Přejít na obsah

vypíná turbo 81kW TDi - poptávka na čištění


Adnots

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,

bavíme se tady o čištění turba a tudíž i o jeho vyndávání z auta a montáži zpátky, takže se zeptám tady.

Vždycky jsem si myslel, že výfukové potrubí a všechny díly podobně tepelně namáhané jsou přišroubované takovými samojístícími měděnými matkami. Viz na obrázku vpravo:

post-57881-0-38666500-1310544681_thumb.j

Ale všechno je jinak.

Matky které jsem odšrouboval jsou ocelové. Viz na obrázku vlevo a uprostřed.

(Ano, zkusil jsem i pilníkem, jestli to není jen patina.)

Každopádně chci dávat matky nové, páč samojístící po odšroubování už samojístící moc není.

Mohu dát ty co jsem koupil, tedy měděné.

V prodejně autodílů mi řekli, že stejně jiné, co se týče na vyfukové potrubí, nemají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co je to za materiál, ale vím, že třeba na Fordy jsou taky některá matice na výfukový soustavy z jinýho materiálu, než mědi(co to je zač, nevím...). Taky asi záleží na jaký materiál matice dosedá, aby mezi materiály nějakým způsobem špatně nareagovaly. Jestli je to na hliník, slitiny, ocel...Každopádně Cu matice jsou nejrozšířenější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím,

vzhledem k tomu,že se mi 1x projevil problém s vypadkem turba se chci zeptát na styl jízdy, kterým lze ještě před čištěním zlepšit a rozhybat regulaci turba.Mám najeto cca 50 000 Km.

Dík.

Myslíš tím snad styl jízdy "profouknutí sazí" , "vymetení pavučin z trubek" nebo snad "rozpumpování líných skřítků" ?

Promiň, nejsem odborník, ale radili mi znalci, co mi regulaci spravili (turbo bylo ok viz. toto téma) stylem asi takhle u 81kW TDi motoru či jeho chipované odrůdy:

Pokuď víme, že nemáme prošlý interval výměny motorového oleje (píšou max. 15 tisíc km, já měním po 10 tisících km) a dostatek motorového oleje ( ideálně na měrné rysce ve 2/3 - od rysky min k rysce max), chladící kapalinu mezi ryskami min a max, můžeme se do toho pustit.

Každopádně běžnou nenásilnou jízdou zahřát "motor" chladící kapalinu na 90st. jak jsme zvyklí (pomůže trošku i zapnutá klima pokuď není kosa, že - motor je o trošku víc zatížen).

Po té, co je na vodě 90°C a víc už nestoupá, vypnout klimatizaci a hezky pěkně si vyhlídnout někde táhlý kopeček cca 1 až 2km dlouhý, kde není moc zrovna provoz, nejlépe rovný kopec ať neřešíme při tom moc volant a rozjet se na něj normálně až do situace, kdy bude zařazen 3. rychlostní stupeň a na otáčkoměru již bude kolem 3000 otáček - v tomto okamžiku - nebát se prudce sešlápnout plyn na podlahu a držet pod plnym plynem a letět tak octávií kupředu až do otáček kolem 4000 (max. 4200). Pak bleskurychle přeřadit na 4. rychlostní stupeň a znova tak - vyšlápnout spojku a ihned zase sešlápnout plný plyn na podlahu (na otáčkoměru bude kolem 3000 otáček) a zase držet pod plnym plynem a letět tak octávií kupředu až do otáček 4000 (max. 4200).

Pokuď by byla nálada, tak ten kopec sjet dolů a klidně tímto stylem 2x až 3x ještě vyjet nahoru.

Tohle je ideální. Méně ideální je třeba tímto stylem zrychlovat při nájezdu na dálnici, protože to je rovinka a motor není tolik zatížen narozdíl od kopce. Připomínám jen, že nevhodné je přeřazovat na stupeň pátý a rvát octávii do 200km/h tímto stylem či pod plnym plynem rvát motor na 1 a 2 stupeň - tohle platí hlavně u lidí, co mají zvednutý výkon nad 81kW. Zahřívají se a trpí ložiska rychlou jízdou či převodovka nadměrným tahem a podobně.

