Přejít na obsah

Odpor airbagu


cartmanko

Doporučené příspěvky

na co je ale zřejmě zapomenuto jsou předepínače pásů - takže i já bych nechtěl být baby v tomhle autě.

1. Nevim cemu by meli vadit aktivni predpinace pasu. Pripoutava se sedacka a k sedacce dite. ...tudiz se jen a pouze vic napne pripnuti sedacky.

2. By me zajimalo jak chces deaktivovat predpinace? Pokud vim, tak ve Fabii se aktivuji mechanicky, tudiz ani vypnuty airbag z tovarny nevypne predpinace. (pokud se pletu, tak se omlouvam, a necham si to rad objasnit :) )

Některé automobily mají předpínače i na zadních sedadlech a s dětskou sedačkou se rozhodně nevypínají.

Editováno: , autor: NiceOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nevim cemu by meli vadit aktivni predpinace pasu. Pripoutava se sedacka a k sedacce dite. ...tudiz se jen a pouze vic napne pripnuti sedacky.

2. By me zajimalo jak chces deaktivovat predpinace? Pokud vim, tak ve Fabii se aktivuji mechanicky, tudiz ani vypnuty airbag z tovarny nevypne predpinace. (pokud se pletu, tak se omlouvam, a necham si to rad objasnit :) )

Některé automobily mají předpínače i na zadních sedadlech a s dětskou sedačkou se rozhodně nevypínají.

1. na přední sedačce se vozí dítě v mini sedačce a ještě k tomu proti směru jízdy

http://www.detske-autosedacky.eu/jak-vybir...ku.php#skupina0

2. kdyby jsi se podíval na můj odkaz tak by jsi se neptal

http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm

a mimochodem vypínačem bagu spolujezdce se právě vypíná napínání pásu a to jen u spolujezdce a pokud je tak i boční

ale věřit mě pochopitelně nemusíš lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak německy neumim, ale vím, že já mám mechanicky odpalované předepínače. Bag u spolujezdce nemám a stejně se předepínač odpálí. A předpokládám, že to dítěti neublíží, protože mi to dovoluje manuál k autu.  :huh:

Jinak co se týče vypnutí airbagu v servise, tak manuál říká toto:

Pokud byl airbag vypnut diagnostickým přístrojem v servisu Škoda:

• kontrolní světlo systému airbag se po každém zapnutí zapalování

rozsvítí na 3 s a dále bliká ještě asi 12 s.

Podle mne elegantní, jednoduché a bezpečné a schválené řešení podle návodu k obsluze.

O dektivaci předepínačů v manuálu ani zmínka, ani v souvislosti s dětskou sedačkou, u mechanických to ani nejde. Bez goly. :)

Stejně ale nedoporučuji nahrazovat airbag odporem. Když se nabízí legální řešení.

Editováno: , autor: Strojvůdce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeeeeeezis este ma tu obvinte ze som nezodpovednz rodic novonarodeneho dietata.

to ani nahodou.

a vypinac bagu teda odpoji aj predpinace a bocny bag na strane spolujazdca?

tak ale to cez VAG nejde vypnut. idu vzpnut iba cele predpinace. a ked nejdu jednotlivo vypnut cez VAG tak pochybujem, ze spinacom ich vypnes na jednej strane.

k tomu ako som to testoval tak som pozeral pamat zavad v 15-tke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

j

a vypinac bagu teda odpoji aj predpinace a bocny bag na strane spolujazdca?

tak ale to cez VAG nejde vypnut

vypínač bagu spolujezdce vypne i boční i předepínač a přes vag to jde taky

když jsi to dělal a byl jsi diagnostikou na paměti závad, proč jsi to dělal tedy odpojením a odporem?

nekoukal jsi na kanály 5 a 6 - to jsou předepínače pásů

pro NiceOne,

jsou i elektricky aktivovány předepínače,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen mi porád není jasné jak můžou předpínače ublížit dítěti v sedačce. Vždyť ty přitáhnou sedačku, ne dítě. Takže proč se zbavovat bezpečnostního prvku. Přeci schválené a řádně upevněné sedačce nemůžou ublížit, právě naopak. Navíc nikde jsem se nedočetl o nutnosti deaktivace předepínačů při instalaci dětské sedačky. Navíc když toněkde ani nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak rika Strojvudce, predpinac nic neudela, protoze napr. u Fabia vypnout nelze - proste jsou mechanicke a vyhodnocuji ranu sami bez jakyhokoliv impulzu od nejaky jednotky.

