Přejít na obsah

TDI NA LPG


trafika

Doporučené příspěvky

Motor úplně zdegraduješ. Co mi jenom tak lehce naznačil člověk který dělá přestavby tak je potřeba snížit kompresní poměr ( stočit písty ) + dalších 356000 úprav. Provoz na naftu tím pádem končí. Ve skutečnosti je to opravdu nesmysl.

[/ quote] On se totiž musí ten naftový motor vlastně předělat na benzínový a teprve potom může jezdit na LPG lol lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Zdar chlapi, nechci zakládat nové téma LPG tak se zeptám tady. Za kolik se dá pořídit přestavba z benzínu na LPG? Jsou v cenách velké rozdíly nebo se to pohybuje +/- pár tisícovek. Kolik vlastně dneska stojí litr plynu a jak hustá je síť stanic. Jaké máte zkušenosti vy co už LPG máte? Doba je krutá a podobné informace možná ocení více majitelů plechových miláčků.

Tak jet to tak asi tři týdny co jsem nechal předělat našeho rodinného mazlika (Škoda Octávia combi 1.6 75kw) na LPG.

Je tam nainstalovaný sistém sekvenční od Tartarini.Cena komplet stála 30tis Kč plus 610,-kč stálo naplnění plin. nádrže.

Zatim jsem s tím nadmíru spokojen.Spotřeba je cca 8 l.Prostě jsem na tu nádrž najel 550km a tankoval jsem 40l plinu ale musel jsem odečíst nějakej ten kylometr,protože jsem jezdil couračky a při nastartování to jede chviličku na benzín.

Prostě podtrženo sečteno: Ligáááááááááááá

Jinak cena se pohybuje 15,80kč

Musím zaklepat na dřevo.FUNGUJE TO :palec2: ............................zatím :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jet to tak asi tři týdny co jsem nechal předělat našeho rodinného mazlika (Škoda Octávia combi 1.6 75kw) na LPG.

Je tam nainstalovaný sistém sekvenční od Tartarini.Cena komplet stála 30tis Kč plus 610,-kč stálo naplnění plin. nádrže.

Zatim jsem s tím nadmíru spokojen.Spotřeba je cca 8 l.Prostě jsem na tu nádrž najel 550km a tankoval jsem 40l plinu ale musel jsem odečíst nějakej ten kylometr,protože jsem jezdil couračky a při nastartování to jede chviličku na benzín.

Prostě podtrženo sečteno: Ligáááááááááááá

Jinak cena se pohybuje 15,80kč

Musím zaklepat na dřevo.FUNGUJE TO :palec2: ............................zatím :feve:

Servis co mi to dělal http://www.autoplyn-kubat.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sme sa pobavili :palec2:

ak spravis na tdi rocne menej ako 100tkm ani neuvazuj o vymene za lpg. ani nevies kolky benzinaci by chceli tdi.

no schvalne, kolko ? ja teda urcite nie...

ja mam nizsie prevadzkove naklady na palivo ako ten co ma diesel... nehovoriac o nakladoch na udrzbu

keby som mal 1,6 motor tak ani nehovorim

Editováno: , autor: Marcello
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... nehovoriac o nakladoch na udrzbu

Mohl bys mi prosím podrobněji vyložit ty "vyšší náklady na údržbu tdi" ? Pořád se to zmiňuje, ale jak tak na to koukám, tak s dvoulitrama jste pořád v servisu....já ani nikdo z mých blízkých s tdi nemáme problémy...

V čem jsou tedy konkrétně vyšší náklady ? Dík.

Editováno: , autor: Alibaba I
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl bys mi prosím podrobněji vyložit ty "vyšší náklady na údržbu tdi" ? Pořád se to zmiňuje, ale jak tak na to koukám, tak s dvoulitrama jste pořád v servisu....já ani nikdo z mých blízkých s tdi nemáme problémy...

V čem jsou tedy konkrétně vyšší náklady ? Dík.

nechcem tu riesit tdi <-> benzin, to nieje moja parketa, ani ma taketo temy nebavia. Viem od znamych co maju tdi ze okol 100tkm menia vstrekovycie dyzy, velku pozornost venuju cepradlu. Dym z vyfuku a podobne neduhy su jasnym signalom toho ze nieje vsetko ako ma byt. Velmi malo kedy vidim diesel ktory by necmudel. Naklady na opravu su vraj vysoke. taktiez vetu "s dvoulitrama jste pořád v servisu" su smiesne. Kukni si vlakna o tdi a ich poruchach. Tolko ich na benzinakoch 2.0 nenajdes. Ja som s mojim autom bol v servise len kvoli zaruke mobility aby som mal prehliadku auta a stempel do servisnej knizky. To je vsetko. nic viac som na aute okrem komplet rozvodov za 5500 Sk a par vymen brzd neriesil. Menil som akurat lambdu pri 110tkm. Ta ma stala 1800 Sk.

