Přejít na obsah

Rezonance na výfuku - O1 1,6/55


Sachs

Doporučené příspěvky

No je možný že použitím zadního dílu ze 74 se tlaky pozmění a proto dojde k snížení hluku i když né k jeho uplnému potlačení. K tomu vlnovci, jednou se mi už stalo že mi vlnovec rupnul v tý části vedle vlnovce, jsou tam po obou stranách takový jamky nevím k čemu to je, svařil jsme to, ale myslím že došlo i k poškození vlnovce samotnýho, proto se i chystám na tu výměnu, nedá se laborovat když to všechno není ve stopro pořádku. Jsem rád že mi přikyvujete, dám tam ten 150 pletenec, takže si to oměřim a uvidím jestli se tam vejde.

FOR ALL kdo si nakoupí několik uni katalizátorů a začne laborovat?????:-))))Jinak zajímavá myšlenka, škoda že zrovna kat není zrovna levnej, když se něco koupí na zkoušku a pak to bude k hovnu. Ale jak správně píše Sachs možná je problém v délce a tvaru katu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mám zadný diel zo 74kW, jednašestky a je to OK, niekde na inom fóre som čítal, že chlap na OCT 1,8T mal už origo výfuk s pletencom a nie s vlnovcami, nepreveroval som to či je to skutočne tak, ale ak je to tak, asi páni inžinieri zistili, že tie vlnovce neboli najlepší nápad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju si přečíst popis "Co je výfuk" - od TYLLU, je to tam dost dobře popsané, hodně věcí to vysvětlí.

Je tam taky dost obrázků a řezů.

http://www.vyfuky-tyll.cz/vyfuky/produkty

Ještě jsem našel detailní obrázek provedení 1.dílu výfuku až po kat, z nerezu, osazený pletence 10cm.

post-11628-1234049557_thumb.jpg

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju si přečíst popis "Co je výfuk" - od TYLLU, je to tam dost dobře popsané, hodně věcí to vysvětlí.

Je tam taky dost obrázků a řezů.

Ještě jsem našel detailní obrázek provedení 1.dílu výfuku až po kat, z nerezu, osazený pletence 10cm.

Tý jo no docela dobrý, ale ta cenovka je masakr :feve:

Jo ale nevím jak bych na to napasoval katalyzátor, já tam nemám přírubu, ale kat je svařenej s prvním dílem v jeden celek :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám nakoupíno, těsnění pod první díl, těsnění na katalizator, těsnící pastu, vlnovec 100 x 50 spony, nový závěsy a tento týden budu vařit. Tak udělám fotodokumentaci.

Koukej se s náma podělit. A pokud můžeš, tak nahraj zvuk před výměnou vlnovce a po výměně.

Já jsem už hodně nažhavený. Ten novej TYLL nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám skoro hotovo, teda vše kromě sváření. mám to připravený všechno a zejtra se bude vařit, jenom mám menší zádrhel, nevím jestli mě tam pujde v celku první díl prostrčit nad nápravou, protože ho mám v kuse s katem, dneska jsem ho dostal dolů tak že jsem ho říznul v místě kde bude vlnovec, takže pohoda, zejtra až se to svaří, už to taková pohoda nebude, kdyžtak to budu řešit převlečnou spojkou a a říznu ho na jiným místě tak abych to tam dostal, volali jsme do autorizáku, máme tam známýho a ten pravil že tam tenhle první díl s katem dávaj tak, že povolej nápravnici shoděj ji malinko dolů na šroubech a pak to tam pohodlně strčej, ale těžko to tak budu moct udělat jestli se mi tam to vedení nepovede nakroutit, do toho se pouštět nebudu. JO JINAK pro všechny kdo tohle bude chtít absolvovat 1. díl je z nerezu, já myslel že mě dneska omejou, když jsem na to přišel, 1. díl fiklej dole a pak si říkám hergot je to nějaký tvrdý, no vzal sjem magnet a bylo vymalováno, takže se tím trošku zkomplikovala situace, sehnat elektrody na nerez, udělat nový prodloužení místo původního vlnovce z nerezu, no řeknu vám celkem mrdačka, všechno to rozmalovat naměřit a tak. Naštěstí mám šikovnýho taťulýna, kterej umí na soustruhu zázraky. Bez heavy průmyslovýho vybavení jako je soustruh pořádná stojanová vrtačka, bych se do toho těžko pustit:-))Zejtra dodám fota, jsem zvědavej na výsledek. 100 vlnovec je jediný co se na originál díl dá použit, není na něm místo na 150, ale co jsem ho zkoušel když se mu dá trošku páka tak pruží pěkně.

Ještě poznatek origo vlnovec byl jeden ruplej a kat mám v pohodě, šedej nevysipanej, za což jsem rád , člověk vždycky radši počítá s nejhorším:-)

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tommys, to je dobrý. Takže jeden vlnovec byl ruplej. Kde ruplej? Zezadu k motoru, takže to v namontovaném stavu nebylo vidět?

