Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

V sobotu mne čeká cestička na jih Moravy, pojedu asi s celou rodinkou, tak Drobkovi trošku "provětrám pejrka" - a spotřebu sem samozřejmě nahodím... Předpoklad je cesta tam 2 dospělí + 2 ratolesti, kufr pusto a prázdno, zpátky těžší o náplň kufru - počítám tak o 50-70kg... Jen mě sejří skoro nevyhnutelná cesta přes Brno, kde se kvůli objížďkám zavřených úseků a téměř neustálým zácpám na nich vysoce pravděpodobně zdržím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chillike, ta spotřeba u 1.2TSI vypadá hodně slibně.

Dřív jsem spotřebu taky dost řešil, celkem často jezdil po dálnici 100 km/h s tempomatem, kdy se dá dostat celkem lehce pod 4 l/100km, ale teď už mě to nebaví. Hlavně to nadskakování na D1 v pravém pruhu a pak taky je potřeba držet krok s ostatními v levém jinak nelze je plynule. Takže teď jezdím do 150 tachomerově a nikdy se nedostanu přes 6,0 l/100km. Jinak okresky dávám s přehledem a svižnou jízdou za 4,5 l/100km a dlouhodobý průměr je v létě 5,3 a v zimě 5,5 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 1,4 benzín (náběh 7000 km) a na dalnici s tím jezdím za cca 7,5-8,2 - odzkouseno dle pp na okreskách jezdím většinou do 6,0-6,5 (podle délky tratě) vč. zapnuté klímy v rámci předpisů.

viz. TSI - 1450 km - já jsem auto šetril do cca 1500 km a pak už jsem mu postupně nakládal, ať není lenivé. Jezdíme teď docela často do hor, takže tam ho občas v kopcích pěkně protáhnu, ať se vymetou pavučiny:))))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám po chipu (R Style 1.2 HTP / 56kW - Cimbu).

Trasa Vysočina - Vídeň - Graz - objížka kolem Mariboru - Zagerb - Krk - 780km. Spotřeba tam 6,5l/100km, klima od Grazu na Krk, rychlost na hraně limitů. Zpět 6,9l/100km, klima celá cesta, rychlost i nad limit. Průměr na 1560km - 6,7l.

Píšu to jako zkušenost s chipem, jsem velmi spokojen.

Jo a bez tempomatu bych zdechl...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Nevím, na Jandovy praktiky s "haťapkama" jsem slyšel taky dost stížností - pro mne ale nejdůležitější je, že NEDĚLÁ motory 1,4 16V... Váhám mezi Vrbnopodpradědským BitPowerem a kladenským PowerTECem, k oběma to mám přibližně stejně daleko, cenu mají ± autobus stejnou... Ještě to porovnám i podle dalších hledisek, i když optimalizaci spotřeby nabízí jen PowerTEC... 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Nevím, na Jandovy praktiky s "haťapkama" jsem slyšel taky dost stížností - pro mne ale nejdůležitější je, že NEDĚLÁ motory 1,4 16V... Váhám mezi Vrbnopodpradědským BitPowerem a kladenským PowerTECem, k oběma to mám přibližně stejně daleko, cenu mají ± autobus stejnou... Ještě to porovnám i podle dalších hledisek, i když optimalizaci spotřeby nabízí jen PowerTEC... 

Je to samozřejmě tvá volba ale mě trochu děsí, kolik značek tvé dvě firmy upravují... Janda se specializuje jen na koncernové motory a podle jeho slov se na tvé 1,4 nedá moc vylepšit... A nevím co myslíš těma stížnostma, myslím, že ty stížnosti vychází z řad majitelů, kteří po chipu u Jandy (a autí netrhalo asfalt) šli ke konkureci a tam to samo dostal Janda natřeno... Ale asi tohle téma patří jinam a né sem do spotřeby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se dívám na ten bitpower, tak tam u 1.4 16V 63kW mají dvě varianty a v novinkách zprávu, že konečně byl překonán jakýsi problém, který čipu bránil.

No uvidím, jaké budou zkušenosti a pak bych to i možná riskl. Zrovna u mě je to třeba o tom, že takovej Golf/Leon měl sice taky 1.6 16V 77kW. Ale ten motor je jinej než ve FII/R (údajně odvozeno z FSI, narozdíl od GIV/Leona řetěz, 153Nm a maxima výkonu/krout. mom. v nižších ot., není nutné N98 apod.). Základní udávané hodnoty u motorů jsou sice správně udávané jiné a byť je po úpravě stejný udávaný výkon, je jiný točivý moment a otáčky jejich dosažení.

Jenže se zároveň liší mezi Golfem a Leonem (2k a 4Nm, otáčky stejné)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stěžovali si samozřejmě právě lidi, kteří s Jandovou prací na HTP nebyli spokojeni, pročež odešli k jiným úpravcům. Je to tak 1:1, někdo spokojený je, jinému se výsledek nelíbí (nelíbil). Množství upravovaných značek u PowerTECu bych neřešil, je to čistě jen o tom, že tyto značky používají ŘJ prakticky shodných vlastností od několika málo světových výrobců a odlišnosti se řeší pouze jiným softem...

