Přejít na obsah

Octavia IV FL


Rapid1.0

Doporučené příspěvky

  • Pawouk umístěno následující téma

Díky za odkaz. Vím o úseku, kde mi navigace každý den ukáže, že maximální povolená rychlost je 110 km/h. Díval jsem se teď na tu mapu, tak na ní to není, je tam správně 90 km/h. Další jedna chyba je, že když je před koncem obce ještě značka omezené rychlosti (tady konkrétně 70 km/h - výjezd z obce před jejím koncem), tak to nebere značku konec obce jako konec toho "omezení" a dál si to trvá na 70 km/h ještě několik kilometrů. Na mapách mapcreatoru je opět správně 90 km/h hned za značkou konce obce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím,

prosím o zkušenosti/doporučení. 

Měl jsem O3 Style FL, O4 RS a nyní mám O4V FL ve výbavě First edition ultimate a jsem trochu zklamaný z virtuálního kokpitu. Zdá se mi to nebo čím novější auto, tím méně možností ovládání/nastavení? U O3 bylo na volantu tlačítko telefonu, dalo se tedy pohodlně vybírat z posledních hovorů. U O4 byl přístup k posledním hovorům složitější, ale také to šlo. U O4FL tam mám jen ikonku baterie a signálu, nic z toho ovládat nejde.

 

To samé rádio. Dříve byla možnost zobrazit seznam stanic a z toho vybírat. U O4 RS přepínané stanice vyskakovaly na chvilku i v moment, kdy nebylo rádio navoleno na nějaký "budík". U O4 FL jen přepínám mezi oblíbenými. Ani text rádia se neobjevuje.

 

Oproti předchozí verzi výrazně také ubylo možností co si na obrazovky "budíků" mohu upnout.

 

V infotainmentu mi zas chybí možnost přizpůsobení jednotlivých dlaždic. To vážně mohu využít pouze ty 3 předvolená uspořádání? Dříve to bylo možné přizpůsobit daleko lépe.

 

Máte s tím prosím stejné zkušenosti nebo to jen neumím ovládat?

 

Děkuji.

TB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám stejný model ale přecházel jsem z O3 FL.

Hovory - dole mám ikonku telefonu a pod ní vlevo hovory - už jsem si zvykl, kde to najdu.

Rádio - opět - ikonku notičky (muzika) jsem si dal dolů do lišty a zde klik na radio a mám seznam stanic, protože většinou poslouchám jen jednu, tak přepínání tlačítkem moc neřeším.

Nastavení budíků je opravdu slabé - u O3 FL šlo dát na digital displeji (neměl jsem budíky) cokoliv z výběru jak vpravo, tak vlevo, u O4 FL má každá strana své předvolby a nejdou prohodit (nebo jsem na to ještě nepřišel)

Dlaždice - tam je to slabé - chtěl jsem si vytáhnout něco z nastavení na tuto plochu a nejde.

Přidám další "problémy" co mě kakaj.

Hlasové vytáčení - v telefonu mám např. Josef Novák - řeknu vytoč novák Josef - auto: toto nemám v seznamu - já - vytoč Josef Novák - OK vytáčím. Jednoho kolegu začínajícího na FE......... to prostě nevytočí vůbec ať na auto mluvím já nebo manželka.

Vyhledávání cílů navigace - auto se chlubí integrací ChatGPT a vzhledem k tomu, že s AI běžně pracuji, tak mám představu jaké výsledky z toho padaj. Zadám např. jmého pobočky rychlého občerstvění, které bych chtěl po trase navštívit. Auto kontruje běžně odpovědí -"Jejde, tohle ještě neumín" nebo "Tohle se ještě musím naučit" - Auto zná trasu (nastavená navigace do cíle), má přístup na internet a není ten systém schopen toto dohledat a nastavit. Takže člověk někde zastaví, v mobilu najde cíl, který chce projet a ručně zadá do navigace - tomu říkám pokrok.