Kazde auto svojho typu je jedinecne a nedam dopustit na ziadne z nich. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Ja som odjakziva fanusikom benzinovych motorov pre ich dynamiku a sviznost. 2.0 som si specialne zhanal pre jeho krutiaci moment v nizkych otackach atd. Ale to je uz mimo temu tohoto vlakna. Takze omluvam sa ze som sa nechal uniest.

Pekny den prajem vsem... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazde auto svojho typu je jedinecne a nedam dopustit na ziadne z nich. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody...

ok s tímhle už bych se spíš ztotožnil. Každej máme svoje důvody ;) Před tdi jsem měl asi rok dvoulitr a nedám na něj dopustit...tedy krom městských cest mé manželky.

p.s.

poznámka o servisu a 2,0l se týkala zejména vlákna "LPG" aneb snižování nákladů za spotřebu vs zvyšování nákladů na údržbu :)

Editováno: , autor: Alibaba I
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim ze vsichni nakoupite octavy za xxxx tisic a pak resite jestli to zere o pajdu na sto vic nebo min :) si kupte opla corsu nebo peugeota 206 kdyz chcete setrit ne, TDI na plyn to je uz fakt ulet, ja premyslel ze si hodim do octavy taky LPG ,ale pak jsem si rek k cemu 35 000 vyhodit jen tak :) koupim radsi neco na pojizdeni za 60-80 000 manzelce na plyn a usetrim jeste i auto pac mi s nim nebude rajtovat po supermaketech :D napr. opel Tygra , to je pro ni delane, nebude moct ani moc nakoupit protoze kdyz bude mit v kufru nadrz nebude to mit kde dat :D

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe, bezva sledovat, jak se tu debata vyvíjí. Hlavně pro zaryté odpůrce alternativních paliv pro ropáky :palec2: .

tož sranda musí být.

BTW: abych přidal slovo do pranice, tuhle k nám přijel 2.0 MPi 270.000 km na diag, bo mu palubka svítila jako vánoční stromeček. => lambda před katem, jeden vstřik a regulace tlaku paliva..

Fakt záleží na každým autě zvlášť, ale těch TDiček zas tolik polámanejch nespravujem.

Zdarec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi, nechci zakládat nové téma LPG tak se zeptám tady. Za kolik se dá pořídit přestavba z benzínu na LPG? Jsou v cenách velké rozdíly nebo se to pohybuje +/- pár tisícovek. Kolik vlastně dneska stojí litr plynu a jak hustá je síť stanic. Jaké máte zkušenosti vy co už LPG máte? Doba je krutá a podobné informace možná ocení více majitelů plechových miláčků.

na LPG bych se mohl vyprdnout. Vždy, ale opravdu vždy je oproti normálnímu palivu více starostí a problémů. Raději si kup TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechcem tu riesit tdi <-> benzin, to nieje moja parketa, ani ma taketo temy nebavia. Viem od znamych co maju tdi ze okol 100tkm menia vstrekovycie dyzy, velku pozornost venuju cepradlu. Dym z vyfuku a podobne neduhy su jasnym signalom toho ze nieje vsetko ako ma byt. Velmi malo kedy vidim diesel ktory by necmudel. Naklady na opravu su vraj vysoke. taktiez vetu "s dvoulitrama jste pořád v servisu" su smiesne. Kukni si vlakna o tdi a ich poruchach. Tolko ich na benzinakoch 2.0 nenajdes. Ja som s mojim autom bol v servise len kvoli zaruke mobility aby som mal prehliadku auta a stempel do servisnej knizky. To je vsetko. nic viac som na aute okrem komplet rozvodov za 5500 Sk a par vymen brzd neriesil. Menil som akurat lambdu pri 110tkm. Ta ma stala 1800 Sk.

Kazde auto svojho typu je jedinecne a nedam dopustit na ziadne z nich. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Ja som odjakziva fanusikom benzinovych motorov pre ich dynamiku a sviznost. 2.0 som si specialne zhanal pre jeho krutiaci moment v nizkych otackach atd. Ale to je uz mimo temu tohoto vlakna. Takze omluvam sa ze som sa nechal uniest.