Jinak dnes jsem absolvoval tu Jižní Moravu, trasa Česká Třebová - Svitavy - Brno - Hustopeče - Rakvice (& z5). Tam odjezd v 6 hodin ráno, minimální provoz i přes Brno, obsazení 2 dospělí + 2 ratolesti, délka trasy 132km, průměrná spotřeba díky vyššímu "cucu" na dálnici mezi Brnem a Hustopečemi 6,8l/100km, než jsem se na ni najel, PP indikoval 5,7 až 5,8l/100km. Zpátky odjezd v poledne, auto obsazené stejně + 60kg okurek a 20l vína v kufru, zato provoz zhoustl a "díky" věčnému courání se sedmdesátkou-osmdesátkou za někým v koloně na I/43 (nejde jet na pětku, motor je v této rychlosti podtočený a netáhne, musí se řadit IV.) mám po dojezdu domů spotřebu podle PP na 7,8l/100km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě myslím tu část z Brna na Svitavy, kde se nedá volně vyjet do levého pruhu, ale jeden se zasekne na 20km za blbým kamiónem nebo za důchodcem, co víc jak 80 prostě nepojede - a protože je sobota odpoledne a I/43 jinou alternativu nemá, předjet ho prostě nelze... To pak sakruješ a jen smutně pozoruješ, jak se scvrkává bargraf na displeji, i když jedeš jako šnek. V takovém případě jseš na tom úplně stejně se čtyřlampou i s "traktůrkem". Jen ta čtyřlampa má výhodu mnohem větší pružnosti, i když prostě pod 2000 otáček ji trápíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K motoru 1,2 HTP. Mám od Jandy chip. Maximální spokojenost, protože nemohu čekat a ani neočekávám, že se z toho stane BMW M3. :) Nešlo mi ani tak o výkon, jako o chování motoru. Klesla spotřeba, neklepe se jak drahej pes a mohu zapnout climu beze strachu, že mi to chcípne. S HTP, věčně naloženou ( já sám mám 120 kg ), 70% Praha, 20 % dálnice, 10% okresky a dle PP 6,9 v létě, 7,2 v zimě. Necourám se, pohoda.

U Romstra 1,4 63kw, jsem překvapen. Po zklamání na začátku (byl v servisu proveden přehrání software) se motor začíná probouzet a spotřeba klesá a klesá, motor je živější a čilejší.... . Spotřeba dle PP 7,2 litru. Většinou já, žena a mé drahé ratolesti. Jak jsem vyhodil železné mříže, klesla spotřeba o pár desetinek. Při posledním tankování mi PP ukázal dojezd rovných 900 km. :palec2:

Editováno: , autor: Celerjehnusnej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsme si udělali výlet na Pustevny, od nás cca 70km tam. Kombinace město okresky, dost kopců a samozřejmě poslední kopec - výjezd na pustevny. Jeli jsme čtyři osoby (dva dospělí, dvě děti), jízda trvala plus minus hodinu, PP po dojezdu nahoru ukazoval 6,6l/100km, daval jsem mu zabrat jak sviňa, ale je to v poho.

Zpáteční cesta trvala zhruba stejně i se zastávkou pro koupi melounu - 1hod 14min, spotřeba byla jistě ovlivněna jízdou dolů z pusteven, kdy po dojezdu dolů ukazoval palubák 1,3l/100km (kéž by to tak bylo pořád :D ), ale pak opět kopcovitý terén, hodně zatáček atd. a po dojezdu domů ukazoval PP 4,6 l/100km.

Celkově mám zatím najeto 1333km.

Editováno: , autor: lasut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem byl včera v Beskydech - odpolední procházka po Gruni. Trasa byla Ostrava - po dálnici do Frýdku - Ostravice - Staré Hamry - průdký výjezd na Grun (jízda dle předpisů, v autě 4 dospelí a jeden prcek v sedačce, v kufru cca 16 kg, cestou tam celou dobu klima na cca 22 st., zpět bez klimy). Spotřeba: cestou TAM - když jsem opouštěl dálnici u Frýdku 7,3l, před výjezdem na Grun 6,1l, na Gruni 6,6l. Cestou ZPET: pod kopcem Grun 1,3l :smich: před nájezdem na dálnic ve Frýdku 4,2l, v Ostravě před barákem 4,6l. Mám najeto cca 7.500 km a zatím spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To alespilot:

No nevím nevím, jel si max 70 po okreskách a 90 po dálnici mezi kamiónama... Jinak bys musel mít jiný motor, naftu...Ale jako ekojízda možné. Já takovou spotřebu nemám ani u nás s velmi klidnou jízdou po okreskách sám v autě... Takže trochu nedůvěra a navíc ta klima...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pět litrů je i na ekojízdu dost málo, stačí vzít v úvahu kopečky po cestě. Chlazení bych do toho ani moc nepočítal, protože část byla zřejmě v noci a celou dobu to určitě nechladilo naplno jako při kratších jízdách. Kdyby bylo uvedeno o litr víc, věřil bych tomu. Tohle je ale spotřeba starých TDI...

Ale k vlastní číslům - trasa 700km, 70% dálnice s tempomatem na 145km/h, 20% rozšířená první třída kolem 120-130km/h přerušená pár vesnicema, zbytek stoupání do kopce po serpentinách. S jedním tankováním 702km za 6,5h bez dalších zastávek.

EDIT: zapomněl jsem napsat spotřebu (250kg živé váhy, malá bečka, harmonika a další nástroje.. ) - tam 8,1l/100km, zpátky 7,8l/100km

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...