Jinak min. tyden jsem nechaval deaktivovat airbag u spol. pritelkyni ve Skoda. Jel jsem tam kvuli necemu jinemu a mam tam zname, rikali, ze tak, jak to mam ja (navod z fora, nekde se VAGem prepise nejaka hodnota), to neni uplne korektni a ze oni, kdyz to deaktivuji, tak odpojuji airbag fyzicky + VAGem a misto bagu pripojuji ODPOROVOU SVORKOVNICI, takze uplne stejne reseni, jako se tu pise odporem.

Pak se jeste vyplnuji silene papiry o odpojeni, jeden se nechava v servise, jeden jde na zakaznicke sluzby Skoda a jeden je pro majitele vozu + se lepi samolepky na palubku pres napis airbag, ze je deaktivovany - ale to uz jen na okraj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak rika Strojvudce, predpinac nic neudela, protoze napr. u Fabia vypnout nelze - proste jsou mechanicke a vyhodnocuji ranu sami bez jakyhokoliv impulzu od nejaky jednotky.

Jinak min. tyden jsem nechaval deaktivovat airbag u spol. pritelkyni ve Skoda. Jel jsem tam kvuli necemu jinemu a mam tam zname, rikali, ze tak, jak to mam ja (navod z fora, nekde se VAGem prepise nejaka hodnota), to neni uplne korektni a ze oni, kdyz to deaktivuji, tak odpojuji airbag fyzicky + VAGem a misto bagu pripojuji ODPOROVOU SVORKOVNICI, takze uplne stejne reseni, jako se tu pise odporem.

Pak se jeste vyplnuji silene papiry o odpojeni, jeden se nechava v servise, jeden jde na zakaznicke sluzby Skoda a jeden je pro majitele vozu + se lepi samolepky na palubku pres napis airbag, ze je deaktivovany - ale to uz jen na okraj.

No a přesně v té poslední informaci o hordě papírování bude asi ten zakopaném pes. Půjde o jakousi formu právní ochrany. Fyzicky a softwarově odpojit airbag, není žádný problém. Při STK nebo silniční kontrole to nikdo nekontroluje, takže se na to nepřijde. Tady nemusí být žádná obava. Problém nastane až při havárii, když dojde k vážnému zranění nebo ještě něčemu horšímu ……. Dětská sedačka tam určitě nebude připnuta neustále a čas od času pojede i běžný spolujezdec. Po takových to následcích havárie, většinou následuje znalecký posudek příčiny havárie a příčiny zranění.

U vozů s vypínačem to jde při jízdě se spolujezdcem jednoduše zapnout. U vozů se softwarovým vypnutím, informuje o vypnutí velká nálepka na palubní desce, spolujezdec si je vědom toho, že jede v aute ve kterém je vypnut airbag a může odmítnout na této sedačce sedět. Pro znalce potom, existuje dokument o oficielním vypnutí systému.

Domnívám se, že bude dosti těžké vysvětlit, neodborný zásah do bezpečnostního systému a to, že zásah nemohl mít vliv na následky havárie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je téma toto teda morálna, Cartmanko to chce na vlastnú zodpovednosť, nikoho iného okrem svojej manželky v aute nevozí tak neviem čo tu riešite všetci???

V pohode šak si to nikto neurobte/nezapojte tak ako to chce ale neviem či ste si všimli tí čo máte určite schémy čo urobí ten vypínač keď airbag vypnete?

Skratuje ho a na RJ pripojí odpor. Taktiež aktivuje ďalší vstup v RJ a mimo to rozsvieti aj kontrolku na to určenú..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Osobně bych na řešení s tím náhradním odporem neviděl nic závadného, ALE jedině formou nějakého přepínače, který by současně rozsvítil i kontrolku PASSENGER AIRBAG OFF, která se dává místo záslepky v řadě vypínačů nad rádiem. Jinak totiž hrozí, že se na takové vypnutí zapomene. Navíc kdykoliv může vyvstat potřeba převézt někoho dospělého a jezdit kvůli tomu pokaždé do servisu je poněkud neoperativní.

