Listopad 28, 20231 r Jo, prodejce mi říkal že už mají homologaci i pro mHEV, každopádně s homologacemi souvisí i příplatková výbava. A Německonjenholt větší a důležitější trh.
Listopad 28, 20231 r Ale homologace se nedělá v každé zemi zvlášť. Jednu dobu se dělala homologace v Anglii pro celou EU, ale nevím, jak je to teď.
Listopad 29, 20231 r Zajímavý pohled na design nového Superbu... Trochu m mluví z duše: Slavný designér strhal novou Škodu Superb. Mluví o extrémním zklamání a mizerné práci, která uspokojí jen účetní | Autoforum.cz
Listopad 29, 20231 r Nevím, jestli už jste viděli druhou verzi Kokodáka, ale to je teprve humus. Absolutně to nemá jakýkoli charakter, je to naprosto bezpohlavní. Ve své době rozteklé Hundaje, Roomster, druhá generace Meganu - kontroverzní auta, která byla jaká chtěla, ale byla aspoň nějaká. Toto jsou aerodynamicky zakulacená nic. Prostě nula. A abych nebyl úplně negativní, Passat dopadl ještě mnohem hůř. To je trochu víc oteklý Golf. Upraveno Listopad 29, 20231 r od bojler
Prosinec 1, 20231 r Tak se už sériově vyrábí: https://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2023-12-01-skoda-zahajuje-v-bratislave-vyrobu-zcela-noveho-superbu
Prosinec 1, 20231 r Ano, je zaujimave, ze kombik sa bude chvilu vyrabat subezne trojkovy aj stvorkovy, kdezto stary liftback sa uz davnejsie prestal vyrabat a novy sa zacne az o pol roka. Dnes tam v hale mali okrem ineho aj plug-in hybrid, ale oficialne pride az o rok. https://www.mojelektromobil.sk/nova-skoda-superb-z-bratislavy/ Dal som tam vlastne fotky, nebudu tak vyumelkovane ako oficialne z tlacovky 🙂 Inak ale to auto je krasne spravene. Hlavne tie materialy v interieri su paradne, s trojkou neporovnatelne. Aj tie predseriove auta su spickovo spracovane. A je to prvy Superb ktory ma fakt pohodlne zadne sedacky. Ja teda nevidim najmensi dovod kupovat Passat, novy Superb je proste lepsi. Upraveno Prosinec 1, 20231 r od Tomino Men.
Prosinec 2, 20231 r Oba modely,aj Passat,aj Superb som mal moznost sledovat od prveho momentu ich zrodu a osobne som bol od prveho momentu nakloneny viac k Superbu,mozno aj preto,ze som 2 kusy predchadzajucej generacie vlastnil a bol s nimi velmi spokojny. Ale v tejto rovine to je u mna iba co sa exterieru tyka,aj to nie uz az tak vyrazne .Pre mna osobne Superb hlavne v interiery zaspal...zostal rovnaky,nikam sa neposunul.V tomto vidim u Passatu neskutocny posun vpred,asi az niekam k interieru Touarega....Tak isto aj svetelny podpis prednej a zadnej casti auta je u Passatu ovele sviezejsi a modernejsi...super bolo mat tie auta vedla seba a moznost si do nich viackrat presadnut a okuknut ich exterier zo vsetkych stran....v tomto je Skodovka ozaj chudobny pribuzni a to bol prevedenie L&K v porovnani s R line...ale ano,Superb bude mat v ponuke ovele krajsie kolesa.....
Leden 6, 20241 r Naživo vypadá ještě lépe, hlavně při pohledu zepředu. Jsem zvědav jak bude vypadat varianta Sportline (dokonce probleskla i zpráva o verzi RS, ale to by bylo asi velké překvapení).
Leden 6, 20241 r Mě trochu zarazil nápis Škoda na víku kufru - přijde mi, že je matný, zblízka to vypadá dost lacině. Grafika zadních světel.