Pekny den prajem vsem... :feve:

no to jsi mě dost pobavil. TDI mám asi tak 5 let a žádnej problém jsem řešit nemusel, jen rozvody. A kde jsi vzal, že má TDI problémy s tryskama? Jo, má, ale 2,0TDI, 1,9TDI je nesmrtelný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naftový motor, tedy i TDI lze předělat na plyn (lpg i cng) a dělá se to tak, že plyn se řízeně nasává normálně do sání a současně se snižuje dávkování nafty na vstřiku na cca. 20% pro zápal toho plynu - tudíž to nepotřebuje zapalovací svíčky. Má to 2 háčky - 1.katalyzátor a emise, 2. problémy s klepáním. Tyhle přestavby se běžně dělají pro stabilní motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To slyším poprvé, ale nechám se poučit, já taky kdysi předělával v r. 1998 AVII na LPG, jiné písty pro snížení komprese/10:1/,rozdělovač, místo vstřikovačú vyvrtat závity a dát svíčky, klapku sání s omezovačem otáček,pak už to bylo jen na plyn, celý naftový systém se zdemontoval, mělo to dvě nádrže/120+90l/, spotřeba tak 18-20l, ale výhoda-i při -25 naskočila na první cvrnknutí, to byly začátky, takhle fungují všechny autobusy, auta,lodě na LPG nebo CNG, plyn se ve válci musí po zavření ventilů zapálit, ale že by se plyn sám tlakem vznítil, o tom nevím, vše je možné, třeba jsou už dál, rád se dovím něco nového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To slyším poprvé, ale nechám se poučit, já taky kdysi předělával v r. 1998 AVII na LPG, jiné písty pro snížení komprese/10:1/,rozdělovač, místo vstřikovačú vyvrtat závity a dát svíčky, klapku sání s omezovačem otáček,pak už to bylo jen na plyn, celý naftový systém se zdemontoval, mělo to dvě nádrže/120+90l/, spotřeba tak 18-20l, ale výhoda-i při -25 naskočila na první cvrnknutí, to byly začátky, takhle fungují všechny autobusy, auta,lodě na LPG nebo CNG, plyn se ve válci musí po zavření ventilů zapálit, ale že by se plyn sám tlakem vznítil, o tom nevím, vše je možné, třeba jsou už dál, rád se dovím něco nového.

ona se vznítí napřed ta nafta a s ní hoří ten plyn :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amáš nějaké podklady? A jak to vůbec dávkuje? Aby plynové zařízení fungovalo, potřebuje délku vstřiků jednotlivých vstřikovačů, to by šlo jen na nejnovější motory, všichni výrobci plyn. zařízení už pár let řeší motory FSI aby šly na plyn a že by se najednou našli tací, co najednou zvládají nafťák , to by byla revoluce v plynařině, znám hodně kolegů z této brnanže, ale nikdo o tom neslyšel, ani na Autotecu v Brně , možná něco existuje, ale ne v automobilovém průmyslu, psal jsi o stacionálních motorech, tak snad jo. sežeň podklady, jinak je to diskuse o ničem, promiň....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amáš nějaké podklady? A jak to vůbec dávkuje? Aby plynové zařízení fungovalo, potřebuje délku vstřiků jednotlivých vstřikovačů, to by šlo jen na nejnovější motory, všichni výrobci plyn. zařízení už pár let řeší motory FSI aby šly na plyn a že by se najednou našli tací, co najednou zvládají nafťák , to by byla revoluce v plynařině, znám hodně kolegů z této brnanže, ale nikdo o tom neslyšel, ani na Autotecu v Brně , možná něco existuje, ale ne v automobilovém průmyslu, psal jsi o stacionálních motorech, tak snad jo. sežeň podklady, jinak je to diskuse o ničem, promiň....

Tady je odkaz na katalog přestaveb s některými konkrétními parametry. Jsou to stacionáry, kde se věci jako katalyzátory neřeší, emise v našich zemích se začaly řešit někdy poslední dobou a v zemích třetího světa se neřeší vůbec. Co se týče automobilového průmyslu, jak jsem psal, neumím si to dost představit protože by mě docela zajímalo, jaký emisní sajrajty z toho motoru lezou, když běží na směs nafty, plynu a vzduchu. Neb jak známo katalyzátor pro nafťák a benzíňák se trochu liší. Jinak, automotive branže je sice dravá, ale zároveń má dost klapky na očích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, teď už je mi to jasné, stacionární motory velkého výkonu, ale to ani nepatří do tohoto fora "TDI na LPG", představ si, že najdou i tací co se budou ozývat a chtít nafťáka na plyn, ale jinak je to velice zajímavé, my tu máme u Třebíče máme firmu TEDOM co dělá topení do baráků tak, že máš v kotelně motor z favorita poháněného zemním plynem, ten pohání generátor, odpadním teplem vytápíš, takže vlastně topíš, vyrábíš elektřinu, sice investice vyšší/cca 400000/ ale návratnost dost dobrá, v létě když budeš vyrábět elektřinu tak můžeš vytápět bazén, na jaře a podzim zase třeba skleníky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...