Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

No a tady vzniká dilema. Taky používám olej 5W, aby se motor rychleji promazal, ten ale zase rychleji steče. A olej 10W nesteče, ale pomaleji promaže motor? To mi připadá, že nula od nuly pojde. A propo to chvilkové cvakání zdvihátek, než se promažou, je to chyba? Bude to mít vliv na rychlejší opotřebení motoru?

Právě ten 5W se tam dává na rychlejší promazání a tím by se měl motor šetřit. Kdybych svou Octu provozoval od nové dnes tak taky leju 5W. Bohužel jezdila na 10W a po zkoušce přejít na 5W mi trochu papala olej 1.5 l na 15tkm. předtím nic tak návrat k 10W.

Pokud ti nežere olej tak bych zůstal u 5W nebo dolití 1/2 -1 l je nic. Pokud žere víc tak pak je asi vhodné přejít na 10W.

Když tak mě opravte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše milix. Nejdřív zkusit 5W-40, pokud to bude brát olej přejít na 10W-40, no a jestli i to nestačí tak 15W-40, ale to je už docela psycho....

Tohle se netýká problémových 2.0i, tam je někdy 15W nutné...

Tyhle motory zvládnou přes 500.000km, pokud se tam neleje svinstvo a aspoň trochu se dodržují intervaly výměn.

A takové závody, kdo tam leje levnější olej mi připadají směšné.

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peterer: ano po vypnutí motoru - večer dám auto do garáže a ráno vyjíždím - ty nadzdvihátka klepou stejně ať auto stojí přes noc nebo celý víkend

Milix: olej to nežere - za 8 měsíců jsem doléval 1 dcl

jenom mně znervozňují ty nadzvihátka, které po startu klepou :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peterer: ano po vypnutí motoru - večer dám auto do garáže a ráno vyjíždím - ty nadzdvihátka klepou stejně ať auto stojí přes noc nebo celý víkend

Milix: olej to nežere - za 8 měsíců jsem doléval 1 dcl

jenom mně znervozňují ty nadzvihátka, které po startu klepou :feve:

S takovou spotřebou oleje bych zůstal u 5W. :palec2: Nadzdvihátka klepou jak píšeš jen po startu ale to je asi u TDI normální. Tdi se klepe chvilku po startu celé. Neřešil bych to.

Soused lil do 1,6 55k na doporučení nějaký přípravek jako med STP. Tímto si ale degradoval 10W na 15W. Nevím proč to dělal, olej mu to nežere. Jen dle řeči, že se mu zdál divný zvuk motoru, zeptal se v místním servisu a tam mu vrazil do ruky tu plechovku.

Než to nalil tak jsem motor poslouchal i vytočený a nevím co slyšel, já nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo staříkovi co najede tak 3-5tkm ročně a jezdí každý rok na výměnu a na jeho požadavek, že tam chce 15W40 jinak minimálně 10W40. Přesně tak to tehdy říkal v servisu jen jsem si na to vzpoměl jak to tu čtu.

Takže takhle, otec tu fabku používá i když je jeho, tak i jako služební a v poho nalítá kolem 25-30tis. ročně, vždycky to dal do servisu s tím ať dají olej co tam patří, vždycku tam dávali shell helix plus 10w40, až teď tohle, nevim co je to napadlo, s otcem jsem mluvil a žádné takové přání neprojevil.

Takže, jednak jsem napsal na škodovku a jednak jsem tatíkovi doporučil novou návštěvu a požadavek na nápravu a to zdarma.

Uvidím jak to dopadne....

Jinak nevidím ani tak problém v tom 15w ale v tom že já jsem tada u shell helix super žádnou specifikavi VW nenašel a tudíž tam nemá bejt.

Hawk

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže takhle, otec tu fabku používá i když je jeho, tak i jako služební a v poho nalítá kolem 25-30tis. ročně, vždycky to dal do servisu s tím ať dají olej co tam patří, vždycku tam dávali shell helix plus 10w40, až teď tohle, nevim co je to napadlo, s otcem jsem mluvil a žádné takové přání neprojevil.

Takže, jednak jsem napsal na škodovku a jednak jsem tatíkovi doporučil novou návštěvu a požadavek na nápravu a to zdarma.

Uvidím jak to dopadne....

Jinak nevidím ani tak problém v tom 15w ale v tom že já jsem tada u shell helix super žádnou specifikavi VW nenašel a tudíž tam nemá bejt.

Hawk

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady je stanovisto škodovky :

Vážený pane,

děkujeme za Váš email a důvěru, se kterou jste se obrátil na naši infolinku.

K Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že pro motor 1,4 MPI je předepsán motorový olej splňující VW specifikace.

Tyto specifikace uvedený olej nesplňuje, avšak pokud preferujete jako výrobce olejů firmu Shell, dovolíme si Vám doporučit např. polosyntetický motorový olej Shell Helix Plus 10W-40.

S přátelským pozdravem

Ješte jsem tam znova napsal že výměnu provedli v autorizovaném servisu, tak jsem zvědavý co ani na to....

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná je to blbej dotaz, ale zeptám se.

mám 1.9 81kw s olejem shell helix 5w-40, 2000 před výměnou a potřebuju dolit-můžu tam prsknout 10w-40(leží mi v garáži

dík za odpo.. :feve:

pokud má stejnou specifikaci, tak ano

jinak si přečti toto a už se nemusíš na nic ptát ;) :

http://www.saabinfo.net/index.php?option=c...7&Itemid=17

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady je to černé na bílém. Prostě 10W40 a nic horšího.

Pevné nervy při řešení v "autorizovaném" servisu. :palec2:

žádný pevný nervy, položí vyjádření ŠKODOVKY NA STŮL , SERVISÁK SRAZÍ PODPADKY A POKLUŠE RYCHLE VYŘEŠIT TEN PRŮSER CO SI NADĚLALI . to nelze prohrát :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď škodovky na to, že výměnu dělali v autorizované servisu a co tedy doporučují udělat :

Vážený pane,

pro benzinové motory fungující v režimu výměny oleje pravidelně po 15 000 km by měl olej splňovat uvedené VW normy.

Pokud se jedná o motor 1,4 MPI 44, 50 kW, r.v. 2001 atp., zvláště, má-li vůz najeto více km v takovém případě bych dle mého názoru výměnu oleje neřešil, neboť motoru rozhodně nehrozí žádné poškození či větší opotřebení komponentů. Samozřejmě i olej Shell Helix Super 15W40 patří k vysoce kvalitním olejům. Přesto při další výměně by měl být použit olej dle doporučení výrobce.

Dovolíme si Vám doporučit obrátit se znovu na servis, nejlépe přímo na vedoucího servisu, kde Vám byka provedena výměna oleje neodpovídající doporučené specifikaci. Výměna by měla být provedena zdarma, maximálně s doplatkem rozdílu ceny oleje.

S přátelským pozdravem........

Tak tedy jak píše dick, položím papír na stůl, servisák sklapne podpatky atd...

Tatík se nechce jít s někým hádat tak to asi zbude na mě, na ně vlítnout....ale asi až příští týden, teď nestíhám, už se těším jak se budou tvářit :-)

Pak dám vědět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

žádný pevný nervy, položí vyjádření ŠKODOVKY NA STŮL , SERVISÁK SRAZÍ PODPADKY A POKLUŠE RYCHLE VYŘEŠIT TEN PRŮSER CO SI NADĚLALI . to nelze prohrát :palec2:

radši i ty pevné nervy, nejhorší je srážka s blbcem tak kdo ví, na koho narazí. Třeba to bude v hohodě, sklopí uši a budou lítat ať je zákazník spokojený.

Jsem zvědavý jak to dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď škodovky na to, že výměnu dělali v autorizované servisu a co tedy doporučují udělat :

Vážený pane,

pro benzinové motory fungující v režimu výměny oleje pravidelně po 15 000 km by měl olej splňovat uvedené VW normy.

Pokud se jedná o motor 1,4 MPI 44, 50 kW, r.v. 2001 atp., zvláště, má-li vůz najeto více km v takovém případě bych dle mého názoru výměnu oleje neřešil, neboť motoru rozhodně nehrozí žádné poškození či větší opotřebení komponentů. Samozřejmě i olej Shell Helix Super 15W40 patří k vysoce kvalitním olejům. Přesto při další výměně by měl být použit olej dle doporučení výrobce.

Dovolíme si Vám doporučit obrátit se znovu na servis, nejlépe přímo na vedoucího servisu, kde Vám byka provedena výměna oleje neodpovídající doporučené specifikaci. Výměna by měla být provedena zdarma, maximálně s doplatkem rozdílu ceny oleje.

S přátelským pozdravem........

Tak tedy jak píše dick, položím papír na stůl, servisák sklapne podpatky atd...

Tatík se nechce jít s někým hádat tak to asi zbude na mě, na ně vlítnout....ale asi až příští týden, teď nestíhám, už se těším jak se budou tvářit :-)

Pak dám vědět...

