Přejít na obsah

denní svícení LED s homologací


petan76

Doporučené příspěvky

no já jsem ohledně toho denního svícení trochu skeptický.... už jsem viděl hodně aut, který maj dole v nárazníku ledky... a přijde mi, že auta, který svítí potkávačkama jsou líp vidět... a to nemluvím o tom, že ty auta s ledkama maj zhasnutý zadek... podle mě je to na úkor bezpečnosti... každopádně já budu radějic svítit potkávačkama :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to asi jo ... :) u nás v republice je spousta kutilů :) jinak s tím rozsvícneým zadkem... to bych fakt nepodceňoval... když jedeš lesem a svítí sluníčko, stromy hází stíny, tak lehce přehlídneš auto... není důležité, jaký máme svícení, hlavně dobře dojet!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že mám udělané denní svícení z mlhovek z fóra, ale ten zadek není osvětlen. Bylo by to pak už :palec2: !

Často se mi stává, že řidiči jedoucí za mnou mě problikávají, ale nevědí, že vpředu svítím!

A nikdy to nemohou zjistit, pač mě nemohou předjet! lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zákon nezákon, ja osobně svítil vždy a vždy budu a to vpředu i vzadu. Proč ? Jsem vidět ! Zrovna tak třetí brzdový světlo. Co mi na autech chybí, je brzdový světlo vepředu. Brzdí nebo ne ten mamlas před přechodem ? A co ten drak co se řítí z vedlejší do křižovatky ? A to nemluvím o prejezdu a co zažívají strojvedoucí za hrůzy a dilema. Přitom by stačilo tak málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem ohledně toho denního svícení trochu skeptický.... už jsem viděl hodně aut, který maj dole v nárazníku ledky... a přijde mi, že auta, který svítí potkávačkama jsou líp vidět... a to nemluvím o tom, že ty auta s ledkama maj zhasnutý zadek... podle mě je to na úkor bezpečnosti... každopádně já budu radějic svítit potkávačkama :)

Taky nazor a ja ho respektuju, protoze svitim skoro porad, co jsem zacal ridit auto, zakon nezakon. Ale pokud vidis auto s potkavackama LEPE nez auto s dennima (LED nebo halogenama) tak ty potkavacky asi nejsou moc OK postelovany. Pokud vim, potkavacky jsou konstruovane tak aby naprosta vetsina svetelneho toku skoncila na silnici do vzdalenosti par desitek metru pred autem. Tedy aby nebyli oslnovani ti co jedou proti tobe. To co vidis z potkavacich svetel protijedoucich jsou "ztraty", nedokonalosti svetlometu, rozptyl na necistotach a prachu apod (nevim, mozna, ze moderni svetla maji i nejakou tu plosku zamerne tak aby slo neco nahoru ale urcite ne moc). Zatimco denni jsou navrzena a namirena tak aby "oslnovala", ne aby svitila na cestu. Navic bile LED, pokud jsou kvalitni, vytvori podstatne jasnejsi svetlo, obzvlaste v situaci "jedu proti slunci", tam se zlute svetlo standartnich H4 snadno ztrati.

Nevidim take moc smyslu ve sviceni zadnimi svetly ve dne. Tedy ve dne za nesnizene viditelnosti. Podle meho je to nesmysl, zadni svetla u nekterych aut nejsou ve dne ani videt, navic u tech ktera maji dvouvlakno se jen snizuje kontrast brzdovek. Ovsem vychazim z predpokladu, ze pokud je sero, hmlisto, destivo ci jinak hnusno, rozsvitim svetla normalni a je to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty denní světla jsou hůř vidět proto , že se dávají nízko a ne proto , že svítí hůř. Alespoň já to tak vnímám. A světla vzadu jsou určitě lepší. Vůbec když většina svítí. Buď ať svítí všichni nebo nikdo. Pokud u někoho zadní nejsou vidět, tak by si je měl umýt nebo nechat auto stát v kopřivach. Oni pravda u někoho nejsou vidět ani v moci. A světla s brzdou si u dobrých lamp taky nespleteš. Ta chyba je jinde ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas recht, co se tyce udrzby. Jinak ohledne vysky umisteni, pokud jsou 25 cm nad silnici (podle vyhlasky) a hlavni svetla rekneme 45 cm, neni ten rozdil podle me dulezity z hlediska viditelnosti, mozna jde o nejakou pulvterinu na horizontu. A jsou auta, ktera maji ledky rovnou v hlavnich svetlech (typicky Audina). Nebo koukas na auta jen od pul metru nahoru. Pokud ma auto dobre serizene potkavacky a kvalitni zarovky, denni svetla musi byt videt vic nez potkavaci nebo nefunguje fyzika. Tohle vse predpoklada mit oboje svetla ta spravna, schvalena, v poradku, spravne umistena, nastavena, atd. Kdyby to bylo tak jak rikas, nikoho by nestvalo, ze vselijaci frikulini permanente sviti mlhovkama. A alespon me to stve hodne, i kdyz jsou nizko ...

