Jump to content
GameKeeper

Unik oleje u intercooleru

Recommended Posts

Ahoj lidičky. Poslední dobou se mi začal objevovat olej před PP kolem na krytu motoru. OCT 2001 Combi 81KW TDi. Olej dávám Castrol TXT 5W40. Vypadá to, že teče od intercooleru. Dá se s tím něco dělat? Má někdo zkušenosti ??? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkušenosti sice nemám, ale z doslechu vím, že se tak začíná projevovat turbo když odchází.

Kolik žere oleje motor.

Pokud má turbo vůli v ložiscích, dostane se přes ně olej ven.

Jestli nejsou moje informace pravdivé tak mě nekamenujte píšu opravdu jen co jsem slyšel.

Zdar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacina odchazet turbo,musis ten olej dostat ven nebo ti to muze nasat a pretocis motor.Vypustit z interkoleru,troska tam zustat muze,ale ty to budes mit plne,vytoc prave kolo a podivej se kde to tece,asi tou plastem pred interkolerem.Je to jen provizorni oprava.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Jenom pro info - katastrofický scénář se nepotvrdil a turbo je O.K vzhledem k počtu najetých km. Problém byl v uvolněném intercooleru v držácích. Nějak se hnul a pak se prodřel o "plast" ve kterém má držet. Opravdu o "plast". Je děravej jak řešeto. Dal jsem novej a vše je O.K. Ale stejně díky za rady. Alespoň mě to dokopalo k tomu, abych s tím něco udělal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nechapu,pokud se ti prodrel mezichladic,tak ti musel uchazet vzduch pri plneni a nejelo to a pokud ti z toho valil olej jak pises,tak odnekud se musel brat,ne?Zalezi,kolik ti pak z toho vyteklo,jak si to vydelal,pokud par kapek,je to ok,pokud vic jak 2deci,neco je v pr.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoši,z každého turba jde trocha oleje a nedělejte si iluze že né.Zkuste si u auta co má 50.000km oddělat IC a uvidíte.S tím plastem je to stará věc a dost častá chyba

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi začal kapat olej s intercooleru,ale já mám najeto 240000km.Vaša mi psal,že je to při mých Km. normální,ale mám před STK tak nevím jestli to nemám nějak utěsnit.Moc to sice neteče,ale není to zas moc pěkný když jsou tam masné kapky.Jen mám strach,že jak to utěsním nebo vyměním intercooler,tak se tam bude ten olej hromadit a může mi to poškodit celej motor jak o tom už tady někdo psal... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taky mi začal kapat olej s intercooleru,ale já mám najeto 240000km.Vaša mi psal,že je to při mých Km. normální,ale mám před STK tak nevím jestli to nemám nějak utěsnit.Moc to sice neteče,ale není to zas moc pěkný když jsou tam masné kapky.Jen mám strach,že jak to utěsním nebo vyměním intercooler,tak se tam bude ten olej hromadit a může mi to poškodit celej motor jak o tom už tady někdo psal... :(

no to by me zajimalo jak zamezit tomu hromadeni oleje .... no ale ctu dál ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky by mea to zaujímalo...

Ale teraz z trochu inej oblasti - neviete niekto, či by vačší intercooler mohol pomocť nárastu výkonu /aspoň miernemu/ ?

Edited by Jessy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi začal kapat olej s intercooleru,ale já mám najeto 240000km.Vaša mi psal,že je to při mých Km. normální,ale mám před STK tak nevím jestli to nemám nějak utěsnit.Moc to sice neteče,ale není to zas moc pěkný když jsou tam masné kapky.Jen mám strach,že jak to utěsním nebo vyměním intercooler,tak se tam bude ten olej hromadit a může mi to poškodit celej motor jak o tom už tady někdo psal... :(

[/quote

Na STK se to moc neřeší ještě sem za to nikoho nevyhodil mě to vlží u IC taky spíš mě ale trápí že při startu auto zadýmí (jak kdy) a je cítit olej :feve:

Edited by macomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem o víkendu zjistil totéž, a modlím se, aby to bylo intercoolerem :) , když jsem odchlípnul podběh, pravý dolní roh byl zas.... od oleje. Příští týden půjde k mechanikovi a uvidíme.

Tak co chlapi, jak jste dopadli vy? kol119

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten únik je stopro prodřený IC o ten regulátor proudu vzduchu já už to rozebral a zadělal dvousložkou zatím drží spíš mě vyděsilo to množství oleje z turba asi je po něm zkoušel jsem to na vagíně a ve třech tisících vytlačí tak 1300 místo 1850 :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cosby má pravdu, mám origo nové turbo i váhu, fouká tak jak má atd a taky tam trochu oleje je vždycky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj chci se zaptat. Od inelcooleru mi kape olej. Zhruba 10 000 Km me vykapalo cca 2,5 L oleje. Bude stacit vycistit olej nebo se mam pripravit na nove turbo ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5l oleja na 10.000km je sakra dosť. už to bude chcieť nové turbo alebo dať urobiť repas 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mas puklinu na intercolerii a preto ti kvapka . Zhod dole naraznik a nasavaci kryt intercolleru. Ten skus dokladne vystriekat aby bol cisty pripadne so stetcom dokladne vycisty a skus sa ist prebehnut a potom ak sa vyskytne machula na intercolleri mas niekde dierku. To iste som mal aj ja a po zalepeni dvojzlozkovym lepidlom je uz pol roka klud alebo daj to niekomu zavarit kto zvara hlinik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trošku blbá odpověď..  v cooleru nesmí být olej!! (takové množství)

Pravdu má kolega s turbem, potom teprve řešit cooler.

Ta díra v cooleru možná zachránila motor, kdyby neodkapával, a bylo ho tam už 2,5 litru, tak se toho motor nažere a rozletí se na hadry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen doplním, když motor chytne na olej hlavně nevyřazovat a snažit se udusit motor rychlostí přes nožní brzdu. Po vyřazení dojde k přetočení a nejspíš k velkému poškození motoru.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
V 18. 9. 2014 na 9:14, snicl napsal:

ahoj chci se zaptat. Od inelcooleru mi kape olej. Zhruba 10 000 Km me vykapalo cca 2,5 L oleje. Bude stacit vycistit olej nebo se mam pripravit na nove turbo ??

2,5 litra? Tak to je už poriadnych pár kapek :)

To tam leješ olej pri každom tankovaní? :)  Ešte sa nikto nevybúral na olejovej stope, čo nechávaš na ceste:) Myslím že je veľmi pravdepodobné, že máš turbo v prdeli, ale sú firmy, čo ti urobia repas, a vyjde to hodne lacnejšie ako nové, pričom tá životnosť by mala byť rovnaká. Takže kvôli tomu pod vlak neskáč :)

Edited by Jessy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...