Přejít na obsah

Zadrety motor 1.4 MPI


Emanuel

Doporučené příspěvky

1.4 MPI, 44 kW, bez uprav (to stejne jako modre psane dole). Menil rozvod??? - tak to nevim, jestli vubec, motor ma (nebo mel) 107 tis. servisovano pravidelne v autorizovanym s. Uz jsem slysel i moznost, ze rupla ojnice. Uvidi se az se na to nekdo mrkne. Nejdriv ve stredu, mozna az ctvrtek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oprava hotova, novy (jety) motor v aute a slape jak ma. Motor nakonec vysel na 8 tis. vymena s par drobnostma na 5 a neco. Nejdulezitejsi je, ze to nestalo majlant a muzu jezdit dal. Ze satryho motoru me zbyla hlava, a takovy ty veci kolem bloku, ktery nechytla ojnice, kdyz tu diru do bloku udelala... ;)

Pouceni zni, kdyz se neco vy.ere, nepokouset stesti, nestartovat, nejezdit dokud se na to nekdo poradne nemrkne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád se mi strácela voda vyměnili mi vodní čerpadlo,pak těsnění pod hlavou a ted zjistili že mám prasklý blok motoru oprava 10000 jen blok. Prosím o radu nemáte někdo blok levněji?

cože 10 000 za zavaření bloku? nebo je to i demontáž-zavaření-montáž? Pokud platí to první, tak běž někam jinam. Pokud to druhé, tak ti levný blok z druhé ruky moc nepomůže, pravděpodobně bude stále dražší než prosté zavaření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 roky později...

Tak chlapci mam celkom problem... dnes som siel s autom zacala mi piskat kontrolka chladenia... pozeram teplotu a secko ok bohuzial som sa blizil k tunelu a prisla otazka ci zastat pred nim na dialnici alebo az za nim kde sa da hned ist dole bohuzial zacala prudko rast teplota tak som musel zastat este pred tunelom zastal som pozeram a voda v nadrzke nebola mal som destilku tak som otvoril nadrzku ziadny tlak ani nic som ja blbec ze ma nenapadlo nic pozret a dolial som vodu chvilu ostala ale ptm vyvrela von tak som kukal okolo a odpojena bola spodna hadica z chladica.. teda nebola tam ziadna voda a nemal som uz dostatok na to aby som dolial do celeho obehu dost... volal som kamarata nech pride pre mna alebo donese vodu a tu dosiel hlavny problem chcel som trochu posunut auto otocil som klucom a len cvaklo nic viacej ako keby nevedelo pretocit motor.... moja otazka je ze ci je mozne ze som zadrel motor popripade keby bol co sa tam vlastne zadre a aka by bola oprava??... dalej ma napada mal som zapnute vystrazne a hudbu v aute mam tam zosilovace atd teda zere to dost stavy a nevsimol som si ci mi preblikli aj budiky to by bol ten lepsi pripad lebo podobny zvuk ako ked je vymlatena baterka a uz nema dost stavy na starter...stalo sa mi to dnes a ked ma odtiahli domov uz som nemal ziadnu stavu tak som nemohol skusat a hlavne neviem co teraz robit aby som to neposral znova...tiez ma napadlo ci sa nemohl daco posrat ked som studenu vodu nalial na rozhoruceny motor :(

Dopredu dakujem za vsetky info... diky chalani

Este ma napadlo ked to pojdem skusat ako to odskusat ci je zadrety respektive ako to zistit a co robit aby som to este viacej nepokafral :(

Editováno: , autor: Ahdul
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nalití studený vody do rozfajrovanýho motoru byla velká pitomost - mohl prasknout blok nebo hlava. Ale už se stalo, takže se můžeš jen modlit.

Doma můžeš vyzkoušet následující věci:

Nalít plný chladicí systém aspoň destilkou a aspoň půl dne pozorovat, jestli pod autem nebude po několika hodinách kaluž nebo jestli voda neubyde z expanzní nádoby. V té samé době si dej baterku na nabíječku, ať ji máš nabitou - nechat ji vytřískanou ležet bez nabíjení je její vražda.

Když voda hodně ubyde a zároveň stoupne hladina na měrce oleje nebo voda poteče ven pod auto i když všecky hadice budou utažený, je jediná cesta směr servis - nejlíp na podvalu, v horším případě na tlačným laně.

Pokud voda neubyde, sundáš z motoru dekl s filtrem vzduchu, shodíš zapalovací lištu, vyndáš všecky svíčky, zvedneš jedno přední kolo, zařadíš 5. rychlostní stupeň, pomodlíš se ke Svatýmu Kryštofovi případně k ostatním svatým a patronům a otáčením tím zvednutým kolem stejným směrem jako při jízdě dopředu zkusíš pomalu a opatrně protočit motor. Když se to nepovede, je to zase na podval nebo lano a směr servis.

Pokud se motor povede protočit "od kola", spustíš auto zase zpátky na zem, zašroubuješ svíce, nasadíš zapalování i air-box, namontuješ mezitím nabitou baterku a můžeš to zkusit natočit startérem. Motlitba přitom ničemu neuškodí...

