Přejít na obsah

Nefungujici prvni stupen regulace topeni


Orbb

Doporučené příspěvky

Zdravim,

Mam mensi problem s Fabkou, MR 2004, 1.4 16V s klimou ... Problem je v regulaci urovne foukani :-) Na 0 je to vypnute, bohuzel na jednicku taky a od dvojky to jede v pohode ... Zkousel jsem oddelat ten ramecek, sundat kolecko co to reguluje a trochu "poskrabat" ty plosky co jsou pod tim po kterych jezdi to medene kolecko ale neuspesne ... ani kdyz s tim ruzne lomcuji ak se to nesepne ... Predpokladam ze je tam jeden motor a reguluje se to jen pridavanim/ubiranim napeti takze zrada bude nekde v tehle instalaci ale kde ... Nevite nekdo ? Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příkláním se k Dulovi.

Od toho přepínače to vede do ŘJ klimy a ta si pak reguluje větrák. Určitě sis všiml, že když zařadíš zpátečku, větrák zvýší rychlost. (můžeš zkusit při té polze 1 by se při zpátečce měl větrák zapnout jakoby do 2)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost ventilátoru neřídí řídící jednotka. Je připojen přímo k přepínači přes předřadné odpory. Změna rychlosti při zařazení zpátečky je způsobena zavřením klapky čerstvého a recirkulovaného vzduchu.

V tomto případě bude nejspíš přerušený odpor na obrázku úplně vpravo mezi kontakty T4e/3 a T4e/2 (N24). Teoreticky je ještě možné ale málo pravděpodobné, že nemá nejtenčí (černý) vodič někde kontakt.

post-516-1199772242_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost ventilátoru neřídí řídící jednotka. Je připojen přímo k přepínači přes předřadné odpory. Změna rychlosti při zařazení zpátečky je způsobena zavřením klapky čerstvého a recirkulovaného vzduchu.

V tomto případě bude nejspíš přerušený odpor na obrázku úplně vpravo mezi kontakty T4e/3 a T4e/2 (N24). Teoreticky je ještě možné ale málo pravděpodobné, že nemá nejtenčí (černý) vodič někde kontakt.

Asi máš pravdu, teď koukám do schématu. Jen nevím, proč ta čtvrtá poloha jde i do ŘJ klimy - mám jiný obr...

...aha už vím, to je jen signalizace zapnutýho větráku, aby se mohl pustit kompresor

0406.pdf

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Rychlost ventilátoru neřídí řídící jednotka. Je připojen přímo k přepínači přes předřadné odpory. Změna rychlosti při zařazení zpátečky je způsobena zavřením klapky čerstvého a recirkulovaného vzduchu.

V tomto případě bude nejspíš přerušený odpor na obrázku úplně vpravo mezi kontakty T4e/3 a T4e/2 (N24). Teoreticky je ještě možné ale málo pravděpodobné, že nemá nejtenčí (černý) vodič někde kontakt.

Prosím, mám asi rovnaký problém, ale chcem sa opýtať, kde sa nachádza v aute ten odpor na obrázku úplně vpravo mezi kontakty T4e/3 a T4e/2 (N24), ktorý je pravdepodobne prerušený. Multimetrom ho dokážem zmerať, ale neviem, kde ho mám v aute hľadať??? Je to niekde na svorkovnici u riadiacej jednotky klímy, alebo pri ventilátore..??

Vďaka za odpoveď..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau mě by spíš zajímalo kde to sehnat.

Jsem moc rád, že se to tu řeší, protože mě už asi rok funguje jen stupeň 4. Když jsem rozdělal spínač a ventilátor a začal jsem zkoumat proč, tak jsem došel na to, že je to ten odpor co je před kabinovým filtrem, ale nevěděl jsem kde ho hledat a hlavně jak to nazvat. Vrakáč nemá cenu to radši koupím novej a na netu jsem to nenašel. Nemá te někdo odkaz kde ? kol119

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obdobný problém sa vyskitol aj u mňa

Poloha 1,2,3 išli v pohode no na 4 tý stupeň sa to vyplo všetko :(

predradný odpor bol OK.... pomohla výmena panela ovládania kúrenia .

Bolo to tam trocha akoby začiernené...skrat?...

Pokud ti funguje stupeň 1,2,3 tak to tím odporem na 100% není.

Do ventilátoru jde jen jeden kabel a to z odporu do kterého jdou 4 dráty z "ovládání kúrenia" a každý má 12V tzn, že

když rozděláš ovládání tak tam máš 4x kabel s 12V. Pochybuji, že když došlo k zkratu až na 4. stupni.

Leda by jsi musel nechat otočit ovladaní na 4 stupeň a až pak nastartovat. ;)

Editováno: , autor: Dj.Sigi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vyměň si kabinový filtr, je v levo vedle schránky spolujezdce a uvidíš jak to bude foukat. Bývá tam spousta bordelu, já tam měl i listí když jsem auto koupil. Když máš klimošku tak dej s aktivním černým uhlím. Vnitřní okruh při zpátečce to zapíná aby jsi si nečuchal smrady z vlastního výfuku.. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...