Přejít na obsah

Program na opravu volnoběhu konečně k dispozici


vistaman

Doporučené příspěvky

Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, jenomže ten program co tam mají má několik zásadních nevýhod.

Zaprvé dost často nefunguje.

Zadruhé je to image která se musí vypálit na CDčko a potom se z ní nabootuje linux a pod tím se terpve spustí program.

Ovládání otřesné.

Zatřetí - největší problém - nechodí to s USB kabelama. Takže pokud člověk nemá sériový port nebo drahý převodník, tak je nahranej.

Ten prográmek z motordiagu je podstatně komfortnější. Chodí to pod windows, nainstaluje se to raz dva a je to user friendly. A navíc chodí jak ze sériovýma, tak s USB kabelama... Taky vypadá na úrovni.

Mimochodem, ten prorámek ve spolupráci s tebou jmenovanou firmou vzniknul :-)

Mají to hned v úvodní obrazovce programu.

Takže asi i oni věděli proč chtějí něco jiného...

Editováno: , autor: vistaman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může mi někdo dovysvětlit, jak ten program spojit s autem?

Předpokládám že je nějaký kabel který propojí auto s pc, co to stojí, kde se to dá sehnat a jak se tomu říká?

Kabel je stejný jako se používá na diagnostiku pomocí programu VAG-COM. Kabely se označují jako K-COM, KL nebo KKL a mohou být k připojení do seriového portu počítače (COM) nebo do USB. Vyplatí se připlatit nějakou tu stokorunu a koupit kvalitní kabel od dobré firmy, než se zlobit a riskovat problémy s dovezenými bastly z polska.

Nejlepší jsou zřejmě OBD kabely z www.motordiag.cz , protože na nich je program přímo odladěn a navíc je o nich známo, že jsou fakt dobré:

do seriového portu:

FAST K-COM KKL

http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/020

nebo do USB:

FAST KKL USB

http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/010

Jak říkám, výhodou je, že kabel můžeš nadále používat i s jiným softwarem jako je např. VAG-COM, VWTool, apod., takže se rohodně zaplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi hloupá otázka, ale raději se zeptam, nesmaže ten program chiptuning, kdyz to da do tovarniho nastaveni?

Chiptuning to nesmaže, a to jednak protože ten není v paměti eeprom (provozní data), nýbrž v jiné paměti - flash (firmware).

Paměť flash navíc ve Felicii nelze přepisovat po kabelu. Paměťový čip se musí kvůli změně obsahu vypájet a naprogramovat v programátoru a pak zase dát zpět do jednotky. Proto se musí kvůli chiptuningu Felicie vyndávat jednotka.

Takže se nemusíš ničeho bát. Klidně vyčisti na tvém MPI škrtící klapku, nech MSM udělat reset a pak následně pouze proveď normálně základní nastavení klapky v kanálu 098. MSM tě vším provede, není třeba se obávat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi hloupá otázka, ale raději se zeptam, nesmaže ten program chiptuning, kdyz to da do tovarniho nastaveni?

Chiptuning to nesmaže, a to jednak protože ten není v paměti eeprom (provozní data), nýbrž v jiné paměti - flash (firmware).

Paměť flash navíc ve Felicii nelze přepisovat po kabelu. Paměťový čip se musí kvůli změně obsahu vypájet a naprogramovat v programátoru a pak zase dát zpět do jednotky. Proto se musí kvůli chiptuningu Felicie vyndávat jednotka.

Takže se nemusíš ničeho bát. Klidně vyčisti na tvém MPI škrtící klapku, nech MSM udělat reset a pak následně pouze proveď normálně základní nastavení klapky v kanálu 098. MSM tě vším provede, není třeba se obávat ;)

Fajn, díky za potvrzení :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Narazil jsem na problem s jednou Felicii 1.3 40kW r.v.2000

Nahlásilo mi to chybu pří provádění funkce FAKTORY RESET,...něco se zapisem nebo čtením bytu a nakonec program cely spadnul. Naštěstí to nic asi nepoškodilo, anevymazalo se nejspíše nic.

Máte někdo zkušenost nebo radu, co je spatne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte chlapi,

mozem to použit tento program z www.motordiag.sk aj ked mam feliciu 1,6MPi je tam totiž písané ze je to pre 1,3MPi. ale podla mna by to mohlo ist nie,? ved jednotky su rovnake SIMONS.

Ja som cistil skrtiacu klapku a volnobeh v pohode ako pred tym 750ot/min , ale ta klapka ked je motor zohraty a nepridavam plyn tak "cvaka" resp. sa rychle trosicku otvara a zatvara. je to normalne?? pred tym mi to myslim nerobilo.

dik s pozdravom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
Ahoj.