Zavírání a otevírání oken ovladačem - zapnu všechny okna - ok funguje i po vypnutí vozidla, další den v menu je to off.

Popojíždění sedačku při vystupování a nastupování - nešlo přepnout, od pátku to lze (asi nějaká online aktualizace)

Občas to nepozná, že držím volant a začne to buzerovat.

Jinak EU buzerace

- vypnutí upozornění překročení rychlosti

- nepamatuje si poslední nastavený jízdní mod

- jízda podle podkladů + značek - nepoužitelné - jedete po dálnici a auto najednou zpomalí za 130 na 90 - důvod (asi blbé podklady), takže jste rádi, že to do Vás nikdo zezadu nepustí.

- projíždím okolo stavby dálnice - značka omezující rychlost na 70km/h na žlutém reflexním pozadí - auto tuto značku naprosto ignoruje.

Tak uvidíme co další akualizace zlepší.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď.

 

Hovory a rádio - souhlas, mám to teď také tak + to mám vytažené na hlavní obrazovce v dlaždicích, ale chybí mi ta možnost to ovládat přímo z volantu bez nutnosti něco hledat na dotykovém displeji. 

 

Nastavení budíků - to mne štve asi nejvíce. V tomto režimu tam jsou prakticky k ničemu.

 

Dlaždice - na to jak je displej velký, tak na něm mohu zobrazit málo informací. Příliš velké texty, případně obrázky.  

 

Hlasové vytáčení a ChatGPT - tady úplný souhlas. U hlasového vytáčení se mi zdá, že mi rozumí více než v předfaceliftové verzi, ale ten ChatGPT? Snad do minulého týdne jsem si myslel, že ho zprovozní až nějaká aktualizace, protože na nic nechtěl reagovat. Většinou, když se na něco zeptám, tak odpoví Laura, že to neumí. Teď se mi pouze asi dvakrát povedlo, že si odpověď našla přes ChatGPT. 

 

Popojíždění sedačkou - dnes jsem zkoušel a mně to stále nefunguje... stále nejde popojíždění u řidiče vypnout.

 

Držení volantu - jsem zvyklý řídit jednou rukou, ale asi to potřebuje "zátěž" na obě strany, protože tam mi to vyhazuje hlášku o převzetí řízení pořád, při držení oběma rukama se mi to zdá ok.

 

Překročení rychlosti - zde alespoň super od Škody, že to lze rychle vypnout pře ovládání na volantu. Z předfaceliftového RS změna k lepšímu. Tam jsem po nastartování vypínal stop/start - (tlačítko->displej->tlačítko) a ten RS "super" zvuk (přepnutí jízdního režimu) (tlačítko->displej->tlačítko). Nyní mám stop/start vytažen rovnou na obrazovce, takže stačí jeden klik a rychlostní limit vypnu dvěma stisknutími na volantu... toto za mne změna k lepšímu 😃

 

Jízdní mód - jelikož v normální módu není ten přidaný zvuk jako v RS, nemám zatím potřebu přepínat, ale také nechápu proč si to nepamatuje poslední nastavení.

 

Jízda podle podkladů a značek - zde souhlas. O víkendu jsem si zajel k Baltu. Zdálo se mi, že cestou přes Německo problémy nebyly a rychlosti odpovídaly i v případě práce na silnici. Zpátky jsem jel přes polskou S3 a tam už to bylo horší. O cestě z hranic k D11 ani nemluvím... 

 

Co mi ještě vadí:

 

Není klimatizovaná schránka u spolujezdce - toto bych u auta za takovou cenu nečekal... 

 

Travel assist - více pruhů ukazuje jen na dálnici. Na víceproudých rychlostních silnicích ne.

 

Co naopak musím pochválit:

 

Větší schránka na telefon - konečně se mi tam vejde telefon (mám S21 ultra s rozšířeným pouzdrem na S-pen)

Sedačky - tvar, ventilace i "masáže" super

Roletky v zadních dveřích.