Nechápu, jak kdokoliv s minimální elektrotechnickou kvalifikací může takové řešení zpochybňovat - fyzicky odpojit airbag považuji za rovnocenné, ne-li lepší provedení, než vypínat to přes ŘJ. Tím, že po odpojení airbagu překlenu svorky odporem si zajistím mj.to, že zachovám diagnostiku airbagu řidiče, který se kazí podstatně častěji (kroužek). Auto není posvátná kráva, navíc naše Fábinky se už nenávratně stávají letitými ojetinami, stejně jako druhdy žigulíky a spol. Jsem zvědav, kdo z vás, strážců bezpečnosti si nechá po deseti letech airbagy předpisově vyměnit, když v té době už se to bude rovnat třeba polovině hodnoty vozu.

Na druhou stranu musím říct, že osobně bych mimčo vepředu nikdy nevezl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvam se za nepresnost, napsal jsem, ze u Fabie nejsou elektricke predpinace. U nekterych modelu jsou elektricke, ale u drtive vetsiny fabii jsou mechanicke, takze to proste nevypnes... Ani v servisu, ani jinde...

Jinak muj nazor je, ze je lepsi dat odpor, nez to jen deaktivovat, kdyz to delas doma, protoze si nemuzes overit, ze ten zapojenej bag fakt nevystreli, kdezto kdyz ho fyzicky odpojis, jistota tu je.

Neresim tu to, ze se tam pak na ty sedacce take vozi nekdo jiny, ridic to vi a v drtive vetsine pripadu se tohle dela v aute zen a pritelkyn, ktere tam stejne temer nikoho jineho nevozi a jezdi po meste. Jinak tohle reseni je docasne - cca do 1 roku ditete, pak se stejne dite vozi vzadu - ja se tedy opakuji, ale jsem pro fyzicke odpojeni a klidne nahrazeni odporem.

No to sa mýliš lebo predpínače elektrické sú...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvam se za nepresnost, napsal jsem, ze u Fabie nejsou elektricke predpinace. U nekterych modelu jsou elektricke, ale u drtive vetsiny fabii jsou mechanicke, takze to proste nevypnes... Ani v servisu, ani jinde...

Jinak muj nazor je, ze je lepsi dat odpor, nez to jen deaktivovat, kdyz to delas doma, protoze si nemuzes overit, ze ten zapojenej bag fakt nevystreli, kdezto kdyz ho fyzicky odpojis, jistota tu je.

Neresim tu to, ze se tam pak na ty sedacce take vozi nekdo jiny, ridic to vi a v drtive vetsine pripadu se tohle dela v aute zen a pritelkyn, ktere tam stejne temer nikoho jineho nevozi a jezdi po meste. Jinak tohle reseni je docasne - cca do 1 roku ditete, pak se stejne dite vozi vzadu - ja se tedy opakuji, ale jsem pro fyzicke odpojeni a klidne nahrazeni odporem.

Ale ano, jde přeci jenom o diskusi a názory jednotlivých lidí. Jinak je přeci každý řidič svéprávný (nebo by měl být) a zodpovědný za své činy. Jak se říká, každý jsme svého štěstí tvůrcem. Nic víc.

Technická poznámka – ve většině případů platí, že Fabie s bočním airbagem mají elektricky odpalované napínače pasů a bez bočního airbagu, mechanický odpalované napínače. Životnost samostatných vaků a jejich výměna po 10 letech byla dle Škody dodatečně zrušena, takže už není potřeba. Při servisním odpojení airbagu je mimo softwarového odpojení také příslušný airbag odpojen mechanicky a nahrazen svorkovnicí s odporem. Jen je to prostě oficielní, doplněno o informační prvky a dokument o odpojení. Nikde ale není přeci napsáno, že se to technicky stejně kvalitně a správně nedá udělat i doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...