Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

Toto je už víc než rok zdarma i n www.pc-autodiagnostika.cz

  • Autor

No jo, jenomže ten program co tam mají má několik zásadních nevýhod.

Zaprvé dost často nefunguje.

Zadruhé je to image která se musí vypálit na CDčko a potom se z ní nabootuje linux a pod tím se terpve spustí program.

Ovládání otřesné.

Zatřetí - největší problém - nechodí to s USB kabelama. Takže pokud člověk nemá sériový port nebo drahý převodník, tak je nahranej.

Ten prográmek z motordiagu je podstatně komfortnější. Chodí to pod windows, nainstaluje se to raz dva a je to user friendly. A navíc chodí jak ze sériovýma, tak s USB kabelama... Taky vypadá na úrovni.

Mimochodem, ten prorámek ve spolupráci s tebou jmenovanou firmou vzniknul :-)

Mají to hned v úvodní obrazovce programu.

Takže asi i oni věděli proč chtějí něco jiného...

Upraveno od vistaman

Může mi někdo dovysvětlit, jak ten program spojit s autem?

Předpokládám že je nějaký kabel který propojí auto s pc, co to stojí, kde se to dá sehnat a jak se tomu říká?

Může mi někdo dovysvětlit, jak ten program spojit s autem?

Předpokládám že je nějaký kabel který propojí auto s pc, co to stojí, kde se to dá sehnat a jak se tomu říká?

Kabel je stejný jako se používá na diagnostiku pomocí programu VAG-COM. Kabely se označují jako K-COM, KL nebo KKL a mohou být k připojení do seriového portu počítače (COM) nebo do USB. Vyplatí se připlatit nějakou tu stokorunu a koupit kvalitní kabel od dobré firmy, než se zlobit a riskovat problémy s dovezenými bastly z polska.

Nejlepší jsou zřejmě OBD kabely z www.motordiag.cz , protože na nich je program přímo odladěn a navíc je o nich známo, že jsou fakt dobré:

do seriového portu:

FAST K-COM KKL

http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/020

nebo do USB:

FAST KKL USB

http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/010

Jak říkám, výhodou je, že kabel můžeš nadále používat i s jiným softwarem jako je např. VAG-COM, VWTool, apod., takže se rohodně zaplatí.

Asi hloupá otázka, ale raději se zeptam, nesmaže ten program chiptuning, kdyz to da do tovarniho nastaveni?

Asi hloupá otázka, ale raději se zeptam, nesmaže ten program chiptuning, kdyz to da do tovarniho nastaveni?

Chiptuning to nesmaže, a to jednak protože ten není v paměti eeprom (provozní data), nýbrž v jiné paměti - flash (firmware).

Paměť flash navíc ve Felicii nelze přepisovat po kabelu. Paměťový čip se musí kvůli změně obsahu vypájet a naprogramovat v programátoru a pak zase dát zpět do jednotky. Proto se musí kvůli chiptuningu Felicie vyndávat jednotka.

Takže se nemusíš ničeho bát. Klidně vyčisti na tvém MPI škrtící klapku, nech MSM udělat reset a pak následně pouze proveď normálně základní nastavení klapky v kanálu 098. MSM tě vším provede, není třeba se obávat ;)

Asi hloupá otázka, ale raději se zeptam, nesmaže ten program chiptuning, kdyz to da do tovarniho nastaveni?

Chiptuning to nesmaže, a to jednak protože ten není v paměti eeprom (provozní data), nýbrž v jiné paměti - flash (firmware).

Paměť flash navíc ve Felicii nelze přepisovat po kabelu. Paměťový čip se musí kvůli změně obsahu vypájet a naprogramovat v programátoru a pak zase dát zpět do jednotky. Proto se musí kvůli chiptuningu Felicie vyndávat jednotka.

Takže se nemusíš ničeho bát. Klidně vyčisti na tvém MPI škrtící klapku, nech MSM udělat reset a pak následně pouze proveď normálně základní nastavení klapky v kanálu 098. MSM tě vším provede, není třeba se obávat ;)

Fajn, díky za potvrzení :-)

Narazil jsem na problem s jednou Felicii 1.3 40kW r.v.2000

Nahlásilo mi to chybu pří provádění funkce FAKTORY RESET,...něco se zapisem nebo čtením bytu a nakonec program cely spadnul. Naštěstí to nic asi nepoškodilo, anevymazalo se nejspíše nic.

Máte někdo zkušenost nebo radu, co je spatne?

  • 4 týdny později...

Ahojte chlapi,

mozem to použit tento program z www.motordiag.sk aj ked mam feliciu 1,6MPi je tam totiž písané ze je to pre 1,3MPi. ale podla mna by to mohlo ist nie,? ved jednotky su rovnake SIMONS.

Ja som cistil skrtiacu klapku a volnobeh v pohode ako pred tym 750ot/min , ale ta klapka ked je motor zohraty a nepridavam plyn tak "cvaka" resp. sa rychle trosicku otvara a zatvara. je to normalne?? pred tym mi to myslim nerobilo.

dik s pozdravom

  • 1 měsíc později...

Ahoj.

Chlapi vyresi mi tento program i to ze obcas auto zdechne na krizovatce.Volnobeh neni nijak zvyseny ale auto dost neprabvidelne drzi volnobeh..jako by se obcas hadal ten volnobeh.Menil jsem tesneni pod sacim potrubim.

za odpoved moc diky

  • 1 měsíc později...
Ahoj.