Vyklápěcí tažné.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schránka na telefon jednoznačně plus - S Ultra se vejde, ale v original obalu Samsung se odmítá nabíjet, na stolní bezdrátové nabíječce Samsung to funguje.

Sedačky souhlas - chybí jen výběr z několika typů masáží :)

Ne-klimatizovaná schránka je cesta zpět, u O2 byla klimatizovaná jak schránka před spolujezdcem, tak box v područce.

Roletky taky super, výklopně tažné taky, proti O3 si už auto je schopno zapnout a vypnout hlídání mrtvého úhlu a vyparkovávací asistent, O3 je uměla jen automaticky vypnout a po odpojení přívěsu/nosiče zůstaly vypnuté.

Vadí ještě jedna "drobnost" - klimatizace v těchto vedrech začne hned fuňet hodně studený vzduch a je to celkem nepříjemné, když člověk sedne do auta zpocený z venku, takže nastavím ručně max. teplotu a pak postupně snižuju na požadovanou teplotu.

Popojiždění sedačky šlo přepnout, když jsem někde čekal, měl nastartováno a hrabal jsem se v nastavení a najedou ty dvě volby reagovaly, zda to bylo náhodně nebo ne jsem potom nezkoušel, ale každopádně jset tu jezdící sedačku vypnul.

Editováno: , autor: xkali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, xkali napsal:

Roletky taky super, výklopně tažné taky, proti O3 si už auto je schopno zapnout a vypnout hlídání mrtvého úhlu a vyparkovávací asistent, O3 je uměla jen automaticky vypnout a po odpojení přívěsu/nosiče zůstaly vypnuté.

Vadí ještě jedna "drobnost" - klimatizace v těchto vedrech začne hned fuňet hodně studený vzduch a je to celkem nepříjemné, když člověk sedne do auta zpocený z venku, takže nastavím ručně max. teplotu a pak postupně snižuju na požadovanou teplotu.

Výklopné tažné je trapas. Není pravda, že se v OIII nezapnuli asistenti.

Klimatizace tedy stejná jako v OIII. Chyba ovládat teplotu, musíš ovládat sílu ventilátoru. Tím pádem vyplývá, že automat je dost k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mé O3 - MR2018 se ty asistenti po odpojení tažného nezapínají - musím to udělat ručně.

Proč je výklopné tažné trapas? Mě to přijde dost praktické, kdy nemusím tu kouli sundavat ručně.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mnoho věcí mám stejně.

 

Budíky - měl jsem Scalu a tam byly možnosti zobrazení rozsáhlejší. Taky šlo zvolit stejné položky na obě strany a tím si vybrat, tady je to dost ořezané.  Měl jsem celkem 5 různých typů zobrazení budíků a tady jsou jen 3. To je trochu zklamání.

 

Pojíždění sedačky - dosud nejde změnit, funguje jen u sedadla řidiče, přesto že je nastavení obráceně. Jednou se mi stalo, že se sedačka po zapnutí zapalování nevrátila do nastavené polohy.

 

Infotainment - rozhodně lepší než ve Scale, Rychlejší odezvy, nezapomíná kde má hrát. Dlaždice mě docela vyhovujou, ale přesun na další stranu by mohl být jednodušší. Musím listovat těsně u dolního okraje, jinak to na další stranu nepřepnu.

 

Hlasová asistentka - někdy to funguje, ale už se mi stalo, že na displeji to vypisovalo úplně něco jiného a nakonec to začalo vytáčet nouzové volání.

 

Komfortní otevírání oken, automatické odjištění krytu zavazadlového prostoru - pravidelně nepravidelně se tyto funkce svévolně deaktivují. Obě současně a docela často.

 

Hlídání překročení rychlosti - dost často to ukazuje jinou rychlost než je reálně povolená (někdy vyšší, někdy nižší). Většinou to vypínám (naštěstí to jde jednoduše) ale když ne, tak to zas tak otravné není, ten zvuk je decentní.

 

Hlídání jízdních pruhů - je to lepší, než to bylo ve Scale, Někdy i respektuje dočasné (žluté) pruhy a nemá tolik "falešných" zásahů.

