Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • 3 týdny později...

Ahojte,

 

tiez mam problem so servocerpadlom (6q0 423 155S). Zacalo to pri zimnich ranach. Po nastartovani sietila kontrolka. Ked som nechal chvilu bezat motor a znova nastartoval tak bolo vsetko v poriadku. Teraz to uz nepomaha. V servise mi povedali ze potrebujem nove cerpadlo.

 

Na nete som nasiel vela predajcom repasov, tak sa chcem opytat, co vsetko sa tam repasuje? Riadiaca elektonika alebo aj nieco dalsie?

 

Videl som na jednej fotke tu elektroniku a boli tam elektrolyticke kondenzatory. Takze to typujem na ne.

 

Mate niekto zoznam suciastok, ktore su na tam pouzite? S pajkovackou robit viem a cerpadlo sa pokazit sa uz viacej neda, tak by som to chcel skusit spravit doma.

 

Vdaka za rady / zoznam suciastok

svítila kontrolka a řízení šlo ztuha? Příčin může být povícero, nejdříve zkontroluj kabeláž, pak rozeber servo a uvidíš v jakém stavu je deska - může být shnilá. Často v tom odcházejí ty výkonové tranzistory

Taky by nezaškodilo mrknout co píše Vag do bloku měřených hodnot.

  • 3 týdny později...

Ahoj,


před týdnem mi přestalo fungovat servo koyo. Auto jsem kupoval už použité a bylo bourané na předek. Auto jsem odvezl klukům do dílny,aby se na to podívali a zjistili,že jsou ulomeny kontakty na servu. Na obrázku jsem to označil červeně. A teď přímo k dotazu: prodávají se samostatně tyto konektory abych je mohl vyměnit, nebo musím kupovat celé servo nové? Servo funguje jenom když jsou mrazy,jinak funguje normálně. A dávat za servo nové pouze kvůli konektorům se mi nechce  :) a ještě jestli odpojím servo od auta, jestli vyskočí chyba když ho poté zpětně namontuji.


Děkuji moc za odpověď


 


post-97829-0-02936200-1453213285_thumb.j


už daavno mi vypadlo servo, , vymenil som za  vrakove, ale malo poškodene kontakty, asi po roku vypadlo aj to, tak už roky chodim bez serva, vzime ked je šmykno tak to je dobre,-))  horšie vlete  na suchej ceste, hlavne parkoviska, už som si zvykol

 

OTAZKA :   pomohlo by vypustenie oleja zo serva?, išlo by ľahšie??

Bohužel vypuštění oleje ti nepomůže. Kup od někoho servo druhé a znovu přehod. Vyber si z takového auta,které je v chodu a můžeš jsi jej vyzkoušet. Samozřejmě,že ti může odejít i to,ale tak jak se říká:naděje umírá poslední.

tak dakujem za radu, už som si zvykol  bez serva,  , a ked  sa to  nezlepši, pri vypustenioleja,tak to necham tak, 

uzke gumy a na predek do nich dej 3,5atm :-)

  • 1 měsíc později...

Zdravím pánové, měl bych dotaz . Nemáte někdo vadné čerpadlo trw na Fabii 1 ? Potřeboval bych rotor čerpadla. Díky

Na přeložení toho návodu z ruštiny , by to chtělo nějakého rusofila.I když jsem se před 55lety ruštinu učil,tak mi toho v hlavě moc

nezbylo.Mě když odešlo servo,tak jsem koupil z Liberce repasované z 2letou zárukou.Též mi jednou šlo, pak nešlo a střídalo se to.

10 let stará fabka.

Na přeložení toho návodu z ruštiny , by to chtělo nějakého rusofila....

Русофил не нужен, надо  ТОЛЬКО ХОРОШО ЗНАТЬ ЯЗЫК...

od doby google translate není nutné ani to :-)

Obávám se, že na to, aby G-T KOREKTNĚ A GRAMATICKY SPRÁVNĚ překládal i slovanský jazyky mezi sebou, si počkáme zhruba do doby, až bude Putin v Moskvě vyhlášenej za svatýho ...

A myslím že je na čase ukončit OT, nebo na nás Pawouk hodí piáno.

Mě taky servo (Koyo) střídavě vynechávalo cca rok. Vše co jsem tu na fóru našel jsem kontroloval a nic. Pak mi jeden chlapík poradil abych zrepasoval altík a to kvůli neměřitelným výkyvům napětí a proudů. Po výměně ložisek, uhlíků a komutátoru, už dva roky nemám s řízením problém.