Tak asi tak.

Já sám uvedený styl jízdy pro "profouknutí sazí" nebo jinak řečeno "vymetení pavučin z trubek" provedu vždy aspoň jednou za jednu jízdu, pokuď to jen někde lze a nemám s turbem a jeho regulací sebemenší problém.

Bacha při tom na policii :-) protože na 4. rychlostní stupeň při 4000 otáček jsme někde tuším něco kolem 150km/h reálných. Těsně po tomto aktu, pokuď jsme blízko u cíle a neujeli jsme klidnou jízdou ještě aspoň 2-3km, necháme pro jistotu před úplnym vypnutím motoru klapat motor cca 2-4 minuty a tím zajistíme pozvolné chlazení rozpáleného turba. Nedojde pak k rychlému ochlazení a případného zkroucení naklápěcích lopatek nebo i pozdějšího přidření turba.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

bavíme se tady o čištění turba a tudíž i o jeho vyndávání z auta a montáži zpátky, takže se zeptám tady.

Vždycky jsem si myslel, že výfukové potrubí a všechny díly podobně tepelně namáhané jsou přišroubované takovými samojístícími měděnými matkami. Viz na obrázku vpravo:

post-57881-0-38666500-1310544681_thumb.j

Ale všechno je jinak.

Matky které jsem odšrouboval jsou ocelové. Viz na obrázku vlevo a uprostřed.

(Ano, zkusil jsem i pilníkem, jestli to není jen patina.)

Každopádně chci dávat matky nové, páč samojístící po odšroubování už samojístící moc není.

Mohu dát ty co jsem koupil, tedy měděné.

V prodejně autodílů mi řekli, že stejně jiné, co se týče na vyfukové potrubí, nemají.

Nevím přesně, ale jedno vím jistě. Lucky.Jack má pravdu. Kovy mezi sebou reagují, zvláště pak, když se ohřejou a příjde na ně voda, natož slaná voda.

Vzniká pak mezi nimi tzv. galvanický článek a pokuď mají každý kov nestejný potenciál, jeden druhého dá se říct žere, nebo se jakoby vpékají do sebe.

Jukni na http://cs.wikipedia.org/wiki/Beketovova_%C5%99ada_kov%C5%AF

Železo má mínus 0,44 a měď má plus 0,159 = což je rozdíl 0,6V a to už není přece zanedbatelný. Můj názor je takový, že při působení tepla a částečně vody (v zimě slané) může dojít k rozpadání jednoho z materiálu vlivem rozdílného potenciálu, díly by se mohly časem jakoby spéct a nebo částečně rozpadnout tak, že bys je nemusel za čas povolit a nebo úbytkem jejich formy by se mohly povolit chvěním nakonec sami. Konstruktéři ve Škodovce asi věděli, proč tam nedávat jiný kov matic, než je podobný slitině závitových či přilehlých dílů :-)

Já bych ti ty měděnky nebo jinak řečeno slitiny mědi jako je např. mosaz natož hliník a jeho slitiny nedoporučoval.

Měděnou matku doporučuji na měděný šroub nebo mosazný (slitina mědi) nebo aspoň tam, kde je 100% suché prostředí, pokuď přilehlé materiály by byly jiné kovy. Tak asi tak nejlépe si myslím.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak i já se vrátím k původnímu tématu.

Mám úplně stejný problém jako měl Adnots. Občas to padá do nouzáku, s kamarádem jsme to napíchli, projeli a je zajímavý, že to padlo do nouzáku asi 4x a pak když se to pořádně zahřálo (nebo pročistilo tím fofrem) tak už to nepadalo a to to točil, že by mi vyletěli písty:D a nic, zaboha nic. V tom je to divný. VAG vypsal ventil N75. Po jeho odpojení a jízdy bez něj nás nasměroval na čidlo tlaku, co mám u ASV-čka nahoře nad IC-čkem. Tak jsme ho chtěli zkusit vyměnit za jiný,ale jelikož je tam zarezlý šroub co se vyžvejkal, tak jsme to zatím nechali. Navíc jsme teď sehnal N75-ku, tak ho zítra vyměním a zkusím, co to bude dělat. Pokud by se to neměnilo, pak zkusím přidat i to čidlo jiný a když by ani to, tak bohužel turbo:(