Přesně jak píšeš, přední díl je z nerezu.

Pro mě bylo zajímavé, když jsem byl u TYLLU - věděl jsem že první díl je z nerezu, pak mi ho řízli, když sundali katalyzátor. Místo katu narvali trubku ze železa a vařili CO-čkem.

Pak to zase uříznuli - čímž mi ještě trochu zkrátili tu nerezovou trubku, hodili tam propojovací nátrubek a zase trubky svařiliCO-čkem.

CO na železo i na nerez.

Co si o tom myslíte? Dá se to takhle vařit?

Podle mě ne, materiály se nespojí. Je to pak pouze zalepený.

Podle mě se na nerez musí používat invertor a nerezový elektrody, a nebo možná i CO s nerezovým drátkëm, ale rozhodně né se železným. Prostě jsem kroutil hlavou nechápal jsem, proč to tak dělají

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, jenom jestli vam opravdu rezonuje vyfuk.

Mám postupně vyměněný zadní a střední díl za origo, přední tam je původní už jedenáctým rokem (akorát převařená lambda do tělesa katu) a nic nerezonuje.

Vím, že u středního dílu je rozdíl v trubce za katem - 74kW má větší průměry (řešil jsem před půl rokem tak sry za nepřesnou info).

Ten střed jsme řezali z celýho výfuku tuším z 1,4 55Kw, která měla vzadu na konci dvě trubky.

Nicméně hodně podobný zvuk děravému výfuku vydává špatně uložený motor - např. po výměně spojky, kdy se třeba v zatáčce nakroutí tak, že se opírá o káru a rezonuje. Věřím tomu, že pokud se v servisu podaří motor opravdu blbě namontovat, může se o karosérii opírat trvale, nebo při rozkmitu uložení na jeho rezonanční frekvenci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže vařil se novej pletenec, upravovala se příruba, dělali se prodloužení na trubky, pak se to vařilo všechno , střídavě dávalo na auto a dolu a dovařovalo, kde bylo potřeba, přemístili jsme lambda sondu, všechny díly výfuku osadili přetahovacíma spojkama, pod ně přišel ještě tmel pro stopro těsnění a výsledek je FENOMENÁLNÍ, žádné vibrace, žadnej otravnej hluk, nic prostě ticho po pěšině a šepot motoru. od 1000 do 4000 stále jenom zvuk motoru nic jinýho, nádhera jsem unešenej z efektu, není nad to jed v 55kW motoru kde nic nehučí:-)Pokud budou otázky tak se ptejte jsem unaven jdu si odpočinout, nechce se mi dlouze psát.

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gratulujem tiež, máš na čas pokoj ako aj ja, len by ma zaujímalo, ako to dopadlo s cenou, teda koľko si ušetril oproti mne, mňa to stálo niečo okolo 105,-€. 75,-€ TYLL predná časť, zvyšok za prácu mechanikovi.

Tak 280,- Kč vlnovec, 130,- těsnící pasta na výfuky, 300,- převlečná spojka výfuku, 110,- těsnění mezi parohy a první díl, sváření láhev vodky, obrábění, materál(nerez) zdarma ze zbytků. Dohromady všeho všudy 600,- Kč tzn. zhruba 30 euro. Pak moje vlastní činnost doměřování nastavení, kompletace 2 dny. Bez tátovic pomoci a vybavení naší firmy bych se do toho někde v garáži nepustil. Je to dost práce, kdyby si to někdo chtěl nechat dělat takovým způsobem a měl to všechno zaplatit, tak bude díl od tyllu rozhodně levnější. Ale výsledek stojí vážně za to, kdo váhá s touhle investicí a nemá možnost jako já, tak ať si to stejně nechá udělat, měl jsem z toho nervy z toho kraválu a auto mě štvalo, ale teď jsem spokojen.

Kdo by se přesto chtěl do této úpravy pustit, tak by asi stačila flexa na řezání, nějakou kloudnou trubku na prodloužení místo origo vlnovce a asi by se to dalo zmatlat asi někde na vsi, ale chce to někoho kdo umí alespoň trošku svářet nerez a má s tím nějaké zkušenosti.

A ještě jeden zajímavej poznatek, po týhle úpravě nemám rozdíl v hluku studenýho a teplýho motoru, obojí je stejný jak jsem studený auto nastartoval a před tím byl znatelnej hluk uvnitř od motoru tak teďka projev má pořád stejný i po ohřátí, škodovka věděla proč to takhle potom vyráběla, je to krásně klidný. Ještě pro uplnost jsem ponechal zadní díl z 74kW, líp s ním auto vypadá, a nějak se mi zdá že to líp jede než z 55kW koncem, ale může to být pouze můj dojem.

Teď už jenom jezdit a dolejvat kapaliny

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tý jo super. No jsem solidně nahlodanej. Mám známýho soustružníka takže by se dala udělat ta náhrada pletenců z nerezových trubiček. Je to šikula dělal nám nerez přírubu na topné těleso do bojleru. Švárův brácha vaří nerez. Doma pár elektrod máme a invertor má svůj.

