Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím,

 

dnes jsem si byl vyzkoušet u jednoho Škoda Dealera Scalu z programu ŠkodaPlus. Při testovací jízdě jsem si všimnul, že když pustím volant tak se sice srovná, ale auto mírně stáčí do prava. Rovněž při jízdě je nutné malinko držet natočený volant abych jel rovně. Přijde mi, že je to na skoro nové auto docela divné. Přečetl jsem si pár topiců a vypadá to, že táhnutí doprava je celkem běžný problém a někomu nepomohla ani 3x dělaná geometrie. 

 

Prodejce mi nabídl, že když si to pořídím tak udělají geometrii na svoje náklady. Historie ja jasná, Cebia čistá. Prodejce byl celkem seriózní. 

 

Co si o tom myslíte, je rozumné se toho bát? Stalo se vám to třeba u vaší Scaly? Pomůže geometrie nebo je lepší hledat dál? Je pravda, že výběr je poměrně bohatý. 

Editováno: , autor: Kubis66
Vloženo (editace)

Vidíš to je pravda, bohužel mě to v tu chvíli nenapadlo zkontrolovat... Ale neřval/svítil by potom senzor tlaku v pneu?

Editováno: , autor: Kubis66
Vloženo

Senzor tlaku tam není, Škodovka to má dělané přes snímání otáček kol, jinak já poznám  na volantu rozdíl tlaků 0,1-0,15baru,

každé auto se chová jinak, i dvě úplně stejné oktávky cítíš rozdílně.

Vloženo

Ok. No v téhle cenové kategorii je na výběr dost, tak si jich ještě asi pár projedu. 
 

Asi mi nedává smysl brát něco s poměrně patrnou “úchylkou” a riskovat, že seřízení geometrie nepomůže.
 

Je mi jasný, že u každého auta se dřív nebo později něco objeví, ale nechci s tím vyjíždět už od dealera.

Vloženo

Pro kontrolu správného tlaku v pneu na všech čtyřech kolech doporučuji ČS Mol ve Kbelské, 190 00 Praha 9. Je tam totiž plně digitální a automatizovaný systém. Stačí zvolit požadovaný tlak a systém automaticky upustí nebo přifoukne :D. Funguje to dokonale a při správné Geo a vyvážení kol mám konečně na služebním i soukromém voze volant rovně :D

Vloženo

Pri kúpe novej  cestou z predajne som tiež riešil ťahanie do prava. Po telefonáte s predajcom som šiel hneď do prvého ŠA servisu a tam mi urobili geometriu a bolo ok . Takže asi to majú dobré kontrolované na predaji.

Vloženo

Nakonec mi volali, že na autě byla udělaná geometrie a jestli chci tak si to můžeme ještě projet. Jelo to už parádně. Tak jsem do toho nakonec šel :) ujeto jen pár set kilometrů, ale zatím spokojenost. 

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Zdravím, mám ted nove Scalu z roku 23. najeto necelých 10 tisíc, a mám úplně stejný problém, při narovnáni volantu auto maličko táhne doprava, abych jel rovně musím mít volant cca 5 stupnů doleva, chtěl bych se zeptat jestli jste tento problém nějak vyřešili? dočetl jsem se že to asi řešení nemá, v říjnu až se bude přezouvat tak se udělá komplet geometrie, a pokud se tento problém nevyřeší, což vypadá ze asi ne, podle toho co jsem se v teto diskusi dozvěděl tak si budu muset odvyknout sledovat volant, dík moc za případnou odpověď ! 

Vloženo

@ad_mko_ Ahoj, příspěvek jsem přesunul ze sekce Kodiaq do existujícího tématu o stejném problému v sekci Scala.

Přece jen ten podvozek úplně stejný není, tak bude stejně přínosnější, pročíst si tohle téma a případně v něm pokračovat.

Vloženo

Mne tiež ťahalo a geometria to vyriešila. Ostal už len mierne natočený volant a ten sa dá vyrovnat ako tu opisoval jeden pan nejakým prípravkom ale to asi v Skode nevedia alebo nechcú vedieť. Ale po geometrii auto ide rovno.

Vloženo

Natočenie volantu sa nevyrovnáva prípravkom :)

Volant sa pri nastavovaní geometrie fixuje v rovnej polohe prípravkom.

Ja som písal, že ten prípravok čo má škoda sa opiera o čalúnenie sedačky a nie do podlahy a preto ten kto nastaví s tým prípravkom rovno volant je frajer!

Vloženo (editace)

Jak to že to nejde?? Vždyť je to úplně jednoduché. Když máš volant rovně, tak auto jede doprava, tak je třeba spojovací tyče řízení na levé straně zkrátit a na pravé straně o stejný kus prodloužit. Metodou pokus - omyl, dokud nebude volat tak jak chceš. Hlavně si nepoplést směry otáčení a dávat pozor, abys na jedné straně prodlužoval a o stejný kus na druhé zkracoval.

 

viz 

 

Editováno: , autor: McMatej
Vloženo (editace)

Někdy pomůže mezi sebou vyměnit pravé kolo s levým.

Neboli pneumatiky na přední nápravě nemají stejný valivý odpor a pak to táhne ke straně.

Editováno: , autor: roman63

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...