Tady zní má poptávka: není někdo kolem Prahy nebo středních Čech nebo do 200km od Kladna, kdo se opravdu vyzná v turbínkách a dělá za lidský peníze a ne za zlato??? Nechce se mi kupovat nový za 13 táců,ale raději bych, kdyby to někdo okoukl a řekl, zda stačí udělat něco na mém turbu, nebo teda repasi,ale se zárukou opět za odp. cenu. Zase vidím, jak mi někdo nabídne repas za 9000 táců. To už si raději vezmu nový za 13 a mam klid na dalších 100 000km a ještě se zárukou.

Díky za reakci:)

EDIT 10.8.2011: Tak včera nasazen jiný ventil N75. Jenže divný, včera to jelo normálně i s mým ventilem. Ale dnes ráno, když to nebylo ještě tolik zahřáté,ale dostatečně pro turbo, tak jsme to zkusil a na 4.kvalt, při 3200ot/min. - ztráta výkonu. Tak uvidím co odpoledne, až to zase zkusím. Dnes zkusím vyměnit i to čidlo tlaku a pak už mi nezbyde nic jinýho, než kolem turba.

EDIT2: tak ani čidlo tlaku mi nepomohlo:( takže buď jedině někde potrubí,ale to se mi nezdá a nebo turbo:(

Tak a teď nějakýho odborníka:)

EDIT3 - 23.8.2011: Tak mé turbo včera vyčištěno (4000,-Kč) a zas jede parádně. Údajně se to pohybovalo tak na 60%. Ale stejně to chce čip, aby byl řádný záběr už od spodu.

Hodně štěstí těm, kdo má podobné problémy.

Editováno: , autor: Angel@Devil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím spokojené uživatele TDI. Měl bych dotaz,měl jsem stejný problém jako snad většina tady.Turbo padalo za studena do nouzového režimu,nebylo to až tak často většinou na stejném místě když jedu z práce,delší táhlý kopec.No ale po čase mi to začlo ....a teď přemýšlím jak to napsat,při řazení a vyšších otáčkách jakoby zařechtá,odfoukne si.Mám kámoše který mi to vyčistil.Asi 1000 km to bylo v pohodě ale pak zase ten samý zvuk :-( sice drží a do nouzáku mi ještě nepadlo ale ten zvuk je protivnej.Ještě se chci zeptat při kolika otáčkách turbo zapne,mě asi tak při 2000 tis. Nevím jestli to může být ještě ničím jiným ale pokud někdo tuší předem děkuji za odpověď.

Teda tak koukám že tady se asi nic nového nedozvím. lol

Editováno: , autor: Shrek32
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak to tu pročítam a nemyslim si že když auto pada do nouzaku z duvodu regulační mez překročena a je přidřena regulace tak že by vymetaní pavouků pomohlo lopatky neblokuji saze ale z duvodu tepla se turbo deformuje tudíž lopatky se zadírají o podložku pod nimi nechal sem si udělat vyšší valečky a vždy když čistím turbo tak vyměním valečky tim zvětším vuli a turbína maka ještě se mi žadne turbo nevratilo s tou samou zavadou tohle je muj osobní nazor a zkušenost s timto problemem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky mám ten problém z regulací turba ale navíc mě to začalo nejak víc hulit po nastartování a napsalo mě to emise do dílny ale už to zase zmizelo. Fórum sem pročetl jako s čím je spojena tato hláška ale myslíte že to může být taky spojené i stou regulací turba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny, jsem tu poprvé,

dnes jsem se tu zaregistroval, pač nevím jak dál a chtěl bych poradit.

Četl jsem pár myšlenek z fóra z problémy při vypínání turba a přiznám se, že z toho mám akorát snůžku různých věcí.