Každopádně i když potom motor naskočí, měl bys zajet k někomu s VAGem a nechat si načíst závady, které si chudák auto na Tebe poznamenalo do paměti... A nejbližších pár stovek km odjezdit opatrně, číhat na úbytek chladicí kapaliny a na stoupání teploty motoru - protože jednou přidřený motor je časovaná bomba a může se posrat víceméně kdykoliv...

A ještě jedna věc - neváhat s výměnou oleje!!! Pokud možno v co nejbližším termínu a zkrátit další výměnný interval = tím motoru aspoň trochu vrátíš to, cos mu spáchal tou jízdou bez chlazení - takže pokud se ho povede natočit, první cesta by měla vést pro olej a na jeho výměnu. Tím přehřátím se olej určitě dost tepelně zdegradoval a nebude už mít potřebnou životnost a ani potřebný vlastnosti. Navíc je lepší s další výměnou nečekat 15 000km, ale udělat ji třeba po 5000 až 6000km - vypláchnou se tím zbytky otěru a karbonu, který se udělal při tom přehřátí. Další výměny pak už můžeš dělat po normálním intervalu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadřít se můžou čepy mezi klikovkou a ojnicemi a mezi ojnicemi a písty, zadřít se můžou i písty ve válcích. Dál se můžou přidřít ventily ve vodítkách. Prostě všechna ložiska, která jsou v motoru označována jako KLUZNÁ = kde nejsou valivé elementy jako kuličky, jehly nebo válečky. Při běžném provozu motoru se do všech kluzných ložisek tlačí čerpadlem tlakový olej, který v nich tvoří mazací vrstvu = odděluje oba kovové povrchy od sebe. Když se olej vinou ztráty chlazení přehřeje nad určitou mez (danou složením hlavních složek oleje), ztratí viskozitu = schopnost udržet se v souvislé vrstvičce mezi třecími povrchy, neboli lidsky řečeno zřídne natolik, že ho plochy z mezery mezi sebou vytlačí a dotknou se kov na kov. Tím dojde k okamžitému místnímu ohřátí kovu v místě dotyku a k dalšímu zhoršení mazací schopnosti oleje, který v mezeře ještě zbyl. Když nucený pohyb takto nemazaných dílů pokračuje, dojde až ke svaření třecích ploch = lidově řečeno ke kousnutí motoru. Pohybující se části se ve velmi krátkém okamžiku skokově zastaví, což vinou setrvačných sil vede k popraskání nejnamáhanějších dílů = popraskají ojnice, můžou se prorazit písty, zlomit zalomení klikovky. Čím jsou vyšší otáčky v momentě "rafnutí se", tím větší jsou setrvačné síly roztočených hmot dílů motoru a tím je masivnější destrukce. Může až dojít k efektu "výbuch motoru", kdy rozlámané kusy původně rotujících a posunujících se dílů roztrhají blok a rozletí se do okolí. Dochází k tomu hlavně u vysokootáčkových motorů a nejvíc po ztrátě mazání = po úniku oleje z motoru.

U Tebe tento jev nenastal, olej z motoru jsi taky neztratil - máš ještě dost velkou šanci, že se motor pouze "přidřel" = nezadřel se destruktivně a že po vychladnutí a co nejdřívější výměně oleje bude dál jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak neprinasam dobre spravy motor sa tocil ked som ho rucne tocil snazil som sa o start ale nic len sa par krat petocil starter a ptm nic druhy krat som sa uz nepokusal startovat... skusal som ptm tahat pootocit motor na 5 a siel z tuha a ptm sa zase rozhybal co navrhujete??

Je mi jasne ze motor to uz asi nerochodi teraz zvolit postup opravy... doma mam jednu hlavu ktora je na 100% dobra teda pre mna by bolo najlepsie zohnat len blok motora a ten vymenit co myslite?? rovno sa pytam ci sa u niekoho nenajde?? :) je to 1,4mpi 44kw

Editováno: , autor: Ahdul
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tě nijak urazit, ale vzhledem k tvým znalostem rozbij prasátko a najdi někoho kdo má znalosti jak na to. Posoudit v jakém stavu je motor a buď oprava nebo jiný motor např z vrakoviště. V případě zadřeného motoru vlivem přehřátí je ti hlava celkem nanic pokud tam nedošlo k totál přehřátí a třeba i deformaci hlavy což si nemyslím. A samotný blok je ti taky na nic Motor skládá z mnoha dalších součastek, které máš poškozeny ne jen z bloku a hlavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pisem ze mam doma hlavu teda logicky ze asi budem mat este dalsiu ako tu co je na motore teraz a blok som myslel samozrejme so vsetkym od hlavy dole cely motor... a dalej nemozem vedet co vsetko je poskodene lebo motor normalne bezal a ked som ho vypol uz nenabehol

S tou vodou... ziadna neubudla myslim si ze keby malo naplnit valec plny vodou tak nieco musi ubudnut..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...