Přejít na obsah

Zásuvka 12V


Kokeš

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Dobrý den, měl bych dotaz, zda někdo nevíte jak je zapojena cigaretová zásuvka a jestli je aktivní i po delší době. Jde mi o udržování baterie, kde se udržovací proud vede skrz právě cigaretovou zásuvku. Takže: může jít proud opačným směrem, není tam nějaký odpor? a druhá věc: neodpojuje se jako většina elektroniky v režimu klidu? (po cca 30minutách) díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zásuvka je zapojena následujícím způsobem: z plusu baterky přes 110A pojistku na baterce do interieru, pak do pojistkového boxu, přes pojistku SB42 (15A) do zásuvky, mínus klasicky ukostřen. Takže prakticky je na zásuvce pořád napětí a obvod je chráněn pouze pojistkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Velmi se omlouvám za pozdní odpověď, žel času nebylo mnoho.

Vaše rada mi pomohla, zásuvka cigaretového zapalovače je už na jiné pojistce, za což vám děkuji.

Samozřejmě toto řešení doporučuji všem, kteří mají podobný "problém".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, neda sa mi neopytat na dovod preco to chces mat vypnute. Ja som naopak u inych aut riesil "problem" ako to mat stale pripojene. napr. ked som nabijal telefon tak mi to pri kazdom vypnuti kluca prestalo nabijat...

Přesně tak pokud potřebuješ mít cokoliv zapnuté jako nabíječka telefonu,notebuku, nebo montážní lampička,autolednička tak bez nutnosti zapínání zapalování.Je to dobrý a taky mi to tak vyhovuje.:palec2:

Je to vše o individuálních potřebách - nejdřív jsem tak řešil právě dobíjení telefonu s nabíječkou (a přiznejme si, která z dnes prodávaných to umí), která se nevypínala, takže krom otravné diody (problém řešitelný lehce) trpěla i baterie vozidla. Poté, co jsem aktivní držák vyřešil přímým napojením na pojistkovou skříň používám cigaretovou zástrčku pro napájení vyhřívaných podušek (návleky na sedačky) - samozřejmě, je to sezónní záležitost, ale možná právě proto.

Všeobecně se jedná o funkčnost, kdy nechci zařízení s trvalým i když malým odběrem vypojovat při každém opuštění vozidla. Je to podobné řešení starších autorádií, kdy na napájecích konektorech byla odbočka pro trvalé napájení a napájení pouze při zapnuté spínací skříňce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo u OI to bylo vypnutelné pojistkou. U OII to je jinak. Nechápu co máš tím na mysli... pod trvalým malým odběrem?

Vždyť když nemáš spotřebič, tak v obvodě je I=0A a tím i spotřeba je nulová :prc:

No a jestli myslíš jako odběr té diody... tak ten je v řádu mA.

Mě to naopak plně vyhovuje a jsem za to rád (na navigaci).

I za 2. zásuvku pod proudem v kufru (mám na ní třeba kompresorek) :palec2:

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

čaute hoši,

O nefunkčnej zasuvke v O1 som sa uz docital dost, ale temu s O2 som nejak nenasiel. Mam poskodeny zapalovac, tak som trosku experimentova zasunut ho viac, menej, atd. Vysledok bol neuspesny, cigaretu som si nezapalil a navyse mi prestala fungovat zasuvka. V prvom rade som prezrel poistku, ale ta je v poriadku. Vymenil som ju, ze keby nahodou a stale nic. Poradte mi prosim, kde by este mohol byt problem.

Ďakujem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zásuvky by měla jít i při vypnutém zapalování... Jinak mě taky nešla a bylo to pojistkou, podívej se jestli ses díval na správnou, jsou tam dvě jedna označená jako 12V v kolečku, to je zásuvka v kufru (combi) a pak kolečko a uvnitř cigareta a to je v autě. Ale pokud to není tím, tak to bude chtít asi rozebrat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze opat som prekontroloval poistky a ozaj to bolo sposobene prepalenou poistkou. Predtym som ju pozeral z opacnej strany. Škoda (Simly clever), ze som najprv rozobral cely stredovy tunel a az potom pozeral poistky, ci som sa nesekol :D No nic, aspon budem nabuduce vediet, ako sa to rozobera.

Dakujem za rychle rady!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravim, potřebuju poradit ohledne zasuvky 12 V. Daval sem do svoji OII (před Faceliftem) jumbobox, naneštěští je ten jumbobox z OII Facelift. Co čert nechtěl, koncovka zasuvky je jina než u moji starší OII, z toho duvodu mi nijak nefunguje ,nemužu ji propojit no. Už sem si zásuvku se zapalovačem koupil novou a chtěl bych to vyměnit. Problem akorat je ten, že mi to nijak nejde, vůbec z jumboboxu nemuužu nijak tu zasuvku vycvaknout. Nedělal jste to už někdo nekdy? popř. nejakou chytrou radu, jak by to šlo vyměnit. Diky moc za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...