Jedna z crazy moznosti by byla vyndat standartni mlhovky (my mame ty integrovane v hlavnich svetlech) soupnout tam denni svetla aby byly vysoko a mlhy dat dolu do narazniku. Ale to uz je docela scifi, navic manipulace s uz jednou schvalenym, homologovanym svetlem.

Jenom takova perlicka, hlavne pro kolegu co jezdi s Octavia IKEA Kitchen Line, mit nehomologovana svetla je nekdy doooost pruser. Kdyz jsem byl jeste mladej a blbej (1999), mel jsem crash s moji tehdejsi motocykletou. Jeden strejda ve Favu si nevsim, ze jedu po kruhaci a ukazkove me sestrelil. Odmital vinu, vselijak se to motalo, tvrdil, ze na kruhovem objezdu jsem jel nejmin 100 kmh (kruhac o prumeru cca 20m udelany z normalni krizovatky :). Kratce, pravnik mu poradil, aby zacal zpochybnovat technicky stav a svetla (motorky musi trvale svitit uz spoustu roku). Koumaci zacali koumat a vykoumali, ze predni svetlo nema spravnou homologaci. A razem jsem byl (skoro)vinik. A bylo dloooouhe dokazovani, protoze moto byla dovezena z Japonska, takze na individualni homologaci a celkem jsem kolem toho musel skoro rok behat aby jsem se ocistil. A to jsem mel stesti, ze zbytek nehody byl jasny (ja na hlavni, on na vedlejsi). Toliko k LED svetlum z IKEA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je jedna cast mozneho riesenia, dal by som tam ale aj tak tu "ochranu" so zenerkou, lebo prepatie by az tak nevadilo, ale tie spicky, co sa tam obcas naindukuju su omnoho horsie.

To mas asi pravdu. Napadlo me, kdyz za vystup 7812 nalepim rekneme 13voltovou zenerku, bude uplne sichr. Nebylo by lepsi tam dat nejakou na vyssi napeti a bez predradneho odporu? Zareaguje rychleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zlejsek

sry za pozdejsi odpoved, byl jsem mimo cr

ty ledkove svetla tam padly jako ulite. Jenom se musela uriznout takova ta prepazka spojujici horni a prostredni pricku a v pravem (pohled na fotce) jeste riznout otvor pro vystupek na svetle. Svetla fungujou od 8.5V do mych zkousenych 15V (cca 10h nonstop). Celkovy odber je 850mA. Zenerka a odpor je mozna dobra idea, ale musela by byt alespon 20W jinak se ti uvari, stejne tak 7812 by musela byt na velkem chladicu jinak ji taky uvaris. To uz by bylo lepsi udelat maly spinany zdrojik. Stejne tak ten predradny odpor pro zenerku by musel byt aspon 20W a bez predradneho odporu tu zenerku popravis ihned, protoze budes stabilizovat komplet cele auto.

Jinak si myslim ze ty svetla maji svoji elektroniku protoze od 10V do tech 15V svitily konstantnim tokem.

Uchycene je mam na stresnim tmelu. Takova cerna sracka, neco jako ter, asfalt a lepidlo dokupy. Je to pruzne ale drzi jak svina. V Bau(neco) to stalo 99kc tuba.

Zapojene je mam na pin TFL primo na spinaci svetel, je to primo origo pin pro denni svetla, rozpina se pri otoceni vypinace.

Fotku prihodim mozna o vikendu jestli najdu cas a nebude chcat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je OK, dikec! Takze jestli rozumim, mas je nalepene k te mrizce, ze jo? Neni problem, kdyz bys potreboval tahnout? Nebude to prekazet? Stresni tmel znam, ten moc snadno sloupnout nejde ;)

