Přejít na obsah

olej po "serviske"


mode

Doporučené příspěvky

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že Ti olej ztmavne je normální.....když necháš auto přes noc v klidu :-) ....a pak mrkneš na měrku, mělo by to ukázat stav.....ideál mezi ryskama...

ztmavne hed po 100kilometroch? - nejde mi to hlavy <_<

všade píšu že HTP treba kontrolovať za tepla (píše aj domino666) ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne pri serviske HTP 47kw naliali tiez 3.3L (z vlastnej 5l flase), po 20km som kontroloval a bol cierny jak bota ... navyse netesnil vypust. srob, oleja bolo daleko nad vrchnou ryskou ... tak som neriskoval a olej som si vymenil sam este raz (aj novu podlozku srobu, kua, v skodovke ma stala 23Sk). Neodporucam servis skoda v Dunajskej Luznej.

Olej sledujem aj za tepla - cca. 2-3min. po jazde - vtedy je asi 50-60% medzi ryskami, aj za studena - po noci - vtedy asi 80% medzi ryskami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám sice MpI ale olej si měním sám liju tam už minerál a jezdím druhým rokem takže ty 3 výměny muj motor absolvoval, navíc za dobu své praxe jsem těch olejů v motoru vyměnil hafo hodně nejde ani spočítat, a nikdy se mi nestalo že by olej stmavnul po sto kilometrch, měl jsem nalítane asi 8 tisíc na plné syntetice myslím nějaký txt nebo co to vlastně bylo a ten olej bych řekl že začínal černout teprv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne pri serviske HTP 47kw naliali tiez 3.3L (z vlastnej 5l flase), po 20km som kontroloval a bol cierny jak bota ... navyse netesnil vypust. srob, oleja bolo daleko nad vrchnou ryskou ... tak som neriskoval a olej som si vymenil sam este raz (aj novu podlozku srobu, kua, v skodovke ma stala 23Sk). Neodporucam servis skoda v Dunajskej Luznej.

Olej sledujem aj za tepla - cca. 2-3min. po jazde - vtedy je asi 50-60% medzi ryskami, aj za studena - po noci - vtedy asi 80% medzi ryskami.

trochu ma upokojuje že tých 3,4l mám aj vo faktúre - takže kdyby neco...tak im to otrepem o hlavu - nechce sa mi znovu meniť olej. Ale aj tak mám problém zistiť hladinu, tá merka je stále celá od oleja a nevidno zodpovedne hladinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trochu ma upokojuje že tých 3,4l mám aj vo faktúre - takže kdyby neco...tak im to otrepem o hlavu - nechce sa mi znovu meniť olej. Ale aj tak mám problém zistiť hladinu, tá merka je stále celá od oleja a nevidno zodpovedne hladinu.

To musíš nejdříve tu měrku obetřít o hadřík a potom ji tam zasunout a vytáhnout a už nebude celá od oleja

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To musíš nejdříve tu měrku obetřít o hadřík a potom ji tam zasunout a vytáhnout a už nebude celá od oleja

neboj to mám za sebou...Len ta hladina je stále neistá. skúšal som ten pásik otočiť oboma stranami moc to nepomôže. Zaujímavé že keď pozriem mierku hneď po vypnutí motora hladinu krásne vidno je tak na 90-100% a dalej už je mierka pekn čistá. Na felde to bolo krásne viditelné a to bude platiť aj o tvojom OHV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

Podle navodu k obsluze parti do HTP 47kW 3,0l oleje. Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km, zalezi na stavu motoru, u noveho motoru nejsou zadne usady, takze muze tmavnout pozdeji, u motoru s velkym prubehem km tmavne drive... Autorizovany mechanik si asi 2l nechal pro sebe, bezna praxe servisu v CR. Kazdopadne bych olej vypustil se zahratym motorem, nechat radne vykapat aspon 30 minut, dal novou napln i s novym fitrem a hlavne bych byl celou dobu osobne u vymeny, na tom bych trval !!! Osobne jezdim s HTP na MOGUL racing 5W-40, splnuje WV 502.00 a menim po 8000km, vzdy pred zimou a po zime.

K mereni hladiny. U HTP 47 kW je to problematicke, meri se pouze se zahratym moterm na provozni teplotu. Tzn., zahreju motor jizdou, zastavim na VODOROVNE plose, dvakrat zduraznuji na VODOROVNE plose, treba na benzince, vypnu motor, pockam 3 az 5 min, vytahnu merku a otru ji, pockam 1min s merkou v ruce, zasunu merku, pockam 5sec, vytahnu merku a odectu stav hladiny. Poku bych meril hladinu az po cca 30min po vypnuti motoru bude hladina nad MAX hrani. Kdyz auto stoji vice hodin take je hladina nad MAX. To to je specialita tohoto motoru, olej neustale kape na merku, soudruzi nekde udalali chybu... Osobne vyzkousena na nekolika HTP, to toje nejpresnejsi postup mereni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle navodu k obsluze parti do HTP 47kW 3,0l oleje. Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km, zalezi na stavu motoru, u noveho motoru nejsou zadne usady, takze muze tmavnout pozdeji, u motoru s velkym prubehem km tmavne drive... Autorizovany mechanik si asi 2l nechal pro sebe, bezna praxe servisu v CR. Kazdopadne bych olej vypustil se zahratym motorem, nechat radne vykapat aspon 30 minut, dal novou napln i s novym fitrem a hlavne bych byl celou dobu osobne u vymeny, na tom bych trval !!! Osobne jezdim s HTP na MOGUL racing 5W-40, splnuje WV 502.00 a menim po 8000km, vzdy pred zimou a po zime.