Kde se dá koupit ten vlnovec ???? :help: :help:

Jak jste to nakonec vyřešili s montáží ? Teda s protažením nad nápravnici? Spojkou?

Největší bobky mám z toho vyměření a svaření, aby to nebylo zkoroucený a křivý :feve: To ostatní by se nějak připravilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomášT - Nad nápravnicí to nijak neprotáhneš jestli máš taky ještě kat přímo na trubce a nemáš tam už přírubu, bez toho aby jsi 1. díl nařezal a nebo jsi dal dolu nápravu, nejde to prostě, chvilku jsem to zkoušel v celku nějak vytáhnout, ale prostě ani boh. Sundal jsem to tak že jsem vedení říznul v místě kde měl bejt vlnovec, pak už to šlo, zpátky jsem to dal tak že svařenej díl s vlnovcem jsem znovu rozřízl za nápravou, viz. obrázek a tam dal potom převlečnou sponu, v tom místě je vedení celkem rovný a pěkně kulatý, když pod sponu mázneš tmel, pořádně jí dotáhneš drží to jak helvická víra. Nejhorší když to dáváš zpátky je chytit všechny ty úhly, chce si to rozměřit než se 1. díl rozpáře. Vlnovec koupíš všude na netu.

Já se právě taky nahlodal tady na foru, jinak bych s tím kraválem jezdil asi furt, moc se mi do toho nechtělo, ale teď jsem rád že to mám, minule jsem jel kamarádovou octou 75kW a říkám si to je paráda žadný bručení a tak, no a teďka to mám stejný:-)

Editováno: , autor: tommys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tommys pokud to půjde, nahraj zvuk výfuku a dej to sem. Ať se pokocháme.

Ty jo čoveče myslím že ani nemám do čeho mobil mám starou šlupku, která nahrávat neumí, foťák mám videa bez zvuku...nevim až se něco vyskytne, ale jak říkám není nad čím se kochat, prostě si představ zvuk 55 jak lítá od cca 1000 - 4000 otáček a nejsou tam vibrace a rezonance, takový to je:-)Jinak ještě dodám, druhej díl mám TYLL a zadek origo 74kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to taky rozjel. Nechci už déle čekat.

Dnes jsem mluvil s paní ze servisního oddělení TYLL. Říkal jsem ji o tom, že mi to pořád rezonuje a o našem poznatku s provedením výměny vlnovce a poslal jsem ji odkaz na diskuzi. Říkala mi, že se to budou snažit dokončit a vyměnit mi vše (tedy i 1.díl), abych je mohl chválit, že si s tím poradili :-) .

Příští týden můžu přijet. Provedou mi kompletní výměnu 1. dílu. Tedy spíš přední část s vlnovcem na trubce uříznou a navařej nový díl - dvojtrubka s vlnovcem-pletencem.

Ještě si nechám zkontrolovat ten svár na katalyzátoru, protože mi to minule natuty vařili CO-čkem se železnou elektrodou.

Tommys, ještě by mě zajímalo to přemístění Lambda sondy.

Je to složité? Jak jste udělali závit na Lamdbu - navařili jste tam nerezovou matici?

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to taky rozjel. Nechci už déle čekat.

Dnes jsem mluvil s paní ze servisního oddělení TYLL. Říkal jsem ji o tom, že mi to pořád rezonuje a o našem poznatku s provedením výměny vlnovce a poslal jsem ji odkaz na diskuzi. Říkala mi, že se to budou snažit dokončit a vyměnit mi vše (tedy i 1.díl), abych je mohl chválit, že si s tím poradili :-) .

Příští týden můžu přijet. Provedou mi kompletní výměnu 1. dílu. Tedy spíš přední část s vlnovcem na trubce uříznou a navařej nový díl - dvojtrubka s vlnovcem-pletencem.

Ještě si nechám zkontrolovat ten svár na katalyzátoru, protože mi to minule natuty vařili CO-čkem se železnou elektrodou.

Tommys, ještě by mě zajímalo to přemístění Lambda sondy.

Je to složité? Jak jste udělali závit na Lamdbu - navařili jste tam nerezovou matici?

Uvidíš budeš spokojenej v tyllu si s tím poraděj.S tím svárem na katu, telěso katalizátoru není z nerezu to se dá vařit normálně COčkem, trubka z nerezu je od katu dopředu trubka za katem k 2. dílu je už taky nějaká ocel vařitelná COčkem. Na přechod ocel/nerez jsou spešl elektrody a jestli ji měli na COčku tak to bude v poho.

To předělání lambdy je na ty fotce vejš, na katu je na ní dokonce přímo plocha kam se dá dát, čert ví proč to tam nebylo hned. Puvodní díru po lambdě jsme zacelili na míru udělaným šroubem(na soustruhu) a závit napatlali tmelem. Do katu jsem navrtal díru pro lambdu a na soustruhu se udělal takovej O kroužek se závitem kterej se k tý díře přivařil Cočkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...