Přejít na obsah

Zadrety motor 1.4 MPI


Emanuel

Doporučené příspěvky

Tak hlasim ze uz je vsetko poskladane a auto jazdi :) Teraz len sa mi zdal ze klepe nejaky hydrostel viete mi povedat cca cenu za vymenu a ze ci musi ist hlava dole??a este jedna otazka aku to ma zivotnost moze sa aj uplne pokazit alebo bude len klepat??...

Velmi pekne Vam vsetkym dakujem za pomoc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je klepání a klepání.

Pokud ráno nastartuješ, klepe, ale po 10 sec. přestane, nic se neděje.

Ale pokud klepe pořád i ve vyšších otáčkách a na ohřátem motoru, je to špatně - neustálé nárazy vačky do zdvihátka díky jeho velké vůli povedou relativně rychle - v tisících kilometrů - k poškození obou.

Jaký používáš olej?

Fábie namá na bloku víčko, které měla Felicie a tak nejde vyndat zdvihátka bez sundání hlavy - těmi otvory v hlavě, kde projdou ventilové tyčky od zdvihátek k vahadlům totiž hydra neprojdou.

Cena? Přijde na to, kde a za kolik koupíš a kolik dáš za práci.

Ovšem už 8 x hydrozdvihátko x Kč 450,- (a měnit jedno nedává dobrý smysl) není málo peněz.

K tomu si připočti těsnění pod hlavou, olejovou náplň (do které ti při sundavání hlavy nateče nemrzka).

Žádná hitparáda.

A to nemluvím o tom, že bys třeba chtěl změřit (ev.zkorigovat) přesahy vložek (prostřední 2 vložky bývají u Fabie často utopené), aby ti nové těsnění pod hlavou brzy nefouklo a nebo že tě napadne ještě něco upravit na hlavě, když už bude dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no prave ze ked bol studeny neklepalo a ptm zacalo klepat a neprestavalo pri vyssich otackach prestalo... olej som uz menil je tam 5w40 castrol.. aj na starom sa mi zacal ozyvat jeden hydrostel tak som tam dal od stp teku gebuzinu do oleja a prestalo mozno to este skusim... este ma napada niekde som tu cital ze ludia dotahovali tie sroby cim sa nastavaju ventili a prestalo im to klepat len to uz neviem najst tu na fore

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že nemáš na vybranou.

Když vyndáš stará zdvihátka a dáš tam nová (nebo novější než jsi měl), budeš muset základní nastavení udělat.

Pootáčet motorem tak jak to znáš z Felicie a vždy u 2 ventilů vymezit vůle na nulu a pak ještě o 2 otáčky dotáhnout vymezovací šroubky, aby se hydra dastala do pracovního rozmezí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze proste vymezit vule jako to ma felie na vyfukovim a sacim ventilu ? a pak jeste o dve otacky dotahnout a melo by to bejt v cajku jo ?

prave zejtra se na to chystam a kdyz bude dole i kebule,... chci udelat i komlet hlavu a ventily aby dobre dosedaly olej budu tedka menit drive 10W40 tedka bude 5W40 tak uvoidime co to udela

+ jeste budu merit tlak olej. cerpadla kolik dava ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze proste vymezit vule jako to ma felie na vyfukovim a sacim ventilu ? a pak jeste o dve otacky dotahnout a melo by to bejt v cajku jo ?

Takhle ne.

Pootáčet motorem jako při nastavování vůlí u Felicie, tzn.při střihu ventilů 1. válce se věnovat ventilům 4. válce atd.

Tam ovšem vymezit vůli nulovou a jakmile budu na dotek (vahadlo s ventilem bez vůle), dotáhnout ještě o 2 otáčky a zakontrovat.