K mereni hladiny. U HTP 47 kW je to problematicke, meri se pouze se zahratym moterm na provozni teplotu. Tzn., zahreju motor jizdou, zastavim na VODOROVNE plose, dvakrat zduraznuji na VODOROVNE plose, treba na benzince, vypnu motor, pockam 3 az 5 min, vytahnu merku a otru ji, pockam 1min s merkou v ruce, zasunu merku, pockam 5sec, vytahnu merku a odectu stav hladiny. Poku bych meril hladinu az po cca 30min po vypnuti motoru bude hladina nad MAX hrani. Kdyz auto stoji vice hodin take je hladina nad MAX. To to je specialita tohoto motoru, olej neustale kape na merku, soudruzi nekde udalali chybu... Osobne vyzkousena na nekolika HTP, to toje nejpresnejsi postup mereni.

Vďaka za návod (myslím počkať tú 1min s mierkou v ruke) - konečne ma niekto pochopil v čom je asi problém.

?? To mám fakt znovu po 300km vymeniť olej?? - bol som na Shellke spraviť si test - vraj ako nový ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

Co je podle tebe par km ? U kazdeho motoru je to jinak, nelze to rict konkretne. Zalezi na druhu provozu, delsi trasy nebo couracky do 5 km nekolikrat denne atd... Taky zalezi na konstrukci motoru, objemu olejove naplne a dodrzovani intervalu vymeny, znacky oleje atd... Vzdyt jsem to psal, u noveho cisteho motoru tmavne pozdeji, u stareho treba i po 500km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

Hele už jsem těch olejů pár vyměnil a na mojem MPIčku tmavne až někdy kolem 5000km a to jezdím krátke trasy a dávám mu zahulit. takže podle mě máš něco s motorem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za návod (myslím počkať tú 1min s mierkou v ruke) - konečne ma niekto pochopil v čom je asi problém.

?? To mám fakt znovu po 300km vymeniť olej?? - bol som na Shellke spraviť si test - vraj ako nový ...

Test na SHELLke je orientacni, miru opotrebeni a stav aditiv v oleji zjisti jen laboratorni rozbor, ktery je ale celkem drahy, takze pokud nemas jistotu, ze je v motoru nova cista napln, tak bych ho vymenil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím vaše skúsenosti?

Po výmene oleje v "autoriz. servise" mi údajne naliali do "HTP" 3,4l oleja (???) a navyše ked som ho pozrel po cca 150km bol čierny ako predtým. - je to bežné? Ja mám pocit že som zaplatil za 3,4l oleja castrol TXT ale v mojom aute asi nebude. A ešte jedna nepríjemnosť - nedá sa poriadne určiť výška hladiny, vždy keď vyberiem mierku je celá od oleja anieje vidno hornú hladinu - ako keby ho bolo veľa.

vopred dík za odpovede - zdar autorizovaným oje..vakom.

já mám 1.4 50kW a s měřením oleje mám stejný problém, ať je motor studený nebo zahřátý, vytáhnu měrku, celou otřu a dám zpět, znovu vyndám a měrka je celá "poplivaná" olejem a jen těžko se poznává, kolik ho tam je... V servisu mi řekl nějaký expert, že je to normální a hlavně že tam olej je, horší prej kdyby nebyl... To je odborník a rada od něj nad zlato...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 1.4 50kW a s měřením oleje mám stejný problém, ať je motor studený nebo zahřátý, vytáhnu měrku, celou otřu a dám zpět, znovu vyndám a měrka je celá "poplivaná" olejem a jen těžko se poznává, kolik ho tam je... V servisu mi řekl nějaký expert, že je to normální a hlavně že tam olej je, horší prej kdyby nebyl... To je odborník a rada od něj nad zlato...

Ono jedno to není protože kdž tam ten olej je to je sice dobré ale není dobre když ho tam je moc, potom kliková hřídel olej zpění a on přestane mazat, každý řidič by jsi měl svůj motor trochu ohlídat a aspoň ten blbý olej skontrolovat jak vypadá a na jaké je hladině takže ten odborník je na prd asi tak nějak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 150km u benzinu nemuze byt olej cerny, ztmavne az po cca 3000km

TAK TO NEMÁŠ PRAVDU....I U NOVÝHO AUTA SE ZATMAVÝ BĚHEM "PÁR" KM A NE AŽ PO 3000km....MÁM TO OD MECHANIKŮ ZE ŠKODA SERVISU.....

No mňa to prekvapilo práve preto že doposiaľ som mal skúsenosti že stmavol po cca 1000-2000km a potom bol rovnaký až do výmeny.

Už som zmierený že ma oje..ali v servise a asi len doliali do "plna".

Najviac ma sere že sme "rukojemníkmi autorizovaných servisov. Ja byť výrobcom....potom štatistiky spoľahlivosti niesú o kvalite značky ale o kvalite servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...