Přejít na obsah

Klima pro a proti


zava.z

Doporučené příspěvky

Tak vie niekto ako to je s tým automatickým zmenšením výkonu klími pri akcelerácii auta. Je to pravda, alebo nie.

To to máš tak. Klimu citit na spotrebe cca 0,3 -1l podľa potreby chladenia. Na výkone to citiť hlavne na dialnici ale nie veľmi. Na akcelerácií to necítiť vôbec, vtedy sa kompresor vypne. Musíš ale plyn pedál prudko šlapnuť na podlahu, inak auto kompresor neodpojí.

Pocitovo výkon ide dolu tak o 10% a spotreba o 10% hore.

Klima v aute je super aj pri HTP!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To to máš tak. Klimu citit na spotrebe cca 0,3 -1l podľa potreby chladenia. Na výkone to citiť hlavne na dialnici ale nie veľmi. Na akcelerácií to necítiť vôbec, vtedy sa kompresor vypne. Musíš ale plyn pedál prudko šlapnuť na podlahu, inak auto kompresor neodpojí.

Pocitovo výkon ide dolu tak o 10% a spotreba o 10% hore.

Klima v aute je super aj pri HTP!

Jak na to došels že se klima vypíná při akceleraci? ona se ti nevypne vůbec,ani když si myslíš že ji máš vyplou tak ti pořád kompresor běží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem kupoval první fabku tak na klimu nebylo a měsíc poté co jsem ji koupil byla akce klima zdarma, takže cestování v létě bylo s koupelí ve vlastním potu. Když jsem vybíral další auto tak co tam být muselo byla klimatizace a už nikdy jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v predchadzajucich autam som klimu nemal, teraz mam , nemam ju vsak zapnutu stale ... ale ked pocitujem potrebu si ju zapnut tak ju zapnem ... a je to prima mat moznost v totalno hice vychladit auto .. hned sa cestuje prijemnejsie . ci uz na kratku alebo dlhu vzdialenost ..

cize KLIMA ANO !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám ve fábče automatickou klimatizaci, nechtěl jsem auto, bez ní. A nemůžu si ji vynachválit. Stačí ji s rozumem jak píšete používat a není se čeho bát. Používám ji jak na krátký, tak na dlouhý trasy, prostě podle potřeby. Akorát ji vždcky pár min. před cílovou zastávkou vypnu, ale to je napsáno i v manuále. Jinak motor mám 1,2HTP/47kw a názory typu, že to nepojede, nebo bude velká spotřeba jsou už dávno pryč lol kdo si to nevyzkouší, nepochopí! Pokud vyjedu z garáže a začnu hned chladit, téměř to nepoznám, že je puštěná. Jen na rozjíždění potřebuju víc plynu. Pokud už auto někde stojí 3h na slunku a je rozpálený, tak samozřejmě chvíli je to znát, že je puštěná, než se interiér vychladí na konkrétní teplotu, poté už si jen interiér jakoby dochlazuje, když je potřeba a opět je úbytek výkonu zandebatelný. Spotřeba při max. chlazení vyleze nahoru o 0,5l na 100km. Průměrně tak kolem 0,3l. Takže to máte tak o 15Kč dražší cestu (litrová petka s vodou ;) ), ale vylezete odpočatí, svěží a nespocení na zádech apod.

Takže jedině pro a je jedno jakej motor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zezačátku sem měl problém se zapnutou klimou - angína.. ale pak sem se naučil ji používat - ne naplno, nesmí být velký rozdíl proti venkovním teplotám a už je to v poho :palec2: auto bez klimy už bych nechtěl :) jezdil sem i s HTP 40kW se zapnutou klimou a pohoda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky muzu potvrdit, zapla klima na 1,2HTP 40kW uplne vpohode a predjedete stejne tak jako normalne....zajimave ze vsichni rikaji, ze na 40kW to nepojede a pritom 1,4 se dalala prece 44kW, coz neni takovy rozdil a tam to podle vas zarucene na vykonu neubere jo? nevim co si furt berete do "ust" HTPecka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tjn, podle mě 1,4 44kw a 50kw jede hůř jak 1,2 47kw...protože tyto jedna dvojky jsou jinak dělaný, mají jinak převody atd... a je to prostě znát, stačí se svíst s jedním a druhým....jinak věřím tomu, že i 40kw bez větších problému klimošku utáhne, protože jsem někde slyšel nebo četl, že úbytek výkonu se pohyuje kolem 1,5kw, takže jestli jedeš sám s klimou, nebo se dvouma či třema pasažérama, vyjde to nastejno :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak na to došels že se klima vypíná při akceleraci? ona se ti nevypne vůbec,ani když si myslíš že ji máš vyplou tak ti pořád kompresor běží.