Leden 6, 20241 r Však ano, nová Škodovka už nemá mít chromové prvky ale takový ten mat jak tam vidíš...
Leden 7, 20241 r Co jsem měl možnost vidět, tak opravdu se chrom z S4 prakticky vytratil. Zůstal jen částečně ve světlech (a na středových znacích disků?). Jestli už ten trend dechromu v tomhle nezašel moc daleko. Když se třeba Dacia zbavila chromových nápisů a znaků, tam to jaksi dává smysl. U "luxusní" limuzíny jako je S4, mi tam ten chrom třeba zrovna v provedení L&K dost chybí a vypadá to pro mě tak nějak zvláštně lacině. Jinak musím říct, že liftback je za mě povedenější než kombík. Možná je to díky tomu, že nesdílí tolik karoserie s jen kombíkovým Passatem. 🤔
Leden 7, 20241 r Superb 4, který byl vystavený na e-salonu měl asi tím pádem ještě starý volant, protože pokud správně vidím dle mých fotek, tak S4 má volant se starým chromovým logem, ale Kodiaq 2 už má dechrom. Na fotkách od @stanmar je vidět, že už i Superb má dechrom logo. Trošku takové srandovní. Mimochodem, nechápu proč zase všechny prezentační auta nemají asistovanou jízdu, ale mají tam záslepku na volantu. I nový Enyaq L&K při prezentačních jízdách nebyl asistovanou jízdou vybaven. To vypadá, že problémy spojené s asistovanou jízdou nejsou stále úplně vyřešeny...
Leden 12, 20241 r V 29. 11. 2023 na 9:28, Mariacek napsal: Zajímavý pohled na design nového Superbu... Trochu m mluví z duše: Slavný designér strhal novou Škodu Superb. Mluví o extrémním zklamání a mizerné práci, která uspokojí jen účetní | Autoforum.cz Musím súhlasiť. Koncern ide do veľkej stoky a Passat B9 je toho o kúsok väčším dôkazom ako Superb 4. A tie pozitívne body má Sperb 4 aspoň za Smartdials, lepšie sedadlá, uvidí sa čo nové DCC. Ale tie negatíva sú fatálne. Interiér totálna katastrofa Tie zvyslé linky na palubovke vo mne iritujú starú Daciu 1300 z osemdesiatich rokov samozrejme nesmie chýbať dementný tablet. Exteriér nič moc ku Kabáňovi má na míľe ďaleko. Bola dobrá voľba ísť do jedného z posledných 3. Superbov ešte mi nejaký čas vydrží a potom asi pá pá koncern. Rozvod po skoro 30 tich rokoch. Diess sa chcel opičiť po digitálnom potrate menom Tesla a "podarilo sa". Ja ale chcem auto a nie potrat.
Leden 15, 20241 r Podle škodovácké designerky "dark chrome", podle mě laciný lakovaný plast je jeden z důvodů, proč jsem objednal ještě jednou SIII a nepočkal ani na SIV, ani na Kodiaq II.
Leden 15, 20241 r Za mě se toho chromu měli zbavit třeba výměnou za černé lesklé doplňky jako má Sportline nebo Monte Carlo. Sice by tak tyto výbavy přišly částečně o svou vizuální výjimečnost, ale pořád by měly spoilery, jiný volant, sedadla... Tohle se mi osobně vůbec nelíbí a většině lidí z mého okolí taky ne. Možná matný broušený hliník by byl lepší?
Leden 16, 20241 r Podle mě je to tím, že designérka je hodně mladá, uznávající nové trendy. Moc mladých si ale Superba dovolit nemůže, kupují si jej spíše "starší konzervy" :-) Nicméně je to Škodovka, bude se prodávat i tak...