Moc se mi nezda, ze by to melo 7812 usmazit ... Mel jsem na mysli pro kazdou lampu jeden v TO220, kdyz to bude stabilizovat z 15V na 12, bude to max 1.5W ztraty (3V, 0.5A) na stabik, to se mi nezda tak hrozny. Myslis ze takhle se upece? Podle toho odberu by mel skoro stacit jeden... A zenerka kdyz bude za nim, to bude stabilizovat jen ten vystup, na osekani spicek mezi stabikem a svetlama ... Az svetla koupim, vezmu je do prace na X-ray a kouknu jestli maj vlastni elektroniku, doufam, ze je to neodpravi :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prikladam fotku svetla. Je to prilepene hlavne za svetlem, na spolujezdcove strane bylo treba jeste zalepit pruduchy, protoze ta mrizka je derava kvuli intercooleru. Kdybych nekdy nekoho potreboval odtahnout nebo vytahnout ze skarpy tak by nebyl problem. Svetla jsou na konektorech, je tam origo nejaky takovy, ale drzi celkem dobre.

K te 78xx, ona se zahriva celkem dost uz pri odberu 200mA a rozdilu vstupni vystupni napeti 1V. Proto 78xx pouzivam minimalne a vetsinou jenom na testy.

Radeji si postavim 3A spinany zdroj s nejakym LM2576 treba. Zenerka za 78xx je k nicemu, staci vyhladit kondikama. Ale jak jsem psal, ono to sviti od cca 10V skoro stejne, takze nejake kolisani napeti by nemelo vadit.

post-2861-1223816857_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš namontovaná světla pro denní svícení, tak dle zákona zadní světla svítit nesmí!!!

ale můžou, s denními světly nesmí svítit pouze přední tlumené nebo dálkové,

denní světla se musí rozsvítit automaticky a při rozsvícení tlumených musí denní zhasnout

moje denní, která svítí současně vpředu s parkovačkama a vzadu s obrysovkama byly několikrát lustrovány příslušníky Policie a vždy bez problému, homologace vyznačena, zkontrolováno automatické rozsvícení i zhasnutí a vždy se závěrem (3x) v pořádku pane řidiči :) ,

denní nesmí podle předpisu svítit se světlometem (str. 40-41 výše uvedeného pdf-ka) a světlometem je světlo, které slouží k osvětlení vozovky (viz. terminologie a definice na začátku předpisu - str. 2, čl. 2.7), obrysovky a parkovačky jsou svítilnami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžou :) Musí zhasnout po rozsvícení světlometu.V Tebou uvedeném článku 2.7 je dále krom osvícení vozovky také "vyslání světelného signálu ostatním účastníkům silničního provozu" a to poziční světlo bezesporu je.Sdružený světlomet je takový,který má několik zdrojů světla ve společném pouzdru.Za rozsvícení světlometu se považuje rozsvícení kteréhokoliv z nich.

Už jsem to sem někam dával,ale nevím kam,tak ještě jednou.Vyjádření TÜV-SÜD Praha,mimochodem akreditované pracoviště MDČR mimo jiné právě pro světelnou techniku.V něm podepsaný Ing.Pecháček zastupuje ČR na jednáních unie s ohledem na jednotné plnění předpisů EHK v jednotlivých členských zemích.

post-655-1224228817_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prikladam fotku svetla. Je to prilepene hlavne za svetlem, na spolujezdcove strane bylo treba jeste zalepit pruduchy, protoze ta mrizka je derava kvuli intercooleru. Kdybych nekdy nekoho potreboval odtahnout nebo vytahnout ze skarpy tak by nebyl problem. Svetla jsou na konektorech, je tam origo nejaky takovy, ale drzi celkem dobre.

K te 78xx, ona se zahriva celkem dost uz pri odberu 200mA a rozdilu vstupni vystupni napeti 1V. Proto 78xx pouzivam minimalne a vetsinou jenom na testy.

Radeji si postavim 3A spinany zdroj s nejakym LM2576 treba. Zenerka za 78xx je k nicemu, staci vyhladit kondikama. Ale jak jsem psal, ono to sviti od cca 10V skoro stejne, takze nejake kolisani napeti by nemelo vadit.

Rád bych si namontoval stejná světla, akorát nevím kudy vedou do kabiny kabely, můžeš mi poradit? Je nutné světla spínat přes relé, nebo by proud přenesl kontakt na spínačí světel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to mas cely uplne spatne, jak pise mikl, nesmi svitit s jinejma svetlama na vozidle. Staci se podivat do navodu zapojeni a vypinaci signal pro rele se bere od obrysovych svetel;) a ze ti to polda sezral, proste si nebyl jistej a tys ho dokonale zblbnul.

:) , že by to u audi (těch posledních) měly taky blbě? Ty už taky svítí vzadu, a neboj nikoho jsem nezblbnul, ty už jsi někdy nějakýho policistu zblbnul?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...