Kompresor bezi LEN ked je klima zapnuta (tzn. svieti AC). To, ze klima reguluje vstup chladneho a tepleho vzduchu je specialitka tychto poloautomatickych VW klimatizacii, pretoze obycajne manualne klimy to nedokazu. Takze, aj ked je v zime klima vypnuta, mozes si nastavit teplotu vzduchu podla stupnice na ovladaci a ona ju bude udrzovat. Asi preto sa ti zda, ze klima je furt zapnuta, ale nie je to tak. Cele je to zalezitost jednej klapky, kompresor k tomu nie je potrebny.

Este k tomu kompresoru. Klima funguje tak isto ako chladnicka, takze to ci chladi zavisi len od toho ci kompresor ide a na aky vykon ide. Kompresor je spojeny remenom s klukovym hriadelom, lenze medzi kompresorom a remenovym prevodom je spojka, ktorou sa da odstavit kompresor aby neodoberal ziadny vykon, pritom regulacia tepleho studeneho vzduchu dalej funguje tak ako som opisal vyssie. Tazke klima v podstate neodobera ziadny vykon ak to ni je treba.

V praxi to vyzera asi tak, ze sa dosiahne nejaky ustaleny stav (tepl. v interiery), ktory si vyzaduje urcity vykon pre pohon kompresora. Ten si samozrejme zoberie od motora ale uz to nie je ani zdaleka tolko ako ked ide klima na max a nie je to citit na akceleracii auta. Cele to ma nasvedomi ta "zazracna" spojka medzi kompresorom a remenom.

;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sranki: Sice pekne pojednani, ale bohuzel v zakladu ne spravne - mas namichane vlastnosti klimatizaci OI a F (a ostatnich modelu).

To co pises o vypinani kompresoru plati pro napr. OI, pro FI, FII, Room atd. ale nikoliv.

Ty uz nemaji zadnou elektromagnetickou spojku, ale jak uz bylo receno vyse, kompresor jede i pri vypnute klime stale, a to na 2% vykonu.

Co se tyka michani vzduchu a tudiz poloautomaticke funkci, to je v poradku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jí v autě nemám ....(jak píše jemnospán nahoře ze sociálních důvodů)....,ale protože sem jí nikdy neměl tak nevim o co přícházím tím padem mě vlastně ani nechybí.... :D

ja tu klimu taky nemám, nebylo na ni :) a ani nebylo žádní Mpičko 50 kW s klimou v bazaru :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sranki: Sice pekne pojednani, ale bohuzel v zakladu ne spravne - mas namichane vlastnosti klimatizaci OI a F (a ostatnich modelu).

To co pises o vypinani kompresoru plati pro napr. OI, pro FI, FII, Room atd. ale nikoliv.

Ty uz nemaji zadnou elektromagnetickou spojku, ale jak uz bylo receno vyse, kompresor jede i pri vypnute klime stale, a to na 2% vykonu.

Co se tyka michani vzduchu a tudiz poloautomaticke funkci, to je v poradku.

Vím, že ty máš info vždy korektní, ale celkem bych si dovolil tvrdit, že v FRS jsem opakovaně pozoroval při plným knedlíku v létě, že přestane chlazení (foukat stud. vzduch) až do doby, než se zase jede v normál režimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem kupoval první fabku tak na klimu nebylo a měsíc poté co jsem ji koupil byla akce klima zdarma, takže cestování v létě bylo s koupelí ve vlastním potu. Když jsem vybíral další auto tak co tam být muselo byla klimatizace a už nikdy jinak.

přesně to se stalo mě,myslel jsem že mě klepne :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...