Nastavit zápornou vůli - rozumíme si?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasny prvni bude strihat ctvrtej serizovat ;) chapu mel sem to u zaverecek na skodovce ;) takze vim ;)

nula vule myslis tim ze se tycka bude dotykat jak zdvihatka tak kladivka nahore a az se bude dotykat tak dotahnout o dve otacky a tim padem nastaveno,... myslim ze to chapu ;)

co ta zaporna vule to nejak nechapu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dufam ze sa ti to podari lukason :)... mam este na vas otazku .. stary motor idem hodit do zberu myslim ako len blok hlavu skusim niekde strelit..a moja otazka je ze co sa mi oplati z neho nechat .. mal nabehane 170l km vodna pumpa bola menena pri 130k a to je asi tak vsetko... este taka otazka hlavu co tam mam bola upravovana a znizena na maximu teda tak ze neni videt ten ukazatel o kolko sa da este znizit nemoze to nejak vplyvat na tie hydra?? lebo klepe to len pri teplom motore dakujem za vsetky odpovede :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech si co chceš - to co si necháš určitě potřebovat nebudeš.

Ovšem když to vyhodíš, tak ano.

O jaké hlavě to mluvíš?

Ty jsi koupil motor s upravenou hlavou?

Ta úprava spočívala jen v tom, že někdo hlavu snížil, aby zvýšil kompresi?

A jaký je v motoru vačkový hřídel, když má motor vyšší kompresi?

Snížil někdo i blok a vložky? Myslím aby zmenšil antidetovační štěrbinu.

Pokud někdo snížil hlavu, tak k sobě přiblížil ventily a hydra a měl by změnit jejich základní nastavení.

Klepe jen na teplém? A není to jen při akceleraci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som kupil motor normalny a hlavu som mal na svojom upravenu a prehadzoval ju na novy motor.. hlava je znizena a upravene sacie a vyfukove kanaly... s blokom sa nerobilo nic ... vacka je tam povodna a klepe to len na teplom pri akceleracii sa to tusim straca ale mozno len ze uz nepocujem koli hluku to klepanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen poukázání na indicii - hlava sbroušená co to šlo, ubraný materiál v kanálech, ale původní vačka a původní péra und hydroštely... Ten motor tě za to rozhodně neměl rád a jestli něco podobnýho spácháš i na dalším, ani ten tě dlouho mít rád nebude.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hosi me to taky klepe za tepla,... tedka menim hydra ale kdyz sem kupoval auto tak byla serie a pochybuju ze byla hlava nejak brousena ? kde najdu nejakou tu rysku,.... nehlede na to ze dneska mi skurvily hlavu. zlomily mi osazeni si voditka ventilu tam kde je simerink ventilu. zejtra prijde novy voditko tak se bude lisovat novy ale stejne,... uz to nebude ono,... takze mozna ze prijde naradu hlava z felicie, kterych tam je hafo......

co myslite teda tim klepanim,... kdyz bylo auto studeny tak bylo tyichy jako myska,.. jakmile se ohralo na provoz. teplotu klepalo to jak nejakej orchestrion,.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som kupil motor normalny a hlavu som mal na svojom upravenu a prehadzoval ju na novy motor.. hlava je znizena a upravene sacie a vyfukove kanaly... s blokom sa nerobilo nic ... vacka je tam povodna a klepe to len na teplom pri akceleracii sa to tusim straca ale mozno len ze uz nepocujem koli hluku to klepanie

Pokud jsi tam dal o několik mm sníženou hlavu a nechal sériovou vačku, ničemu jsi neprospěl.

Časování vačkového hřídele a stupeň komprese jsou spojené nádoby a tak měnit jedno bez druhého obvykle nevede k dobrým výsledkům:

Pracovní cyklus motoru je 720 stupňů.

Pokud prodloužíš doby otevření ventilů, tak zároveň zrcadlově zkrátíš dobu, po kterou jsou ventily uzavřené a může docházet ke komprimaci směsi.

Pak je třeba zvýšit stupeň komprese, aby i při zkrácené době byla komprimace směsi zase dostatečná.

Motor Fabia 1,4l ve specifikaci Minikit má obvykle tak 150 až 156 koní.

Stupeň komprese je 12,5:1, ovšem vačkový hřídel má časování 316/308 stupňů.