Chlapi vyresi mi tento program i to ze obcas auto zdechne na krizovatce.Volnobeh neni nijak zvyseny ale auto dost neprabvidelne drzi volnobeh..jako by se obcas hadal ten volnobeh.Menil jsem tesneni pod sacim potrubim.

za odpoved moc diky

Ano mal som to iste ,no po vyčisteni klapky, musi sa vybrať von a poriadne prečistiť nie len sprejom a opeť nastaviť riad.jednotka a volnobeh.Teraz mi volnobeh krasne drži na necelych 800 otačkach.Servis mich chcel meniť celu klapku a cena klapky je okolo 4000Sk .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

Ešte by mali vyriešiť kompatybilitu s WIN 2000,XP a vyššie lebo funguje do max.WIN 98

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s programem motordiag od spolecnosti autocomsoft jsem us nekolikrat resetoval ridici jednotky na feldach a vzdy fungoval bez problemu.otacky po resetu jednotky jsou kolem 650 a drzej v klidu.muzu jej doporucit funguje i pod win XP home a mileniem.pokud je nekdo z okoli kojetina(okres prerov) tak muzu provest reset jednotky na aute,popripade i vycisteni klapky a vse kolem teho.

Editováno: , autor: krejajiri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, mám problém s klapkou a už fakt nevím kam sáhnout, mám 1.6 Magneti-Marelli a startuje jen se sešlápnutým plynem a nedrží volnoběh na Vag-u mě to nevykazuje chybu, jenom jsem si všimnul že když motor už chcípe tak by se měla pootevřít klapka a ta se ani nehne má furt 10,9° ale klapku jsem měl venku a proměřoval,potenciometry jsou dobrý a mají plynulý chod a servomotorek je taky ok po připojeni 12V normálně chodí,kabely jsem prozvonil, vyčistil a prostříkal tak chci zkusit ještě vyresetovat ŘJ našel jsem tento program ale nevím jestli jde použít i na 1.6 Magneti-Marelli,prosím nevíte někdo ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na 1.6 to nepotrebujes ,tento program resi chybu na 1.3MPI (SIMOS 2) kde se nastaveni klapky nepodari vlivem SW chyby v jednotce,proto ten program pristoupi primo do pameti a udela zakl.nastaveni.

pro tvuj motor pouzij klasicke nastaveni pres Vag - smazat adaptace - nastavit klapku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
Na motordiagu dali ke stažení zadarmo program na řešení problémů s volnoběhem na MPi-čkách po vyčištění nebo výměne škrtící klapky.

Dá se to stáhnout tady:

www.motordiag.cz/msm

Jmenuje se to Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager a zdá se, že to funguje spolehlivě a hlavně je to zadarmo.

Napište jak jste s tím poříili vy. Já to zkoušel a skutečně to zabralo. Po vyčisštění škrtící klapky vylítly otáčky na volnoběh nahoru a když jsem to projel tím programem tak zase spadly do normálu. Je to o dost lepší než si tam nechat dát novou jednotku jak to nabízej v autorizovanejch servisech Škodovky.

AHOJ PROSÍM TĚ A KDYŽ MÁM 1.6 Mpi A MÁM NÍZKÉ VOLNOBĚŽNÉ OT. DAJÍ SE OPRAVIT TAKÉ TÍMTO PROGRAMEM??? DÍKY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Zdravím, mám problém s klapkou a už fakt nevím kam sáhnout, mám 1.6 Magneti-Marelli a startuje jen se sešlápnutým plynem a nedrží volnoběh na Vag-u mě to nevykazuje chybu, jenom jsem si všimnul že když motor už chcípe tak by se měla pootevřít klapka a ta se ani nehne má furt 10,9° ale klapku jsem měl venku a proměřoval,potenciometry jsou dobrý a mají plynulý chod a servomotorek je taky ok po připojeni 12V normálně chodí,kabely jsem prozvonil, vyčistil a prostříkal tak chci zkusit ještě vyresetovat ŘJ našel jsem tento program ale nevím jestli jde použít i na 1.6 Magneti-Marelli,prosím nevíte někdo ?.

Jaký hodnoty jsi naměřil u potenciometru? Jak jsi odzkoušel motorek resp. jak ses k němu připojil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdar chlapi, mam problem s klapou na jedne 1,3MPi. Provedli jsme vycisteni a prizpusobeni. Dokonce reset tim programem co se bootuje s CD, ale po vycisteni mi klapka zustava viset. Pro predstavu: Nastartuju a je tam 2000rpm pote prudce slapnu na plyn ale hned jej pustim. Volnobeh OK 800rpm. Nebo jedu s nohou na plynu a kdyz ten plyn pustim normalne (ne prudce) tak opet otacky zustavaji viset na 2000rpm. Co ted rozebrat cele a promazat nebo neco jineho ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...