Přejít na obsah

Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení


sarik66

Doporučené příspěvky

před 43 minutami, petulko napsal:

Potrebujem poradit. Manzelka sedela v aute vzadu a stazovala sa ze v zadu jej je zima . Klima je nastavena na automaticu a nam v predu bolo docela OK ale v zadu ked som si sadol fakt isiel teply vzduch slabo a na nohy snad nic. Da sa nejak nastavit aby teply vzduch isiel trebars len dozadu ???? Alebo aby fukal silnejsie? V navode som to nikde nenasiel

To je jednoduché.  Na klimě zapni  všechny tlačítka na nastavení ofuku, kromě toho na ofuk čelního skla. Ve předu uzavři všechny výduchy kolečkem. Vzadu výduchy kolečkem otevři. Ventilátor na max. Topení na HI. A je to. 

A nebo řekni ženské ať neotravuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napada me - na tom stredovem sloupku vzadu - neni nahodou "zavreny" privod vzduchu dozadu ? Kdyz jsem Skalcu kupoval tak si taky deti vzadu stezovaly ze je tam zima, ale pohrali jsme si s temi vydechy a od te doby si nestezovaly :) - jen napad.

Jinak klimu mame climatronik, tak co se s tim trapit - od toho je - zapnu vse na auto A/C stale zapnuta (zima/leto) a volim jen teplotu, vic me nezajima. Krasne to funguje i kdyz se vlivem venkovniho pocasi (dest vlhko...)  zacne mirne mlzit predni okno, tak behem chvile je videt jak nejaky senzor zjisti problem a zacne resit. A to je prave ten luxus. Nikdy jsem nevypinal ani na predeslych vozech a ze by byl problem s vyparnikem a zapachem jsem nikdy nezaznamenal....prece si z climatroniku neudelam dobrovolne manualni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano přesně tak! Už se to tu psalo na první straně. 

Na Scale mít ac Climatronic trvale zapnuto!!! 

Pokud není ac potřeba tak kompresor nebere nic.

Stejně se točí i když je ac vypnuté.

Tady nemá absolutně smysl ac vypínat!!! Stejně se stále spouští a furt lézt do menu je vopruz. 

 

Ten snímač vlhkosti funguje dobře. Je to humidity senzor. 

Jednou je to automatické tak to nechat. 

Také jsem dělal ze zyku, že jsem ac vypínal jako wormer. Zbytečnost, klikání navíc! 

Spojka kompresoru zde funguje úplně jinak... 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie prívody su otvorene a ide odtial teplý vzduch ale slabo a na nohy pod sedačku sa nedostane 😁. Je pravda ja si v predu zapnem vyhrievanie sedadla a som ok ale v zadu to fakt hreje o nicom 

V menu keď prepnem nastavenie tak musím ísť do manualu ale zadný prívod sa aj tak neda nastaviť 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam presny opak, kuri paradne a rychlo. Ale mam tdi s ptc. Za 3min je auto vykurene a detom dozadu fuka cez stredove fukare vzadu tiez teply vzuch. Ale ja mam stale plnu automatiku a upravujem len teplotu medzi max pre rychlovyhrev a navolenou po vyhreve. Za mna najlepsie kuriace auto co som kedy uzival.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akurat mi stupla poriadne spotreba oproti minulej zime. S 5 na 5,5l 😂 vidiet, ze deti sa neucia uz distantcne a vykurujem auto aj dtojac na dvore, plus rychlejsie jazdy po dialnici. To vykuruvanie cca 3-4min na volnobehu nekomentujte, deti su prednejsie nez suto s par tych aut to u mna prezilo bez ujmy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ve Scale (12/2021) mám dvouzonovou klimatizaci. Nastavení je 22st C, AUTO, A/C. Nicméně ani po hodině jízdy teplota ve voze není 22 st.  Z výdechů žádný teplý vzduch neproudí. Je nějaká možnost, jak klimatizaci přinutit, aby po zapnutí ihned začala vyhřívat interier na požadovanou teplotu? Lze sice přepnout do manuálního režimu, nastavit proudění např, na nohy a ventilátor na max, to je hned poznat, že topí. Ale popírá to smysl samotné automatické regulace. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona ta automatická regulace má velice pomalý náběh. Taky jsem si toho všimnul. 

Na dlouhé cesty super. Ale do práce a zpátky nahovno. 

Pokud máš tdi tak si v infotainmentu zapni PTC. 

Jinak je dobrý dát klimu na manuál a pustit to na nohy a střed. 

Zvýšit otáčky větráku (tak aby to zas neřvalo moc) 

A prvních pár km to dát na HI. 

Asi nejrychlejší pocitové ohřátí interieru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 8. 2. 2022 na 13:09, Clerfayt napsal:

Jaktom že  ne? Vypnu to a kompresor se zmytečně netočí.  Navíc, k čemu mít  pořád mokrý výparník? 

Taky si myslím...

 

Známej takhle na Fabii 3 jezdil celý dva roky - AUTO A/C 22°C...

 

Za tu dobu mu tak smrděla klima, že ani 3 desinfekce nepomohly a musel měnit celej výparník...

 

Takže za mě: já  A/C vypínám tak 5 min. před dojezdem už jenom kvůli výparníku, aby aspoň stihl trochu oschnout...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O kompresoru se toho už psalo hodně. Tady se točí furt, nedá se odpojit. Je to úplně jinak udělané. 

A když nepotřebuje chladit tak se vyparník nerosí.

Stačí bohatě při velkém vedru když klima běží cca 10min. před příjezdem A/C vypnout aby se vysušil výparník. Klima pak nesmrdí nikdy😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 6. 2022 na 13:41, hardhouse.trip napsal:

 

 

Takže za mě: já  A/C vypínám tak 5 min. před dojezdem už jenom kvůli výparníku, aby aspoň stihl trochu oschnout...

Osobně klimu vypnu až při příjezdu. Jinak by mě bylo horko. Auto zaparkuji a jdu si po svém. Jenom nechám ventilátor běžet ještě 20 minut na větrání interiéru a tím se klima vysuší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...