Tak v tomhle případě trvej na tom aby jsi mohl být u výměny oleje a dej bacha co tam bude mechanik nalívat. Tohle je docela namíchne a důvěra je ta tam...

Napiš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše milix. Nejdřív zkusit 5W-40, pokud to bude brát olej přejít na 10W-40, no a jestli i to nestačí tak 15W-40, ale to je už docela psycho....

Tohle se netýká problémových 2.0i, tam je někdy 15W nutné...

Tyhle motory zvládnou přes 500.000km, pokud se tam neleje svinstvo a aspoň trochu se dodržují intervaly výměn.

A takové závody, kdo tam leje levnější olej mi připadají směšné.

Po kopi octávky jsem také řešil dilema jaky olej.Podle servisky tam lily long leif- p 30tis. To jsem zavrhl, vyměnu řešim po 15tis a zkusil jsem dát mobil 5w-40. papal mi ho a ted jsem dal Q8- 10w-40 a už nepapá! Myslím si že dá se říct v 95%je jedno jaký olej dáváme ale minimálně!!!10w-40!! A taky je to o práchách

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar pánové, tak jak to dopadlo v servisu ?

přijel jsem s tatíkovo fábinou, vypověděl technikovi problém a požadavek, koukal jak z jara, a šel se poradit se šéfem.

Za chvíli přišli oba a že prej jak jsem na to přišej a že je to tak OK.

Tak jsem vytáh papír za škodovky, koukali jak blázni, a byli dost nasraný, po chvíli dohadování atd. tedy že to vymění :-) a pak to přišlo....

Na dílnu prej nesmím a polosyn. 10w40 mají shell helix plus za 320kč/l, tak že prej pokud si doplatím nějakejch 750,- tak to vymění.

To se mi tedy moc nezamlouvalo, následovalo dohadování a zvyšování hlasu, to jsem dělal spíš já, líbilo se mi jak to poutá pozornost ostatních zákazníků když tam vykřikuji cosi o značkovém servisu kde neví ani co patří do motoru za olej, pánové začli být poněkud rozpačití a tlačili mě do kanclu kde to prej v klidu probereme.

Tak jsme to probrali, nakonec to dopadlo tak, že mi vrátili prachy přesně podle faktury, darovali mi nový filtr a byli asi rádi že jsem vypad....

Teď někde na netu objednam olej a až dojde tak to vyměnim, v podstatě tatík vydělal jednu výměnu zdarma...

Do toho servisu už ale radši nejezdit, kdoví jak by se mi pomstili.

Hawk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar pánové, tak jak to dopadlo v servisu ?

přijel jsem s tatíkovo fábinou, vypověděl technikovi problém a požadavek, koukal jak z jara, a šel se poradit se šéfem.

Za chvíli přišli oba a že prej jak jsem na to přišej a že je to tak OK.

Tak jsem vytáh papír za škodovky, koukali jak blázni, a byli dost nasraný, po chvíli dohadování atd. tedy že to vymění :-) a pak to přišlo....

Na dílnu prej nesmím a polosyn. 10w40 mají shell helix plus za 320kč/l, tak že prej pokud si doplatím nějakejch 750,- tak to vymění.

To se mi tedy moc nezamlouvalo, následovalo dohadování a zvyšování hlasu, to jsem dělal spíš já, líbilo se mi jak to poutá pozornost ostatních zákazníků když tam vykřikuji cosi o značkovém servisu kde neví ani co patří do motoru za olej, pánové začli být poněkud rozpačití a tlačili mě do kanclu kde to prej v klidu probereme.

Tak jsme to probrali, nakonec to dopadlo tak, že mi vrátili prachy přesně podle faktury, darovali mi nový filtr a byli asi rádi že jsem vypad....

Teď někde na netu objednam olej a až dojde tak to vyměnim, v podstatě tatík vydělal jednu výměnu zdarma...

Do toho servisu už ale radši nejezdit, kdoví jak by se mi pomstili.

Hawk.

Trochu křiku a už tě vedou z očí ostatních.

:palec2::palec2::palec2:

Tak ani to nebolelo. Bych se na ně vy...... a ještě za polosyn 320,- to je palba. A kolik ještě stojí hodinovka?

To já v servisu škoda byl vždy u auta nebo jen pro ND co nebyly jinde a pro roletku.