Koupil jsem v bazaru octávku 2002 81kW TDi ASV a když jí "potrápím" párkrát mezi 3-4 tisícema ot., tak mi vypne turbo. "Dočasné odstranění problému" stačí jen při chodu vypnout a zapnout klíč a turbo naskočí zase na nějakou chvíli, než překročím párkrát 3 tisíce ot. a motor je zas v nouzovým režimu. Jinak do 3 tisíc ot. běhá pěkně - nevypíná, teda aspoň se mi to zatím nestalo.

Bazar mi slíbil, že to dá do kupy, že má známý servis, ale tam mi vyměnily N75 ventil za nový a možná něco ještě pročistili, turbo se o něco zlepšilo tahem nad tři tisíce otáček (bylo před tím polomrtvý nad 3 tisíce ot. a v bazaru tvrdili, že tyhle motory pracujou do 3 tisíc ot. a pak že slábnou :-)) nesmysl - podle grafu by měly lehce slábnout až po 4 tisících ot.), ale turbo stále někdy vypadne. Nechal jsem si udělat jinde diagnostiku a tam byla jedna chyba a to "regulace plnícího tlaku - mez regulace překročena" - klasická chyba, co jsem už několikrát zde četl.

Pak jsem tam byl podruhé, oni mi koktali něco o jinym ventilu, co není pořádně vidět a je blízko u turba, myslím že ani snad nic neměnili, ve finále mi řekli, že jestli s tím budu mít pořád problém, že turbo vyčistí.

Dnes jsem auto zkoušel u nás do táhlého kopce a dám za dvě do 3500ot. , za tři a kolem 3500ot. mi vypadne turbo. Nevím, příjde mi to, že jsou to zkoušeči a brání se velkým investicím známého bazaru. Přestal jsem jim věřit a rozhodl se, pač turbo má 206000km a kdo ví, jak s tím ten předemnou jezdil, že bych ho dal někam vyčistit, popř. zrekonstruhovat nebo vyhodit :-). Třá by to pomohlo nebo by se zjistilo, že je na pokraji smrti.

A proto prosím, kdo s tímhle má dobré zkušenosti, má popř. ultramyčku, měřiče tlaku apod. ozvěte se nebo doporučte odborníka kolem Prahy za rozumnou cenu zlatých rukou :-). Samozřejmě vč. demontáže a montáže. Chtěl bych poctivou práci odborníka, jelikož se do toho bojím sám, nemám zkušenosti a věci na zatuhlý šrouby a pod., jen zamotanou hlavu z auta co prostě nechodí, jak má, je mi to líto a nechci na dálnici nebo v kopcích brzdit dopravu nebo někde při předjíždění skočit do nouzového režimu, zabít sebe i ostatní nevinné :-(((( Připomínám, že tento týden bych byl ochotný kdykoliv, nebyl by problém v průběhu týdne. Chci to mít brzy v pořádku. Předem děkuji. Tony

Závěr:

Tak jsem si včera udělal výlet za Indim do Bohumína a dopadlo to výborně !! Indi je věru znalec co se týče problémů kolem turba. Jeli jsme se projet a objevil nedostatky (narozdíl od pražského servisu - kamarádů autobazaru). Zkoušel ručně pootočit turbem a ok. Dodal orig. Pierburg váhu za slušnou cenu, vyměnil mi plechový ventil za funkční a upravil EGR ventil. Turbo se nevypíná a tahne pěkně plynule až do 4,5 tisíce ot. Celé i ze zkouškama na dálnnici to trvalo cca 3hodiny. Tak že pokuď máte něco s turbínou, doporučuji Indiho.

Poznámka: 10/2009 už je to rok a půl a turbo lítá skvěle jako splašený, nevypíná se. Jsem spokojenej - Indi umí! :-) Adnots

Poznámka2: 07/2010 už je to 2 roky a půl a turbo lítá pořád skvěle jako splašený, nevypíná se. Na motoru mám 250.000km a jsem spokojenej - Indi je drak! Adnots

Poznámka3: 12/2011 už je to 3 roky a půl a turbo lítá pořád skvěle jako splašený, nevypíná se. Na motoru mám 275.000km a jsem spokojenej - Indi je drak drak! Adnots

