močoviny a 67,5% demineralizované vody)., nicméně mrzne až při -11°C.

 

Sice Audi, ale princip je stejný:

 

 

Edited by guest100
Link to post
Share on other sites

3Q0 131 984 N

 

dostupne treba zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3q0131984ac-vedeni-ad-blue-skoda-39383.html

 

Bylo by zajimave zjistit zda jde vymenit tesneni v koncovce na strane vstrikovace.
Predpokladam, ze vlivem tepla a pusobenim AdBlue ztvrde, prestane tesnit a zacne prolinat.

Mozna ukol pro nekoho kdo ma stare vedeni uz vymontovane.

Nafotit a zmerit jak to tesneni v pripojovaci koncovce vypada. Jiste by se nahrada nasla. Pak to bude oprava levnejsi minimalne o dva rady

Edited by OnMiT312
Link to post
Share on other sites

Zdravím mám úplně stejný problém jako zakladatel tématu. Kapalina utíká přes takové to plastové napojovací "L" co vede do levého horního rohu motoru. Bohužel teď jsem v úzkých protože na škoda díly mi to podle VIN vyhodilo dvě možnosti buď díl "3Q0 131 983" - který stojí pouze 1611,- Kč a druhý díl "3Q0 131 984" - který stojí 4741,- Kč. Bohužel vypadají identicky a ani paní na lince mi nebyla schopna poradit, která z nich to tedy je. Prosím Vás tedy moc o radu o jaký z těchto dvou dílů se jedná. U 983 stojí přímo, že je určený pro 4x4 což mám tak nevím. Moje VIN kdyby se mi mi nějaká dobrá duše rozhodla pomoci  : TMBCJ9NP9G7032516

 

Děkuji

Link to post
Share on other sites

3Q0 131 983 je zadni cast vedeni od cerpadla po spojeni v oblasti zadni napravy. 3Q0 131 984 je pak vedeni od zadni napravy po vstrikovac. Pozna se to tak, ze zadni cast vedeni (xx3) ma konektor pro napajeni vyhrivani na obou koncich. Predni cast vedeni (xx4) ma napajeci konektor pouze na jedne strane.

 

Takze pokud to tece u vstrikovace je potreba predni cast vedeni 3Q0 131 984 a nebo jak jsem psal vyse, zkusit vymenit O-krouzky v pripojovaci L koncovce (pokud tedy neni prasklina v te koncovke samotne).

 

P.S. Mas verzi s vyhrivanim i te L kocovky (cerny plast prekryva i tu L koncovku), nebo vyhrivani konci pred tou L koncovkou (cerna kostka konci a z ni vystupuje svetly L kus) ?

Edited by OnMiT312
Link to post
Share on other sites

Já jsem nejdřív myslel, že mi to teče přes těsnění v tom kolínku co vede do vstřikovače. Vyndal jsem z toho jen jeden modrej o kroužek dál dovnitř jsem neviděl. Vnější průměr O kroužku byl cca 9,2mm a sílu stěny 2mm měřeno posuvkou +- desetinka. Pak jsem obnažil ten husí krk co v něm vede hadička a zjistil, že ta hadička je zalisovaná do toho kolíka a ten lisovaný spoj tekl. O kroužek v kolínku byl v pohodě a suchej.  Pak nejde nic jinýho než koupit novou hadičku 3q0131984ac  (4700kč) a vyměnit. Po výměně mám klid.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...