Tak teď si najdi solidní. U nás v jednom taky nechtějí ani slyšet, že budeš u auta. V druhém se tě ptají jestli u něho chceš stát.???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Mam ted problem,mam oktavku.Nevim jaky olej mam v motoru,na stitku jsem nasel castrol gxl 10w40,ale v kufru jsem nasel 1l na doliti a na te je napsano castrol gtd 5w40.Tak ted tapu co tam dat.Naposledy byl menej pred 15000tis v nemecku ve skodovce.Ma to najeto 112000tis.Hledal sem to v servisce a papirech co sem k tomu od toho skopcaka dostal ,pise se tam ,ze tam byl porade 5w40 a v posledni vymenu dali 10w40.Chtel bych tam dat castrol magnatech 5w40 nebo nakej co mi doporucite?Nevim jestli je to mozny,abych neco nezkanhal.Jeste sem se chtel zeptat jestli kdyz si necham vymenit ve skodovce,jestli mi daj razitko do servisky(abych ji zachoval vyplnenou,protoze to mam peclive vedeny a byla by skoda se na to vyprdnout).Na kolik to tak ve skodovce prijde.DIKY MOCC ZA INAFO!!!

Editováno: , autor: pavel3.0.9
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Mam ted problem,mam oktavku.Nevim jaky olej mam v motoru,na stitku jsem nasel castrol gxl 10w40,ale v kufru jsem nasel 1l na doliti a na te je napsano castrol gtd 5w40.Tak ted tapu co tam dat.Naposledy byl menej pred 15000tis v nemecku ve skodovce.Ma to najeto 112000tis.Hledal sem to v servisce a papirech co sem k tomu od toho skopcaka dostal ,pise se tam ,ze tam byl porade 5w40 a v posledni vymenu dali 10w40.Chtel bych tam dat castrol magnatech 5w40 nebo nakej co mi doporucite?Nevim jestli je to mozny,abych neco nezkanhal.Jeste sem se chtel zeptat jestli kdyz si necham vymenit ve skodovce,jestli mi daj razitko do servisky(abych ji zachoval vyplnenou,protoze to mam peclive vedeny a byla by skoda se na to vyprdnout).Na kolik to tak ve skodovce prijde.DIKY MOCC ZA INAFO!!!

Zkusil bych se vrátit k 5w40. Pokud to bude papat olej tak další výměnu 10w40 a u té bych zůstal. Je možné, že tam skopčáci schválně nalili 10w40 (hustější) ať se zdá motor silnější. Znám jednoho co kupuje auta a jak je prodává tak tam leje přípravky do oleje ať se zvedne kompres a tím pocit dobrého motoru. Bylo tu někde psáno, že 10w40 ve škodovce stojí 320,-/l. 5w40 bude dražší.

+ počítej práci a dražší filtr. Těžko radit pokud chceš mít dál vedenou servisku tak do škodovky i když v neznačkovém nám u služebáku taky dávali razítko do servisky (auto po záruce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych vyřešit ten problém s klepajícími nadzvihátky po startu u TDI. Při další výměně chci dát Castrol Magnatech Diesel. Rozhoduji se mezi 5W a 10W. Zaručí mi někdo, že u toho 10W už nebudou klepat?

Teď mám Shell 5W.

Mám taky TDi a ten samý problém. Minulou sezonu zdvihátka ani slyšet nebylo, po startu jen minimálně. Ale pak jsem si nějak všiml, že to klepe víc a víc. Nejsem typ, že by to hodil za hlavu, ale pátral jsem. Pak mi došlo, že to začalo poklepávat už při výměně oleje. Celý život to jezdí na Castrol. Byl tam až do poslední výměny Castrol longlife II 0W30. Pak jsem přešel na pevné intervaly a dal magnatec 5W40. Nejdřív mě hryzalo svědomí, že jsem tam dal 5W místo 0W, pač rozdíl v ceně skoro nic. Nakonec jsem ještě zkusil vyměnit neorigo olejový filtr za origo. A co se nestalo.... přestaly zdvihátka při studeném startu skoro klepat. Ale stejně je trochu hlučnější. Mám se tedy vrátit k 0W30, nebo nechat 5w40a přejít na jinou značku? Díky za odpověď

Editováno: , autor: quicksilver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, když měnim olej u jakýhokoliv auta tak po nastartování pár vteřin řve mazání než se naplní filtr a natlakuje, u oktávky nic, vyměním, nastartuju a na maxidotu nic... je to normální, teď jsem měnil ve fábine a taky to pár vteřin svítilo.

Čekal bych na maxíku nějakou hlášku než se to natlakuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, koukám, že toho tu ohledně olejů řešíte dost. Nikde jsem však nenašel zmínku, co nalít do prodlouženého servisního intervalu QG1, norma myslím že 503 00. Koukal jsem po regálech, ale olej s touto normou nikde. Poradíte? 1.8T AUM 120000 km Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...