EDIT:

tak to tu pročítam a nemyslim si že když auto pada do nouzaku z duvodu regulační mez překročena a je přidřena regulace tak že by vymetaní pavouků pomohlo lopatky neblokuji saze ale z duvodu tepla se turbo deformuje tudíž lopatky se zadírají o podložku pod nimi nechal sem si udělat vyšší valečky a vždy když čistím turbo tak vyměním valečky tim zvětším vuli a turbína maka ještě se mi žadne turbo nevratilo s tou samou zavadou tohle je muj osobní nazor a zkušenost s timto problemem

Nechci ti nijak brát iluze, ale dle mého názoru je dobře, co sis nechal udělat s těmi válečky v turbíně, zní to přesvědčivě. Ale to je o úplně jiném problému než jsem zde popisoval já. Lopatky jsem měl a i po třech letech od opravy turbosystému mám zaplaťpánbůch v pořádku. Tenkrát při nouzáku stačilo za jízdy jen a pouze vypnout a zapnout klíč (nevyřazovat při tom rychlost, jen dát nohu z plynu, pak vypnout a zapnout zapalování klíčem) a okamžitě systém začal zase chodit, než po čase spadnul zase do nouzáku, tudíž to nemělo s žádnou mechanickou chybou nic společného jako jsi např. uváděl příklad přidření lopatek - ty by se rozpálený za sekundu restartem zapalování asi neprobraly do normálu :-).

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda bude někde uprstřed.

Lopatky se blokují, ale ne z důvodu deformace, ale z důvodu zanesení sazemi. I když mírná deformace může hrát taky roli. Za studena to nemusí tak drhnout jako za tepla.

Jelikož v krajní poloze lopatky nechodí hladce jak by měly, tudíž odezva na požadavky ŘJ je jiná než si ŘJ představuje, ta situaci vyhodnotí jako nestandartní stav a raději lopatky nastaví do polohy, kde nemůžou uškodit, tudíž na nížší výkon turba a dál se už nestará.

Po vypnutí a zapnutí zapalování se závada jakoby zresetuje (jakoby, bo v paměti závad figuruje furt) a začíná se znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím Vás.Problém zanášení lopatek turba už řeším třetím rokem.Vždy po roce se mi zanesou a opět následuje čistění které stálo bez paragonu 2500 kč.Dvakrát jsem ho nechal vyčistit,po třetím zanesením jsem se rozhodl z finančních důvodů a nedostatku prostor pro demontáž turbo rozhýbat mechanicky,ale pomůže to jen na dobu určitou.Z toho důvodu se chci zeptat kdo provádí úpravy na té natáčecí desce tím způsobem aby se nezanášelo.Mám najeto 176 000km motor 81 kw.Turbo je tam už druhé asi od 130000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by ses mohl zaměřit za způsob jízdy a občas to pořádně, ale pořádně prohnat. Vytáhnout do maxima otáček na trojku nebo 4ku a tím to lopatky natočíš do max polohy a pořádně profoukneš :)

Prostě udělej to co tady píše Adnots a máš vystaráno :)

Editováno: , autor: Luke.Kraut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Způsob jízdy jsem právě v posledním roce změnil,pokaždé když někam jedu tak několikrát za jízdu vytočím motor nad hranici 4000 ot. ikdyž největší plnící tlak by měl být myslím už od 3000.No každopádně i tímto jízdním stylem sem bohužel nedocílil toho aby se lopatky opět nezasekávaly.Když jsem je asi 3 dny zpět rozhýbával byly tak zatuhlé že jsem je ani rukou nemohl utahnout.Povedlo se až za pomoci podtlaku+fyzické síly :) .Nevim je to záhada a věčný problém těchto motorů.Dostal jsem návrh vyměnit staré turbo za nový kus ale nevím zda se problém vyřeší,přecejenom je to sice nové ale funguje na stejném principu.Prostě česká nafta nestojí za nic.A to jsem zapoměl ještě dodat že za poslední rok tam liju jenom Vervu,když jsem natankoval u šelu tak to nechtělo ani chytit,stejně tak kamarádovi s PD motorem. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Vas potřeboval bych poradit s grafem z OCTAVIA 81KW

jak už bylo řečeno autičko pada do nouzaku,řeším vahu nebo turbo a .., ale myslím si že to bude turbo ale chtel bych od vas profiku poradit.Odrazuje me od tura to ze auto nekdy kouri po zahrati je vse v poradku i nouzovi rezim zmizi,ale stene je to asi jasne.Moc vam dekuji za ochotu.

test vaha.bmp

test turbo.bmp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Ano, je to v klidu, když jednou za jízdu vyčistíš turbínu a výfukový systém.