Leden 16, 20241 r V 7. 1. 2024 na 16:13, Horza napsal: Superb 4, který byl vystavený na e-salonu měl asi tím pádem ještě starý volant, protože pokud správně vidím dle mých fotek, tak S4 má volant se starým chromovým logem, ale Kodiaq 2 už má dechrom. Na fotkách od @stanmar je vidět, že už i Superb má dechrom logo. Trošku takové srandovní. Mimochodem, nechápu proč zase všechny prezentační auta nemají asistovanou jízdu, ale mají tam záslepku na volantu. I nový Enyaq L&K při prezentačních jízdách nebyl asistovanou jízdou vybaven. To vypadá, že problémy spojené s asistovanou jízdou nejsou stále úplně vyřešeny... K čemi že je dobrá ta asiatovaná jízda? To zní jako asistovaná reprodukce. Až budu chtít asistovanou jízdu, pojedu autobusem, ne?
Leden 16, 20241 r @Clerfayt Záleží, kde a jak je auto provozováno. Například při celonočních přesunech (např. Rakouskem) je za mě tato asistence užitečná. Pro mě největší přínos asistované jízdy je shopnost adaptivního vedení v jízdním pruhu, protože klasický lane assist to v dnešních modelech již neumí a ono například otevření 1,5 litrové lahve plus pití za jízdy bez adaptivního vedení v jízdním pruhu není úplně pohodlné a bezpečné.
Leden 17, 20241 r Travel Assist je super vec, ja tom mám zapnuté prakticky takmer stále, nakoľko so Superbom jazdím väčšinou mimo mesta. A nie preto je to dobré, že by som nevedel udržať auto v jazdnom pruhu, ale na diaľnici aj na okreskách (ak nie sú moc ostré) to pekne drží auto v jazdnom pruhu, pri dlhých cestách je to to veľmi pohodlné v spojení s adaptívnym tempomatom. Jednoducho je veľký rozdiel, či sa musím na X hodinovej ceste v kuse sústrediť na 110 %, alebo či auto ide vlastne samo a ja iba sledujem to, čo sa deje okolo auta. Človeka taká cesta potom menej unavuje a pri dlhých presunoch tento systém fakt pomáha. Mne osobne z toho chýba už iba funkcia automatického predbiehania na diaľnici, alebo aspoň nejaké to upozornenie, že napr. do 2 sekúnd dôjde k ubratiu plynu/brzdeniu (podľa režimu ACC) pri dobiehaní pomalšieho vozidla, aby jazda bola maximálne plynulá. Ďalšia vec je potom bezpečnosť ktorú pridáva tento systém. Ak by človek na nejakej diaľnici aj zadriemal, auto stále ide rovno v strede jazdného pruhu (žiaden ping-pong od čiary k čiare) a udržuje aj vzdialenosť, takže teoreticky by sa nič nemalo stať až kým nezapíska niektorý alarm (držanie volantu, alebo "kávová prestávka"). Nakoľko ja som počas svojho pôsobenia za volantom dostal mikrospánok už 2x (našťastie vždy bez následkov) a svokor kvôli mikrospánku už minimálne raz rozbil aj (nové) auto, lebo bol taký "múdry", že si vypol udržovanie v jazdných pruhoch, veď nech mu to nezasahuje do šoférovania, tak dobre viem, že aký užitočný vie byť takýto systém.
Leden 17, 20241 r @e1. je to trochu mimo tema takze bych tu tim dlouho neplevelil ale mohlo by te zajimat toto https://www.comma.ai/openpilot podporuje to koncernova auta udajne to dokaze asistovane jezdit v radech hodin a melo by to umet i samo menit jizdni pruhy. Instalace se taky nezda moc slozita. Samozrejme v prvni rade je za rizeni vzdy zodpovedny samotny ridic!
Leden 17, 20241 r A tímto končím debatu o zbytečnosti/nezbytnosti asistenčních systémů. Tohle se dávno řeší jinde a je to již omleto ze všech stran.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.