A kdybys do takového to motoru dal sériovou vačku, mohl bys skoro jezdit na naftu - k tak velké komprimaci by docházelo.

Když se vrátím k tobě - při zvýšení komprese zvýšíš jen teploty ve spalovacích prostorech a namáhání pístů.

Kolik jsi přidal na kompresi, tolik ti zase čidlo klepání poshazuje v předstihu a výkonově na tom budeš stejně.

Práce na hlavě určitě mají smysl, ne že.

Ale jedná se o zvětšení ventilových sedel (na mé hlavě to bylo na průměru skoro 1,5 mm), úprava kanálů aby měly stejný průměr v celé délce, slícování kanálů se sacím a výfukovým potrubím.

Nedává moc smysl je leštit do zrcadlového lesku (drsnost 0,1), protože to zhorší sycení mezní vrstvy a tedy reakce motoru na přidání, stačí drsnost 0,7 a aby v kanálech nebyly hrany.

Taky má smysl shora snížit blok a délku vložek o 0,45 mm, protože tím zmenšíš antidetonační štěrbinu ze sériových 1,3 mm (což moc nefunguje) na potřebných 0,85 mm (které ti dovolí o pár stupňů větší předstih bez detonací a tady i větší výkon).

Taky to jako vedlejší efekt trochu zvýší kompresi, ale o to opravdu nejde.

O jaký hluk se jedná na dálku těžko uslyším, pokud to nejde precizně popsat.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zase mm to neboli to bola len v ramci normalnej miery...no proste to klepe jak sekundovka ked cvaka ale samozrejme rychlejsie podla otacoktaky nechutny kovovy zvuk...no uvidime teraz idem prec na nejaky cas tak ked pridem zacne to riesit

A ekkar neber to v zlom nepochybujem vobec o tvojich skusenostiach ani o nicom a aj si mi daval dobre rady len prispevky ako si dal henten akurat tak robia ze jedno vlakno ma milion prispevkov a docitas sa akurat tak prd...ked uz tak si mal napisat co si napisal teraz :) dufam ze ma chapes ze to nemyslim v zlom :kol-35:

Este ma teraz napadlo niekde som tu davnejsie nasiel ze sa da poslat stara vacka a ked je v dobrom stave tak vam za nejaku sumu spravia ostru neviete kto to robi??

Editováno: , autor: Ahdul
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este ma teraz napadlo niekde som tu davnejsie nasiel ze sa da poslat stara vacka a ked je v dobrom stave tak vam za nejaku sumu spravia ostru neviete kto to robi??

Já používám ke své spokojenosti (najeto má asi 130 tis km) vačku odsud:

http://www.motor-excel.cz/

Stála tuším Kč 3600,- bez DPH a sériovou vačku protiúčtem.

Ovšem:

- má zrychlení na hydra, takže žádný důvod dávat pevná zdvihátka

- má zdvihy na sériová ventilová péra

- je nabroušená tak, že je správně načasovaná v motoru vůči klice i se sériovnými koly, když napočítáš 12 čepů mezi značkami

- má jen kosmeticky delší časování, takže žádný problém s volnoběhem, parkováním u Kauflandu, popojížděním ve frontě atd.

její půvab je zejména ve větších zdvizích ventilů - takže ventil se hodně otevře a nepřekáží vyplachování a zase zavře.

To funguje z hlediska účinnosti vyplachování mnohem lépe než ventil pootevřít na dlouhou dobu při malém zdvihu ventilu.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak som tu po dlhsej dobe znova lebo som mal iste starosti a na auto nebol cas :)...motor stale bezi len tie hydrostely v poslednej dobe uz raz klepu raz nie.. predtym klepali stale s teplym motor a uz mam z toho hlavu v smutku... skusali ste niekto davat klasicke mechanicke zdvihatka z felicie?? lebo ako som kukal cenu novych hydrostelou plus k tomu vsetko ostatne tak je to celkom dost a nemam moc chut zase vrazat vecsie investicie do auta.Co si o tom teda myslite??

vopred dakujem za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...