Chlapi vyresi mi tento program i to ze obcas auto zdechne na krizovatce.Volnobeh neni nijak zvyseny ale auto dost neprabvidelne drzi volnobeh..jako by se obcas hadal ten volnobeh.Menil jsem tesneni pod sacim potrubim.

za odpoved moc diky

Ano mal som to iste ,no po vyčisteni klapky, musi sa vybrať von a poriadne prečistiť nie len sprejom a opeť nastaviť riad.jednotka a volnobeh.Teraz mi volnobeh krasne drži na necelych 800 otačkach.Servis mich chcel meniť celu klapku a cena klapky je okolo 4000Sk .
  • 4 měsíce později...
Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

Ešte by mali vyriešiť kompatybilitu s WIN 2000,XP a vyššie lebo funguje do max.WIN 98

s programem motordiag od spolecnosti autocomsoft jsem us nekolikrat resetoval ridici jednotky na feldach a vzdy fungoval bez problemu.otacky po resetu jednotky jsou kolem 650 a drzej v klidu.muzu jej doporucit funguje i pod win XP home a mileniem.pokud je nekdo z okoli kojetina(okres prerov) tak muzu provest reset jednotky na aute,popripade i vycisteni klapky a vse kolem teho.

Upraveno od krejajiri

  • 4 měsíce později...

Zdravím, mám problém s klapkou a už fakt nevím kam sáhnout, mám 1.6 Magneti-Marelli a startuje jen se sešlápnutým plynem a nedrží volnoběh na Vag-u mě to nevykazuje chybu, jenom jsem si všimnul že když motor už chcípe tak by se měla pootevřít klapka a ta se ani nehne má furt 10,9° ale klapku jsem měl venku a proměřoval,potenciometry jsou dobrý a mají plynulý chod a servomotorek je taky ok po připojeni 12V normálně chodí,kabely jsem prozvonil, vyčistil a prostříkal tak chci zkusit ještě vyresetovat ŘJ našel jsem tento program ale nevím jestli jde použít i na 1.6 Magneti-Marelli,prosím nevíte někdo ?.

na 1.6 to nepotrebujes ,tento program resi chybu na 1.3MPI (SIMOS 2) kde se nastaveni klapky nepodari vlivem SW chyby v jednotce,proto ten program pristoupi primo do pameti a udela zakl.nastaveni.

pro tvuj motor pouzij klasicke nastaveni pres Vag - smazat adaptace - nastavit klapku.

  • 1 měsíc později...

Tak jsem vyměnil klapku za prokazatelně novou a držela mě volnoběh tak kolem 2000 tak jsem zajel na VAG že uděláme základní nastavení klapky ale klapka nereagovala, je to vůbec možné ? Kde by mohla být ještě chyba,pls.

aj SuperVag to vie nadstavit....

post-13562-1210020125_thumb.jpg

  • 1 měsíc později...

Zdar hosi mam ten samejproblem - vycisteni skrtici klapky - nasledne volnobech je na 2000 az 2500ot/min, nevite o nekom z Prahy kdo makabel a hodil by mi to do normalu? (xid@seznam.cz) Dik

  • 2 týdny později...
Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

AHOJ PROSÍM TĚ A KDYŽ MÁM 1.6 Mpi A MÁM NÍZKÉ VOLNOBĚŽNÉ OT. DAJÍ SE OPRAVIT TAKÉ TÍMTO PROGRAMEM??? DÍKY

  • 4 týdny později...
Zdravím, mám problém s klapkou a už fakt nevím kam sáhnout, mám 1.6 Magneti-Marelli a startuje jen se sešlápnutým plynem a nedrží volnoběh na Vag-u mě to nevykazuje chybu, jenom jsem si všimnul že když motor už chcípe tak by se měla pootevřít klapka a ta se ani nehne má furt 10,9° ale klapku jsem měl venku a proměřoval,potenciometry jsou dobrý a mají plynulý chod a servomotorek je taky ok po připojeni 12V normálně chodí,kabely jsem prozvonil, vyčistil a prostříkal tak chci zkusit ještě vyresetovat ŘJ našel jsem tento program ale nevím jestli jde použít i na 1.6 Magneti-Marelli,prosím nevíte někdo ?.

Jaký hodnoty jsi naměřil u potenciometru? Jak jsi odzkoušel motorek resp. jak ses k němu připojil?

  • 11 měsíců později...

Zdar chlapi, mam problem s klapou na jedne 1,3MPi. Provedli jsme vycisteni a prizpusobeni. Dokonce reset tim programem co se bootuje s CD, ale po vycisteni mi klapka zustava viset. Pro predstavu: Nastartuju a je tam 2000rpm pote prudce slapnu na plyn ale hned jej pustim. Volnobeh OK 800rpm. Nebo jedu s nohou na plynu a kdyz ten plyn pustim normalne (ne prudce) tak opet otacky zustavaji viset na 2000rpm. Co ted rozebrat cele a promazat nebo neco jineho ??

Problem opraven.

Porgram, ktery bootuje s CD nebyl schopen vymazat adaptacni hodnoty. SW od motordiagu to provedl a uz auti jezdi jak ma.

  • 2 týdny později...

Tiez som pouzil soft od motordiag a vsetko OK. Komunikoval som cez kabel fast KKL 304 (usb). :palec2:

  • 2 měsíce později...

Zdar kluci, tak ten samý problém u feldy, program jsem stahnul, nainstaloval - i ve Vistě funguje a po resetu krásných 800 a motor běží jako za mlada. :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.