Budu se opakovat, ale je to matka moudrosti.

Prostě přišlápneš plyn na podlahu až při 3. rychlostním stupni na 3000 otáčkách a podržíš to tak do 4200 otáček. Ihned přeřadíš na 4. rychlostní stupeň, pustíš spojku a okamžitě po tom zase sešlápneš plyn na podlahu a podržíš to zase tak do cca 4200 otáček.

Tohle se hodí dělat třeba při nájezdu na dálnici, kde tě nikdo nebude blokovat. Na čtyřku při 4000 otáčkách tam bude něco kolem 160km/h. Ještě bych podotknul, že jsem vysledoval pokuď se tohle dělá do mírného táhlého kopce, tak je to účinnéjší. Déle to trvá, než se auto rozhoupe, tudíž se zdelší doba, při které motor je v max. tahu.

Pozor na to, kdy můžeme protahovat motor a čistit tím saze! Musí mít vždy voda stálou provozní teplotu 90st., musí být vždy dostatek motorového oleje mezi ryskami min-max a chladící kapalina mezi ryskami min-max. Byl jsem teď podstivě na STK a emisích a musím se pochlubit. Nevěřili vlastním očím. Říkali, že to dlouho neviděli - hraniční hodnota emisí je tuším někde 1,2 a já měl 0,19 = úplně čisťoučký výfuk. Tak že lidi. Opravdu se nevyplatí jezdit jako důchodce a hlavně trápit motor dlouho pod 2000 otáčkami a chtít po něm, aby táhnul auto = to vše jen k vůli 0,3l nafty na 100km = úplný nesmysl! Ano, jezděte na tempomaty, ale ne pod 2000 otáčkami a aspoň jednou za každou jízdu pokuď to půjde vymeťte pavučiny z TDi.

Doporučuji do nafty přidávat celý rok pouze jen zimní aditiv s názvem Super diesel aditiv - zimní od VIF.cz. V zimě víc odměrek, mimo zimu stačí jedna odměrka na plnou nádrž. Zušlechťuje naftu, zvyšuje cetanové číslo, maže a lehce ubírá na pěnivosti a kouřivosti. Kdo si myslí, že TDi nekouří je blázen. Ano zakouří vždy u změny a to, když s ním jede někdo lehce a pak najednou uvede motor v tah - vždycky zakouří. někdy více, někdy méně, někdy brutálně - to je ale pochopitelné, žádný strach.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád se jen nestačím divit, kolik nepoučitelných lidí je stále ochotno pro "pseudoúsporu" půl litru nafty se plazit po silnicích a platit za nepřestávající čištění turba, ECR ventilů apod. s tím, že ve finále by s benzínem i při spotřebě 12 l jezdili levněji. Snad už by měl admin tuto zbytečnou diskusi "ustříhnout", protože dotyčné stejně nikdy nikdo nepřesvědčí...

Pokud to ještě někoho zajímá, tak moje zkušenosti se 2 vozy O1/81kW/ASV, První služební prodán ve 277 tkm s původním, nikdy nečištěným bezproblémovým turbem, druhý jsem si odkoupil a má v současné době 235 tkm a opět t. zcela bez problému. Oba vozy provozovány dle těchto zásad:

- kvalitní olej a filtr max 15 tkm

- jen kvalitní značková nafta (žádné sudy, JZD apod.)

- VIF zimní celoročně, ale jen v doporučeném dávkování

- 1x týdně řádně prohřátý motor vytočit nad 4.000 ot. pro rozhýbáni lopatek v celém rozsahu nastavení

Výsledek: příjemně svižné svezení s dlouhodobým průměrem 5,5-5,7 l. Kdo se chlubí, že jezdí pod 5 l, tak si jen zadělává na výše zmiňované problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...