  • 4 týdny později...

Ahoj Tak mně se stalo dnes rano , že jsem nastartoval a rozsvítila se mi kontrolka SERVO ŘÍZENÍ, volant z tuha , vypnul jsem motor a nastartoval znovu a nic pořád servo nenaskočilo.  Zavezl jsem Fábku do servisu tam mi ji napíchli na  diagnostiku a  ta vyhodila  závadu: Zátěž na svorce alternátoru. a stále dokola při každém smazání paměti a opětovném testu. Jelikož hlavni mechanik  byl do dopoledne pryč nechal jsem tam auto a když jsem se vrátil  už tam byl . Když mi zajižděl na hever zdvih viděl jsem jak normálně točí volantem. Když vylezl ven řekl že volant normálně jde lehce. NO TO SNAD Pokrčil rameny a ja jen nasedl do auta odjel jsem do naši ulice zaparkoval  vypnul motor, nedalo mi to a nastartoval jsem znovu a ejhle SERVO zase nic.

 Tak jsme auto zvedli nahoru a hledali jsme u řízení  ale nikde nic olej ze serva netekl  proměřil alternátor také nic vše v poho. Pak zavolal kolegovi elektrikáři a ten mu řekl že to dělává  kabeláž u startéru.Nějaký kabel muže být shnilý. No jelikož je to na práce na celý den, auto tam musí zůstat aspoň dva dny.  Zatím  má bohužel plno. Jezdit se s tím  dá , ale to zatáčení na místě je děs.. :kol-72:

Upraveno od Raziel88

Diagnostika vypsala "Zátěž na svorce alternátoru"? - to slyším prvně.

 

zkontrolování drátu a jeho svorek není práce na celý den. Spíš to vypadá, že netuší, čím to je. A nechá to opravit v jiném servisu.

 

Zatím nemáš dostatečný počet pokusů pro nějaké finální závěry, ale pro občasnou závadu serva je typické, že nechce naskočit a když naskočí, tak už během jízdy nezdechne. Teprve až při dalším startování může začít zase klempírovat.

 

Pokud je to kabelama, tak by servo mělo jít jejich "osaháním" nahodit a hlavně není problém ho píchnout přímo na baterku. Navíc by diagnostika vypsala závadu o nízkém napětí na jedné ze svorek serva.

Obvykle to dělá zoxidovanej kontakt buď v přívodu +12V od baterky, nebo v přívodu kostry. Stačí aby vzniknul odpor 0,1 ohmu a při záběru čerpadla, kdy motorek bere kolem 50-80A už je na takovým kontaktu tak velkej úbytek napětí, že to elektronika vyhodnotí jako odpojení od palubní sítě auta ...

Řešení je jen jedno - postupně se musí odšroubovat jedna svorka po druhý na celý cestě od alternátoru k baterce a od baterky k servu, oškrábat třeba nožem (NEPOUŽÍVAT ŠMIRGL - VŠECKO SE JENOM ZASERE ZRNÍČKAMA BRUSIVA!!!!) vrstvu kysličníků až na holej kov, namáznout zlehýnka vazelínou, na šroub dát novou pérovku nebo vějířovku a znovu POŘÁDNĚ DOTÁHNOUT - a to samý i na kostřicích kabelech ...

Kdyby měl někde přechodový odpor, tak by mu podle mě servo po naskočení nefungovalo. Šlo by jen na "volnoběh", ale neumělo by přidat při zatáčení. Hlavně ŘJ by tuto závadu jasně identifikovala. Tipuji, že diagnostiku dělali pomocí multimetru, nikoliv VAGu.

od te doby servo zase při každem startu naskočilo fakt už to nechapu..

takhle to blbne, když začne umírat jeden ze čtyř výkonových tranzistorů v servu, které se starají o pole statoru. Když se servo zastaví v jisté poloze, tak se pak nemůže roztočit. A nefachá třeba týden. dokud se to nějak nehne. Pokud se do této polohy netrefí, tak to normálně běhá.

takhle to blbne, když začne umírat jeden ze čtyř výkonových tranzistorů v servu, které se starají o pole statoru. Když se servo zastaví v jisté poloze, tak se pak nemůže roztočit. A nefachá třeba týden. dokud se to nějak nehne. Pokud se do této polohy netrefí, tak to normálně běhá.

Takže to je na opravu serva?

oprava elektr. servocerpadla je kompromis ceny vzhledem k nasledne spolehlivosti :kol-34:

Spíš než oprava,to vydím na  výměnu serva.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.