 

Sedačky - větrání je super věc. Masáž je "zajímavá" i když jen jednoduchá.

 

Head-up-display - chvíl trvalo, než jsem si zvykl. Zpočátku jsem si myslel, že to bude dost rušit ale teď už je to v pohodě i při noční jízdě.

 

Přihrádka na telefon - teď se mi tam konečně vejde, ale nabíjí se jen někdy, Je pravda, že mám silnější obal, tak to nekritizuji (i když na stolní nabíječce se nabíjí bez problémů)

 

Loketní opěrka - opět jde nastavit výška. U Scaly to nešlo a přitom u předchozí Fabie to šlo.

 

Ambientní osvětlení - přijde mi, že svítí dost slabě i když je nastavení na plno. Ve dne to není vůbec vidět. Teď už je ráno tma, tak to konečně vidím, pěkná je pak červená na otevřených dveřích - i když by mohla svítit víc. Včera jsem na zkoušku objednal dopňkové funkce, tak uvidím jak se to bude chovat. Zatím jsem viděl jen to, že při otevřených dveřích ta červená bliká.

 

Gesto pro otevření zavazadlového prostoru - víc se mi nedaří, než daří. Snad na to najdu nějaký grif, jak to spolehlivě používat. Takhle si někdy připadám jak idiot, když pořád kopu pod auto a nic. 😃

 

Zatím jsem s autem spokojený až na jednu věc (víc spojených). Při některých jízdách, cca 300 m po rozjezdu se rozsvítí poruchy asistenčních systémů. Někdy jedna, někdy až čtyři (Emergency assist, Lane assist, Front assist a někdy i porucha rozpoznávání dopravních značek). To trvá cca 5 minut (vypadá to, že to ani tak nezávisí na ujeté vzdálenosti) a postupně to zas pozhasíná a pak už je klid. Škoda absence chlazené schránky, vyřešil jsem to přes léto trvale umístěnou ledničkou v kufru - naštěstí je tam místa dost. Ještě mi trochu chybí asistent vyparkování, který teď nemám a ve Scale jsem ho měl, tak vím jak fungoval. Bohužel ani kamery tak do šířky nevidí. Byla to docela užitečná věc. Často musím parkovat na místech, kde při vyjíždění není moc dobře vidět přes okolní auta.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle auto je moje první Škodovka (Ultimate Edition), takže nemohu objektivně srovnávat. Nicméně mám podobné problémy s aktivací/deaktivací některých funkcí jako je  komfortní otevírání oken, odjištění krytu zavazadlového prostoru, odsunutí sedaček. Budu to sledovat :D 

 

Aktuálně mě nejvíc trápí, nefunkční odemykání/zamykání auta přes zadní dveře. Snažil jsem se dohledat v nastavení, ale asi jsem slepý 😄 Dokáže někdo poradit? 

 

Co se mi zatím líbí:

Travel assist - na dálnici funguje opravdu dobře. Stačilo opřít ruku o volant, natáhnout nohy a užívat si cestu. 

Infotainment - odezva super, docela rychle jsem se zorientoval. Jak jsem psal, nemohu srovnat se staršími.

 

Nelíbí: 

Nemohu si zvyknout na rozlišení kamery. U předchozího auta jsem měl mnohem ostřejší obraz. (nebyla to 360)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, KennyMc napsal:

Zadní kliky jsou z vnějšku stejné jako přední, ale nemají senzory, takže s nimi auto nelze odemknout. 

To je od nich hloupý vtípek. Vždyť před FL to normálně fungovalo, nebo se pletu?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, před FL to fungovalo, alespoň ve výbavě RS. Nechápu to. Zkouším to teď nahradit tím automatickým odemykáním na základě přiblížení a zatím se zdá, že by to mohlo fungovat.

 

Ještě tedy k tomu přepínání obrazovek na infotainmentu - gesta rukou už zde, jako u před FL, nejsou, že? 

Editováno: , autor: Daidalos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...